Τα κρούσματα κορονοϊού σήμερα στη χώρα είναι 177, συνολικά ανέρχονται σε 9977 από την αρχή της πανδημίας, όπως ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ.
Οι νεκροί έφτασαν τους 260, με έναν νέο καταγεγραμμένο θάνατο το τελευταίο 24ωρο. Οι διασωληνωμένοι ασθενείς είναι 36.
Αναλυτικότερα ο "χάρτης" της διασποράς:
- 20 κρούσματα κατά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν στις πύλες εισόδου της χώρας
- 1 εισαγόμενο κρούσμα που προσήλθε αυτοβούλως για έλεγχο
- 54 κρούσματα στην Π.Ε. Αττικής, εκ των οποίων 8 συνδέονται με πρόσφατο ταξίδι στο εσωτερικό της χώρας
-32 στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων 17 αναφέρουν σύνδεση με επιβεβαιωμένο κρούσμα και 14 συνδέονται με γνωστή συρροή, ενώ 1 συνδέεται με πρόσφατο ταξίδι στο εσωτερικό της χώρας
• 1 στην Π.Ε. Αχαΐας
• 1 στην Π.Ε. Βοιωτίας
• 1 στην Π.Ε. Γρεβενών
• 2 στην Π.Ε. Δράμας
• 1 στη Π.Ε. Ηλείας
• 3 στην Π.Ε. Ημαθίας, εκ των οποίων 1 συνδέεται με πρόσφατο ταξίδι στο εσωτερικό της χώρας
• 4 στην Π.Ε. Ηρακλείου
• 2 στην Π.Ε. Θεσπρωτίας
• 3 στην Π.Ε. Ιωαννίνων
• 3 στη Π.Ε. Καβάλας, εκ των οποίων 2 συνδέονται με επιβεβαιωμένο κρούσμα
• 4 στην Π.Ε. Καρδίτσας, εκ των οποίων 1 συνδέεται με πρόσφατο ταξίδι στο εσωτερικό της χώρας
• 1 στην Π.Ε. Κέρκυρας
• 6 Π.Ε. Κοζάνης
• 1 στην Π.Ε. Κορινθίας
• 2 στην Π.Ε. Κυκλάδων
• 1 στην Π.Ε. Λάρισας
• 3 στην Π.Ε. Λέσβου
• 2 στην Π.Ε. Μαγνησίας
• 1 στην Π.Ε. Μεσσηνίας
• 1 στην Π.Ε. Ξάνθης
• 7 στη Π.Ε. Πέλλας, εκ των οποίων 4 συνδέονται με γνωστή συρροή
• 4 στη Π.Ε. Πιερίας, εκ των οποίων 2 συνδέονται με επιβεβαιωμένο κρούσμα
• 1 στην Π.Ε. Ρεθύμνου
• 2 στην Π.Ε. Σερρών
• 3 στην Π.Ε. Τρικάλων
• 1 στην Π.Ε. Φωκίδας
• 1 στην Π.Ε. Χαλκιδικής
• 5 στην Π.Ε. Χανίων, εκ των οποίων 1 συνδέεται με με πρόσφατο ταξίδι στο εσωτερικό της χώρας
• 2 στην Π.Ε. Χίου
• 1 κρούσμα βρίσκεται υπό διερεύνηση
Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ
Σήμερα ανακοινώνουμε 177 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων τα 20 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 9977, εκ των οποίων το 55.6% άνδρες.
2033 (20.4%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 4402 (44.1%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
36 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 ετών. 11 (30.6%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 47.2% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 148 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.
Τέλος, έχουμε 1 ακόμα καταγεγραμμένο θάνατο και 260 θανάτους συνολικά στη χώρα. 92 (35.4%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 77 έτη και το 93.8% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
Κορονοϊός: Ο Μαγιορκίνης εξηγεί γιατί δεν χρειάζονται αποστάσεις και λιγότεροι μαθητές μέσα στην τάξη
Με ανάρτησή του στο Facebook, ο επίκουρος καθηγητής Λοιμωξιολογίας, Γκίκας Μαγιορκίνης αναλύει και εξηγεί όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τον κορονοϊό και τις αποστάσεις μεταξύ των μαθητών μέσα σε μια τάξη, με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων.
Αναλυτικά η ανάρτησή του:
"Μετά την χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να επικεντρώνεται εκεί η συζήτηση και να εξηγήσω γιατί δεν έχω πεισθεί ότι έχει τόση σημασία. Η απόσταση του 1.5 μέτρου είναι σημαντική για την μετάδοση με σταγονίδια και θα πρέπει να την τηρούμε όσο μπορούμε γενικά. Όπου δεν μπορούμε θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να μειώσουμε την πιθανότητα μετάδοσης με την χρήση μάσκας.
Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στα σχολεία με γενικευμένη χρήση μάσκας στις τάξεις. Οι τάξεις θα πρέπει να σημειωθεί δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως χώροι εστίασης. Στην εστίαση υπάρχει διαρκής εναλλαγή των ατόμων που συνευρίσκονται. Οι τάξεις έχουν διαρκώς την ίδια σύνθεση και έτσι μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές "φουσκάλες" ή "φούσκες" (bubbles) οπότε η λογική στην αντιμετώπισή τους είναι αρκετά διαφορετική. Καταρχήν η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατίσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατα κόρον "ορφανά" κρούσματα.
Ένα θέμα που συζητείται διαρκώς είναι: πόση είναι η επιβάρυνση των αποστάσεων >1.5 μέτρου στις τάξεις 25 μαθητών σε σχέση με τις τάξης 15 μαθητών;
Για να βοηθήσω λιγάκι στην εξήγηση έχω φτιάξει ένα διάγραμμα τάξης 15 μαθητών (δεξιά). Με πράσινα βελάκια δείχνω τις ανά 2 αποστάσεις του μαθητή στο πρώτο θρανίο με όλους τους μαθητές στην δίπλα σειρά (8 αποστάσεις), για λόγους ευκολίας δεν δείχνω τις υπόλοιπες με μαθητές τις ίδιας σειράς (6 αποστάσεις). Οι αποστάσεις του μαθητή αυτού είναι 14 και όλες υπερβαίνουν το 1.5 μέτρο. Το σύνολο των αποστάσεων σε αυτήν την διάταξη είναι 120.
Όπως φαίνεται και παρακάτω μία τάξη 25 μαθητών οι ανά 2 αποστάσεις είναι 325 με 13 να παραβαίνουν το όριο του 1.5 μέτρου δηλαδή μόλις το 4% όλων των πιθανών συνδυασμών. Αυτές οι "παραβάσεις" είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν την μετάδοση στον κάθετο άξονα τη τάξης.
Συνεπώς από αυτούς τους υπολογισμούς η μετατροπή της τάξης σε μέγεθος 15 ατόμων εξαλείφει το 4% των ανά 2 αποστάσεων την ώρα του μαθήματος. Συγχρόνως αυξάνει (σχεδόν διπλασιάζει) τον αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών που θα πρέπει να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς.
Το σενάριο λοιπόν δείχνει ότι για την πιθανότητα μετάδοσης αποκλειστικά και μόνο την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να ρίξεις 4% τις κοντινές επαφές θα πρέπει να διπλασιάσεις τον χρόνο έκθεσης των εκπαιδευτικών.
Αντιλαμβάνομαι ότι η πρόθεση είναι πάντα το καλύτερο των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα υπήρχε (και αν θα υπήρχε) σημαντικό κέρδος στην μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15, όσον αφορά την μετάδοση σταγονιδίων".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr