
Μείζον ζήτημα έχει ανακύψει στην Μήλο με το νερό. Το νησί αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα μέσα στην τουριστική περίοδο.
Μέχρι πρότινος το νησί χρειάζονταν περί τα 3.000 κυβικά νερού την ημέρα. Πλέον δεν επαρκούν, ειδικά τις μέρες του καλοκαιριού που δέχεται δεκάδες τουρίστες. Το αποτέλεσμα ήταν ο δήμος να ζητήσει από το υπουργείο τη μεταφορά νερού με υδροφόρες, κάτι που είχε σταματήσει εδώ και μια δεκαετία.
Κατ' επέκταση όμως έχει ξεσπάσει και πόλεμος, με τον δήμαρχο να κατηγορεί τον ιδιώτη ότι δεν επεκτείνει τη δυναμικότητα της μονάδας. Οι ιδιώτες απαντούν ότι δεν μπορεί να γίνει επένδυση χωρίς την παραμικρή δέσμευση από πλευράς δήμου.
Όπως γράφει η εφημερίδα «Καθημερινή» η Μήλος ανήκε στα άνυδρα νησιά (που έπαιρναν νερό το καλοκαίρι με υδροφόρες) μέχρι πριν από μια δεκαετία. Σταμάτησε, μετά την κατασκευή ιδιωτικής μονάδας αφαλάτωσης (σ.σ. εταιρεία «Αιολική Μήλου»), από την οποία ο δήμος προμηθεύεται νερό.
Εδώ και δύο χρόνια, όμως, το νησί γνωρίζει σημαντική αύξηση του τουρισμού, με αποτέλεσμα τα προβλήματα στην υδροδότηση να ξεκινήσουν νωρίς. Προσπαθώντας να ελέγξει την κατάσταση, ο δήμος προχωρά σε διακοπές της ύδρευσης, πρακτική που προκαλεί πολλές αντιδράσεις.
"Το εργοστάσιο αφαλάτωσης παράγει 3.000 κυβικά νερού την ημέρα, τα οποία μέχρι πρότινος, αν υπήρχε καλή διαχείριση από τους πολίτες, επαρκούσαν", λέει ο δήμαρχος Μήλου Γεράσιμος Δαμουλάκης. "Οταν όμως υπάρχει κακοκαιρία, όπως τις προηγούμενες ημέρες, επειδή η αφαλάτωση “τραβάει” νερό από τη θάλασσα δημιουργείται πρόβλημα και μειώνεται η παραγωγή, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν να γεμίσουν οι δεξαμενές μας. Για να το αντιμετωπίσουμε, θέσαμε παλιές γεωτρήσεις σε λειτουργία, ωστόσο κι αυτό δεν επαρκεί. Ετσι, στις 10 Ιουλίου ζητήσαμε από την πολιτεία τη μεταφορά νερού με υδροφόρες".
Σύμφωνα με τον δήμαρχο, το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί από τον ιδιώτη.
"Τα τελευταία χρόνια με την άνοδο του τουρισμού αυξήθηκαν οι ανάγκες. Αν ο ιδιώτης μπορούσε να αυξήσει την παραγωγή του σε 4.000 κυβικά την ημέρα δεν θα υπήρχε πρόβλημα, ωστόσο η απάντησή του ήταν αρνητική. Οσο για τις τοπικές αντιδράσεις, εκτιμώ ότι έχουν πολιτικά κίνητρα".
Από τη δική του πλευρά, ο Αλέξανδρος Υφαντής, ο επικεφαλής της εταιρείας που ανέλαβε την κατασκευή και λειτουργία της μονάδας αφαλάτωσης για λογαριασμό της «Αιολικής Μήλου», λέει:
"Η μονάδα δουλεύει ανελλιπώς στη μέγιστη δυναμικότητά της, που είναι 3.000 κυβικά/ημέρα. Είχαν γίνει από πέρυσι συζητήσεις ότι η ποσότητα αυτή ενδέχεται πλέον να μην επαρκεί. Υπάρχει όμως μια διαφορά: με βάση τη σημερινή σύμβαση, ο δήμος δεν δεσμεύεται για τις ποσότητες νερού που προμηθεύεται. Αν επιθυμεί όμως την κατασκευή νέας μονάδας, τότε θα πρέπει να ορίσει τις ποσότητες που χρειάζεται και να προχωρήσει σε διαγωνισμό. Δεν είναι δυνατόν να γίνει μια σημαντική επένδυση μόνο για ένα μήνα τον χρόνο, χωρίς καμία δέσμευση από πλευράς δήμου. Επομένως, κατά τη γνώμη μου, η αμέλεια βρίσκεται στον δήμο που δεν προχώρησε σε διαγωνισμό".
Πάντως, με δεδομένη την κατάσταση και για να μην διψάσουν κάτοικοι και επισκέπτες, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενέκρινε τη μεταφορά 2.000 κυβικών μέτρων νερού με υδροφόρα ιδιώτη.
"Θα πρέπει και οι πολίτες να επιδείξουν σύνεση και όχι να πλένουν δρόμους και αυτοκίνητα", λέει ο κ. Δαμουλάκης. "Επιπλέον, όσοι δεν έχουν δεξαμενή στην κατοικία τους πρέπει να φροντίσουν να την τοποθετήσουν άμεσα, όπως ορίζει ο κανονισμός υδροδότησης του νησιού μας. Ειδάλλως, δεν δικαιούνται να διαμαρτύρονται".
Φωτό: Ευρωκίνηση
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr