Μόνο συγκεκριμένες πτήσεις με αυστηρούς περιορισμούς και μέτρα ασφαλείας θα εκτελούνται από τα αεροδρόμια σε συνέχεια του ανακοινωθέντος καθολικού lockdown που θα ισχύσει από το Σάββατο το πρωί
Στον σχεδιασμό είναι να μην κλείσει το αεροδρόμιο Αθηνών Ελ. Βενιζέλος, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξουν περιορισμοί στις πτήσεις
Παράλληλα σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες δεν θα απαγορευθούν οι πτήσεις εξωτερικού προς και από την Ελλάδα.
Τι ισχύει για τη Θεσσαλονίκη
Παραμένει κλειστό το αεροδρόμιο Μακεδονία, στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί για τη συμπρωτεύουσα
Η αεροπορική οδηγία απαγόρευσης πτήσεων για το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης "Μακεδονία", που εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, μετά το τοπικό lockdown προβλέπει προσωρινή απαγόρευση διεθνών και εσωτερικών επιβατικών πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης "Μακεδονία".
Η αεροπορική οδηγία για το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης "Μακεδονία" προβλέπει ότι όλες οι πτήσεις επιβατών διεθνών και εσωτερικών δρομολογίων (αφίξεις και αναχωρήσεις) αναστέλλονται προσωρινά έως τις 17 Νοεμβρίου 2020, εκτός από τις ουσιώδεις πτήσεις (Essential travel) που περιλαμβάνουν ταξίδι για θέματα υγείας, για επαγγελματικούς/επιχειρηματικούς σκοπούς, για αντικειμενικούς οικογενειακούς λόγους και για άτομα που έχουν ανάγκη διεθνούς προστασίας.
Από τη notam εξαιρούνται οι ακόλουθες πτήσεις:
*Πτήσεις υποστήριξης του Ελληνικού Εθνικού Συστήματος Υγείας (Hellenic national healthcare system flights).
*Πτήσεις που εγκρίθηκαν από το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών για επαναπατρισμό Ελλήνων πολιτών και μελών των οικογενειών τους, για κατόχους ειδικής κάρτας ομογενών και για κατόχους με άδεια τόπου κατοικίας στην Ελλάδα (repatriation flights).
*Κρατικές πτήσεις (state flights).
*Πτήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος (sanitary flights).
*Οι πτήσεις ανθρωπιστικού ενδιαφέροντος (humanitarian flights).
*Πτήσεις που αναφέρουν ότι ευρίσκονται σε επικίνδυνη κατάσταση (emergency flights).
*Οι στρατιωτικές πτήσεις (military flights).
*Πτήσεις μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo flights).
*Οι πτήσεις πυροσβεστικών αεροσκαφών (fire fighting flights).
*Οι πτήσεις της Frontex (frontex flights).
*Τεχνικές πτήσεις ανεφοδιασμού χωρίς αποβίβαση επιβατών (technical landing where passengers do not disembark).
*Οι πτήσεις επιστροφής αεροσκάφους μόνο με το πλήρωμά του (ferry flights).
Σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Ν. Χαρδαλιά.
Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ζητούν "έκτακτα" μέτρα
Εν τω μεταξύ τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ζήτησαν σήμερα από την ΕΕ έκτακτα και συγκεκριμένα μέτρα, καθώς ανησυχούν για την κατάστασή τους που επιδεινώνεται με την κλιμάκωση της κρίσης της Covid-19.
H κρίση συνεχίζει να επιδεινώνεται, ανέφερε σε ανακοίνωση ο γενικός διευθυντής του ACI Europe (Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης) Ολιβιέ Γιάνκοβιτς.
Ο οργανισμός, που αντιπροσωπεύει 500 αεροδρόμια σε 46 ευρωπαϊκές χώρες, προειδοποίησε στα τέλη Οκτωβρίου για τον κίνδυνο πτωχεύσεων κατά τους επόμενους μήνες για περίπου 200 περιφερειακά αεροδρόμια λόγω της συνεχιζόμενης αδυναμίας στην αεροπορική κίνηση εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων και των περιορισμών για την ανακοπή της εξάπλωσης της covid-19.
"Η ρευστότητα που δαπανούν τα αεροδρόμια, που είναι ήδη σε μη βίωσιμα επίπεδα, απλά θα επιταχύνει τις νέες απώλειες θέσεων εργασίας, απουσία μιας έκτακτης παρέμβασης", σύμφωνα με τον ACI.
Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ζητούν συγκεκριμένα η κρατική βοήθεια προς τις επιχειρήσεις να μπορεί να καταβληθεί έως τα τέλη του 2021.
Τον Οκτώβριο, οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν τη διεύρυνση και την παράταση έως το καλοκαίρι του 2021 της χαλάρωσης της κρατικής βοήθειας που υιοθετήθηκε την περασμένη άνοιξη προκειμένου να στηριχθούν οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις απέναντι στην κρίση του κορονοϊού.
Ο ACI ζητά επίσης ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την αεροπορία που θα επιτρέψει την καταβολή βοήθειας όσο παραμένουν σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα στην Ευρώπη.
Ο κλάδος των αερομεταφορών είναι ένας από τους πλέον πληγέντες από την κρίση.