Επέκταση Μετρό: Νέοι σταθμοί από Ηλιούπολη έως Βόρεια Προάστια - Ποιες γειτονιές της Αττικής ενώνονται [χάρτης]

Με την νέα γραμμή του μετρό και τη δεύτερη φάση του έργου προς τα βόρεια προάστια η Αθήνα θα μεταμορφωθεί σε μια "άλλη πόλη".

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
ΜΕΤΡΟ

Το συγκοινωνιακό χάρτη, και κατ’ επέκταση τη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών στην Αττική, θα αλλάξει η κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό, προϋπολογισμού 1,5 δισεκ. ευρώ, που ουσιαστικά ολοκληρώνει το εμβληματικό έργο, "κουμπώνοντας" με τις άλλες γραμμές. Η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο υποδομής στη χώρα μας, το οποίο θα συμβάλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών της ευρύτερης περιοχής της Αττικής.

Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος του έργου. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή. Είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.

Επέκταση Μετρό: Νέοι σταθμοί από Ηλιούπολη έως Βόρεια Προάστια - Ποιες γειτονιές της Αττικής ενώνονται [χάρτης]

Ποια είναι και ποιες περιοχές αφορά η γραμμή 4

Η Γραμμή 4, σχήματος "U", αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

  • Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
  • Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
  • Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
  • Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
  • Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

Το Α’ Τμήμα της Γραμμής 4 "Άλσος Βεΐκου – Γουδή", έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

ΜΕΤΡΟ

Ποιοι θα είναι οι νέοι σταθμοί

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:

- Δεκαπέντε (15) νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή,

- Εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

- Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 13km.

- Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.

- Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 860 μ περίπου.

- Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

- Ένα (1) νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

- Ένα (1) νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

- Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.

μετρό

Επόμενη φάση: Σύνδεση με τα βόρεια προάστια

Δε μπορεί να αμφισβητήσει κανένας πως μετά από 20 χρόνια αναμονής, ήρθε η ώρα για την κάλυψη και της Λεωφόρου Κηφισίας με μετρό. Αυτή θα είναι η Β’ φάση του έργου. Ο σημαντικότερος άξονας που ενώνει το κέντρο με τα βόρεια προάστια αν και υπήρξε στόχος της Αττικό Μετρό και όλων των κυβερνήσεων που πέρασαν από τη χώρα από το 2000 όταν και άνοιξαν οι γραμμές 2 και 3, έμεινε στο παρασκήνιο.

Τώρα όμως είναι φανερό ότι θα πρέπει να είναι η επόμενη μεγάλη προτεραιότητα στην Αθήνα. Η επέκταση αυτή εκτός από την κάλυψη της Λ. Κηφισίας μέχρι τη σύνδεση της με την Αττική Οδό, συνεχίζει βόρειο-δυτικά και μέσω Αμαρουσίου και Πεύκης, φτάνει στη Λυκόβρυση τερματίζοντας στην Εθνική Οδό.

Η επέκταση αυτή επίσης εξυπηρετεί και τη διασύνδεση της γραμμής 4 στο σταθμό Κατεχάκη με τη γραμμή 3, στο σταθμό Κηφισίας με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο (σε ένα πολύ βασικό κόμβο της πρωτεύουσας) και στο σταθμό Μαρούσι με τη γραμμή 1, επιτυγχάνοντας την λειτουργία ενός ενιαίου δικτύου συγκοινωνιών στην ευρύτερη περιοχή των βορείων προαστίων.

Η επέκταση αυτή διαθέτει 11 σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση, Εθνική Οδός.

Θα έχει μήκος 14 χλμ και το κόστος της εκτιμάται σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Καραμανλής: "Η Γραμμή 4 θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη"

Με αφορμή το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών από την Αττικό Μετρό για τη Γραμμή 4 της Αθήνας ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, δήλωσε ότι "σήμερα, μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, επιτέλους μπαίνει στην τελική φάση το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας: η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Ένα έργο που θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας, με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ένα έργο προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ που θα φέρει ανάπτυξη και θα αναβαθμίσει τις περιοχές απ' όπου θα περάσει". "Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίηση νέων έργων υποδομών που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και την εικόνα της χώρας" πρόσθεσε ο υπουργός Μεταφορών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 06 Μαϊ 2021 | 06:42

Απεργία Πρωτομαγιάς: Ταλαιπωρία στους δρόμους - Πώς κινούνται σήμερα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Απεργίες και στάσεις εργασίας είναι προγραμματισμένες από τους εργαζομένους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για σήμερα, Πέμπτη.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 05 Μαϊ 2021 | 15:06

Απεργία 6 Μάη: Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μεταφοράς την Πέμπτη

Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ έχουν προγραμματίσει για την Πέμπτη απεργίες και στάσεις μεταφοράς.

ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 04 Μαϊ 2021 | 16:22

ΣΤΑΣΥ: Βλάβη σε συρμό του Μετρό στο Μεταξουργείο – Τροποποιήσεις στα δρομολόγια

Όπως εξηγεί η ΣΤΑΣΥ, οι επιβάτες της γραμμής Ανθούπολη – Ελληνικό θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τον ηλεκτρικό.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ 04 Μαϊ 2021 | 05:59

Εργατική Πρωτομαγιά σε δύο δόσεις: Ποιοι απεργούν σήμερα, ποιοι την Πέμπτη - Πώς κινούνται τα ΜΜΜ

Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, Μετρό, τραμ την Εργατική Πρωτομαγιά σήμερα Τρίτη 4 Μαίου και την Πέμπτη 6 Μαΐου. Απεργούν και οι δημοσιογράφοι.

ΚΟΣΜΟΠΛΗΜΜΥΡΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ 03 Μαϊ 2021 | 20:26
ΠΩΣ ΓΙΟΡΤΑΣΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ Η ΑΘΗΝΑ 02 Μαϊ 2021 | 20:32

Πάσχα στην πόλη: Με σούβλες στις ταράτσες και νέφος τσίκνας και αφρικανικής σκόνης γιόρτασαν οι Αθηναίοι [Εικόνες - Βίντεο]

Δεύτερο διαφορετικό Πάσχα λόγω πανδημίας - Σούβλισμα σε ταράτσες και μπαλκόνια στην Αθήνα - Σύννεφο τσίκνας και σκόνης σκέπασε το Λεκανοπέδιο [εικόνες]

ΓΕΜΙΣΕ ΧΡΩΜΑΤΑ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ 02 Μαϊ 2021 | 10:16

Ανάσταση: Χορός πυροτεχνημάτων πάνω από την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό [εικόνες]

Για πρώτη φορά το "Χριστός Ανέστη" εψάλη στις 9 το βράδυ στις εκκλησίες και όχι στις 12 και ο αττικός ουρανός πλημμύρισε με εντυπωσιακά βεγγαλικά.

ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΜΕΝΟΥΣ 01 Μαϊ 2021 | 17:35

Κορονοϊός: 1.391 νέα κρούσματα - 811 διασωληνωμένοι και 72 θάνατοι

Σήμερα, Μ. Σάββατο ανακοινώθηκαν 1.391 νέα κρούσματα, ενώ 811 άνθρωποι διασωληνώθηκαν. Στους 72 οι θάνατοι.

ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 01 Μαϊ 2021 | 14:34

Άγιο Φως: Δέος και κατάνυξη στην τελετή αφής στα Ιεροσόλυμα - Στις 18:30 αναμένεται η άφιξη στην Αθήνα [εικόνες]

"Χριστός Ανέστη" στα Ιεροσόλυμα - Εικόνες από τη λαμπρή τελετή αφής του Αγίου Φωτός - Πλήθος πιστών χωρίς μάσκες - Το απόγευμα η άφιξη στην Αθήνα.

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΕΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ 01 Μαϊ 2021 | 10:39
ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ 29 Απρ 2021 | 19:47

Ηλεκτρικός: Διακοπή κυκλοφορίας στη γραμμή 1 μεταξύ των σταθμών Περισσός και Άνω Πατήσια

Διακοπή στα δρομολόγια του ηλεκτρικού στη γραμμή 1 μεταξύ των σταθμών Περισσός και Άνω Πατήσια

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ 29 Απρ 2021 | 17:31

Έξαλλος ο Πολάκης με τον Πατούλη για τον πασχαλινό στολισμό: "Είσαι απερίγραπτο λαμόγιο - 73.408 ευρώ για 4 λαγουδάκια;"

Ο Παύλος Πολάκης επιτίθεται με βαρύτατους χαρακτηρισμούς στον Γιώργο Πατούλη με αφορμή τον πασχαλινό στολισμό της Αθήνας

ΣΕ ΜΙΑ "ΝΕΚΡΗ" ΠΟΛΗ 27 Απρ 2021 | 13:46

Σαν σήμερα μία "μαύρη" ημέρα: 27 Απριλίου 1941 - Οι Γερμανοί παρελαύνουν στην Αθήνα

Σε ένα καφενείο στους Αμπελόκηπους στις 27 Απριλίου 1941 τέσσερις Έλληνες ανέλαβαν το θλιβερό καθήκον της παράδοσης της πόλεως των Αθηνών.