
Νέα ανακοίνωση, για το συμβάν που συζητάει όλη η Ελλάδα από χθες, με τον ακινητοποιημένο συρμό του Μετρό στη Θεσσαλονίκη και τους επιβάτες που περπατούσαν μέσα στις σήραγγες, εξέδωσε η Εταιρεία Λειτουργίας και Συντήρησης THEMA.
Στην ανακοίνωσή της αυτή, η THEMA παρουσιάζει το χρονικό, από τη στιγμή που παρουσιάστηκε η διακοπή ρεύματος μέχρι και την πλήρη επαναλειτουργία του Μετρό. Τονίζει πως "η ακινητοποίηση συρμού, όπως και η εκκένωση σε περίπτωση συμβάντος, εξυπηρετούν κατά απόλυτο τρόπο την ασφάλεια των επιβατών” ενώ γνωστοποιεί ότι "θα διεξαχθεί περαιτέρω διεξοδική έρευνα στο συρμό 15 και στους τροφοδότες των υποσταθμών, στους σταθμούς "Ανάληψη" και "Ευκλείδης", για να εντοπιστεί η κατ΄ αρχήν αιτία πρόκλησης του συμβάντος. Ο συρμός 15 θα παραμείνει εκτός υπηρεσίας μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας”.

Όπως συμπληρώνει η εταιρεία, στις νέες εξηγήσεις-διευκρινίσεις, "η ασφάλεια και η αξιοπιστία αποτελούν αδιαπραγμάτευτες προτεραιότητες για την ΤΗΕΜΑ Α.Ε., η οποία δεσμεύεται να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, θέτοντας πάντα στο επίκεντρο την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια του επιβάτη”.
Αναλυτικά η νέα ανακοίνωση της THEMA:
H THEMA A.E., με νεότερο δελτίου τύπου επανέρχεται στο συμβάν της 14ης Δεκεμβρίου 2024, το οποίο προκάλεσε την ακινητοποίηση του συρμού 15 και την εκκένωσή του από τους επιβαίνοντες, οι οποίοι, βάσει των προβλεπόμενων από το σχετικό πρωτόκολλο και καθοδηγούμενοι από συνοδούς της Εταιρείας, με απόλυτη ασφάλεια διένυσαν, από τον πεζοδιάδρομο της σήραγγας, απόσταση 70 μέτρων έως την πλατφόρμα του σταθμού "Φλέμινγκ", από όπου και εξήλθαν από τη δυτική θύρα πρόσβασης της πλατφόρμας από την σήραγγα.
Η ΤΗΕΜΑ Α.Ε. επισημαίνει ότι τα συστήματα ασφαλείας στο αυτόματο μετρό Θεσσαλονίκης, πληρούν τις υψηλότερες απαιτήσεις ασφαλείας διεθνώς και η ακινητοποίηση συρμού, όπως και η εκκένωση σε περίπτωση συμβάντος, εξυπηρετούν κατά απόλυτο τρόπο την ασφάλεια των επιβατών, η oποία αποτελεί το πρώτο, κύριο και αδιαπραγμάτευτο μέλημα της εταιρείας – λειτουργού, όπως επίσης της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της κοινοπραξίας κατασκευής του έργου, ΑΙΑSA.
Στο συμβάν οι εφεδρείες ασφαλείας του συστήματος λειτούργησαν με απόλυτη επιτυχία και ακολούθως, η διαδικασία για την ασφαλή απομάκρυνση των επιβατών τηρήθηκε ως προβλεπόταν. Επιτεύχθηκε έτσι ο στόχος διατήρησης του υψηλού επιπέδου ασφαλείας του Μετρό για την επιβατική λειτουργία.
Το πρόβλημα εκδηλώθηκε στις 17:59 της 14/12/2024 όταν οι τροφοδότες διακόπτες των υποσταθμών ισχύος έλξης στους σταθμούς "Ανάληψη" και "Ευκλείδη", άνοιξαν λόγω στιγμιαίας ανίχνευσης υψηλής έντασης ρεύματος με αποτέλεσμα να διακοπεί η ηλεκτροδότηση της τρίτης γραμμής στο εν λόγω τμήμα. Ο χειριστής του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας προσπάθησε να κλείσει τους τροφοδότες χωρίς επιτυχία, με αποτέλεσμα, μετά τη δεύτερη ανεπιτυχή προσπάθεια οι τροφοδότες να κλειδώσουν, όπως προβλέπεται από το σχεδιασμό του συστήματος. Επειδή δεν έκλεισαν οι τροφοδότες διακόπτες, ο συρμός 15 σταμάτησε στην τροχιά 2, μετά την πλατφόρμα του σταθμού "Φλέμινγκ".
Στις 18:10, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας αποφάσισε να ξεκινήσει την εκκένωση του συρμού 15 στη σήραγγα προς τον σταθμό "Φλέμινγκ", ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία για εκκένωση συρμών. Η ισχύς έλξης είχε ήδη αποσυνδεθεί στην τροχιά 2 λόγω του συμβάντος.
Ο συνοδός συρμού βοήθησε όλους τους επιβάτες να αποβιβαστούν στον πεζοδιάδρομο οργανωμένα και συντεταγμένα δίνοντας τους τις απαραίτητες οδηγίες και, αφού επιβεβαίωσε ότι όλοι είχαν εγκαταλείψει το συρμό, έκλεισε την πόρτα και τους ακολούθησε μέχρι τον σταθμό, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν είχε μείνει στη σήραγγα και ότι η εκκένωση ολοκληρώθηκε ορθά. Στη συνέχεια, ο συνοδός επέστρεψε στο συρμό για να τον απενεργοποιήσει.
Στις 18:20 εφαρμόστηκε εναλλακτική υπηρεσία με κυκλική διαδρομή από 5 συρμούς μεταξύ των σταθμών "Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός" και "Πανεπιστήμιο" και από δύο επικουρικούς συρμούς, σε συγκεκριμένα δρομολόγια στην τροχιά 1, ένα μεταξύ των σταθμών "Πανεπιστήμιο" και "Ανάληψη" και, ένα μεταξύ των σταθμών "Ανάληψη" και "Νέα Ελβετία".
Στις 18:30 τεχνικοί της ΤΗΕΜΑ και της εταιρίας κατασκευής του έργου AIASA έλεγξαν τις ενδείξεις στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό και απενεργοποίησαν τη συσκευή προστασίας βραχυκυκλώματος, στο συρμό 15.
Στις 19:34 η τρίτη γραμμή τροφοδοσίας ηλεκτροδοτήθηκε επιτυχώς και ο συρμός 15 μετακινήθηκε στο αμαξοστάσιο για περαιτέρω διερεύνηση. Μετά τον έλεγχο των υποσταθμών τροφοδότησης, δύο συρμοί κινήθηκαν δοκιμαστικά στην τροχιά 2 χωρίς επιβάτες για να ελεγχθεί η λειτουργία των τροφοδοτών διακοπτών υπό φορτίο.
Στις 20:45 επανήλθε η κανονική λειτουργία.
Η ΤΗΕΜΑ, δηλώνει ότι θα διεξαχθεί περαιτέρω διεξοδική έρευνα στο συρμό 15 και στους τροφοδότες των υποσταθμών, στους σταθμούς "Ανάληψη" και "Ευκλείδης", για να εντοπιστεί η κατ΄ αρχήν αιτία πρόκλησης του συμβάντος. Ο συρμός 15 θα παραμείνει εκτός υπηρεσίας μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας.
Η εταιρεία ευχαριστεί θερμά το κοινό για την κατανόηση και τη συνεργασία του.
Η ασφάλεια και η αξιοπιστία αποτελούν αδιαπραγμάτευτες προτεραιότητες για την ΤΗΕΜΑ Α.Ε., η οποία δεσμεύεται να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, θέτοντας πάντα στο επίκεντρο την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια του επιβάτη.
Βίντεο μέσα από τις σήραγγες
Τον γύρο του διαδικτύου έκαναν οι εικόνες από το σύγχρονο, πρόσφατα εγκαινιασμένο με κάθε μεγαλοπρέπεια Μετρό της Θεσσαλονίκης. Εικόνες από την Ελλάδα του 2024, όπως έλεγαν αγανακτισμένοι οι επιβάτες περπατώντας μέσα στις σήραγγες του Μετρό. "Που είναι το ταξάκι το καλό;" λένε προσπαθώντας να διακωμωδήσουν την κατάσταση, αλλά δεν είναι για γέλια. Είναι πολύ σοβαρό θέμα ασφάλειας και στη Βουλή, ο Σωκράτης Φάμελλος και ο Αλέξης Χαρίτσης κάλεσαν τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα να πάει να λογοδοτήσει. Όσο κι αν προσπάθησε ο Μάκης Βορίδης να μαζέψει τα… ασυμμάζευτα, οι εικόνες μιλούν από μόνες τους.
Κι όλα αυτά, 14 ημέρες μετά τα εγκαίνια.
Η διακοπή της κυκλοφορίας στη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης έγινε το απόγευμα του Σαββάτου (14/12), στη γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό προς τη Νέα Ελβετία, καθώς ακινητοποιήθηκε ένας συρμός στον σταθμό Φλέμινγκ, με αποτέλεσμα να διακοπούν όλα τα δρομολόγια στη συγκεκριμένη διαδρομή.

Όσοι περίμεναν σε σταθμούς όπως η Νέα Ελβετία, ο Φλέμινγκ και η Μαρτίου παρέμειναν για περισσότερο από μισή ώρα χωρίς να μπορέσουν να επιβιβαστούν σε κάποιον συρμό. Όσοι κινούνταν προς τα ανατολικά διαπίστωσαν ότι τα δρομολόγια σταματούσαν στον σταθμό Πανεπιστήμια και στη συνέχεια κατευθύνονταν προς τον σταθμό Ανάληψη.
Η δυσλειτουργία παρουσιάστηκε λίγο μετά τις 18:00, με τη διοίκηση του Μετρό να ενημερώνει το κοινό να αποφεύγει τη μετακίνηση προς τα ανατολικά τμήματα της γραμμής μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης.
Όσο για τους επιβάτες του συρμού που ακινητοποιήθηκε; Βίντεο στα social media που "ανέβηκαν" από τους ίδιους απεικονίζουν εικόνες… αδιανόητες. Δεκάδες αν όχι εκατοντάδες άνθρωποι περπατούν κατά μήκος των γραμμών του Μετρό κοντά στον σταθμό Φλέμινγκ, μέσα στις σήραγγες. Οι επιβάτες κινήθηκαν πεζοί μέχρι τον επόμενο σταθμό, ώστε να βγουν στην αποβάθρα.
Η πρώτη ανακοίνωση της THEMA
Η εταιρεία ΤΗΕΜΑ ανέφερε στην (πρώτη) ανακοίνωσή της ότι πρόβλημα οφείλεται σε διακοπή ηλεκτροδότησης και ότι "από το συμβάν δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες και οι διαδικασίες οι οποίες ακολουθήθηκαν ήταν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα τα οποία έχουν υποβληθεί σε αυστηρότατους ελέγχους και στην πιο έγκυρη πιστοποίηση".
Η ανακοίνωση της εταιρείας ΤΗΕΜΑ αναφέρει:
Σήμερα Σάββατο 14/12/2024 και ώρα 17.59, στο Μετρό Θεσσαλονίκης, μεταξύ των σταθμών "Φλέμινγκ" και "Ευκλείδη" ακινητοποιήθηκε συρμός στην κατεύθυνση προς Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, λόγω διακοπής της ηλεκτροδότησης της γραμμής.
Καθώς δεν κατέστη εφικτή η επαναφορά της ηλεκτροδότησης από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, σε εφαρμογή του σχετικού για την περίπτωση πρωτοκόλλου, ο συρμός εκκενώθηκε και οι επιβάτες μετέβησαν μέσω του υφιστάμενου πεζοδιαδρόμου της σήραγγας, συνοδεία του προσωπικού με απόλυτη ασφάλεια στον πλησιέστερο σταθμό.
Στο σημείο μετέβησαν τεχνικοί της ΤΗΕΜΑ και του κατασκευαστή προκειμένου να διαπιστώσουν τα αίτια του συμβάντος και να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες για την επίλυση του. Λόγω του προβλήματος που ανέκυψε, οι συρμοί που ήταν στο δίκτυο ακινητοποιήθηκαν προσωρινά στους σταθμούς για διάστημα λίγων λεπτών έως ότου τεθεί σε εφαρμογή το εναλλακτικό σενάριο κυκλοφορίας μεταξύ των σταθμών "Πανεπιστήμιο" και "Ανάληψη".
Η ηλεκτροδότηση επανήλθε στις 19.34, ο συρμός απομακρύνθηκε και πλέον έχει αποκατασταθεί η κυκλοφορία. Πρέπει να σημειωθεί ότι από το συμβάν δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες και οι διαδικασίες οι οποίες ακολουθήθηκαν ήταν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα τα οποία έχουν υποβληθεί σε αυστηρότατους ελέγχους και στην πιο έγκυρη πιστοποίηση.
Η εταιρεία ΤΗΕΜΑ εγγυάται την ασφάλεια του συστήματος και τη μεγαλύτερη δυνατή διαθεσιμότητα του δικτύου.
"Να λογοδοτήσει ο Σταϊκούρας"
Στο συμβάν στο Μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, μετά από σχετική παρέμβαση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτη Φάμελλου.
Όπως είπε ο κ. Βορίδης, υπήρξε μια βλάβη, ακολουθήθηκαν πλήρως τα πρωτόκολλα ασφαλείας, δεν υπάρχει οποιοσδήποτε κίνδυνος ή ζήτημα ασφαλείας. Τόνισε δε ότι ήταν σε επικοινωνία με τον αρμόδιο υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο.
Προηγήθηκε παρέμβαση του Σωκράτη Φάμελλου, ο οποίος, με αφορμή το σημερινό συμβάν, μίλησε για θέματα ασφάλειας στη λειτουργία των υποδομών, ζητώντας μάλιστα, να έρθει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Βουλή "να μας ενημερώσει τι ακριβώς γίνεται για τα θέματα ασφαλείας".
Για το ίδιο θέμα, ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης είπε πως το ότι τηρήθηκαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας δεν συνιστά πειστική απάντηση.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr