
Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών παρουσιάστηκε η νέα, ενιαία και δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, η νέα γραμμή αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την ενίσχυση της σχέσης των πολιτών με αυτό. Είναι χαρακτηριστικό, όπως τονίστηκε, πως μέχρι τώρα λειτουργούσαν πάνω από 100 τηλεφωνικές γραμμές για υπηρεσίες.
Παράλληλα, από σήμερα τίθεται σε εφαρμογή και η διαδικασία αξιολόγησης των δημόσιων νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς, με την αποστολή των πρώτων 2.000 SMS σε όσους έχουν λάβει εξιτήριο, ώστε να καταθέσουν την εμπειρία και τις εντυπώσεις τους.
"Η γραμμή 1566 που ξεκινά σήμερα νομίζω θα αλλάξει τα πάντα στην Υγεία. Αξιοποιούμε τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης για να αλλάξουμε το ΕΣΥ στην πράξη", σημείωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός, αναφέροντας ότι η έμπνευση για το 1566 προήλθε από την αντίστοιχη επιτυχημένη τηλεφωνική γραμμή 1535 του υπουργείου Εργασίας.
Η γραμμή 1566, όπως εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης, θα παρέχει πολύπλευρη ενημέρωση και εξυπηρέτηση: από πληροφορίες για τις εφημερίες νοσοκομείων και φαρμακείων, έως δυνατότητα κλεισίματος ραντεβού σε γιατρούς και σταδιακά και σε νοσοκομεία (από τον Σεπτέμβριο). Θα λειτουργεί επίσης ως δίαυλος ενημέρωσης των πολιτών για απογευματινά χειρουργεία, προληπτικές εξετάσεις μέσω του προγράμματος "Προλαμβάνω" και για τη διανομή των ακριβών φαρμάκων κατ’ οίκον.
Ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, τόνισε τη σημασία της νέας υπηρεσίας δηλώνοντας: "Η εβδομάδα ξεκινά με μια πολύ σημαντική δράση. Η γραμμή 1566 απλοποιεί τις διαδικασίες και δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να βρίσκουν άμεσα πληροφορίες". Σημείωσε ακόμη ότι το 14% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης κατευθύνεται στον τομέα της υγείας, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης για στήριξη και εκσυγχρονισμό του ΕΣΥ.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, ανέφερε: "Η τηλεφωνική αυτή γραμμή είναι ένας τρόπος να φέρουμε πιο κοντά τους πολίτες στο σύστημα υγείας. Τα ζητήματα που τους απασχολούν θα αναδεικνύονται και θα δίνεται άμεση πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο".
Το έργο θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις και προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του επόμενου έτους. Στην πρώτη φάση εντάσσεται η ενημέρωση για εφημερίες και φαρμακεία, το κλείσιμο ραντεβού σε γιατρούς, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα ενσωματωθεί και η δυνατότητα ραντεβού σε νοσοκομεία. Η γραμμή θα καταγράφει επίσης τα παράπονα των ασθενών, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση των υπηρεσιών και τη διαρκή παρακολούθηση της ποιότητας στο ΕΣΥ.
Τονίστηκε τέλος ότι το 1566 θα είναι ο βασικός αριθμός επικοινωνίας των πολιτών με τις υπηρεσίες υγείας. Ο μόνος αριθμός που δεν αλλάζει παραμένει το 166 για τα επείγοντα περιστατικά και το ΕΚΑΒ.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr