Ανακοινώθηκαν λίγα λεπτά μετά τις 10:00 το πρωί, τα θέματα των Πανελλήνιων 2023, στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι από τα Γενικά Λύκεια της χώρας.
Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Οι Πανελλήνιες αυτή την εβδομάδα συνεχίζονται για του υποψηφίους των ΕΠΑΛ, οι οποίοι θα εξεταστούν την Παρασκευή 9 Ιουνίου, στα μαθήματα: Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο – Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία – Εφαρμογές, Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης.
Το Σάββατο 10 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα εξεταστούν στα εξής μαθήματα: Υγιεινή, Προγραμματισμός Υπολογιστών, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης και Στοιχεία Μηχανών.
Ο πρώτος σχολιασμός των θεμάτων
Λατινικά
Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 23 και 38 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού – Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές. Η λεξιλογική άσκηση κινήθηκε στα περσινά φυσιολογικά επίπεδα, ενώ οι ερωτήσεις Γραμματικής και Συντακτικού εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν.
Πληροφορική
Τα σημερινά θέματα της Πληροφορικής θεωρούνται βατά για έναν προετοιμασμένο μαθητή που θα είχε κατανοήσει την ύλη. Δεν κρύβουν παγίδες και εξετάζουν ικανοποιητικά την ύλη. Ο χρόνος που δόθηκε στους μαθητές να απαντήσουν τα θέματα είναι αρκετός. Τέλος, μένει να δούμε πως θα αποτυπωθεί στις βαθμολογίες των μαθητών η κλιμάκωση της δυσκολίας των θεμάτων καθώς δεν υπήρχε ερώτημα το οποίο να ξεχωρίζει ως προς τη δυσκολία του για να ξεχωρίσει ο άριστα προετοιμασμένος μαθητής.
Αναλυτικότερα:
Θέμα Α: Θεωρητικό θέμα με κατανοητές ερωτήσεις και χωρίς παγίδες.
Θέμα Β: Θέματα που εξέταζαν την εμπέδωση της ύλης από τους μαθητές,
χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Θέμα Γ: Πρόγραμμα με δομή επανάληψης και κλήση υποπρογράμματος. Τα
ζητούμενα ήταν κατανοητά και δουλεμένα.
Θέμα Δ: Κλασικό θέμα με επεξεργασίες πινάκων με κατανοητή εκφώνηση.
Χημεία
ΘΕΜΑ Α, Β
Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες δυσκολίες στις απαντήσεις των θεμάτων, παρά μόνο το μέγεθος των απαντήσεων.
ΘΕΜΑ Γ
Αναμενόμενα ερωτήματα, όπου χρειάζονται προσοχή στις λεπτομέρειες των απαντήσεων και στη σωστή διαχείριση του χρόνου.
ΘΕΜΑ Δ
Διαβαθμισμένης δυσκολίας ερωτήματα, όπου απαιτείται σχεδιασμός της απάντησης ώστε να προκύψει επιτυχία στο σύνολο των μορίων.
Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ή "παγίδες"
Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ή "παγίδες" ήταν τα σημερινά θέματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στο πλαίσιο των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνομίλησε με καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αγ. Δημητρίου για να σχολιάσουν τα σημερινά θέματα.
Πιο συγκεκριμένα, στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), οι υποψήφιοι κλήθηκαν να διαχειριστούν αποσπάσματα δύο κειμένων, κάτι που μπορούσε να βοηθήσει στην ευκολότερη διαχείριση του χρόνου από τους εξεταζόμενους, όπως σημείωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κατερίνα Νεραντζάκη, φιλόλογος στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγ. Δημητρίου. Συμπλήρωσε, δε, ότι η άσκηση της εισαγωγής καθώς και η ετυμολογική άσκηση ήταν εύκολα επιλύσιμες. Όσον αφορά τις ασκήσεις της γραμματικής, σχολίασε ότι κινήθηκαν στα συνηθισμένα πλαίσια, ενώ του συντακτικού ήταν αναμενόμενες και διαχειρίσιμες από τους μαθητές. "Οι εκφωνήσεις ήταν σαφείς και τα θέματα σίγουρα δεν δυσκόλεψαν έναν καλά προετοιμασμένο μαθητή", σημείωσε.
Όσον αφορά στο μάθημα της Χημείας (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), τα θέματα χαρακτηρίζονται επίσης αναμενόμενα, με κάποια προοδευτική αύξηση της δυσκολίας στα τελευταία θέματα, από όπου αναμένεται να προκύψει και η διαβάθμιση των τελικών βαθμολογιών. Τα θέματα A και Β ήταν "αναμενόμενα και εύκολα", σύμφωνα με την Αλεξάνδρα Καρά. Όπως είπε, οι τελευταίες ασκήσεις του τρίτου θέματος ήταν για τους πιο καλά προετοιμασμένους, ενώ το Δ θέμα αφορούσε την οργανική χημεία, που όπως είπε, από μόνη της ως αντικείμενο ενέχει δυσκολίες. "Ωστόσο, όσα ζητήθηκαν από τους μαθητές ήταν αναμενόμενα", συμπλήρωσε. "Ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος δεν θα δυσκολευτεί", επεσήμανε.
Σχετικά με την Πληροφορική (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), τα θέματα και εκεί ήταν βατά, με κλιμακωτή δυσκολία. "Τα θέματα κάλυπταν την καινούρια ύλη, αλλά και την παλιά. Οι μαθητές εύκολα θα μπορέσουν να γράψουν πάνω από την βάση και οι καλά διαβασμένοι μπορεί να αγγίξουν και το άριστα", ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χαράλαμπος Αλεξόπουλος. "Δεν υπήρχαν παγίδες και τα θέματα έμοιαζαν με εκείνα των προηγούμενων ετών", σχολίασε.
Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις:
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr