
Με μικτά συναισθήματα βγήκαν οι υποψήφιοι από τα ΓΕΛ που έκαναν σήμερα, με το μάθημα της Έκθεσης (Νεοελληνική Γλώσσα), το "ποδαρικό" στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Όπως αναφέρει το OrangePress, οι περισσότεροι σχολιάζουν ότι τους προβλημάτισε το τρίτο θέμα, ενώ σε αρκετούς προκάλεσε σύγχυση και το θέμα της δημιουργικότητας που "έπεσε" στην έκθεση. Παρά ταύτα, όπως αναφέρουν, συνολικά τα θέματα ήταν "μέτριας δυσκολίας, ούτε εύκολα, ούτε δύσκολα".
Θέμα πέραν των προγνωστικών μεν, κοντά στις προσωπικές εμπειρίες των υποψήφιων δε, ήταν εκείνο που κλήθηκαν να επεξεργαστούν για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
Το θέμα που πραγματεύτηκαν οι σημερινές εξετάσεις ήταν η δημιουργικότητα και η σημασία της και θεωρήθηκαν αναμενόμενης δυσκολίας, ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά θέματα.
Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να επεξεργαστούν ένα απόσπασμα από ένα κείμενο του Αντώνη Λενακάκη, καθηγητή Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που αναφέρεται στον ορισμό της δημιουργικότητας, ένα άρθρο της Κέλλυς Φαναριώτη από το διαδίκτυο (tovima.gr, 13-08-2024), συντομευμένο και ελαφρώς διασκευασμένο για τις ανάγκες της εξέτασης, καθώς επίσης και ένα απόσπασμα από το βιβλίο πεζογραφημάτων "Για ένα φιλότιμο" (εκδόσεις Κέδρος 1980), του Γιώργου Ιωάννου, επίσης διασκευασμένο για τις ανάγκες της εξέτασης.
Ο σχολιασμός του ΟΕΦΕ
Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να διαχειριστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων αφορά στη δημιουργικότητα των μαθητών, εστιάζοντας στους λόγους καλλιέργειάς της από το σχολείο και στους τρόπους με τους οποίους καθένας την εκφράζει σε προσωπικό επίπεδο (Θέμα Δ).
Αναλυτικότερα, δόθηκαν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα:
Το 1ο δείγμα επιστημονικού λόγου, από το οποίο ζητήθηκαν οι γλωσσικές επιλογές που επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο είδος.
Το 2ο κείμενο, από το οποίο ζητήθηκε περίληψη (Θέμα Α), είναι άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο.
Στο Θέμα Β τα ερωτήματα ήταν κλασικά κι αναμενόμενα (Σωστό- Λάθος, επικοινωνιακό αποτέλεσμα του τίτλου, ενεργητική και παθητική σύνταξη), διατυπωμένα με σαφήνεια. Από αυτά περισσότερο απαιτητική είναι η μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο Θέμα Β3β.
Το κείμενο 3 (λογοτεχνικό) είναι απόσπασμα από το έργο του Γιώργου Ιωάννου "Για ένα φιλότιμο". Οι μαθητές στο Θέμα Γ κλήθηκαν να ερμηνεύσουν τον προβληματισμό του αφηγητή και να καταγράψουν τη δική τους στάση.
Συνολικά, σύμφωνα με τον ΟΕΦΕ, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr