
Ο εμβολισμός των αστυνομικών, ο καταιγισμός των 35 πυροβολισμών και οι υπόλοιπες ενέργειες των ανδρών της Ομάδας ΔΙΑΣ στο Πέραμα, που έχουν γίνει αντικείμενο δικαστικής και αστυνομικής έρευνας, δεν έχουν τελικά καταγραφεί από την κάμερα του αστικού λεωφορείου που εμπόδισε την πορεία του κλεμμένου ΙΧ, βάζοντας τέλος στην άγρια καταδίωξη.
Το ΜΜΜ, ναι μεν διέθετε συσκευή καταγραφής εικόνας, δεν φαίνεται όμως να λειτουργούσε τα κρίσιμα δευτερόλεπτα.
Πλέον η πειθαρχική έρευνα και η επιχειρησιακή αξιολόγηση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., αναμένεται να ολοκληρωθεί την Παρασκευή χωρίς τη συνδρομή νέων οπτικοακουστικών ευρημάτων από κοντινή απόσταση που ενδεχομένως θα έριχναν φως στις ακριβείς συνθήκες του αιματηρού περιστατικού.
Η αποτύπωση σύμφωνα με πηγές από τη Διεύθυνση Ασφαλείας Αττικής δεν έγινε ποτέ λόγω τεχνικού προβλήματος στην κάμερα του λεωφορείου, η οποία κατέγραφε εικόνα αλλά με συνεχείς διακοπές με αποτέλεσμα να "χάσει" τόσο τη στιγμή του εμβολισμού, όσο και ότι επακολούθησε. Απαντώντας σε διευκρινιστικές ερωτήσεις, οι εμπλεκόμενοι αστυνομικοί δήλωσαν ότι πήραν την κάρτα μνήμης και διαπίστωσαν αμέσως ότι το συμβάν δεν έχει καταγραφεί.
Ο οδηγός του λεωφορείου μάλιστα φαίνεται ότι δεν γνώριζε πως η κάμερα δεν λειτουργούσε σωστά, σύμφωνα όμως με όσα είπε στους αστυνομικούς του τμήματος Δίωξης Ανθρωποκτονιών που ανέλαβαν την έρευνα για την υπόθεση, φαίνεται να επιβεβαίωσε σε γενικές γραμμές τους ισχυρισμούς των ανδρών της ΔΙΑΣ. Όπως περιέγραψε και εκείνος, μόλις ο οδηγός του λευκού Hyundai εγκλωβίστηκε, έκανε όπισθεν προκειμένου να εμβολίσει τους δικυκλιστές και να διαφύγει, με τους αστυνομικούς να κάνουν χρήση των όπλων τους για να ακινητοποιήσουν το όχημα.
Η εντολή απεμπλοκής από την καταδίωξη
"Ο εκφωνητής του κέντρου επιχειρήσεων διαβίβασε επανειλημμένως δίνοντας σαφείς εντολές να μην εμπλακεί κανένας σταθμός με το ανωτέρω όχημα και για κανέναν λόγο και συγκεκριμένα δόθηκε εντολή να σταματήσουν οι σταθμοί να το ακολουθούν. Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν και σύμφωνα με τις εντολές του κυρίου διοικητή της διεύθυνσης άμεσης δράσης Αττικής". Τα παραπάνω ανέφερε ο προϊστάμενος αξιωματικός της Β’ αλλαγής του Κέντρου Επιχειρήσεων της Διεύθυνσης Άμεσης Δράσης Αττικής, στην κατάθεση που έδωσε για το αιματηρό περιστατικό.
Η εντολή έχει καταγραφεί σε ηχητικά ντοκουμέντα από την επικοινωνία των αστυνομικών της ΔΙΑΣ με το κέντρο επιχειρήσεων, τα οποία έφερε στο φως ο τηλεοπτικός σταθμός Mega.
Κέντρο ΕΛ.ΑΣ: 400Γ τέλος, τέλος απομακρυνθείτε, τέλος, όλες οι ομάδες να απομακρυνθούν. Ουδέ ένας θα ασχοληθεί με το αυτοκίνητο πλέον. 400Γ για τις ομάδες ΔΙΑΣ την 503 και οποιαδήποτε άλλη ομάδα, έχει διατεθεί να ακολουθήσει το όχημα, τέλος στους τομείς σας όλοι, τώρα.
Ομάδα ΔΙΑΣ: …Ίσως το προλάβω.
Κέντρο ΕΛ.ΑΣ: Η εντολή είναι σαφής διακόπτουμε τώρα. όλοι οι σταυροί στους τομείς σας.
Ομάδα ΔΙΑΣ: …
Κέντρο ΕΛ.ΑΣ: 400Γ θα επαναλάβουμε τέλος, εάν δεν σταματάει το αυτοκίνητο τέλος, διακόπτουμε, διακόπτουμε, είναι εντολή του Α100 θα διακόψετε άπαντες.
Ομάδα ΔΙΑΣ: Κέντρο έχουν απομακρυνθεί οι ομάδες από το όχημα, έχω μείνει πίσω.
Κέντρο ΕΛ.ΑΣ: Για όλους τους σταθμούς δε θα επανέλθουμε είναι η τελευταία φορά που το διαβιβάζουμε. Για όλους τους σταθμούς τέλος. Καθένας στον τομέα του και δε θα επανέλθουμε.
To …"μυστηριώδες" δεύτερο αυτοκίνητο
"Μυστήριο" συνεχίζει να προκαλεί η παρουσία του ασημί ή κυπαρισσί SCODA OCTAVIA, το οποίο κατά τη διάρκεια της άγριας καταδίωξης, και ενώ το κλεμμένο ΙΧ κινούταν επί της λεωφόρου Αθηνών, μπήκε μπροστά από το όχημα και προσπάθησε να ανακόψει την πορεία του. Οι αστυνομικοί υπέθεσαν ότι επρόκειτο για όχημα της Ασφάλειας, χωρίς όμως αυτό μέχρι στιγμής να έχει διευκρινιστεί.
Όπως περιέγραψε χαρακτηριστικά στην κατάθεση του ο Υπαστυνόμος που ηγούνταν τις ομάδας ΔΙΑΣ στο Πέραμα, "κάποια στιγμή καθώς κινούμασταν στη λεωφόρο Αθηνών μας προσπέρασε ένα αυτοκίνητο Skoda Οctavia, χρώματος κυπαρίσσι η ποντικί- δεν θυμάμαι καλά.
Το Οctavia πέρασε από τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης και εμάς και το Hyundai και μπήκε μπροστά από το Hyundai με σκοπό να του κλείσει το δρόμο με φρενάρισμα για να σταματήσει. Το Hyundai συνέχισε την πορεία του ακόμη και με μικρότερη ταχύτητα. Φτάνοντας στην έξοδο της λεωφόρου Αθηνών για λεωφόρο Σχιστού - Σκαραμαγκά, εγκλωβίστηκε από αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν ήδη το δρόμο και έτσι δεν μπόρεσε να συνεχίσει ευθεία και αναγκάστηκε να πάρει την έξοδο δεξιά για λεωφόρο Σχιστού – Σκαραμαγκά".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr