
Το στοίχημα να ξαναρχίσει η δημόσια τηλεόραση να μπαίνει πάλι στα σπίτια των τηλεθεατών της χώρας δεν ήταν μια απλή υπόθεση. Άλλωστε όσο εύκολο είναι να γυρίσεις κανάλι πατώντας το τηλεκοντρόλ, τόσο δύσκολο είναι να επιστρέψεις εκεί απ΄ όπου ξεκίνησες.
Μετά τα όσα προηγήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, από το λουκέτο του 2013 στην επανέναρξη με "μία από τα ίδια" επί ΣΥΡΙΖΑ, η ΕΡΤ έπρεπε να δώσει μάχη για να δείξει ότι διαφέρει από τα ιδιωτικά κανάλια.
Και αν τα τρία και κάτι χρόνια που πέρασαν από τότε που ο νέος πρόεδρος της ΕΡΤ Κωνσταντίνος Ζούλας και ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Γαμπρίτσος κάθισαν για πρώτη φορά στο γραφείο του τετάρτου ορόφου του μεγάρου δεν είναι πολλά, εντούτοις εχθροί και φίλοι αναγνωρίζουν ότι κάτι έχει αλλάξει ή ότι αυτά που έχουν αλλάξει είναι πολλά.
Ποια η συνταγή; Όπως λένε τα στελέχη της ΕΡΤ, εμπειρία, σχέδιο, μετριοπάθεια, σεβασμός σ΄ αυτό που καλείται να υπηρετεί η δημόσια τηλεόραση, αξιοποίηση του δυναμικού της ΕΡΤ, με την ταυτόχρονη είσοδο δημοσιογράφων από τον ιδιωτικό τομέα.
Και αν τα προηγούμενα χρόνια τα ονόματα της δημοσιογραφίας εγκατέλειπαν την δημόσια τηλεόραση για να στελεχώσουν ιδιωτικά κανάλια και ραδιόφωνα, σήμερα υπάρχει και αντίστροφη πορεία.
Ο Γιώργος Κουβαράς, ο Απόστολος Μαγγηριάδης, η Χριστίνα Βίδου, η Σοφία Παπαϊωάννου κ.α. στην τηλεόραση, αλλά αρκετοί άλλοι δημοσιογράφοι στα ραδιόφωνα καταδεικνύουν ότι η δημόσια τηλεόραση κερδίζει ξανά το χαμένο έδαφος με κύρια χαρακτηριστικά την πολυφωνία, την εγκυρότητα και αμεσότητα στην πληροφόρηση χωρίς ακρότητες, όπως λένε πηγές της ΕΡΤ.
Στροφή που έρχεται να επικυρώσει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters που κατατάσσει τη δημόσια ραδιοτηλεόραση πρώτη από όλα τα τηλεοπτικά δίκτυα στον δείκτη εμπιστοσύνης των πολιτών.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η αίσθηση των πολιτών ότι η ΕΡΤ έχει ανακτήσει την ουδετερότητα και την αμεροληψία της στον τρόπο παρουσίασης των γεγονότων, γίνεται κάθε χρόνο και ισχυρότερη.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, νέα έρευνα που παρουσιάστηκε στα στελέχη της ΕΡΤ πριν από λίγες εβδομάδες αποκάλυψε ότι στη συνείδηση των τηλεθεατών η ενημέρωση από τη δημόσια τηλεόραση, έχει ταυτιστεί με τη βεβαιότητα ότι αυτό που μεταδίδεται είναι και αυτό που ισχύει.
"Δεν είναι όμως μόνο η εγκυρότητα και η αξιοπιστία που κάνει την ΕΡΤ ένα κανάλι που μπαίνει δυνατά στον ανταγωνισμό. Είναι οι ιδέες και η διαρκής προσπάθεια που γίνεται καθημερινά ώστε η ΕΡΤ να ξεχωρίζει", λένε τα στελέχη της Μεσογείων.
Τα τρία επιτεύγματα
EΡΤNEWS. Το νέο 24ωρο ενημερωτικό κανάλι της ΕΡΤ εκπέμπει 7 ημέρες την εβδομάδα και "βάζει την ενημέρωση στη θέση της" με όλη την ειδησιογραφία και με καθημερινές εκπομπές πολιτικού λόγου και έρευνας.
ERTεCHO. Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ όπου οι ακροατές μπορούν να ακούσουν καθαρά και χωρίς διακοπές όλα τα ραδιόφωνα της ΕΡΤ.
ERTFLIX. Η δωρεάν ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ, που έκλεισε τρία χρόνια λειτουργίας, όχι μόνο έχει αποκτήσει το δικό της σταθερό κοινό με εκατομμύρια θεάσεις ανά μήνα, αλλά δεν διστάζει να προχωρά σε κινήσεις που κανένα άλλο κανάλι δεν τολμά να κάνει, ενώ και εκείνα που το έχουν επιχειρήσει, έχουν αποτύχει.
Παράδειγμα "Το βραχιόλι της φωτιάς". Η συγκλονιστική σειρά της ΕΡΤ για το δράμα των Εβραίων της Θεσσαλονίκης κατά τη ναζιστική κατοχή, μεταδόθηκε πρώτα από το ERTFLIX ολόκληρο και στη συνέχεια από την ΕΡΤ1. Το ίδιο γίνεται και με τη νέα δραματική σειρά "Ο Όρκος ΙΙ" που "ανέβηκε" στην πλατφόρμα, το Σάββατο 8 Απριλίου.
Και αφού ο λόγος για σειρές μυθοπλασίας, η ΕΡΤ έχει αφήσει και στον τομέα αυτό το στίγμα της ξεχωρίζοντας με οκτώ σειρές που μεταδόθηκαν ή εξακολουθούν να μεταδίδονται τη τηλεοπτική χρονιά που διανύουμε και έπεται συνέχεια.
Όσο για τη μουσική…. Εκεί πια η ΕΡΤ1 έχει ξεφύγει από τα τετριμμένα με δύο εκπομπές που έχουν ήδη γράψει ιστορία. Το "Μουσικό Κουτί" με τον Νίκο Πορτακόλογλου και τη Ρένα Μόρφη) και τα "Νούμερα" με τον Φοίβο Δεληβοριά και την "Μάντρα του".
Και βέβαια εξαιρετικά προγράμματα διαθέτουν τόσο η ΕΡΤ2 όσο και η ΕΡΤ3 που μας καλούν να τα ανακαλύψουμε.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr