X

Πώς πήγε η πρώτη μέρα με ηλεκτρονικό βραχιολάκι στα επείγοντα του Ευαγγελισμού - Πότε θα έρθει και στα υπόλοιπα νοσοκομεία

Ξεκινά και η αξιολόγηση από τους ασθενείς με γραπτό μήνυμα.

Γράφει: Βικυ Κουρλιμπινη

Το ηλεκτρονικό βραχιολάκι έκανε χθες πρεμιέρα, ξεκινώντας από το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του νοσοκομείου "Ευαγγελισμός", και σύμφωνα με το ρεπορτάζ δεν έλειψαν οι δυσλειτουργίες του συστήματος και οι καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των ασθενών στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της χώρας. Εντούτοις, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι διαδικασίες εκτιμάται πως θα εξομαλυνθούν γρήγορα, όσο προσωπικό και ασθενείς εξοικειωθούν με το νέο σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης, που θα επεκταθεί σε 15 μεγάλα νοσοκομεία της χώρας το επόμενο δίμηνο και έως το τέλος του έτους σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία.

Πώς λειτουργεί το βραχιολάκι, τι πρέπει να κάνουν οι ασθενείς στα επείγοντα

Με την είσοδο του στο νοσοκομείο, ο πολίτης θα παραλαμβάνει το προσωπικό του εισιτήριο, γνωστό και ως "βραχιολάκι", από το ειδικά διαμορφωμένο εκδοτήριο στην είσοδο των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ). Το εισιτήριο αυτό θα τον συνοδεύει σε όλη τη διάρκεια της ιατρικής διαδικασίας και θα περιλαμβάνει έναν μοναδικό κωδικό QR.

Μέσω της σάρωσης του κωδικού QR, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα:
-Να δει τον αριθμό του εισιτηρίου του
-Να πληροφορηθεί για το πόσα άτομα είναι πριν από αυτόν στην αναμονή
-Να γνωρίζει τον εκτιμώμενο χρόνο που απομένει μέχρι να εξυπηρετηθεί
-Να ακυρώσει το εισιτήριό του οποιαδήποτε στιγμή, για οποιονδήποτε λόγο

Ο πολίτης αναμένει την κλήση του από τη Γραμματεία ή το Γραφείο Κίνησης, όπου οι αριθμοί εισιτηρίων προβάλλονται σε ειδικές οθόνες. Στη συνέχεια, η διαδικασία Διαλογής τον καθοδηγεί στο κατάλληλο ιατρείο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της αναμονής, οι αριθμοί εισιτηρίων εμφανίζονται σε εμφανή σημεία, όπως στους διαδρόμους, έξω από τα ιατρεία και στις κύριες οθόνες των χώρων αναμονής.

Σε περίπτωση που ο ασθενής μεταφερθεί στα ΤΕΠ με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, τότε ο συνοδός του μπορεί να εκδώσει εισιτήριο κατά την άφιξή του, και υπάρχει η δυνατότητα το περιστατικό να κληθεί άμεσα από τη Διαλογή και να οδηγηθεί κατευθείαν στους ιατρούς.

Διαβάστε Επίσης

Το ίδιο σύστημα προσφέρει στους θεράποντες ιατρούς επιπλέον δυνατότητες, όπως να δίνουν προτεραιότητα στα περιστατικά βάσει της σοβαρότητάς τους ή να μεταφέρουν γρήγορα μια περίπτωση από ένα ιατρείο σε άλλο ή σε διαφορετική γραμματεία με ένα απλό κλικ.

"Πρώτα απ΄ όλα θα ξέρουμε αν κάποιος καθυστερεί παράλογα σε ένα ΤΕΠ, διότι το σύστημα θα κάνει alert και θα ειδοποιεί τη διοίκηση του νοσοκομείου. Δεύτερον και κυριότερον, αφού περάσουν κάποιες εβδομάδες και έχουμε συγκεντρωτικά στοιχεία από τα νοσοκομεία, θα ανοίξουμε μία πλατφόρμα όπου θα μπορούν όλοι οι ασθενείς, εξερχόμενοι των μεγάλων νοσοκομείων και των κέντρων υγείας, να στέλνουν από το κινητό τους τηλέφωνο τις εντυπώσεις τους, να βαθμολογούν το νοσοκομείο και να μας λένε τι πήγε καλά και τι πήγε άσχημα.

Αυτά θα είναι στοιχεία προς πλήρη αξιοποίηση από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και από τις διοικήσεις, διότι έτσι θα εντοπίζουμε στην πράξη ποιο είναι το σημείο, στο οποίο ο πολίτης ταλαιπωρήθηκε περισσότερο" ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

"Τρίτον, εφόσον έχουμε συγκεντρώσει αρκετά στοιχεία, θα ανοίξουμε μέσα στο καλοκαίρι δημόσια την πληροφορία για το μέσο χρόνο αναμονής ανά νοσοκομείο. Θα μπορείς να βλέπεις στο κινητό σου, πριν ξεκινήσεις για ένα νοσοκομείο, ότι αν πας τώρα π.χ. στο Σισμανόγλειο ο μέσος χρόνος αναμονής είναι 4 ώρες αλλά αν πας στον Ευαγγελισμό ο μέσος χρόνος αναμονής είναι 8 ώρες" συμπλήρωσε.

Οι πολίτες θα βαθμολογούν τα νοσοκομεία

Σε λίγες εβδομάδες, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, οι πολίτες που επισκέπτονται τα δημόσια νοσοκομεία θα μπορούν στη συνέχεια και να τα βαθμολογούν.

Οι ασθενείς που θα παίρνουν εξιτήριο θα λαμβάνουν ένα γραπτό μήνυμα στο κινητό τους, το οποίο θα τους οδηγεί σε μια ηλεκτρονική φόρμα αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας που έλαβαν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους. Εκεί θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες με μια κλίμακα από το ένα μέχρι το δέκα: από τους χρόνους αναμονής και την εξυπηρέτηση από το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, μέχρι την καθαριότητα και το φαγητό που σερβίρεται.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το σύστημα της ηλεκτρονικής αξιολόγησης θα ξεκινήσει πρώτα από μεγάλα νοσοκομεία της Αττικής για όσους νοσηλεύονται και θα επεκταθεί επίσης στα νοσοκομεία Παίδων και τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών.