Τη δική τους απάντηση δίνουν πηγές του Λιμενικού στο δημοσίευμα που αναφέρει ότι μέλη του Σώματος χρησιμοποίησαν ένα σχοινί προκειμένου να προσεγγίσουν το μοιραίο αλιευτικό και να ελέγξουν τις συνθήκες που επικρατούσαν στο εσωτερικό του, ώρες πριν το σκάφος βυθιστεί ανοιχτά της Πύλου.
Όπως επισημαίνουν, περίπου τρεις ώρες πριν από τη βύθιση του ψαράδικου, περιπολικό σκάφος του Λιμενικού "προσέγγισε και έριξε ένα μικρό κάβο" στο πλεούμενο "προκειμένου να διαπιστώσει την υφιστάμενη κατάσταση του σκάφους και των επιβαινόντων". "Αυτή η διαδικασία διήρκησε λίγα λεπτά και εν συνεχεία αφού λύθηκε ο μικρός κάβος από ίδιους τους μετανάστες" το Λιμενικό απομακρύνθηκε και παρακολουθούσε το πλοιάριο "από κοντινή απόσταση".
Η επισήμανση έχει σημασία, καθώς υπάρχουν μαρτυρίες που διακινούν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και ο διασώστης Ιάσωνας Αποστολόπουλος, που υποστηρίζουν ότι το Λιμενικό προσπάθησε να ρυμουλκήσει το ψαράδικο και καθώς αυτό γινόταν, το σκάφος βυθίστηκε λόγω της ταχύτητας που ανέπτυξε το περιπολικό του Λιμενικού. Αποδίδουν δηλαδή την ευθύνη για το ναυάγιο στους λιμενικούς και τους κατηγοργούν ότι επίτηδες βύθισαν το ψαράδικο. Οι μαρτυρίες όμως αυτές δεν επιβεβαιώνονται και το Λιμενικό διαψεύδει κάθε σχέση με τη βύθιση του σκάφους.
Αντίστοιχες διευκρινίσεις έδωσαν και πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, οι οποίες έρχονται σε συνέχεια μαρτυρίας 24χρονου Σύρου που διασώθηκε και μετέφερε σε δηλώσεις του, ο δημοτικός σύμβουλος Καλαμάτας, Τάσος Πολυχρονόπουλος.
Όπως είχε δηλώσει ο κ. Πολυχρονόπουλος, "τους έδεσε με κάποιο σχοινί το σκάφος του λιμενικού και προσπάθησε να τους ρυμουλκήσει προς τα αριστερά. Για άγνωστο λόγο το σκάφος πήρε δεξιά κλίση και αιφνιδίως βυθίστηκε".
"Με μεγάφωνα ενημέρωσαν τους επιβαίνοντες ότι διέτρεχαν κίνδυνο"
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας "Καθημερινή", στέλεχος του Λιμενικού φέρεται να δήλωσε τα εξής: "Λίγο πριν από τις 11 μ.μ. το πλήρωμα του σκάφους '920' του Λιμενικού φώτισε με προβολείς το πλοιάριο και με μεγάφωνα ενημέρωσε τους επιβαίνοντες ότι λόγω του υπέρβαρου διέτρεχαν κίνδυνο και ότι δεν θα κατάφερναν να φθάσουν στις ιταλικές ακτές. Οι άνδρες του Λιμενικού μάλιστα χρησιμοποίησαν ένα σχοινί προκειμένου, όπως αναφέρουν, να προσδέσουν στο αλιευτικό και να ελέγξουν τις συνθήκες που επικρατούσαν στο εσωτερικό του. Ορισμένοι από τους επιβαίνοντες, ωστόσο, που συνέχιζαν να αντιδρούν στην προοπτική μεταφοράς τους στην Ελλάδα αντί της Ιταλίας φέρονται να έλυσαν το σχοινί προκειμένου να συνεχίσουν την πορεία τους με ρότα προς βορρά".