
Σοκ προκαλούν οι αποκαλύψεις που έρχονται στο φως σχετικά με το κύκλωμα διακινητών που μεταφέρει μετανάστες από Ασία και Αφρική σε χώρες της Ευρώπης, με επικίνδυνα σκάφη και σε συνθήκες που οδηγούν σε ναυάγια και τραγωδίες όπως αυτή που εκτυλίχθηκε ανοιχτά της Πύλου.
Ο Alpha αποκαλύπτει ότι το κύκλωμα των διακινητών παραγγέλνει σε ναυπηγεία την μετασκευή αλιευτικών σκαφών σε δουλεμπορικό στόλο, με δυνατότητα να χωρούν μέσα όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα.
Συγκεκριμένα, ένα ναυπηγείο στη Λιβύη αναλαμβάνει τη μετατροπή τέτοιων σκαφών ώστε στο εσωτερικό τους και στα αμπάρια να μπορούν να μπουν εκτατοντάδες μετανάστες.
Ενδεικτική είναι η ομοιότητα του μοιραίου αλιευτικού με το σκάφος που ναυάγησε τον Νοέμβριο του 2022 στην Παλαιοχώρα Σφακίων και κουβαλούσε στο εσωτερικό του 490 μετανάστες.

Το μέγεθός του είναι περίπου 20 με 25 μέτρα, διαστάσεις πανομοιότυπες με το αλιευτικό που βυθίστηκε στην Πύλο, ήταν κατασχεμένο και είχε προέλευση τη Λιβύη.

Εκείνο που κάνει εντύπωση είναι πως το σκάφος που ναυάγησε στην Παλαιοχώρα Σφακίων φαίνεται πως το παρήγγειλε το ίδιο άτομο που είχε παραγγείλει και το αλιευτικό που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Πύλου, ενώ είχε ζητήσει να γίνουν και οι ίδιες μετατροπές.
Αυτό δείχνει ότι όλα ήταν οργανωμένα εδώ και πολύ καιρό, με στόχο να καρπώνονται οι διακινητές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, ίσως και εκατομμύρια, αν υπολογιστεί ότι από τον καθένα από τους διακινούμενους είχε εισπραχθεί το ποσό των 6.500 δολαρίων.
Με αυτόν τον τρόπο οι διακινητές ξεγελούν και τις Αρχές, οι οποίες εντοπίζουν στα ραντάρ τους τα σκάφη, αλλά νομίζουν πως πρόκειται απλά για αλιευτικά.
Οι ρόλοι των δικαινητών - Ο καπετάνιος, ο μηχανικός και οι βασανιστές
Στο μεταξύ ο ΣΚΑΪ αποκαλύπτει ποιος ήταν ο ρόλος των 9 Αιγύπτιων συλληφθέντων πάνω στο αλιευτικό κατα τη διάρκεια του ταξιδιου προς την Ιταλία.
Ο καπετάνιος, ο οποίος πνίγηκε μετά το ναυάγιο, βρισκόταν καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού κλειδωμένος στην καμπίνα του αλιευτικού. Η πόρτα του ήταν κλειδωμένη όλες τις ημέρες, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανείς δεν θα τον αποτρέψει από το πιλοτάρισμα του σκάφους. Έτσι, κλειδωμένος στην καμπίνα, βυθίστηκε στα παγωμένα νερά της θάλασσας και κανείς από τους διασωθέντες δεν τον ξαναείδε...
Ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι και ο μηχανικός του πλοίου αλλά και ο βοηθός του καπετάνιου, ο άνδρας που έδινε τις εντολές στους 7 μπράβους του κυκλώματος. Τους ανθρώπους που με αυτοσχέδια καμουτσίκια φτιαγμένα από τα σχοινιά του πλοίου επέβαλαν με βασανιστήρια την τάξη πάνω στο πλοίο.
Οι 8 αρνούνται τις κατηγορίες, εκτός από έναν που φέρεται να έχει ομολογήσει. Είπε ότι είναι ένα απλό μέλος της οργάνωσης και δέχτηκε να πληρωθεί προκειμένου να μεταφέρει το πλοιάριο από τις ακτές της Λιβύης στην Ιταλία. Πρόσθεσε πως το πλοίο είχε φύγει από την Αίγυπτο άδειο και ταξίδεψε μέχρι το Τομπρούκ όπου πήρε τους εκατοντάδες μετανάστες.
Έρευνες για παρακλάδια σε Αίγυπτο, Λιβύη και Ιταλία - Συνδρομή της Europol ζήτησε η Ελλάδα
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, οι διακινητές δεν ήταν άγνωστοι στις Αρχές όπως εκτιμούν τα στελέχη της Ασφάλειας του Λιμενικού. Αναφέρουν συγκεκριμένα ότι τους τελευταίους 2 μήνες ευθύνονται για 18 παρόμοια δρομολόγια αλιευτικών σκαφών σαν αυτό που βυθίστηκε από τις ακτές τις Λιβύης προς τις ακτές τις Ιταλίας.
Παράλληλα υπάρχουν ενδείξεις ότι έχουν απολήξεις στην Αίγυπτο, τη Λιβύη και την Ιταλία. Για τον λόγο αυτό οι ελληνικές Αρχές απευθύνθηκαν στις Ευρωπαική Αστυνομική Υπηρεσία Europol προκειμένου να πραγματοποιηθεί έρευνα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να μπορέσουν να οδηγηθούν στα ίχνη των εγκεφάλων του συγκεκριμένου κυκλώματος, που θησαυρίζει σε βάρος ζωών.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr