
Ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Γιαννής, καθηγητής στη Διαχείριση και Ασφάλεια της Κυκλοφορίας στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που βρίσκεται πίσω από το μεγάλο σχέδιο ανάπλασης του κέντρου της Αθήνας μίλησε στον ΣΚΑΪ, εξηγώντας το σκεπτικό πίσω από την πιο μεγάλη παρέμβαση που έχει γίνει ποτέ στην πρωτεύουσα.
"Ο δημόσιος χώρος επανέρχεται στον πεζό, επανέρχεται στο ποδήλατο, επανέρχεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς" είπε ο κ. Γιαννής. " Θα γίνουν παρεμβάσεις ώστε να μεγαλώσουν τα πεζοδρόμια στην πανεπιστημίου και το Σύνταγμα, όπου θα μείνουν τρεις λωρίδες από τις έξι και οι υπόλοιπες θα επανέλθουν σε ποδηλάτες και πεζούς. Όλο το εμπορικό τρίγωνο και η Πλάκα θα ελευθερωθούν από τα ΙΧ θα κυκλοφορούν μόνο λεωφορεία, η εξυπηρέτηση των κατοίκων, των πάρκινγκ κλπ, θα μιλάμε για μια νέα πόλη που θα είναι πολύ πιο φιλική, πολύ πιο πράσινη"
Χιλιόμετρα οι νέοι πεζόδρομοι
Θα απελευθερωθούν από τα ΙΧ, 50 στρέμματα και 6,3 χιλιόμετρα οδών από τα ήδη υπάρχοντα. Όσο για την αύξηση του κυκλοφοριακού ο κ. Γιαννής τόνισε ότι οι ειδικοί "έτρεξαν" τα μοντέλα προσομοίωσης πολλές φορές και δήλωσε ότι η επιρροή είναι και πολύ μικρή και πολύ σύντομη και πολύ τοπική. Στον δακτύλιο έχουν μικρή επιρροή και έξω από τον δακτύλιο καμία.
Υπάρχει μικρή επιρροή στο Σύνταγμα που εκτιμάται με υπολογισμούς ότι μέσα σε τρεις μήνες θα έχει εξομαλυνθεί με την προσαρμογής τις νέες συνθήκες. "Έχουμε τη μοναδική ευκαιρία να εφαρμόσουμε μέτρα δοκιμαστικά τώρα που η πόλη έχει λιγότερη κίνηση. Έτσι η προσαρμογή στη νέα κατάσταση θα γίνει πολύ πιο ομαλά", είπε ο κ. Γιαννής ενώ πρόσθεσε ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα έχουν οριοθετηθεί τα νέα πεζοδρόμια, στη συνέχεια από το καλοκαίρι και μετά θα ξεκινήσουν τα έργα και ο χώρος θα έχει αποδοθεί στους πεζούς".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr