
Το βράδυ της Τετάρτης είδαν το φως της δημοσιότητας δύο ηχητικά ντοκουμέντα, δύο διάλογοι του σταθμάρχη της Λάρισας με συναδέλφους του, το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη, που κόστισε δεκάδες ζωές.
Το protothema.gr δημοσίευσε τους διαλόγους, η ακριβής ώρα που καταγράφηκαν δεν διευκρινιζόταν. Όσον αφορά τη συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας, αυτός όντως έγινε λίγη ώρα πριν την τραγωδία.
Είναι η στιγμή που ο μηχανοδηγός του Intercity παίρνει την εντολή να ξεκινήσει για το μοιραίο ταξίδι. Ακούγεται χαρακτηριστικά στο βίντεο που αποκάλυψε το Πρώτο Θέμα, να ρωτάει "Βασίλη φεύγω;" και ο 59χρονος σταθμάρχης να του δίνει το "ΟΚ", λέγοντάς του "φεύγεις, φεύγεις", ξεκινώντας το μοιραίο ταξίδι προς το θάνατο.
Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Όσον αφορά τη δεύτερη συνομιλία που δημοσιεύτηκε, αυτή μεταξύ του σταθμάρχη και του κλειδούχου, φαίνεται πως δεν σχετιζόταν με τα επίμαχα "κλειδιά" που καθόρισαν τη θανατηφόρα πορεία των δυο τρένων.
Αναλυτικά ο διάλογος που είχαν:
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι άσ' το όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.
"Ο διάλογος αυτός δεν έχει καμία σχέση με το συμβάν"
Μάλιστα, όπως αναφέρει ο ίδιος ο κλειδούχος, αυτός ο διάλογος έγινε μετά τη σύγκρουση, όταν οι δύο υπάλληλοι δεν είχαν πληροφορηθεί ακόμα την τραγική κατάληξη. Σε αυτό το ηχητικό μιλούν για κάποιο άλλο κλειδί, το οποίο αφορούσε μια τοπική αμαξοστοιχία της Καλαμπάκας, η οποία πέρασε μετά το Intercity από τον σταθμό της Λάρισας.
Μιλώντας στην εκπομπή "T-live" του Alpha, ο κλειδούχος μίλησε για τον διάλογο που κυκλοφόρησε και ο οποίος δεν φαίνεται να επηρέασε την πορεία του Intercity.
"Ο διάλογος αυτός δεν έχει καμία σχέση με το συμβάν. Εγώ εκείνη την ώρα ήμουν σε κάποιο άλλο ψαλίδι, κλειδί να σας δώσω να καταλάβετε, και έκανα χειροκίνητο χειρισμό, για να κάνω είσοδο του τρένου από την αντίθετη μεριά, δηλαδή από εκεί που ερχόταν το τρένο από Αθήνα. Ήμουν δηλαδή εκτός σταθμού, δεν έχω να κάνω εγώ με το κλειδί που έγινε" είπε.
"Ήμουν στη νότια πλευρά. Είχε ήδη γίνει το συμβάν όταν έγινε αυτός ο διάλογος" συμπλήρωσε.
"Είχα βάρδια εκείνο το βράδυ μαζί με τον σταθμάρχη. Εκείνη την ώρα στο περιστατικό και στο λάθος που έγινε δεν ήμουν μαζί με τον σταθμάρχη. Ήμουν σε κάτι άλλα κλειδιά και έκανα χειροκίνητο χειρισμό" τόνισε. "Αυτό έγινε" επιβεβαίωσε όταν η δημοσιογράφος τον ρώτησε εάν ο σταθμάρχης δεν γύρισε το κλειδί.
"Τώρα εμένα δεν είναι αρμοδιότητά μου αυτή, δεν μπορώ να σας απαντήσω με ακρίβεια" σημείωσε ο κλειδούχος σε ερώτηση που του έγινε για το "εάν υπάρχει περίπτωση να μη λειτούργησε το σύστημα;".
"Κανονικά ήρθε για δουλειά ο άνθρωπος, δεν είχε κάτι. Δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα από τον ίδιο" τόνισε αναφερόμενος στον σταθμάρχη.
"Δεν μπορώ να σας απαντήσω με ακρίβεια, δεν είναι αρμοδιότητά μου να σας πω το τι ακριβώς έγινε εκείνη την ώρα γιατί δεν ήμουν κι εγώ εκεί, έκανα άλλους χειρισμούς εκτός σταθμού" επεσήμανε κλείνοντας και απαντώντας στο "γιατί το κλειδί βρισκόταν διαγώνια;".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr