Πριν από 20 χρόνια, ο ελβετικός Τύπος ονόμασε το τρένο ETR 470 "pannenzug", που σημαίνει "το τρένο των βλαβών". Οι συγκεκριμένες αμαξοστοιχίες, που οι Ελβετοί θεώρησαν ακατάλληλες και τις απέσυραν, κατέληξαν στην Ελλάδα ως ο δήθεν νέος στόλος των ελληνικών σιδηροδρόμων, σύμφωνα με το Mega.
"Κάποια περίοδο, το 50% των παραπόνων που λαμβάναμε ήταν για τις αμαξοστοιχίες ETR 470, ενώ εξυπηρετούσαν μόνο το 1% της σιδηροδρομικής κίνησης" σημείωνε ο πρώην επικεφαλής των ελβετικών γραμμών για το συγκεκριμένο θέμα.
Τα "απανωτά" καμπανάκια
Όπως μετέδωσε η εκπομπή "Live News", στις 11 Απριλίου 2006, ένα Pendolino ETR 470 που ταξίδευε νότια από την Στουτγκάρδη έπιασε φωτιά μέσα στη σήραγγα του Zimmerberg. Οι επιβάτες του τρένου κατάφεραν να απομακρυνθούν με τη βοήθεια ενός δεύτερου σιδηροδρομικού υπαλλήλου που έτυχε να ταξιδεύει με αυτό το τρένο. Το περιστατικό οδήγησε τότε τα συνδικάτα να απαιτούν την υποχρεωτική παρουσία δύο ειδικά εκπαιδευμένων εργαζόμενων στα τρένα.
Πέντε χρόνια αργότερα, τον Μάιο του 2011, μια άλλη πυρκαγιά ξέσπασε σε ένα ETR 470, μόλις πέντε λεπτά πριν εισέλθει στη σήραγγα Γκότχαρντ, ενώ το 2012, ένας ίδιος συρμός τυλίχτηκε στις φλόγες στον κεντρικό σταθμό της Ζυρίχης.
Δεν ήταν όμως τα μοναδικά προβλήματα, αφού στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λουκέρνης το 2012, μία αντίστοιχη αμαξοστοιχία άρχισε να κινείται αριστερά και δεξιά.
Χρειάστηκαν μερικές συνεδριάσεις για να αποφασιστεί τελικά η απόσυρση των συρμών, ενώ μερικά χρόνια νωρίτερα, τα ETR 470 πετάχτηκαν σε αχρηστία και από τη Γερμανία όπου εκτελούσαν το δρομολόγιο Μιλάνο – Στουτγκάρδη.
"Τα τρένα αυτά αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία στη Γερμανία γιατί το σύστημα ανάκλησης παρουσίαζε κατ’ επανάληψη προβλήματα σε ένα συγκεκριμένο σημείο της διαδρομής" έγραφε τότε ο γερμανικός Τύπος.
Όταν Βάλτερ Φίνκμπονερ, πρώην γραμματέας του Δ.Σ. της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και των ελβετικών σιδηροδρόμων που τη δεκαετία του 1990 είχε προμηθευτεί τις καινούργιες τότε αμαξοστοιχίες ETR-470, ερωτήθηκε πριν από έναν χρόνο για τα τρένα απάντησε: "Το μόνο πράγμα που μπορώ να πω είναι καλή τύχη. Αγοράστε δοκιμασμένα τρένα ή νέα τρένα. Δεν υπάρχει τίποτα δωρεάν στη ζωή".

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ πάντως, η απάντηση της Hellenic Train είναι πως δεν υπάρχει η δυνατότητα για τρένα υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα διότι εδώ δεν υπάρχουν τα συστήματα.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr