X

Τέμπη: Αποκάλυψη - Με τους μηχανοδηγούς ήταν μαζί και ο προϊστάμενος - Κανείς δεν αντέδρασε, "κλειδί" οι συνομιλίες

Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων είχε ειδοποιήσει τον συνάδελφό του για τα δύο τρένα που πήγαιναν στην ίδια γραμμή - Η απάντησή του ήταν "οκ ελήφθη αυτό, καλώς…"

Γράφει: TheToc team

Ένα ακόμη στοιχείο, από την σύγκρουση των τρένων, έρχεται στο φως και μπορεί να "ξεκλειδώσει" σημαντικές πληροφορίες, αναφορικά με την τραγωδία στα Τέμπη.

Σύμφωνα με τον Alpha, εκτός από τους δύο μηχανοδηγούς, στο μοιραίο τρένο υπήρχε και ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας, ή αλλιώς συνοδός. Ο ρόλος και οι αντιδράσεις του πριν από τη σφοδρή σύγκρουση μπαίνουν στο μικροσκόπιο των ερευνών και αναμένεται να δώσουν απαντήσεις.

Αυτό που θα κοιτάξουν να κάνουν οι Αρχές είναι:

  • να εξετάσουν αν αντέδρασε ο συγκεκριμένος προϊστάμενος
  • αν έχει καταγραφεί η φωνή του στις συνομιλίες

Σύμφωνα με τους ειδικούς, θα έπρεπε τόσο οι μηχανοδηγοί όσο και ο προϊστάμενος να αντιδράσουν και να ζητήσουν επιπλέον διευκρινίσεις για την πορεία του τρένου.

Διαβάστε Επίσης

"Είχε πέντε λεπτά να το σταματήσει"

Ο Γιώργος Ζήντρος, ο σταθμάρχης της Λάρισας εξηγεί: "Είναι του σταθμάρχη το ανθρώπινο λάθος, του μηχανοδηγού, του προϊσταμένου του τρένου. Κανένας δεν αντέδρασε. Ο μηχανοδηγός να πει του σταθμάρχη, ‘γιατί πάμε ανάποδα;’. Έκαναν λάθη όλοι.

Αν έλεγε ο μηχανοδηγός ‘γιατί πάω ανάποδα;’, θα τον σταματούσε ο σταθμάρχης, θα τον πήγαινε πίσω, θα έφτιαχνε τα κλειδιά ευθεία και θα έφευγαν. Τέσσερα άτομα και κανένας να μην δει; Ο μηχανοδηγός δεν το είδε; Ο συνοδός; Τον προϊστάμενο του τρένου λέμε συνοδό. Κανένας τίποτα;".

Τόνισε μάλιστα πως "το ‘πας ελεύθερα προς Νέους Πόρους’ που είπε ήταν σωστό. Δεν είδε τον πίνακα μπροστά του ότι είχε τις αιχμές ανάποδα. Διαγώνια δηλαδή, δεν τις κοίταξε καν. Εφόσον είχε βγει ανάποδα, είχε άλλα πέντε λεπτά να το σταματήσει. Είχε ένα περιθώριο πέντε λεπτών να δει τον πίνακα μπροστά του".

Από την πλευρά του, ο Θωμάς Βασιλείου, πρώην σταθμάρχης Λάρισας, υπερθεμάτισε: "Για να μπει ένα τρένο σε αντίθετη πορεία, θα πρέπει:

  • να σταματήσει
  • να πάρει υπόδειγμα
  • να ενημερωθεί ο μηχανοδηγός μέχρι ποιο κομμάτι θα πάει ανάποδα
  • να κάνει εκφώνηση ότι κυκλοφορούν σε αντίθετη γραμμή
  • να ενημερωθεί ο σταθμός και να δώσει το "οκ"

Πως γίνονται όλα αυτά; Με τα σήματα;"

Φως για τα αίτια της τραγωδίας θα ρίξουν και οι συνομιλίες που έχουν καταγραφεί στο σταθμαρχείο της Λάρισας μεταξύ του σταθμάρχη, των μηχανοδηγών και του προϊσταμένου του τρένου.

Τα 17 λεπτά και ο μοιραίος πίνακας

Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι πως ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων είχε ειδοποιήσει τον συνάδελφό του, τον 59χρονο σταθμάρχη για την εμπορική αμαξοστοιχία και μάλιστα
αυτό εμπεριέχεται στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί.

Συγκεκριμένα το βράδυ της Τρίτης στις 23:04, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων ενημερώνει τον αντίστοιχο της Λάρισας ότι έχει ξεκινήσει από εκεί η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση την Αθήνα και του έδωσε μάλιστα και τον αριθμό. Η απάντησή του ότι ”οκ ελήφθη αυτό, καλώς…”.

Στην προανάκριση ο 59χρονος σταθμάρχης είπε πως ”ναι, κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά άλλα δεν προλάβαινα να το σταματήσω”. Είχε 17 λεπτά στη διάθεσή του για να σταματήσει τη μοιραία σύγκρουση, αλλά όπως φαίνεται δεν κοίταξε τον πίνακα για να αντιληφθεί ότι είχε ανάποδα τα "κλειδιά".

Διαβάστε Επίσης