
Η έκρηξη που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη ήταν πολύ μεγάλη και στην ουσία κατέκαψε τα τρία πρώτα βαγόνια του επιβατικού τρένου.
Όπως φαίνεται και στο βίντεο ντοκουμέντο, τη μοιραία στιγμή της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών φαίνεται μία έντονη λάμψη και στη συνέχεια ακολούθησε η έκρηξη, με τα πρώτα βαγόνια του επιβατικού να φλέγονται στη συνέχεια.
Ερωτήματα έχει προκαλέσει το μέγεθος της έκρηξης, καθώς εκτιμάται ότι δεν δικαιολογείται με βάση την ποσότητα των καυσίμων στα τρένα. Ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής δήλωσε πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς αυτή δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, πληροφορίες της Πυροσβεστικής αναφέρουν πως βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου στο σημείο του δυστυχήματος.
"Οι φιάλες επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις..."
Αυτό το γεγονός προκαλεί προβληματισμούς για το πώς βρέθηκαν εκεί οι φιάλες κι εάν επιτρεπόταν να υπάρχουν εντός του τρένου.
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος Ένωσης Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος, Κώστας Τσίγκας, στο Mega, οι φιάλες υγραερίου επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις και ύστερα από αδειοδότησης της αρμόδιας αρχής, στην προκειμένη περίπτωση του Υπουργείου Μεταφορών.
"Οι διαδικασίες δεν σταμάτησαν και ολοκληρώνονται αυτή την ώρα. Όντως προκλήθηκε πυρκαγιά. Θα διερευνηθούν τα αίτια. Οι πιθανότητες είναι πάρα πολλές, αυτό πρέπει να μας το πουν οι αρμόδιοι", δήλωσε για τις δύσκολες συνθήκες στον τόπο του δυστυχήματος.
Η αμαρτωλή σύμβαση 717 του ΟΣΕ
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο MEGA, το 2014 υπογράφηκε σύμβαση με τίτλο "Αναδιάταξη του συστήματος τηλεδιοίκησης". Σημειώνεται ότι υπήρχαν ήδη τα σχετικά συστήματα τηλε-ειδοποίησης και η σύμβαση αυτή μεριμνούσε για την αναβάθμιση αυτών των συστημάτων, ενώ το πρόγραμμα αυτό ήταν επιδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε κόστος 43 εκατ. ευρώ, με στόχο να παραδοθεί το πρόγραμμα το 2016.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο εταιρίες, ωστόσο τα προβλήματα ξεκίνησαν από νωρίς με παραβιάσεις προθεσμιών.
Το τμήμα Λάρισα – Πλατύ, όπου σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα, το είχε αναλάβει μία από τις εταιρίες, η οποία όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, δεν είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία.
Ακόμη, υπήρξαν προβλήματα που αφορούσαν κάποια ανταλλακτικά, τα οποία κατασκεύαζε μία καναδική εταιρεία, η ίδια που παρέχει ανταλλακτικά και έχει κατασκευάσει τα πυροσβεστικά αεροπλάνα Canadair.
Διαψεύδει η Πυροσβεστική ότι βρέθηκαν φιάλες υγραερίου
Από την πλευρά της, η Πυροσβεστική δήλωσε την επόμενη μέρα (3 Μαρτίου) ότι δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της Πυροσβεστικής αναφέρει:
"Με αφορμή πρόσφατες αναφορές σε ΜΜΕ περί ανεύρεσης δύο φιαλών υγραερίου, στο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, στα Τέμπη, το Πυροσβεστικό Σώμα διευκρινίζει:
Κατά την διαδικασία ελέγχου για τον εντοπισμό ατόμων στους χώρους των βαγονιών αλλά και στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου.
Συνεπώς, οι σχετικές με το θέμα δημοσιογραφικές αναφορές, οι οποίες μάλιστα αποδόθηκαν σε εκπρόσωπο του Πυροσβεστικού Σώματος, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr