
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν σήμερα οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, αναφέροντας ότι εντόπισαν παραλείψεις στις ραδιοεπικοινωνίες, στα συστήματα ασφαλείας, στις επικοινωνίες μεταξύ συρμών και σταθμών και στην προβληματική, όπως είπαν, κουλτούρα εν γένει του σιδηροδρόμου.
Οι τεχνικοί σύμβουλοι που διορίστηκαν από τις οικογένειες έχουν καταλήξει στο ακριβές σημείο της σύγκρουσης των δύο τρένων και ζητούν να διερευνηθεί ακόμα περισσότερο το πώς ακριβώς προήλθε αυτή η μεγάλη έκρηξη, που χαρακτηρίζεται μη φυσιολογική και εκτιμάται ότι σχετίζεται με καύσιμη ύλη.
Μυστήριο με το "μανιτάρι" φωτιάς μετά την έκρηξη

Όπως ανέφεραν, σύμφωνα με την ΕΡΤ, αποτελεί μυστήριο η αιτία του μανιταριού το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και της φωτιάς που έκαιγε περίπου 20 με 25 λεπτά αργότερα και παραδόξως δεν έκαψε, στο βαθμό που όλοι θα ανέμεναν, τις τρεις μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών, δύο από την εμπορευματική και μία από την επιβατική.
"Αυτό που ξέρουμε είναι ότι αυτό που είδαμε, το μεγάλο μανιτάρι της φωτιάς και η φωτιά που ακολούθησε, δεν είναι φυσιολογικά. Σε περίπτωση ηλεκτρικού τρένου που δεν κουβαλάει τίποτα, δεν έχουμε κάποια φωτιά σε καμία αντίστοιχη περίπτωση σε όλο τον κόσμο" ανέφερε ο διερευνητής ατυχημάτων Κώστας Λακαφώσης.
Η σύγκρουση μεταξύ των δύο αμαξοστοιχιών διήρκησε έξι με επτά δευτερόλεπτα. "Δεν υπήρχαν περιθώρια επιβίωσης απο τη σύγκρουση. Για όσους ήταν μπροστά όλα έληξαν στο μισό δευτερόλεπτο. Το βαγόνι 2, το κυλικείο, κάηκε ολοσχερώς μέσα σε 20 με 25 λεπτά", είπε ο κ. Λακαφώσης.
Η εμπορική αμαξοστοιχία, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας, μετέφερε λαμαρίνες, ωστόσο η πενταμελής επιτροπή θέλει να διαπιστώσει εάν υπήρχε και άλλο εμπόρευμα το οποίο βοήθησε στην εξάπλωση της φωτιάς.
Προβλήματα στις ραδιοεπικοινωνίες - Δεν τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας

Η πενταμελής επιτροπή ανέφερε επίσης ότι υπάρχουν προβλήματα στις ραδιοεπικοινωνίες -στο μοναδικό μέτρο ασφαλείας στον σιδηρόδρομο τη στιγμή που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση- και η επικοινωνία γίνεται μόνο με ασυρμάτους, συσκευές που δεν έχουν μεγάλη εμβέλεια από τη στιγμή που παρεμβάλλονται βουνά.
Γενικά, όπως υποστήριξαν, δεν τηρούνται καν οι τυποποιημένοι κανόνες ασφαλείας. Έχουν γίνει ήδη αυτοψίες τόσο στον τόπο όσο και στα συντρίμμια αλλά και στο σταθμαρχείο Λάρισας. Λειτουργούν επικουρικά και για ολοκληρωθεί η έρευνά τους θα περάσει αρκετός καιρός.
Επιπλέον, το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R, που θα έλυνε το πρόβλημα, υπήρχε στο επιβατικό τρένο, αλλά για κάποιο λόγο δεν λειτούργησε. Αυτό διερευνάται από τη δικαιοσύνη.
Ελλιπής η εκπαίδευση των σταθμαρχών

Διαπιστώθηκαν, επίσης, ελλείψεις στην πυρασφάλεια και στην πιστοποίηση και εκπαίδευση των σταθμαρχών. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει διαπιστώνουν πως ο τρόπος επικοινωνίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγού θύμιζε κουβέντες καφενείου.
"Πώς είναι δυνατόν αυτός ο άνθρωπος μέσα σε μία εβδομάδα από το τέλος της εξέτασής του να μιλάει λες και μιλάει στον φίλο του. Σαν να πήρε τον φίλο του τηλέφωνο, "Έλα Γιαννάκη, φύγε". Κάπου υπάρχει λάθος" λέει ο υποπτέραρχος ε.α. Γιώργος Βλασσόπουλος.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr