
Κατεπείγουσα έρευνα για τα τρία βίντεο που παρέδωσε στην ανάκριση της υπόθεσης των Τεμπών, η εταιρία που έχει αναλάβει τη βιντεοεπιτήρηση της διαδρομής των τρένων για λογαριασμό του ΟΣΕ, διέταξε ο Εφέτης Ανακριτής Λάρισας Σωτήρης Μπακαϊμης, θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα προς τους δικαστικούς πραγματογνώμονες που θα ελέγξουν και θα αναλύσουν το επίμαχο υλικό το οποίο χαρακτηρίζει "ιδιαίτερης σημασίας".
Ο Εφέτης Ανακριτής Λάρισας που παρέλαβε και κατέσχεσε τα τρία βίντεο στις 5 Φεβρουαρίου, έχει ήδη δώσει εντολή από τις 7 Φεβρουαρίου στους δικαστικούς πραγματογνώμονες της τραγωδίας, Απόστολο Βασιλάκο, Μηχανολόγο Μηχανικό και Σταύρο Μπατζόπουλο, Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, να διενεργήσουν έλεγχο και ανάλυση στα τρία βίντεο που προσκομίστηκαν από τον πληρεξούσιο δικηγόρο της εταιρίας Βασίλη Καπερνάρο και να πιστοποιήσουν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία που εμφανίζεται σε αυτά είναι αυτή που ενεπλάκη στην μοιραία μετωπική με την επιβατική αμαξοστοιχία.
Επίσης ζητά να ελέγξουν αν από το επίμαχο οπτικό υλικό προκύπτει, αν πίσω από τις ηλεκτράμαξες "μεταφέρεται ή όχι - είναι τοποθετημένο ή όχι, βυτίο ή παλέτα με ικανό αριθμό δοχείων μεταφοράς υγρών καυσίμων/υδρογονανθράκων/διαλυτών, στοιχείο που συνιστά ισχυρισμό μερίδας διαδίκων και των ορισθέντων από αυτούς τεχνικών συμβούλων".
Ο κ. Μπακαϊμης τονίζει στο έγγραφο του προς τους δύο πραγματογνώμονες ότι "Την έκθεσή σας αυτή, έρευνας και ανάλυσης, παρακαλούμε να ολοκληρώσετε και να μας εγχειρήσετε στον ταχύτερο δυνατό χρόνο, ενόψει της ιδιαίτερης σημασίας του υπό διερεύνηση ψηφιακού υλικού για την ουσία της υπόθεσης και ειδικότερα για το αν είχε φορτωθεί και μεταφερόταν με την ανωτέρω εμπορική αμαξοστοιχία παράνομα εύφλεκτο υλικό".
Η εντολή του Εφέτη Ανακριτή Λάρισας αναφέρει ως προς το επίμαχο υλικό που παρέδωσε η εταιρία:
"Στα πλαίσια της διενεργούμενης από εμάς κυρίας ανακρίσεως, την 5-2-2025 εμφανίστηκε στο Ανακριτικό Γραφείο ο Βασίλειος Καπερνάρος, δικηγόρος, μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΑΜ ΔΣΑ 008473), ενεργών ως πληρεξούσιος δικηγόρος της εταιρείας περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία "ΙΝΤΕΡ ΣΤΑΡ ΣΕΚΙΟΥΡΙΤΙ Ε.Π.Ε.", με αντικείμενο εμπορικής δραστηριότητας τη βιντεοεπιτήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα - Θεσσαλονίκη δυνάμει σχετικής ενεργής σύμβασης (κατά το επίμαχο διάστημα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος αλλά και μέχρι σήμερα) με τον "Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος Α.Ε." (Ο.Σ.Ε. Α.Ε.) και μας παρέδωσε μία (1) εξωτερική μονάδα αποθήκευσης (usb stick), μάρκας SanDisk, η οποία περιέχει τρία (3) βίντεο, που αφορούν στο ως άνω διερευνώμενο από εμάς δυστύχημα.
Κατόπιν τούτων, επειδή αφενός έργο του ανακριτή και κύριο αντικείμενο της κυρίας ανακρίσεως αποτελεί η ανακάλυψη-εξακρίβωση της αληθείας και η συγκέντρωση-συλλογή των αναγκαίων αποδεικτικών στοιχείων για τη βεβαίωση τέλεσης των ανωτέρω εγκλημάτων (άρθρο 239 ΚΠΔ) και αφετέρου κρίνεται ιδιαίτερα ουσιώδες για την υπόθεση να διερευνηθεί και αναλυθεί το εν λόγω ψηφιακό υλικό (τρία (3) video), παρακαλούμε όπως, υπό τις ως άνω ιδιότητές σας και με τις συγκεκριμένες ειδικότητες που φέρετε, προβείτε στην έρευνα και ανάλυση του οπτικού αυτού υλικού, συντάσσοντας σχετική έκθεση έρευνας-ανάλυσης, με την οποία ειδικότερα να γίνεται παράθεση όσων στοιχείων εντοπίσετε, από τα οποία αποδεικνύεται:
α) ότι η εμφανιζόμενη στο ψηφιακό υλικό διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία ταυτίζεται με την εμπλακείσα στο διερευνώμενο από εμάς σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28-2-2023 εμπορική αμαξοστοιχία 63503, παραθέτοντας ειδικότερα όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν το γεγονός αυτό και μπορείτε από την έρευνα-ανάλυση να εντοπίσετε (αριθμοί και διακριτικά φορταμαξών, αριθμοί και διακριτικά εμπορευματοκιβωτίων κλπ.), καθώς και ό,τι άλλο κρίνετε ουσιώδες και άξιο μνείας με βάση την έρευνα-ανάλυση του ψηφιακού αυτού υλικού και β) αν στο ίδιο αυτό ψηφιακό υλικό, αμέσως πίσω από τις ηλεκτράμαξες της εν λόγω εμπορικής αμαξοστοιχίας, είτε επί των φορταμαξών με τα χαλύβδινα ελάσματα είτε επί της φορτάμαξας με το πρώτο εμπορευματοκιβώτιο, που κατά τη σειρά σύνθεσης του εν λόγω συρμού ακολουθούσε είτε και στα βαγόνια που ακολουθούν μέχρι το πέρας του συρμού, μεταφέρεται ή όχι - είναι τοποθετημένο ή όχι, βυτίο ή παλέτα με ικανό αριθμό δοχείων μεταφοράς υγρών καυσίμων/υδρογονανθράκων/διαλυτών, στοιχείο που συνιστά ισχυρισμό μερίδας διαδίκων και των ορισθέντων από αυτούς τεχνικών συμβούλων.
Τα ψηφιακά αυτά αρχεία αναφέρονται αναλυτικά στην ως άνω σχετική, από 5-2-2025, έκθεση κατάσχεσης του εν λόγω ψηφιακού υλικού στην οποία προβήκαμε κατά τον ΚΠΔ.
Την έκθεσή σας αυτή, έρευνας και ανάλυσης, παρακαλούμε να ολοκληρώσετε και να μας εγχειρήσετε στον ταχύτερο δυνατό χρόνο, ενόψει της ιδιαίτερης σημασίας του υπό διερεύνηση ψηφιακού υλικού για την ουσία της υπόθεσης και ειδικότερα για το αν είχε φορτωθεί και μεταφερόταν με την ανωτέρω εμπορική αμαξοστοιχία παράνομα εύφλεκτο υλικό".
Υπενθυμίζεται, όπως αναφέρεται και στην εντολή προς τους δύο πραγματογνώμονες, ότι ο κ. Μπακαϊμης με απόφαση της Ολομέλειας Εφετών Λάρισας ανέλαβε στις 10 Μαρτίου 2023 τη διενέργεια κύριας ανάκρισης για το τραγικό πολύνεκρο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 για τις πράξεις:
1) διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς (σιδηροδρόμου) με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, η οποία είχε ως αποτέλεσμα: α) τον θάνατο περισσοτέρων και μεγάλου αριθμού προσώπων (κατά συρροή), β) τη βαριά σωματική βλάβη περισσοτέρων προσώπων (κατά συρροή), καθώς και βλάβη εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας, γ) τον κίνδυνο περισσοτέρων προσώπων και δ) τον κοινό κίνδυνο σε περισσότερα ξένα πράγματα,
2) ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
3) βαριά σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή από υπόχρεο λόγω του επαγγέλματός του να καταβάλλει ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή και
4) απλή σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή από υπόχρεο λόγω του επαγγέλματός του να καταβάλλει ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή, φερόμενες ως τελεσθείσες στη Λάρισα τον Ιανουάριο του 2023 και στις 28-2-2023 (σιδηροδρομικό δυστύχημα στην περιοχή Ευαγγελισμού Τεμπών Λάρισας).
Αιχμές και ερωτήματα για τα νέα βίντεο του εμπορικού τρένου
Νέο γύρο πολιτικής αντιπαράθεσης αλλά και δικαστικών ερευνών φέρνουν τα βιντεοληπτικά υλικά που κατέθεσε η εταιρία σεκιούριτι (σ.σ. η οποία εργάζεται για λογαριασμό του ΟΣΕ) στα χέρια του εφέτη-ανακριτή, τα οποία δείχνουν την εμπορική αμαξοστοιχία από καταγραφικά μεταξύ Πλαταμώνα και Ραψάνης, και ειδικότερα από την στιγμή που περνάει το τούνελ και λίγο πριν την σύγκρουσή της με την επιβατική αμαξοστοιχία.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο Β. Καπερνάρο, νομικό παραστάτη της εταιρίας Interstar όλα τα βαγόνια είναι καθαρά, δεν φαίνεται κάποια δεξαμενή, σημειώνοντας ότι όλο το υλικό είναι πλέον στην διάθεση του ανακριτή και των εγκληματολογικών εργαστηρίων της ΕΛΑΣ, η οποία θα ερευνήσει και την γνησιότητά τους, αλλά και αν πράγματι το εμπορικό τραίνο κουβαλούσε επάνω του εύφλεκτα υλικά. Η εν λόγω εταιρία έχει 880 κάμερες, έχει ήδη προμηθεύσει με υλικό τον εφέτη ανακριτή Λάρισας, όμως, όπως υποστηρίζει ο κ. Καπερνάρος, η τελευταία παραγγελία του ανακριτή ήρθε τον περασμένο Νοέμβριο και βάση αυτής εστάλη όλο το επίμαχο υλικό, από τις κάμερες και τους υπολογιστές.
Σύμφωνα με τον νομικό παραστάτη της εταιρίας, τα νέα στοιχεία αποτελούν ήδη μέρος της δικογραφίας και μπορούν τα ζητήσουν κατηγορούμενοι και πολιτικώς ενάγοντες για τις δικές τους ενέργειες.
Σύμφωνα με τον κ. Βασίλη Καπερνάρο, ήταν απόφαση της εταιρίας να ανακτήσει και να στείλει την περασμένη Τετάρτη, όλο το υλικό από την μοιραία νύχτα και όχι μόνο ό,τι ζητούσε ο ανακριτής, ώστε η δικαιοσύνη να έχει πλήρη και συνολική εικόνα των στοιχείων των καμερών. Μάλιστα όπως είπε, οι αρμόδιες αρχές το πρώτο δεκαπενθήμερο, είχαν ζητήσει βίντεο μόνο από την επιβατική αμαξοστοιχία και όχι από την εμπορική.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr