Την παρέμβαση του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας προκάλεσε η κατολίσθηση και κατάρρευση στον υπό κατασκευή παραλιακό δρόμο Αγιοκάμπου – Κεραμιδίου και ειδικότερα στο 12ο χιλιόμετρο Αγιοκάμπου – Κεραμιδίου, λίγο πριν τη θέση "Μεταλλείο".
Ο εισαγγελέας με επείγουσα προκαταρκτική έρευνα ζητά πανεπιστημιακοί του Πολυτεχνείου να διενεργήσουν αυτοψία προκειμένου να συντάξουν πραγματογνωμοσύνη για τα αίτια της καταστροφής του δημοσίου έργου αναφέρει η εφημερίδα Eleftheria.
Το έδαφος κάτω από ένα μεγάλο τμήμα του δρόμου υποχώρησε και μαζί του παρασύρθηκε στο κενό το ένα ρεύμα κυκλοφορίας, δημιουργώντας εύλογη ανησυχία για την ποιότητα της κατασκευής. Η εξέλιξη προκαλεί μεγάλο προβληματισμό για την πορεία ενός έργου, το οποίο δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2020 επί περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, υπολογίζονταν τότε ότι θα παραδοθεί σε 2,5 χρόνια, βρίσκεται σήμερα ήδη στο έκτο έτος και έχει προθεσμία περαίωσης, μετά από παράταση που είχε δοθεί πέρσι τέτοια εποχή, στις 30 Ιουλίου.
Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι η περιοχή είναι δύσκολη, με αρκετές κατολισθήσεις στο παρελθόν, κατολισθήσεις που ακόμη και τώρα στα ολοκληρωμένα τμήματα του δρόμου είναι εμφανείς, με βράχια πεσμένα σε διάφορα σημεία του, με έντονες ρωγμές επί του οδοστρώματος και με την εικόνα των πλαγιών σε ορισμένα έργα αντιστήριξης να μη δίνουν καμία αίσθηση ασφάλειας.
Προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ, με μήκος περίπου 12 χλμ ο δρόμος
Να σημειωθεί πως το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Χωροθετείται εντός των διοικητικών των Π.Ε. Λάρισας και Μαγνησίας. Η οδός έχει συνολικό μήκος περίπου 12,10 χλμ., εκ των οποίων 5,5 χλμ. υπάγονται στην Π.Ε. Μαγνησίας και 6,6 χλμ. στην Π.Ε. Λάρισας. Η χάραξη έχει την αρχή της ανάμεσα στους οικισμούς Κεραμίδι και Καμάρι Μαγνησίας, προσεγγίζει τα όρια του Νομού Λάρισας και καταλήγει στην περιοχή του Δήμου Αγιάς "Διασταύρωση Σκλήθρου – όρια Νομού", δηλαδή στη διασταύρωση της οδού προς Σκλήθρο.
Το έργο τοποθετείται εντός των ορίων των περιοχών Natura της προστατευόμενης περιοχής Κάρλα – Μαυροβούνι – Κεφαλόβρυσο Βελεστίνου – Νεοχώρι, η οποία είναι και Τόπος Κοινοτικής Σημασίας και υπάγεται ταυτόχρονα στη Ζώνη Ειδικής Προστασίας, καθώς είναι, επίσης, και Καταφύγιο Άγριας Ζωής και υπόκειται σε αυστηρούς περιβαλλοντικούς περιορισμούς.
Δημήτρης Κουρέτας: Κατά τη γνώμη μου, αυτός ο δρόμος δεν έπρεπε να γίνει
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ το πρωί της Μεγάλης Τρίτης, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας, ενημέρωσε πως αυτός ο δρόμος δημοπρατήθηκε το 2019 και η σύμβαση υπογράφτηκε στις 7/8 του 2020 με υποχρεωτική κατασκευή για 2 χρόνια, τα οποία έγιναν 4 χρόνια και τα οποία συνεχώς μετατίθεντο, γιατί δημιουργούνταν προβλήματα στον δρόμο.
"Γιατί δημιουργούνταν προβλήματα; Η μελέτη η οποία εγκρίθηκε με τους περιβαλλοντικούς όρους, έκανε 10 χρόνια να εγκριθεί, από το 2007 μέχρι το 2016. Η μελέτη αυτή έλεγε "βελτίωση υφιστάμενου χωματόδρομου δασικής οδού που δεν εμπίπτει στο εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο των νομών". Αντί αυτού, το 2019 ήρθε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ένα έργο το οποίο ονομάστηκε "επαρχιακός δρόμος Ρακοποτάμου-Κεραμιδίου. Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: αυτή η μελέτη η οποία πήρε περιβαλλοντικούς όρους σαν δασικός δρόμος, γιατί δεν τηρήθηκε; Οι όροι της είναι για δασικό δρόμο κι όχι για επαρχιακό".
"Επομένως, αυτήν τη στιγμή έχουμε διατάξει να γίνει μια καινούργια εμπειρογνωμοσύνη να μας δείξει για ποιον λόγο έγινε αυτό", όπως δήλωσε ο κ. Κουρέτας. "Η αρχική μελέτη ενδεχομένως να μην έχει καμία σχέση με το τώρα και θα πρέπει να γίνει μια νέα εμπειρογνωμοσύνη να δούμε τι έγινε τότε, πώς έγινε εκείνη η μελέτη, τι περιελάμβανε και το κυριότερο, υπάρχουν χρήματα για να τελειώσει ο δρόμος; Εγώ δεν έχω. Κατά τη γνώμη μου, αυτός ο δρόμος δεν έπρεπε να γίνει".