
Επεισοδιακή ήταν η νύχτα στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" μετά τον συναγερμό που σήμανε για ύπαρξη ύποπτου επιβάτη σε πτήση που αναχωρεί από την Αθήνα.
Όλα συνέβησαν όταν έφτασε πληροφορία από τις αμερικανικές υπηρεσίες για αεροπλάνο της εταιρείας Emirates με προορισμό το Ντουμπάι, η οποία καθηλώθηκε στο "Ελευθέριος Βενιζέλος" έως ότου ολοκληρωθούν οι έλεγχοι.
Η δεύτερη πτήση με προορισμό τη Νέα Υόρκη υποχρεώθηκε να επιστρέψει στην Αθήνα, καθώς ούτε η Ιταλία ούτε η Γαλλία επέτρεψαν να προσεγγίσει κάποιο αεροδρόμιό τους, υπό το πρίσμα της τρομοκρατικής απειλής, με αποτέλεσμα να προσγειωθεί στο "Ελ Βενιζέλος" συνοδευόμενη από F-16.
"Τα F-16 είχαν εντολή να καταρρίψουν το αεροσκάφος εάν ήταν στα χέρια αεροπειρατή"
Ο πιλότος και δήμαρχος Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος μίλησε στην "Κοινωνία Ώρα MEGA" σχετικά με το πρωτόκολλο που τηρείται σε αυτές τις περιπτώσεις που αφορά, μεταξύ άλλων, κατάρριψη που αεροσκάφους υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
"Οι διαδικασίες που εφαρμόζονται κατά παρέκκλιση, έχουν φτιαχτεί μετά την 11η Σεπτεμβρίου και είναι υποχρεωτικές για όλες τις περιοχές του δυτικού κόσμου που αποδέχονται την νομοθεσία του ICAO. Εάν το αεροσκάφος πειρατευτεί, και αυτό το γνωρίζουμε υπό την έννοια ότι θα αλλάξει κατεύθυνση, θα αλλάξει ύψος ή θα έχει αιτήματα που θα βγουν από τους ασυρμάτους, τότε εάν αυτό οδηγηθεί να πετάξει πάνω από κατοικημένες περιοχές και όχι κατ’ αναγκαιότητα στη θάλασσα, υπάρχει η εντολή το αεροσκάφος αυτό να καταρριφθεί. Αυτό είναι το πρωτόκολλο. Κάθε χώρα έχει μία επιτροπή κρίσης για τέτοιες περιπτώσεις", ανέφερε αρχικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αεροσκάφος συνόδευσαν στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από δύο μαχητικά F-16 της 340 Μοίρας καθώς δόθηκε εντολή για επιχείρηση "Renegade". 120 μίλια Νοτιοδυτικά της Καλαμάτας, το CAOC (Κέντρo Συνδυασμένων Αεροπορικών Επιχειρήσεων του ΝΑΤΟ) έδωσε εντολή για "A Scramble", και στις 21:09 ζευγάρι F-16 της Μοίρας 340 απογειώθηκε από την Κρήτη ώστε να συνοδεύσει την πτήση ΕΚ 209 για να προσγειωθεί στο Ελ. Βενιζέλος.
Σύμφωνα με τον ίδιο "από την πρωτογενή μου εμπειρία από τους χειριστές των F-16 που συνόδευσαν τότε το "Ήλιος", όταν πήγαμε να κάνουμε την αναπαράσταση της πτήσης, αυτό που μας έλεγαν ήταν ότι υπήρχε και εκεί πολύ μεγάλη πίεση, σε περίπτωση που έπαιρναν εντολή, πριν την πτώση του αεροσκάφους στο Γραμματικό, να πυροδοτήσουν πυραύλους αέρος – αέρος. Είναι δύσκολη και επίπονη διαδικασία, αλλά αυτό είναι το πρωτόκολλο. Το σημαντικό είναι ότι το σύστημα δούλεψε με ακρίβεια και λεπτομέρεια".
Αναφορικά με την προσγείωση του αεροσκάφους και την άρνηση Γαλλίας και Ιταλίας να προσγειωθεί σε κάποιο από τα αεροδρόμιά τους, ο κ. Κωνσταντέλλος επεσήμανε πως "δεν είναι υποχρεωτικό επ’ ουδενί, το αεροσκάφος να προσγειωθεί στην Ιταλία ή στον χώρο στον οποίο πετάει. Οι Αρχές εκτιμούν τον κίνδυνο. Υποχρέωση του κράτους αναχώρησης είναι να υποδεχτεί ξανά το αεροσκάφος πίσω γιατί έχει την ευθύνη του".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr