Τι ισχύει αν δεν σας βρίσκουν τα κούριερ: Πότε έχετε δικαίωμα αποζημίωσης - Χρήσιμες συμβουλές

Συμβουλές στους καταναλωτές για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα κούριερ εν όψει της περιόδου των Χριστουγέννων.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Συμβουλές στους καταναλωτές για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα κούριερ εν όψει της περιόδου των Χριστουγέννων, δίνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες λόγω της πανδημίας.

Η Επιτροπή εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στα εξής σημεία:

- Κόστος αποστολής: Ελέγξτε εάν το κόστος αποστολής είναι ενιαίο ή διαφοροποιείται ανά περιοχή και επίσης, εάν επηρεάζεται από παράγοντες όπως το ογκομετρικό βάρος της αποστολής (για αντικείμενα που ξεπερνούν το καθορισμένο από την εταιρία όριο βάρους ή/και είναι ογκώδη, όπως π.χ. ηλεκτρικές συσκευές), την παράδοση στον χώρο του παραλήπτη ή σε δυσπρόσιτες περιοχές, την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών (π.χ. express).

- Χρόνος παράδοσης: Ενημερωθείτε από τον ταχυδρομικό πάροχο για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης ή/και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών ως προς τον χρόνο παράδοσης (π.χ. αυθημερόν παράδοση, επίδοση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή σε μη εργάσιμη ημέρα), οι οποίες ενδέχεται να συνεπάγονται επιπλέον χρέωση.

Τι ισχύει αν δεν σας βρίσκουν τα κούριερ: Πότε έχετε δικαίωμα αποζημίωσης - Χρήσιμες συμβουλές

- Τρόπος παραλαβής: Πληροφορηθείτε για τις διαθέσιμες επιλογές παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου (π.χ. στον χώρο σας, από καταστήματα της εταιρίας, από θυρίδα, από σημεία εξυπηρέτησης με διευρυμένο ωράριο κ.λπ.) καθώς και για τη δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης του αντικειμένου (υπηρεσίες ανακατεύθυνσης της αποστολής σε άλλη διεύθυνση).

- Παρακολούθηση αποστολής: Ενημερωθείτε για την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου, π.χ. από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, μέσω sms, email, τηλεφώνου κ.λπ.

- Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι ταχυδρομικοί πάροχοι υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη ειδοποίησή σας.

- Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα είτε να παραλάβετε με επιφύλαξη είτε να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου, δηλώνοντάς το εγγράφως, εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.

- Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη. Σε περίπτωση που γίνεται χρήση της δυνατότητας αυτής, ο διανομέας βεβαιώνει την επίδοση και καταγράφει, τουλάχιστον, ημερομηνία, τόπο, ώρα επίδοσης και τα στοιχεία του παραλήπτη, ή/και την καταχώρηση μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα έχει αποσταλεί στους παραλήπτες.

- Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα να αιτηθείτε αποζημίωση εντός 6 μηνών για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, σε περίπτωση ολικής ή μερικής απώλειας/κλοπής/καταστροφής του περιεχομένου επιστολής ή δέματος, καθώς και την εκπρόθεσμη επίδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην ατομική σύμβαση που υπογράψατε κατά την αποστολή.

- Επιστροφή προϊόντων: Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντων και τους διαθέσιμους τρόπους αποστολής που σας δίνει το ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. μέσω συνεργαζόμενης ταχυδρομικής επιχείρησης ή με εταιρία της επιλογής σας) καθώς και το σχετικό κόστος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

- Έρευνα αγοράς: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και αναζητήστε αναλυτικές πληροφορίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα σχετικά τιμολόγια, μέσω των διαδικτυακών τόπων και των τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης που διαθέτουν οι ταχυδρομικοί πάροχοι. Προς διευκόλυνση της αναζήτησης και επιλογής υπηρεσίας ταχυμεταφορών, είναι διαθέσιμο το διαδικτυακό εργαλείο Pricescope της ΕΕΤΤ, που παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης και σύγκρισης τιμών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών των μεγαλύτερων ταχυδρομικών παρόχων στην Ελλάδα.

- Τροποποίηση υπηρεσιών: Ρωτήστε εάν υπάρχουν τροποποιήσεις στις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας (π.χ. αναστολή υπηρεσιών, τροποποίηση όρων παροχής, διαφοροποίηση χρόνων παράδοσης κ.λπ.) μέσω των ιστοσελίδων ή/και των κέντρων εξυπηρέτησης των ταχυδρομικών εταιριών και των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Οι καταναλωτές που επιθυμούν περισσότερες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες μπορούν να συμβουλευτούν τον Οδηγό Καταναλωτή για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες της ΕΕΤΤ.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ 16 Ιαν 2021 | 13:28

Λαικές αγορές: Από Δευτέρα επιστρέφουν πλαστικά και βιομηχανικά προιόντα στους πάγκους

Τι ανακοίνωσε η Πανελλαδική Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγών Αγροτικών Προϊόντων Λαϊκών Αγορών.

ΕΝΙΑΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΥΛΗ 16 Ιαν 2021 | 10:36

Gov.gr: Ραντεβού για εμβόλιο, άδειες οδήγησης, πιστοποιητικά, επιδόματα - Ξεπέρασαν τις 1.000 οι υπηρεσίες

Από τον Μάρτιο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020 έχουν εκδοθεί 1.500.507 υπεύθυνες δηλώσεις, 629.771 εξουσιοδοτήσεις και 604.413 πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης.

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΗΠΑ (CDC) 14 Ιαν 2021 | 10:43

Κορονοϊός - Χρήσιμες συμβουλές για τα εμβόλια: Οι πιο συχνές παρενέργειες και η δεύτερη δόση

Οι οδηγίες που εξέδωσε πρόσφατα για τους πολίτες το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC) για τις παρενέργειες και τη δεύτερη δόση του εμβολίου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΓΑΖΙΑ 11 Ιαν 2021 | 09:44

Αρχίζουν από σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις: Τι ισχύει για τα e-shop

Ο εμπορικός κόσμος αντιμετωπίζει την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων ως τελευταία ευκαιρία επιβίωσης.

ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΣΤΟΧΟ 05 Ιαν 2021 | 11:12

Σοκ: Στο ΚΑΤ διανομέας με σπασμένη μύτη διότι παρέδωσε τις μισές παραγγελίες

Προϊστάμενος έσπασε τη μύτη διανομέα διότι παρέδωσε… μόνο τα 70 από τα 160 δέματα που του είχαν ανατεθεί μέσα σε μία μέρα.

ΓΓ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ 05 Ιαν 2021 | 09:53

Σταμπουλίδης για άνοιγμα καταστημάτων: Στις 11 Ιανουαρίου επανέρχεται το click away

"Για λίγες ημέρες έχει τεθεί σε αναστολή η λειτουργία του click away. Τη Δευτέρα θα λειτουργήσει ξανά κανονικά", είπε ο κ. Σταμπουλίδης.

ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΙ ΤΟ 2020 31 Δεκ 2020 | 16:56

Παραμονή Πρωτοχρονιάς: Στους δρόμους για τα τελευταία ψώνια οι καταναλωτές [εικόνες-βίντεο]

Την τιμητική τους έχουν τα καταστήματα τροφίμων, με τους καταναλωτές να προμηθεύονται τα απαραίτητα αγαθά για την Πρωτοχρονιά.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ 30 Δεκ 2020 | 07:57

Click in shop αντί για click away: 10 ερωτήσεις - απαντήσεις για τις αγορές εντός καταστήματος με ραντεβού

Το click in shop θα είναι μια μέθοδος που σχεδιάζεται να αποτελέσει την μετεξέλιξη των αγορών με click away.

ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ 22 Δεκ 2020 | 15:13

Πανικός στο Λονδίνο- Τεράστιες ουρές έξω από σούπερ μάρκετ- Αδειασαν τα ράφια, φοβούνται ελλείψεις λόγω κλειστών συνόρων

Χάος και πανικός επικρατεί έξω από τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία με τους καταναλωτές να αδειάζουν τα ράφια.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ 18 Ιαν 2021 | 22:24

Τηλεφώνημα για βόμβα στο Ισλαμικό Τέμενός στην Ιερά Οδό

Άγνωστος τηλεφώνησε σε ιστοσελίδα και είπε ότι μια βόμβα θα σκάσει στο Τέμενος Αθηνών στις 23:43

ΣΤΟ ΚΥΝΟΚΟΜΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ 18 Ιαν 2021 | 21:52

Πέθανε το κουτάβι που "νοσήλευαν" με ορό εν μέσω ψύχους κάτω από δέντρο

Το κουτάβι που ήταν άρρωστο παρέμεινε το βράδυ του Σαββάτο στο κυνοκομείο στους "0" βαθμούς Κελσίου

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΛΙΣΤΑ 18 Ιαν 2021 | 21:34

Κλειστά σχολεία την Τρίτη και στην Αττική - Σε ποιες περιοχές θα ξεκινήσουν αργότερα τα μαθήματα

Σε ποια σχολεία δεν θα γίνουν μαθήματα την Τρίτη και σε ποια θα πάνε πιο μετά οι μαθητές

ΕΙΧΕ ΚΛΕΙΣΕΙ ΣΤΙΣ 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 18 Ιαν 2021 | 21:28

Παραμένει κλειστός ο Ισθμός της Κορίνθου

Ο ισθμός είχε κλείσει στις 15 Ιανουαρίου, μετά τη νέα κατάπτωση χωμάτινου όγκου