X

Το Reuters αποθεώνει το μετρό στον Πειραιά: "Μετακινήσεις μέσα από την ιστορία" [βίντεο]

Το Reuters αποθεώνει το Μετρό στον Πειραιά και το ψηφιδωτό στον νέο σταθμό.

Γράφει: TheToc team

Τους εντυπωσιακούς νέους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά αναφέρεται άρθρο του Reuters, σημειώνοντας για τη στάση "Δημοτικό Θέατρο" πως "τα πλήθη συγκεντρώνονται σε ένα πέρασμα που θυμίζει θόλο και μελετούν το ψηφιδωτό δάπεδο μέσα από το γυάλινο πάτωμα όπου στέκονται".

"Το ψηφιδωτό χρονολογείται από τον 4ο αιώνα π.Χ. και δίπλα του βρίσκονται κεραμικά και αντικείμενα οικιακής χρήσης από την ίδια περίοδο. Δεν είναι επισκέπτες ενός μουσείου, αλλά οι επιβάτες του νέου σταθμού του μετρό στον Πειραιά", γράφει επίσης το άρθρο.

Όπως υπογραμμίζει το άρθρο, αυτός ο νέος σταθμός ενώνει το λιμάνι με το αεροδρόμιο της χώρας. Εκεί θα βρουν οι επισκέπτες μια μίνι έκθεση, η οποία περιλαμβάνει τα πρωτότυπα αλλά και αντίγραφα ενός συστήματος ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά, με πηγάδια και δεξαμενές που βρέθηκαν στις ανασκαφές.

Για το αποτέλεσμα αυτό, συνεργάστηκε η εταιρία Αττικό Μετρό πολύ στενά με αρχαιολόγους, καθώς κατά τη διάρκεια της ανασκαφικής έρευνας, της μεγαλύτερης που έγινε ποτέ στην πόλη του Πειραιά, αποκαλύφθηκαν κατασκευές σχετιζόμενες με αρχαία υδροσυστήματα, χαρακτηριστικές της αρχαίας πόλης του Πειραιά.

Διαβάστε Επίσης

"Ο επιβάτης θα έχει μια μικρή γεύση μιας καθημερινής στιγμής του Πειραιώτικου σπιτιού, του σπιτιού - που όπως και ολόκληρη η πόλη, βρίσκεται ακριβώς κάτω από την πόλη του”, είπε η αρχαιολόγος Στέλλα Χρυσουλάκη.

Το ζήτημα της κατασκευής του μετρό στην Ελλάδα είναι ένα ευαίσθητο θέμα, λόγω του ότι κάτω κάτω από το έδαφος βρίσκεται και είναι κρυμμένη τόση ιστορία. Το άρθρο θυμίζει πως οι πρώτες γραμμές εγκαινιάστηκαν το 2000.

Ο Ευάγγελος Κολοβός, Διευθυντής Έργων Γραμμή ΙΙΙ στο Αττικό Μετρό, επίσης μίλησε στο Reuters και υπογράμμισε πως "αποδείξαμε εδώ στον Πειραιά πως η ιστορία και το σύγχρονο μπορούν να συνυπάρξουν. Πάντα υπάρχει τρόπος”. Η ομάδα του κ. Κολοβού χρειάστηκε να προσαρμοστεί και να συνυπολογίσει τις ανάγκες και τα αιτήματα της αρχαιολογικής ομάδας, χωρίς να υπάρξουν καθυστερήσεις αλλά και χωρίς να ξεπεραστεί ο προϋπολογισμός των 730 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι ανασκαφές διήρκησαν 10 χρόνια και κάλυψαν έκταση 7.500 τετραγωνικών μέτρων. Η σήραγγα προεκτάθηκε κατά 7,6 χιλιόμετρα.