
Απολογούνται σήμερα οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες της 28ης Φεβρουαρίου οι οποίοι κατηγορούνται για τέσσερα αδικήματα:
-Διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών μέσων σταθερής τροχιάς (σιδηροδρόμου),
– ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
-βαριά σωματική βλάβη κατά συρροή από υπόχρε λόγω του επαγγέλματός του να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια και
-απλή σωματική βλάβη κατά συρροή.
Επί της ουσίας αντιμετωπίζουν το ίδιο κατηγορητήριο με τον προφυλακισμένο σταθμάρχη παρά το γεγονός ότι δεν βρίσκονταν στο σταθμαρχείο την ώρα της μοιραίας σύγκρουσης.
Πρόκειται για τον έναν σταθμάρχη που εργάζεται με σύμβαση αορίστου και έναν που εργάζεται με σύμβαση έργου οι οποίοι ζήτησαν την προθεσμία, προκειμένου να προλάβουν να ενημερωθούν οι συνήγοροί τους για τα στοιχεία της δικογραφίας, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς.
Από τα στοιχεία της προανάκρισης όμως προέκυψε ότι τουλάχιστον από τις 22:30 όπως αναγράφεται στο βιβλίο παράδοσης παραλαβής -μετά τη διόρθωση με μπλάνκο -είχαν αφήσει μόνο του τον σταθμάρχη να διαχειριστεί δρομολόγια με εκατοντάδες επιβάτες και με εμπειρία μόλις ενός μήνα.
Ο αρχαιότερος σταθμάρχης Κ.Π.
Ο Κ.Π. εκείνο το απόγευμα είχε βάρδια 14:00 -23:00. Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης υποστηρίζει ότι έφυγε 22:15 με 22:20 ενώ ο Επιθεωρητής στην κατάθεσή του ισχυρίστηκε ότι όταν τον ρώτησε τι ώρα έφυγε εκείνος του είπε ότι αποχώρησε στην ώρα του αλλά χωρίς να προσδιορίσει την ακριβή ώρα.
Επιπλέον ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων στην κατάθεσή του έχει ισχυριστεί ότι τον κάλεσε στο τηλέφωνο στις 22:45 και τον ρώτησε γιατί έφυγε και εκείνος απάντησε "Τι να κάνω να τον φυλάω;".
Την ακριβή ώρα που έφυγε θα την προσδιορίσει στον Εφέτη Ανακριτή ενώ θα ερωτηθεί και αν ήταν εκείνος που διόρθωσε με μπλάνκο την βάρδια αναγράφοντας τελικά 14:00 -22 :30.
Επιπλέον όμως η κάμερα που υπάρχει έξω από το σταθμαρχείο προσδιορίζει ακριβώς την ώρα που αποχώρησε.
Σύμφωνα με το Star, ο Κ.Π. θα καταθέσει απολογητικό υπόμνημα και θα "πατήσει πάνω στο γεγονός ότι η αμαξοστοιχία 62 έφθασε στο σταθμό Λάρισας μετά την λήξη του ωραρίου του στις 23:02 ενώ ο ίδιος ολοκλήρωνε τη βάρδια του στις 23:00".
Ο σταθμάρχης Π.Χ.
Ο δεύτερος σταθμάρχης εκείνης της βάρδιας Π.Χ είναι ο πιο νέος και ήταν πάντα δεύτερος σε κάθε βάρδια που έκανε.Αυτό που ισχυρίζεται είναι ότι εκείνος φεύγει στις 22:00 και όχι στις 23:00 καθώς είναι με μπλοκάκι και δεν κάνει υπερωρίες .Εκείνη την ημέρα έφυγε στις 22 :00 και μάλιστα μία ώρα μετά πήρε το τρένο για το Βόλο όπου είναι ο τόπος κατοικίας του.
Στο μεταξύ συνεχίζεται η ανακριτική διερεύνηση για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Χθες το κατώφλι του εφέτη ανακριτή πέρασαν τρία κρίσιμα πρόσωπα να περνούν το γραφείο του εφέτη ανακριτή την Πέμπτη προκειμένου να καταθέσουν στοιχεία για την υπόθεση.
Πρόκειται για τον πρόεδρο του σωματείου μηχανοδηγών ΟΣΕ Κώστα Γενηδούνια, τον πρόεδρο του επιχειρησιακού σωματείου εργαζομένων της Hellenic Train Νίκο Λάζου και τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννη Ντίτσα.
Επί μιάμιση ώρα κατέθετε στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών όλα τα έγγραφα που έχουν σταλεί σχετικά με την επικινδυνότητα το σιδηροδρομικών διαδρομών.
Ο Πρόεδρος των Μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας κατέθεσε όλα τα έγγραφα και τα εξώδικα που είχανε σταλεί το προηγούμενο διάστημα σχετικά με την επικινδυνότητα των διαδρομών στον σιδηρόδρομο με τα οποία επί της ουσίας εντοπιζόταν ζητήματα ασφαλείας των επιβατών αλλά και των εργαζομένων στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, για το θέμα της τηλεδιοίκησης είπε, ότι δεν υπάρχει στη Λάρισα, υπάρχει μόνο ο τοπικός πίνακας χειρισμού.
Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο κ. Λάζου, ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου, ο οποίος υποστήριξε ότι, από το 2000 και μετά θα έπρεπε να έχουν γίνει παρα πολλά έργα που να συντείνουν όλα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, τα οποία όμως δεν έγιναν, ενώ και ο ίδιος κατέθεσε ότι στο Σταθμό της Λάρισας δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης.
Στόχος του ανακριτή, ο οποίος συνεχίζει την διαδικασία της έρευνας, είναι να συγκεντρώσει επιπλέον στοιχεία που θα ρίξουν φως στην υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη, να κατανοηθούν τα αίτια του δυστυχήματος και να αποκαλυφθούν οι ευθύνες.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr