
Ενώπιον του αρμόδιου ανακριτή Λάρισας θα βρεθεί σήμερα προκειμένου να απολογηθεί ο σταθμάρχης της απογευματινής βάρδιας στο σταθμαρχείο της Λάρισας την 28η Φεβρουαρίου 2023.
Πρόκειται για παλαιό και πολύπειρο σιδηροδρομικό, ο οποίος διευθέτησε πάνω από 30 συρμούς στη διάρκεια της υπηρεσίας του, προτού παραδώσει το σταθμό στον Βασίλη Σαμαρά.
Ο σταθμάρχης ήταν υποχρεωμένος να παραμείνει έως τις 23:00, όπως προβλεπόταν από τον προγραμματισμό των βαρδιών, εκείνος όμως απεχώρησε πολύ νωρίτερα, μερικά λεπτά μετά από τις 22:00. Στο μητρώο των βαρδιών σημείωσε αρχικά σαν ώρα αναχώρησης 22:20 και σε δεύτερο χρόνο διόρθωσε τη σήμανση με διορθωτικό ("Blanco"), γράφοντας 22:30. Κάτι που παραμένει ακατανόητο, εφόσον και πάλι θα είχε αποχωρήσει αντικανονικά, παραβιάζοντας κατά 30 λεπτά το ωράριό του.
Ελεύθερος ο συμβασιούχος σταθμάρχης
Στο μεταξύ, ελεύθερος αφέθηκε ο συμβασιούχος σταθμάρχης, που κατηγορείται ότι έφυγε νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιάς του, το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη.
Ο 32χρονος, που αντιμετωπίζει τις ίδιες βαρύτατες κατηγορίες με εκείνες που βαραίνουν τον προφυλακισμένο σταθμάρχη, κατέθεσε απολογητικό υπόμνημα ενώ επικαλέστηκε και δύο συμβασιούχους μάρτυρες για να στηρίξει την εκδοχή του, ότι δηλαδή η σύμβασή του είναι αυστηρά 8ωρη χωρίς πρόβλεψη υπερωριών.
Μετά την απολογία του, αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους: την εμφάνιση δύο φορές τον μήνα σε ΑΤ και την απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.
Το απολογητικό υπόμνημα
"Η εργασία του ήταν 40 ώρες εβδομαδιαίως είτε 8ωρα επί 5 ημέρες, είτε 6 ώρες και 40 λεπτά επί 6 ημέρες, άρα δεν υπήρχε δυνατότητα να παραμένει στο σταθμαρχείο πέραν της 10ης βραδινής που σχολούσε", αναφέρεται στο απολογητικό του υπόμνημα, σύμφωνα με το Mega.
Ως εκ τούτου την 28η Φεβρουαρίου εργαζόταν από τις 14.00 το μεσημέρι έως τις 10.00 το βράδυ, παρά το γεγονός -όπως υποστηρίζει- ότι στο βαρδιόχαρτο ο επιθεωρητής τον έβαζε να φαίνεται ότι δουλεύει 9ωρο κι επομένως στα χαρτιά έπρεπε να σχολάσει στις 23.00.
Ο ίδιος φαίνεται πως θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε μεν στις 11 το βράδυ αλλά και ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 11, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.
Επίσης, τόνισε πως ανέκαθεν δούλευε ως επικουρικός στη βάρδιά του, πάντα παρουσία και δεύτερου σταθμάρχη και πως καλά-καλά δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί ούτε τον πίνακα χάραξης διαδρομής.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr