
Συγκλονισμένο είναι το πανελλήνιο από τον τραγικό χαμό των δύο πιλότων που επιχειρούσαν με το Canadair στην κατάσβεση της φωτιάς στην Κάρυστο.
Ο πυροσβέστης που μίλησε με τους πιλότους του Canadair πριν από τη μοιραία πτώση, μίλησε αποκλειστικά στο Open για την τελευταία επικοινωνία που είχαν λίγα λεπτά πριν την τραγωδία.
"Είχαμε επικοινωνία μαζί τους, δεν μας ανέφεραν κανένα πρόβλημα στο αεροσκάφος. Μας είπαν είμαστε έτοιμοι να επιχειρήσουμε. 'Πάμε για τελευταίο εφοδιασμό και φεύγουμε'. Λίγα λεπτά αφού μιλήσαμε μάθαμε από τον ασύρματο ότι το αεροσκάφος έπεσε", λέει χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος, σύφμωνα με τη ρεπόρτερ του Open, τόνισε ότι "δεν μπορώ να πιστέψω πως πριν από λίγα λεπτά μιλούσα μαζί τους και έπειτα από 10 λεπτά ακριβώς έμαθα ότι το αεροσκάφος έπεσε".
Κυβερνήτης του μοιραίου Canadair ήταν ο Σμηναγός Χρήστος Μουλάς, 34 ετών, και συγκυβερνήτης ο Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, 27 ετών.


Τριήμερο εθνικό πένθος στις Ενοπλες Δυνάμεις
Mε απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, κηρύχθηκε τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις (από 25 έως 27 Ιουλίου 2023) για την απώλεια της ζωής, εν ώρα καθήκοντος, των Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και χειριστών του πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215, το οποίο επιχειρούσε στην Εύβοια.
Πώς έπεσε το Canadair στην Κάρυστο
Όπως προκύπτει από τα πλάνα, το αεροσκάφος έκανε βύθιση για να σβήσει τη φωτιά, η ρίψη έγινε σωστά, αλλά στην προσπάθεια του πιλότου να σηκώσει το αεροσκάφος, βρήκε το φτερό του σε ένα δένδρο.
Στα πλάνα φαίνεται να αποκολλάται ένα τμήμα του φτερού του Canadair. Όλα δείχνουν ότι στη διάρκεια της προσπάθειας να σηκώσει το αεροπλάνο, βρήκε ο πλωτήρας στο δέντρο και αποκολλήθηκε μέρος του δεξιού φτερού.
Ετσι το αεροσκάφος είχε πλέον απώλεια στήριξης και πήρε αμέσως κλίση δεξιά και καρφώθηκε στο ρέμα που ήταν πιο κάτω. Αμέσως εκδηλώθηκε φωτιά και στο βίντεο διακρίνεται ο μαύρος καπνός.

"Εκτός από τον πλωτήρα μάλλον έπαθε ζημιά και στο πηδάλιο"
Για τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους μίλησε στην ΕΡΤ ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης ο οποίος δήλωσε ότι "το βίντεο αυτό θα μας στοιχειώνει για πάντα".
Όπως είπε ο ίδιος, έχει κάποια ερωτήματα αναλύοντας το επίμαχο βίντεο εκφράζοντας την απορία εάν ο πλωτήρας ήταν το μόνο σύστημα που υπέστη ζημιά. "Για όσους βλέπουν και ξαναβλέπουν αυτό το βίντεο να επισημάνουμε να προσέξουν εκείνο το κόκκινο κομμάτι του πτερυγίου που αμέσως μετά, πηγαίνοντας προς το εσωτερικό της πτέρυγας, βρίσκεται το πηδάλιο. Στο πίσω μέρος της πτέρυγας (του αεροσκάφους) είναι ένα από τα πηδάλια ελέγχου. Είναι το πηδάλιο κλίσης", είπε εκτιμώντας ότι το πιθανότερο είναι να είχε χαθεί ο έλεγχος του αεροσκάφους εξαιτίας της βλάβης του.
"Έχουμε ξαναδεί αεροπλάνα να χάνουν τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του καναντέρ το οποίο τον βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω). Έχει συμβεί σε υδροληψία. Δεν ήμασταν μέσα στο αεροπλάνο. Δεν έχουμε τα στοιχεία, αλλά το ερώτημα που υπάρχει είναι αν το εκείνο το πτερύγιο που υπάρχει σε εκείνο το σημείο παρέμεινε ακέραιο στη συνέχεια. Διότι αν δεν παρέμεινε, τότε το αεροπλάνο θα είχε ένα σοβαρό πρόβλημα ελέγχου" σημείωσε.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr