«Βαρύ» είναι το κατηγορητήριο για τον 77χρονο χειριστή του ταχύπλοου στην τραγωδία στην Αίγινα.
Σε αυτό αναφέρεται πως το σκάφος του 77χρονου έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα και έκανε επικίνδυνους ελιγμούς με συνέπεια να εμβολίσει τη βάρκα με τους τουρίστες, προκαλώντας θανάτους και τραυματισμούς κατά συρροή.
«Οδηγώντας το προαναφερόμενο σκάφος αφενός με υπερβολική ταχύτητα για τις επικρατούσες συνθήκες στην περιοχή και δη την πυκνότητα της θαλάσσιας κυκλοφορίας ενόψει του θέρους και της εορτής του Δεκαπενταύγουστου, αφετέρου επιχειρώντας επικίνδυνους ελιγμούς και αποδεχόμενος ότι διαταράσσεις τοιουτοτρόπως την ασφάλεια της υδάτινης συγκοινωνίας και τη συνέπεια αυτής (της διατάραξης) δυνατότητα προκλήσεως κινδύνου σε άνθρωπο, επέπεσες λόγω της υπερβολικής ταχύτητας που ανέπτυξες με το ανωτέρο σκάφος στο μέσο περίπου της δεξιάς πλευράς του πλοίου με όνομα “ΕΓ-Τ/Ρ ΑΝΤΩΝΙΑ” στο οποίο επέβαιναν 24 άτομα. Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης επήλθε η βύθιση του πλοίου, οι επιβαίνοντες σε αυτό έπεσαν στη θάλασσα και επήλθε ο θάνατος των τεσσάρων, ενώ προκλήθηκαν σωματικές βλάβες σε τουλάχιστον πέντε εκ των επιβαινόντων» αναφέρεται στο κατηγορητήριο.
Υπενθυμίζεται ότι από τη μεριά του ο 77χρονος υποστήριξε πως δεν έτρεχε, ενώ αποδίδει ευθύνες στο τουριστικό σκάφος «Αντωνία» και τον χειριστή του, καθώς όπως ισχυρίζεται βρισκόταν αριστερά της δικής του πορείας.
«Όπως προκύπτει από τον ανωτέρω χάρτη το σκάφος ΑΝΤΩΝΙΑ ευρίσκετο αριστερά της πορείας μου, ενώ το σκάφος ΑΝΤΩΝΙΑ με έβλεπε προς τη δεξιά του πλευρά. Σύμφωνα με τον κανονισμό 15 του Διεθνή Κανονισμού για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ) «Όταν δύο μηχανοκίνητα πλοία διασταυρώνουν τις πορείες τους κατάτρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος συγκρούσεως, το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά, οφείλει να φυλάξει το άλλο, δηλαδή να απομακρυνθεί από την πορεία του άλλου. Εφόσον οι συνθήκες για τη συγκεκριμένη περίπτωση το επιτρέπουν, πρέπει να αποφεύγει να περνά από την πλώρη του άλλου πλοίου». Δια τούτο ο ίδιος είχα τεταμένη την προσοχή μου κυρίως προς τα δεξιά σε περίπτωση που διασταυρωθώ με σκάφος που κινείται από την νησίδα Μονή προς την Πέρδικα και το οποίο όφειλα να φυλάξω ο ίδιος. Ενώ, λοιπόν, το πλοίο μου βρισκόταν κοντά στην παράλλαξη για την σπηλιά της Φώκιας αντιλήφθηκα ξαφνικά την παρουσία ακριβώς λίγα μέτρα μπροστά από την πλώρη 6 την ύπαρξη άλλου σκάφους, το οποίο διασταύρωνε την πορεία μου από τα αριστερά προς τα δεξιά. Η αιφνίδια (κατά την αντίληψη μου) εμφάνιση του σκάφους ΑΝΤΩΝΙΑ αποτέλεσε και την αιτία της προσκρούσεως», ανέφερε μεταξύ άλλων στο απολογητικό του υπόμνημα.