
Ξεκινώντας την πορεία της το 1996, η εταιρεία τροφίμων, Flavour Factory έκανε τα πρώτα της βήματα στον χώρο των εισαγωγών premium τροφίμων από όλο τον κόσμο, χτίζοντας σταδιακά ένα δυναμικό δίκτυο διανομής που σήμερα καλύπτει την Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια. Καθοριστικό σημείο στην πορεία της ήταν η εισαγωγή και καθιέρωση της ασιατικής και διεθνούς κουζίνας στο ελληνικό λιανεμπόριο.
Όπως αναφέρει ο Χρήστος Δεδούσης, ο ένας εκ των δυο επιχειρηματιών πίσω από την εταιρεία και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, "η Flavour Factory είναι κάτι περισσότερο από μία εταιρεία Τροφίμων. Είναι ένας στρατηγικός ηγέτης στον κλάδο της διεθνούς γαστρονομίας, που διαμορφώνει τις διατροφικές συνήθειες της ελληνικής και παγκόσμιας αγοράς.
Με ρίζες στη Θεσσαλονίκη και βλέμμα στον κόσμο, η εταιρεία έχει επαναπροσδιορίσει την έννοια της αυθεντικότητας στη διατροφή, φέρνοντας τα καλύτερα προϊόντα διεθνούς κουζίνας στα ράφια των καταστημάτων και στα τραπέζια των καταναλωτών”.
Αυτή τη στιγμή διαθέτει brands παγκόσμιου βεληνεκούς στο χαρτοφυλάκιο της, όπως Nissin, Oriental Express, Crispy King, Blue Dragon, Patak’s, Go-Tan, Kewpie, Mission, BioTechUSA, Tipiak, Snatt’s, Savoursmiths, Poco Loco, Taylors of Harrogate, Bolero και Vita Coco, η Flavour Factory και σύμφωνα με τον κύριο Δεδούση, δημιουργεί τάσεις και καθορίζει το μέλλον της αγοράς.
Ο Χρήστος Δεδούσης αναφέρεται στη συνέχεια στις επενδύσεις, τις στρατηγικές επέκτασης, την καινοτομία και τη δέσμευση της Flavour Factory στο 2030 Net Zero Plan.
Κύριε Δεδούση, ποια είναι η εξέλιξη της Flavour Factory; Πώς ξεκίνησε και ποια θεωρείτε τα ορόσημα στην μέχρι τώρα πορεία;
Η Flavour Factory γεννήθηκε από το πάθος μας για τη γαστρονομία και την επιθυμία να φέρουμε αυθεντικές γεύσεις διεθνούς κουζίνας στους καταναλωτές, συνδυάζοντας ποικιλία, ποιότητα και καινοτομία. Ξεκινώντας το 1996, η εταιρεία έκανε τα πρώτα της βήματα στον χώρο των εισαγωγών premium τροφίμων από όλο τον κόσμο, χτίζοντας σταδιακά ένα δυναμικό δίκτυο διανομής που σήμερα καλύπτει την Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια.
Ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα της πορείας μας ήταν η εισαγωγή και καθιέρωση της ασιατικής και διεθνούς κουζίνας στο ελληνικό λιανεμπόριο.
Με ένα επιμελημένο και πρωτοποριακό χαρτοφυλάκιο προϊόντων, καταφέραμε να κάνουμε προϊόντα και γεύσεις από όλο τον κόσμο, καθημερινές επιλογές για τους καταναλωτές. Αυτή η στρατηγική μάς έδωσε ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθιστώντας μας την πρώτη εταιρεία που ανέδειξε και εδραίωσε τις διεθνείς γεύσεις στην ελληνική αγορά, δημιουργώντας νέες διατροφικές τάσεις.
Το 2005, επενδύσαμε σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου, ενισχύοντας την επιχειρησιακή μας δυναμική και θέτοντας τις βάσεις για το επόμενο μεγάλο μας βήμα. Η καθοριστική στιγμή ήρθε το 2014, όταν περάσαμε από τη διανομή στην παραγωγή, εγκαινιάζοντας την πρώτη ελληνική μονάδα παραγωγής ρυζογκοφρέτας. Με αυτή την κίνηση, διαφοροποιηθήκαμε από τις παραδοσιακές εταιρείες εισαγωγής και εδραιώσαμε τη θέση μας ως ηγέτες στην καινοτομία και την ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Η στρατηγική αυτή πήρε σάρκα και οστά με την ανάπτυξη του brand Crispy King, το οποίο καθιερώθηκε γρήγορα ως σημείο αναφοράς στον τομέα των υγιεινών σνακ. Προσφέροντας καινοτόμες και ποιοτικές επιλογές, ενίσχυσε τη θέση μας στην αγορά και έθεσε νέα δεδομένα στη συγκεκριμένηκατηγορία.
Παράλληλα, στον τομέα των ασιατικών τροφίμων, η Oriental Express απέκτησε ηγετική θέση στην αγορά, αποτέλεσμα της βαθιάς γνώσης μας στην κουλτούρα και τις διατροφικές συνήθειες της Ασίας. Στόχος μας ήταν να κάνουμε την ασιατική κουζίνα απλή, προσιτή και καθημερινή συνήθεια για τον δυτικό καταναλωτή, διατηρώντας όμως την αυθεντικότητά της.
Με πρωτοποριακά προϊόντα και γεύσεις που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες, η Oriental Express εισήγαγε νέα δεδομένα στην κατηγορία της Διεθνούς Κουζίνας. Μέσα από τη σταθερή και συνεπή εξέλιξή της, διαμόρφωσε τις γαστρονομικές επιλογές μιας ολόκληρης γενιάς, αναδεικνύοντας τη Flavour Factory ως σημείο αναφοράς στην παγκόσμια αγορά.
Με ένα χαρτοφυλάκιο που εξελίσσεται διαρκώς, η Flavour Factory συνεχίζει να καινοτομεί, να επεκτείνεται και να διαμορφώνει τις διατροφικές τάσεις, διατηρώντας τη θέση της ως πρωτοπόρος δύναμη στον κλάδο της διεθνούς γαστρονομίας.
Η Flavour Factory σήμερα είναι ηγέτης στην ελληνική αγορά της διεθνούς κουζίνας. Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;
Πράγματι, το πάθος μας και η αφοσίωσή μας όλα αυτά τα χρόνια στον στόχο μας, μάς καθιέρωσε στο ελληνικό λιανεμπόριο και στα μάτια του καταναλωτή. Αυτό αυτόματα μας τοποθετεί και σε μια θέση ευθύνης. Στους άμεσους στόχους μας είναι η υλοποίηση ενός φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος με νέες εγκαταστάσεις περίπου 10 στρεμμάτων που θα φιλοξενήσουν τα νέα μας γραφεία, το logistics center και την παραγωγή μας. Στο κομμάτι τις παραγωγής, πέρα από την αύξηση δυναμικής, θέλουμε να εισέλθουμε και σε νέες κατηγορίες.
Με αυτή την επένδυση, φιλοδοξούμε να προσελκύσουμε και νέες συνεργασίες σε καινοτόμα προϊόντα που θα καλύπτουν τις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Παράλληλα, η αναβάθμιση της εφοδιαστικής μας αλυσίδας και η ενίσχυση των υποδομών μας, θα μας επιτρέψουν να λειτουργούμε πιο αποτελεσματικά, να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία.
Στρατηγικός μας στόχος παραμένει η ανάπτυξη μέσα από την ποιότητα, την καινοτομία και τη δέσμευση στην αειφόρα ανάπτυξη. Αυτό θα συμβάλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
Πώς προσεγγίζετε το marketing και την ανάπτυξη σχέσης με το κοινό;
Η Flavour Factory μέσα από το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της, δημιουργεί απολαυστικές εμπειρίες.
Προχωράει στην εκπαίδευση του καταναλωτή μέσα από ψηφιακές καμπάνιες, συνεργασίες με γνωστούς σεφ και food influencers και μέσα από περιεχόμενο που εξηγεί τη χρήση και την αξία των προϊόντων μας.
Συμμετέχει σε πολυδιάστατες εκδηλώσεις: Από το Comic-Con, Anime- Con και το Vegan Festival έως γαστρονομικά φεστιβάλ, εστιάζουμε σε στοχευμένες κοινότητες. Επίσης, το Social Listening αποτελεί περισσότερο από μια τάση και συγκεκριμένα στρατηγική επιλογή για εμάς.
Η προσωποποιημένη εμπειρία και η συνεχής επικοινωνία με το κοινό είναι οι δύο βασικοί άξονες της στρατηγικής της εταιρείας. Δέσμευσή μας είναι να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας προϊόντα και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται. Αυτή η φιλοσοφία έχει οδηγήσει τη Flavour Factory στη δημιουργία νέων και τη βελτίωση υφιστάμενων προϊόντων καθώς και την εύρεση λύσεων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών.
Η εταιρεία είναι πάντα παρούσα στην πρώτη γραμμή, έτοιμη να υποστηρίξει τους καταναλωτές και να ανταποκριθεί στις ανάγκες τους. Η στρατηγική αυτή έχει αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένη, με την Flavour Factory να ενισχύει τη θέση της στην αγορά, διατηρώντας παράλληλα μια αυθεντική και δυναμική σχέση με το κοινό της.
Το μέλλον του marketing είναι συναρπαστικό και η Flavour Factory το αγκαλιάζει με καινοτόμες στρατηγικές και δυναμική προσέγγιση. Σε μια εποχή όπου η τεχνητή νοημοσύνη, η προσωποποιημένη εμπειρία και η βιωσιμότητα κυριαρχούν, προσαρμόζουμε τις καμπάνιες μας ώστε να επικοινωνούμε αυθεντικά με το κοινό μας.
Σχέδιο 2030: Μηδενικό Αποτύπωμα Άνθρακα και Δέσμευση στη Βιωσιμότητα. Τι ρόλο θα παίξει στα μελλοντικά σας σχέδια;
Στη Flavour Factory, η βιωσιμότητα είναι ευθύνη. Με το Net Zero 2030, δεσμευόμαστε να μειώσουμε δραστικά το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και να συμβάλουμε σε έναν πιο βιώσιμο κόσμο. Το σχέδιό μας εστιάζει σε τέσσερις βασικούς πυλώνες που προστατεύουν τον άνθρωπο και το περιβάλλον:
-100% χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και στηρίζοντας ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον.
-Μετάβαση σε ηλεκτρικό και υβριδικό στόλο οχημάτων, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών CO₂ και στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
-Zero-Waste παραγωγική διαδικασία, όπου κάθε πρώτη ύλη αξιοποιείται στο μέγιστο, χωρίς σπατάλη και επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
-Eco-friendly packaging, με βιώσιμα, ανακυκλώσιμα και βιοδιασπώμενα υλικά.
Κάθε βήμα που κάνουμε είναι μια δέσμευση προς τις επόμενες γενιές. Για εμάς, η βιωσιμότητα δεν αφορά μόνο τις επιχειρηματικές πρακτικές, αλλά και την ευθύνη μας απέναντι στην κοινωνία και το φυσικό μας περιβάλλον. Για ένα καλύτερο αύριο, ξεκινάμε από σήμερα.
Πώς αντιμετωπίζει η εταιρεία σας την "κοινωνική ευθύνη”;
Στη Flavour Factory βλέπουμε την κοινωνική ευθύνη ως φυσικό κομμάτι της ταυτότητάς μας. Είμαστε μια εταιρεία που αγαπά τους ανθρώπους και θέλει να δίνει πίσω στην κοινωνία, ειδικά σε όσους το χρειάζονται περισσότερο.
Στηρίζουμε κοινωνικά παντοπωλεία και οργανισμούς που κάνουν σπουδαίο έργο, όπως η Λάμψη, το Χαμόγελο του Παιδιού, το Παιδικό Χωριό Φιλύρου, το Παπάφειο Ορφανοτροφείο Αρρένων και φυσικά την Τράπεζα Τροφίμων.
Παράλληλα, φροντίζουμε να βρισκόμαστε δίπλα σε σχολεία που έχουν ανάγκες, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι, η εκπαίδευση είναι το θεμέλιο μιας καλύτερης κοινωνίας.
Αλλά δεν σταματάμε εκεί. Μας συγκινεί το πάθος και η προσπάθεια των παιδιών και των νέων, γι’ αυτό στηρίζουμε αθλητικές, καλλιτεχνικές και τεχνολογικές δράσεις. Μας αρέσει να τους ακούμε, να τους ενθαρρύνουμε και να είμαστε κομμάτι του ταξιδιού τους – είτε αυτό σημαίνει να τους κρατάμε συντροφιά στην εξεταστική με comfort food, είτε να γιορτάζουμε μαζί τις μεγάλες τους νίκες!
Για εμάς, η Flavour Factory είναι μια κοινότητα ανθρώπων που νοιάζεται, συμμετέχει και κάνει ό,τι μπορεί για να κάνει τον κόσμο λίγο καλύτερο. Από συλλογές ρούχων για πρόσφυγες και παιγνιδιών για παιδάκια μέχρι προσφορές τροφίμων και γευμάτων. Και αυτό σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε.
Σε γενικές γραμμές, επιλέγουμε να μην προβάλλουμε την υποστήριξή μας στις ευάλωτες ομάδες. Πιστεύουμε ότι η προσφορά πρέπει να γίνεται αθόρυβα και με σεβασμό.
Ωστόσο, κάθε προσπάθεια και κάθε επιτυχία των παιδιών, είναι για εμάς λόγος χαράς και υπερηφάνειας! Όπως μπορείτε να δείτε μέσα από την ψηφιακή μας παρουσία – και όχι μόνο – στηρίζουμε, αναδεικνύουμε και γιορτάζουμε κάθε τους βήμα, ενθαρρύνοντας τους να συνεχίσουν με το ίδιο πάθος.
ESMA’s MoB: Διεθνής Επιρροή και Συμμετοχή στη Διαμόρφωση της Αγοράς
Σημειώνεται ότι η Flavour Factory, είναι ενεργό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ESMA (www.esma.org), του διεθνούς οργανισμού που ενώνει τις κορυφαίες επιχειρήσεις στον τομέα των FMCG.
Ο κ. Χρήστος Δεδούσης κατέχει θέση στο ΔΣ της και αυτή η συμμετοχή προσφέρει στην Εταιρεία στρατηγικά πλεονεκτήματα, επιτρέποντάς της:
-Να έχει πρόσβαση στις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα των FMCG: Μέσω της
ESMA, η Flavour Factory ενημερώνεται άμεσα για τις νέες τάσεις και καινοτομίες
στην αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών.
-Να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών.
-Να προβάλει και να στηρίζει αξιόλογες Ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου.
-Να εδραιώνει συνεργασίες εμπιστοσύνης με διακεκριμένες επιχειρήσεις από
όλο τον κόσμο.
-Να προωθεί το Διεθνές εμπόριο.
-Να ασκεί επιρροή στην ανάπτυξη του κλάδου: Μέσω της ESMA, η Flavour Factory συνεργάζεται με άλλους ηγέτες της βιομηχανίας, προωθώντας
πρωτοβουλίες, που ενισχύουν την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα.
Η δέσμευση της Flavour Factory στην ESMA υπογραμμίζει την επιθυμία της να παραμένει στην αιχμή των εξελίξεων, προωθώντας τη βιώσιμη ανάπτυξη και την καινοτομία στον τομέα των τροφίμων.
Ποια θεωρείτε ότι είναι η πιο σημαντική επένδυση που κάνει η εταιρεία σας;
Το ανθρώπινο δυναμικό είναι η καρδιά της επιτυχίας. Πρόκειται για την ομάδα των ανθρώπων, των αφοσιωμένων επαγγελματιών, που μοιράζεται το ίδιο όραμα με εμάς. Ένα όραμα για ποιότητα, καινοτομία, σεβασμό. Η κουλτούρα συνεργασίας έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην διαρκή μας ανάπτυξη. Κάθε εργαζόμενος συμβάλλει με τον δικό του τρόπο στη βελτίωση των επιμέρους τμημάτων της επιχείρησης, την ενίσχυση των σχέσεων με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας και την εδραίωση της εταιρείας μας στην αγορά. Το πάθος και η αφοσίωση της Ομάδας μας, είναι ο λόγος που σήμερα συγκαταλεγόμαστε ανάμεσα στις πιο αξιόπιστες ελληνικές εταιρείες τροφίμων και στους πιο δυναμικούς προμηθευτές.
Ένα σημαντικό κομμάτι της πορείας μας είναι και η στήριξη της οικογένειας. Ο αδελφός μου, Μανόλης, που βρίσκεται δίπλα μου σε αυτή τη διαδρομή, ήταν πάντα καθοριστικός στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων και στην ενίσχυση της εταιρείας σε κρίσιμες φάσεις. Χωρίς τη δική του αφοσίωση, αλλά και την υποστήριξη της οικογένειάς μου, το όραμά μας δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα.
Η κουλτούρα μας βασίζεται στη συνεργασία, την εμπιστοσύνη και τον αμοιβαίο σεβασμό. Είμαστε περήφανοι που έχουμε δημιουργήσει ένα εργασιακό περιβάλλον όπου οι άνθρωποι μας αναπτύσσονται, εξελίσσονται και νιώθουν κομμάτι μιας μεγάλης ομάδας. Και αυτό είναι κάτι που σκοπεύουμε να διατηρήσουμε καθώς συνεχίζουμε την πορεία μας προς το μέλλον.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr