Καλεσμένος του δημοσιογράφου Νίκου Ξυδάκη στο ρ/σ Στο Κόκκινο ήταν ο Σταύρος Ξαρχάκος, ο οποίος σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις του αναφέρθηκε στις συνθήκες που βιώνει ο πολιτισμός και ο κόσμος του εν μέσω πανδημίας σημείωσε ότι "ζούμε σε εποχές πολιτισμικής αναιμίας γιατί έχουμε πλήρη έλλειψη ενιαίου εθνικού ψυχισμού”.
Παρατήρησε αρχικά ότι στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού υπάρχουν γενικότητες και προχειρότητες και απαξίωση των καλλιτεχνών σαν να τον εξανάγκασε κάποιος να κάνει αναφορά στους "επαίτες καλλιτέχνες”. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης "να προσέχει, γιατί η τέχνη είναι σαν το κάρβουνο, όταν είναι αναμμένο και το πιάνεις καίγεσαι όταν είναι σβηστό και το πιάνεις μουτζουρώνεσαι”, υπογράμμισε με νόημα ο Έλληνας συνθέτης στέλνοντας το δικό του μήνυμα στον πρωθυπουργό.
Μεγάλη δυσαρέσκεια για την Λ. Μενδώνη
Αναφορικά με την κα. Μενδώνη ο Σ. Ξαρχάκος μίλησε για τον τρόπο που διαχειρίστηκε το θέμα της ΑΕΠΙ. "Η κυρία αυτή διακατέχεται από το σύνδρομο της βλαπτικής έπαρσης. Αλλά δικαίωμα στην έπαρση έχει μόνο η σημαία!" Ένας υπουργός σε ένα ταλαίπωρο υπουργείο οφείλει να είναι υπερβατικός με την τέχνη. Υπήρξε και είναι μία πολύ αποτελεσματική γενική γραμματέας", ανέφερε χαρακτηριστικά, τον "εμπνευσμένο υπουργό αναζητάμε". "Η λειτουργία της τέχνης δεν εξυπηρετεί απλώς ιδεολογικές ανάγκες, αλλά είναι αναπόσπαστο στοιχείο της παραγωγής μιας χώρας” πρόσθεσε επίσης: "Η δημιουργική τέχνη είναι άχρονη ενώ η πολιτική έρμαιο του χρόνου. Η τέχνη είναι παρηγοριά της αιωνιότητας. Ζούμε σε εποχές πολιτισμικής αναιμίας γιατί έχουμε πλήρη έλλειψη ενιαίου εθνικού ψυχικού".
Το μήνυμά του προς τον Πρωθυπουργό
Ο Σταύρος Ξαρχάκος έστειλε μήνυμα στον πρωθυπουργό προτείνοντας άμεσα "τη δημιουργία ταμείου ανεργίας για τους καλλιτέχνες. Να απευθυνθεί στα μεγάλα ευαγή ιδρύματα Ωνάση και Νιάρχος για να βοηθήσουν και η πολιτεία να σταθεί αρωγός στις ανάγκες τους".
Τέλος, ο μεγάλος δημιουργός έκλεισε την παρέμβασή του στο Κόκκινο, με μια ιστορική αναφορά: "Μα γιατί τότε κάνουμε πόλεμο;" είχε απαντήσει ο Τσώρτσιλ όταν επιτελείς του στην διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, του εισηγήθηκαν να κόψει οποιαδήποτε οικονομική σχέση είχε το κράτος με την Τέχνη και τους καλλιτέχνες.