Το γεγονός συγκλόνισε φυσικά τους συναδέλφους του και προκάλεσε και τη θλίψη σε όλους όσους το άκουσαν. Ενας νέος άνθρωπος, ένας 58χρονος αρχιτεχνίτης τροχαίου υλικού έχασε τη ζωή του στην επισκευαστική βάση της ΣΤΑΣΥ στον Πειραιά, όταν καταπλακώθηκε από βαρύ εξοπλισμό που μπαίνει κάτω από τα τρένα και που σύμφωνα με πληροφορίες ζυγίζει από 200- 300 κιλά. Όταν μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ήταν ήδη αργά.
Οι συνδικαλιστές σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ αποφάσισαν να κατέβουν σε στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι έως το απόγευμα στις 6, με αποτέλεσμα η Αθήνα να ακινητοποιηθεί. Οι οδηγοί παρέμειναν εγκλωβισμένοι στην κίνηση για ώρες και η ταλαιπωρία ήταν αφόρητη.
Αμέσως ξεκίνησε και η αντιπαράθεση για το αν ήταν η αντίδραση των εργαζομένων δικαιολογημένη ή όχι, όσο τραγικό και αν ήταν το συμβάν με τον συνάδελφό τους.
Τι προκύπτει από την έρευνα της Αστυνομίας
Έχει ευθύνη η εταιρεία για το δυστύχημα ή είναι ανθρώπινο λάθος; Γιατί στην πρώτη περίπτωση, έλεγαν οι σχολιαστές, η διαμαρτυρία μπορεί να δικαιολογηθεί, ενώ στη δεύτερη είναι μάλλον αυθαίρετη. Φυσικά είναι πολύ νωρίς για να υπάρξει σαφές συμπέρασμα, αλλά οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο μάλλον για ανθρώπινη αμέλεια.
Από την έρευνα προκύπτει εμπλοκή τεσσάρων ατόμων. Ενός που φέρεται να τοποθέτησε τη σκάλα από τη οποία έπεσε το θύμα, δυο εργοδηγών που παρά το γεγονός ότι όφειλαν να βρίσκονται στο σημείο απουσίαζαν, και ενός ακόμα συναδέλφου του θύματος. Και οι τέσσερις αναζητήθηκαν με τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Αντίθετη πάντως με τις έρευνες, είναι η άποψη των συνδικαλιστών που καταγγέλλουν ότι ο χώρος όπου συνέβη το δυστύχημα ήταν παντελώς ακατάλληλος, ενώ επιρρίπτουν ευθύνες στη Διοίκηση για την απουσία μέτρων ασφάλειας: "Ο χώρος αυτός δεν ήταν χώρος αποθήκευσης των εξαρτημάτων αυτών. Ήτανε χώρος για να γίνονται επισκευές. Ήτανε λάκκος, έτσι λέγεται, λάκκος για την επισκευή και κατέληξε να γίνει λάκκος θανάτου για τον συνάδελφό μας", δήλωσε ο Δημήτρης Γουρτής.
Τα σχόλια στον τύπο για τη στάση εργασίας
Οι πληροφορίες, που δεν επιβεβαιώνουν τουλάχιστον προς το παρών την ευθύνη της εταιρείας, έστρεψαν πολλούς σχολιαστές εναντίον των συνδικαλιστών για την απόφασή τους να κάνουν στάση εργασίας, καθώς όπως σημείωναν, αυτοί που την "πλήρωσαν" ήταν οι άνθρωποι που μετακινούνται με τα Μέσα Μεταφοράς , δηλαδή οι άλλοι σκληρά εργαζόμενοι.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αρνητικού σχολίου για τη στάση εργασίας, είναι τα όσα έγραψε στα Νέα, ο Ηλίας Κανέλης;
"Δεν είναι η πρώτη φορά που ο συνδικαλισμός των μέσων συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς της Αθήνας, υιοθετεί ριζοσπαστικές απεργιακές επιλογές που τελικά καταλήγουν σε βάρος των πολιτών τους οποίους υποτίθεται ότι εξυπηρετούν. Αλλά η χθεσινή τους απόφαση να κάνουν απροειδοποίητα εξάωρη στάση εργασίας με πρόφαση ένα τραγικό δυστύχημα στο αμαξοστάσιο του Πειραιά που είχε θύμα έναν εργαζόμενο είναι κορυφαία εκδήλωση αντικοινωνικής συμπεριφοράς, κατάχρησης του προνομίου τους να εργάζονται σε έναν κομβικό μέσο κοινής ωφελείας και απόλυτης ανευθυνότητας.
Το αποτέλεσμα αυτής της στάσης εργασίας το πλήρωσε όλη η πρωτεύουσα που έζησε ένα φρικτό μποτιλιάρισμα αλλά κυρίως το πλήρωσαν οι άλλοι εργαζόμενοι, οι μαθητές και οι φοιτητές, οι άρρωστοι, οι φτωχοί αυτοί είναι συνήθως οι χρήστες των μέσων μεταφοράς.
Η προκλητική συμπεριφορά του συνδικαλισμού στο μετρό και στο τραμ είναι και αναποτελεσματική και προκλητική. Η ασφάλεια της εργασίας, αν διακυβεύεται, απαιτεί απαραβίαστα πρωτόκολλα και έγκαιρα διαβήματα προς εκείνους οι οποίοι οφείλουν να το διασφαλίζουν. Και μια απεργία όπως η χθεσινή στην ουσία γίνεται από δημοσίους υπαλλήλους με νοοτροπία ότι ο μόνος σκοπός τους είναι μισθοδοσία τους. Μιλάμε για το άκρον άωτον της αναισθησίας.