Συνέντευξη: Η Νίκη Κεραμέως στο TheTOC: Για τον κορονοϊό, τα σχολεία, τις καταλήψεις και τον ΣΥΡΙΖΑ

Η συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως στο TheToc και τον Μανόλη Καψή για τα κρούσματα κορονοϊού στα σχολεία και τις καταλήψεις

Μανόλης Καψής
ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΟΛΗς ΚΑΨΗς
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Οταν ξεκίνησε η σχολική χρονιά, η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού φάνταζε ένα στοίχημα. Επιεικώς. Μάλλον σαν επικίνδυνο πείραμα έμοιαζε, όσο και αν οι ειδικοί επέμεναν ότι τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά. Ενα μήνα μετά, όσοι, κυρίως από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, προέβλεπαν μια τραγωδία φαίνεται να διαψεύδονται. Παταγωδώς.

Οπως επισημαίνει στη συνέντευξή της στο TheTOC η Νίκη Κεραμέως, "τα κρούσματα κορονοϊού στα σχολεία είναι στο 0,02% του μαθητικού πληθυσμό και στο 0,05% για τους εκπαιδευτικούς.” Οπως φαίνεται και από τα στοιχεία, κλειστά είναι μόνο 31 σχολεία σε πάνω από 14.000 σχολεία συνολικά, ενώ κλειστά είναι μόνο 224 τμήματα σε πάνω από 80.000 τμήματα πανελλαδικώς.

Μια μεγάλη επιτυχία λέμε στη Νίκη Κεραμέως, αλλά εκείνη αποφεύγει τους πανηγυρισμούς. Ξέρει άλλωστε ότι αυτή την ώρα ζούμε το δεύτερο κύμα της πανδημίας και κανείς δεν μπορεί να προδικάσει την εξέλιξη. "Παρακολουθούμε την εξέλιξη βήμα προς βήμα και ακολουθούμε τις συστάσεις των ειδικών” λέει η υπουργός Παιδείας.

Για τον κορονοϊό και τα σχολεία, την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τις προσλήψεις και τους μαθητές ανά τάξη, τις καταλήψεις αλλά και τις καινοτομίες που υλοποιεί στο μαθητικό πρόγραμμα μιλήσαμε με τη Νίκη Κεραμέως στο γραφείο της στο Υπουργείο Παιδείας.

Η συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως στο TheTOC

Ερ. Κυρία Κεραμέως ποια είναι η κατάσταση στα σχολεία με τον κορονοϊό; Πόσα σχολεία είναι κλειστά, πόσα τμήματα είναι κλειστά;

Απ: Κλείσαμε μόλις ένα μήνα λειτουργίας των σχολείων μας και η κατάσταση έχει ως εξής. Είμαστε περίπου σε κρούσματα – αθροιστικά από την αρχή της χρονιάς – στο 0,02% του μαθητικού πληθυσμό και στο 0,05% για τους εκπαιδευτικούς. Κλειστά σχολεία έχουμε αυτή τη στιγμή 31 σε πάνω από 14.000 σχολεία συνολικά. Και κλειστά τμήματα 224 σε πάνω από 80.000 τμήματα πανελλαδικώς.

Συνέντευξη: Η Νίκη Κεραμέως στο TheTOC: Για τον κορονοϊό, τα σχολεία, τις καταλήψεις και τον ΣΥΡΙΖΑ

Ερ. Μπορούμε να πούμε λοιπόν ότι κερδίζετε τη μάχη του κορονοϊου στα σχολεία; Τα ποσοστά είναι καλύτερα και από αυτά τα οποία ονειρευόσασταν υποθέτω. Η από αυτά που εκτιμούσαν οι λοιμωξιολόγοι.

Απ: Κύριε Καψή, από την αρχή αυτής της μεγάλης δοκιμασίας πηγαίνουμε βήμα-βήμα. Και το θεωρούμε πολύ σημαντικό, είμαστε πολύ προσεκτικοί, γιατί η πανδημία εξελίσσεται δυναμικά. Με βάση τα στοιχεία που έχουμε μέχρι σήμερα, αυτά μας δείχνουν ότι δεν υπάρχει τάση να μεταφέρεται ο ιός από μαθητή σε μαθητή. Τα κρούσματα που έχουμε στα σχολεία προέρχονται πρωτίστως από έξω από το σχολείο, από την κοινωνία. Άρα αυτό μας δείχνει ότι τα μέτρα που εφαρμόζονται είναι αποτελεσματικά και επιβεβαιώνονται οι επιστήμονες, με βάση τα σημερινά δεδομένα το τονίζω, οι οποίοι έλεγαν ότι ο ιός προσβάλλει λιγότερο τα παιδιά και ότι τα παιδιά μεταφέρουν λιγότερο τον ιό. Αλλά όσο αυξάνονται τα κρούσματα στην κοινωνία – και αυξάνονται – θα αυξάνονται και τα κρούσματα στα σχολεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ερ. Είναι σωστό αυτό που σας είπα, ότι οι λοιμωξιολόγοι θεωρούσαν ότι θα είναι περισσότερα τα κρούσματα στα σχολεία;

Απ: Ακούγοντας και την τελευταία ενημέρωση του κ. Χαρδαλιά και του κ. Μαγιορκίνη, γενικώς τα μέχρι σήμερα στοιχεία από την εξέλιξη της πανδημίας ειδικά όσον αφορά στα σχολεία δεν εγείρουν ανησυχίες. Το τονίζω, όμως, ότι πηγαίνουμε βήμα-βήμα, και δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε τα μέτρα σε τυχόν νέα δεδομένα, επί το αυστηρότερο ή το επιεικέστερο.

Ερ: Σε κάθε περίπτωση δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ ότι βάζετε σε αχρείαστο κίνδυνο τους μαθητές, ότι το επιτελικό κράτος πήγε διακοπές, ότι παίρνετε ένα τεράστιο ρίσκο κτλπ.

Απ: Από την αρχή αυτής της κρίσης ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων. Ολα αυτά είχαν συζητηθεί εκτενώς με τους επιστήμονες, και ήταν προτεραιότητα για μας και να διασφαλίσουμε την υγεία, αλλά και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Γι αυτό και ήταν πολύ σημαντικό για εμάς να επιτρέψουμε στα παιδιά μας να επανέλθουν σε μία κανονικότητα στα σχολεία. Μία κανονικότητα με νέες συνήθειες, ασφαλώς, με αυξημένα μέτρα προστασίας και πρόληψης. Να ξαναβρεθούν στο φυσικό τους χώρο, το σχολείο.

Ερ: Σε κάθε περίπτωση είναι νωρίς να πανηγυρίσετε, δεν έχουμε δει ακόμη το δεύτερο κύμα στην πλήρη εξέλιξη του και είναι πολύ νωρίς ακόμα να πούμε ότι έληξε ο συναγερμός.

Απ: Μακριά από μένα κάθε πανηγυρισμός ή επανάπαυση. Είμαστε πάρα πολύ φειδωλοί, είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί, γιατί η πανδημία είναι μια δυναμική διαδικασία. Εμείς αυτό που κάνουμε είναι να αναλύουμε τα δεδομένα κάθε μέρα. Πώς ακριβώς εξελίσσεται η πανδημία. Τα μέχρι σήμερα δεδομένα είναι ενθαρρυντικά για τη λειτουργία των σχολείων, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει.

kerameos

Ερ Στα σχολεία που είναι κλειστά, όσα σχολεία είναι κλειστά η στα τμήματα, δουλεύει η τηλεκπαίδευση; Εγώ σας ομολογώ δεν μπορώ να το πιστέψω...Είχαμε ακούσει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν κομπιούτερ, δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν τη νέα τεχνολογία, ότι παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα…

Απ: Κύριε Καψή, η εκπαιδευτική κοινότητα έχει σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Και έχει αποδείξει ότι σε αυτή την πολύ δύσκολη συγκυρία, μπορεί να ανταπεξέλθει εξαιρετικά σε μία πάρα πολύ μεγάλη πρόκληση. Και αυτό φάνηκε ήδη από την Άνοιξη, όταν έγινε το πρώτο σημαντικό άλμα μπροστά ως προς τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η απάντηση λοιπόν είναι ναι. Το Υπουργείο Παιδείας είχε φροντίσει ούτως ώστε από την αρχή της σχολικής χρονιάς, να έχουν εκδοθεί όλες οι οδηγίες, όλο το πλαίσιο λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης, για το ενδεχόμενο ότι μπορεί να έκλεινε ένα σχολικό τμήμα ή ένα σχολείο. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο είχαν σταλεί από νωρίς οι οδηγίες, προκειμένου ακριβώς κάθε σχολείο να είναι σε ετοιμότητα. Τι συμβαίνει λοιπόν εάν κλείσει ένα τμήμα ή ένα σχολείο; Αμέσως με ευθύνη του διευθυντή, εκδίδεται το πρόγραμμα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, έχουν ήδη κωδικούς οι εκπαιδευτικοί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ερ: Οι αντιδράσεις για την τηλεκπαίδευση είναι πλέον παρελθόν;

Απ: Η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική για όλους και για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές. Φυσικά δεν μπορεί να υποκαταστήσει ποτέ τη δια ζώσης διδασκαλία, θέλω να το τονίσω αυτό, αλλά είναι ένα πάρα πολύ χρήσιμο εργαλείο όταν αντικειμενικές δυσκολίες μας εμποδίζουν από το να γίνει η διδασκαλία δια ζώσης. Άρα ναι, η τηλεκπαίδευση εφαρμόζεται, και να σας πω ότι έχουμε φροντίσει ούτως ώστε οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου να μπορούν να μένουν σπίτι και να συμμετέχουν και αυτοί μέσω της τηλεκπαίδευσης στα μαθήματα. Αυτό για μας ήταν πολύ σημαντικό. Και να τους προστατεύσουμε αλλά χωρίς αυτό να αποβεί εις βάρος της συμμετοχής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ερ: Στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν και άλλες κατηγορίες. Οτι δεν έχετε φροντίσει στις τάξεις να έχετε λιγότερους από 25 μαθητές και ότι δεν έχει προσληφθεί ικανοποιητικός αριθμός αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Απ: Να απαντήσω και στα δύο. Στο πρώτο. Είχε καλλιεργηθεί μία εντύπωση, ότι στα περισσότερα σχολικά τμήματα στη χώρα υπάρχουν 25-26-27 μαθητές. Ποια είναι η πραγματικότητα;

Ερ: Μη μου πείτε πάλι για τον μέσο όρο γιατί…

Απ: Με πάνω από 25 μαθητές είναι μόλις το 3% των σχολικών τμημάτων της χώρας. Επειδή ήταν σημαντικό και για εμάς και για τους επιστήμονες να επιστρέψουμε σε μία κανονικότητα στα σχολεία, , έχουμε προβλέψει αυξημένα μέτρα προστασίας. Επιπλέον, το κάθε μέτρο δεν εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο σε κάθε πληθυσμιακή ομάδα. Για παράδειγμα, η απόσταση. Εμείς οι ενήλικες μπορεί να τηρούμε πολύ καλά την απόσταση, πλην όμως, όταν θα πας να επιβάλεις την απόσταση σε μαθητές για παράδειγμα του Δημοτικού, και πέντε και δέκα μαθητές να βάλεις σε μία τάξη, η φυσική τους τάση θα είναι να έρθουν κοντά. Ποιο είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο για αυτές τις πληθυσμιακές ομάδες; Η μάσκα. Και όπως φαίνεται από τα μέχρι σήμερα δεδομένα, αυτή πραγματικά αποδίδει.

kerameos

Ερ: Ηταν τόσο δύσκολο να σπάσουν αυτές οι μεγάλες αίθουσες σε δύο;

Απ. Να είστε βέβαιος ότι αν υπήρχε ένας τρόπος, μαγικός, ξαφνικά να διπλασιάσουμε τις αίθουσες στη χώρα, θα το κάναμε. Θα σας πω ένα παράδειγμα. Οταν η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε και σωστά, να επιβάλει το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη, να προσθέσει δηλαδή μία τάξη-για τις ηλικίες 4 με 5- μία τάξη από τις 14 του σχολείου, δεν μπόρεσε να βρει αίθουσες, για αυτή τη μία τάξη σε πάνω από 50 δήμους της χώρας. Για τη μία το ξαναλέω, όχι για 14 τάξεις και για εκατοντάδες δήμους της χώρας. Δεν μπορούμε κ. Καψή να λύσουμε το πρόβλημα της σχολικής στέγης, το οποίο είναι μεγάλο, μέσα σε λίγους μήνες. Όμως να τονίσω και το εξής. Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει τάση να μεταφέρεται ο ιός από τον έναν μαθητή σε άλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ερ: Ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί ότι δεν προσλάβατε αρκετούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς..

Απ: Θα σας απαντήσω με νούμερα για να είμαι ακριβής. Αυτή τη στιγμή έχουμε προχωρήσει σε προσλήψεις νεοδιόριστων και αναπληρωτών που φτάνουν τις 49.214. Σε σχέση με- για παράδειγμα- το 2016 επί της προηγούμενης κυβέρνησης, που ήμασταν περίπου στις 22.000. Το 2017 είχαν γίνει γύρω στις 26.000 προσλήψεις, το 2018 περίπου 34.000. Τώρα είμαστε πάνω από τις 49.000. Οι τελευταίες προσλήψεις που κάναμε ήταν για να προστατεύσουμε και να αντικαταστήσουμε εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου. Ευθύνη της Πολιτείας λοιπόν είναι να τους προστατεύσει. Και προβλέψαμε τρίμηνες συμβάσεις. Και θέλω να το υπογραμμίσω αυτό, παρότι είχε κάποιες αντιδράσεις.

Γιατί το υπογραμμίζω; Γιατί αφενός είναι σημαντικό να προστατεύσουμε τους εκπαιδευτικούς μας που ανήκουν σε αυτές τις ευάλωτες ομάδες, από την άλλη όμως είναι σημαντικό να σεβαστούμε και τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Και άρα να κάνουμε τις προσλήψεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα- όσο υπάρχει ανάγκη- και αν χρειαστεί θα τις ανανεώσουμε, αλλά δεν θα προσλάβουμε από τώρα για ένα χρόνο, για να έχουμε να πληρώνει ο φορολογούμενος δύο εκπαιδευτικούς για μία θέση, ενώ δεν ξέρουμε αν σε 4-5 μήνες θα υπάρχει αυτή η ανάγκη.

Ερ: Προχθές βγήκε η απόφαση για την ηλεκτρονική ψηφοφορία για τις συνδικαλιστικές εκλογές των εκπαιδευτικών. Ακούγεται μικρό θέμα, αλλά υποθέτω για τα συνδικαλιστικά μας ήθη είναι μία μικρή επανάσταση.

Απ: Είχα δεσμευτεί για αυτό κ. Καψή. Είναι θέμα και ουσίας και συμβολισμού. Δεν είναι δυνατόν να μη λειτουργούν τα σχολεία σε όλη τη χώρα προκειμένου να γίνει η ανάδειξη των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια. Πολύ σημαντική η εκπροσώπηση. Αλλά γιατί πρέπει να σταματάει η δημόσια υπηρεσία; Γιατί να σταματούν τα σχολεία; Γιατί οι γονείς να πρέπει να παίρνουν άδεια από τη δουλειά τους προκειμένου να γίνουν αυτές οι εκλογές; Εμείς λοιπόν, με απόλυτο σεβασμό στο δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι, προβλέψαμε με νόμο δύο πράγματα. Εκλογές όχι εργάσιμη μέρα, αλλά το Σάββατο. Και δη με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Θα μου πείτε γιατί με ηλεκτρονική ψηφοφορία;

Θα σας δώσω δύο απαντήσεις. Η πρώτη είναι ότι η ηλεκτρονική ψηφοφορία συνάδει με την τάση, τη διεθνή τάση, για ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Και το δεύτερο, πόσο μάλλον εν μέσω πανδημίας... Με ρωτήσατε πριν για τους μαθητές ανά τμήμα. Και συζητάμε για 26-27 μαθητές που είναι σε λίγα τμήματα στη χώρα, και δεν μας απασχολεί ότι 170.000 εκπαιδευτικοί θα πήγαιναν διαφορετικά να ψηφίσουν δια ζώσης;

Ερ: Κάμφθηκαν οι αντιδράσεις των συνδικαλιστών;

Απ: Υπήρχαν αντιδράσεις και υπάρχουν, αλλά βλέπω και υποστηρικτικές ανακοινώσεις συνδικαλιστών. Κάναμε ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς να δείξουν το δρόμο μπροστά. Είναι η πρώτη φορά που θα εφαρμοστεί ηλεκτρονική ψηφοφορία στο δημόσιο σε τέτοια κλίμακα, σε τόσο μεγάλο εκλογικό σώμα και νομίζω ότι είναι μία χρυσή ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να δείξουν ακριβώς στο δρόμο μπροστά.

kerameos

Ερ: Σχετικά με τις καταλήψεις, γιατί επιλέξατε το μέτρο της τηλεκπαίδευσης και της καταγραφής απουσιών για τους καταληψίες;

Απ: Ήταν σημαντικό να εφαρμόσουμε παιδαγωγικά μέτρα απέναντι σε αυτό το διαχρονικό φαινόμενο της χώρας μας, σε αυτή τη διαχρονική παθογένεια. Δεν είναι δυνατόν μία ισχνή μειοψηφία να στερεί από την πλειοψηφία το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Δώσαμε λοιπόν πρόσβαση στην εκπαίδευση μέσω υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης. Και βεβαίως με χαρά συνομιλούμε με τους μαθητές, σήμερα μάλιστα είχα μία συνάντηση με εκπροσώπους μαθητών για να συζητήσουμε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ερ: Ποιος τους έχει εκλέξει; Ποιον εκπροσωπούν;

Απ: Είναι οι μαθητές που μου έχει καταθέσει και αιτήματα.

Ερ: Εκπροσωπούν κάποιον άλλο εκτός από τις νεολαίες των κομμάτων;

Απ: Δεν το ξέρω αυτό, αλλά δεν θα ήθελα να σταθώ σε αυτό, παρά το εύλογο της ερώτησής σας. Είναι σημαντικό για μένα να μιλάω με τους μαθητές, θέλω να τους ακούσω, θέλω να ακούω τους προβληματισμούς τους, τις ανησυχίες τους, και τις προτάσεις τους.

Ερ: Ακούσατε πολλά για την πειθαρχική ποινή όσων μετέχουν στις καταλήψεις, να μην έχουν το δικαίωμα να μετέχουν και στην τηλεκπαίδευση. Ακούστηκε λίγο πολύ αυστηρό…

Απ: Η απόφαση που πήραμε αφορούσε στην αυτονόητη κάλυψη μιας εκπαιδευτικης ανάγκης, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι η τηλεκπαίδευση μπορει να εξισωθεί με τη δια ζωσης διδασκαλία. Τι προβλέψαμε; Προβλέψαμε τηλεκπαίδευση, για να δώσουμε πρόσβαση στην εκπαίδευση. Τι είχαμε; Είχαμε μειοψηφίες οι οποίες παρεμπόδιζαν τους συμμαθητες τους (και συχνά τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών) από το να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση. Ποιοι πλήττονται από αυτό; Οταν γίνονται καταλήψεις, τα ιδιωτικά σχολεία προχωρούν κανονικά, τα εξωσχολικά μαθήματα επίσης. Πλήττονται, λοιπόν, αυτοί που δεν μπορούν προσφύγουν σε τέτοιες υπηρεσίες, δηλαδή πρωτίστως οι οικονομικά ασθενέστεροι μαθητές. Οποίος παρεμποδίζει τη φυσική λειτουργία του σχολείου, την εκπαιδευτική διαδικασία εν γενει, δεν μπορεί την ίδια στιγμή να θεωρει αυτονόητο ότι θα πάει απλώς παραδίπλα (στην ψηφιακή τάξη, εν προκειμένω), για την ίδια αυτή υπηρεσία που στερεί από τους συμμαθητές του. Υπάρχει κάτι εγγενώς αντιφατικό σε μία τέτοια στάση.

Ερ: Σίγουρα υπάρχει κάτι το αντιφατικό. Εγώ λέω απλά ότι ενίσχυσε την εικόνα μάλλον μιας πολύ αυστηρής υπουργού...Γι αυτό και δέχεστε πολλές επιθέσεις.

Απ: Είναι παραπλανητική αυτή η εικόνα, και σας διαβεβαιώ ότι, στην υπεύθυνη θέση που έχω την τιμή να βρίσκομαι, επιδιώκω να συνομιλώ με όλους - μαθητές γονείς, εκπαιδευτικούς. Είναι χρέος μου να αφουγκράζομαι αγωνίες, να ανιχνεύω προβλήματα και να προσπαθώ να δίνουμε λύσεις. Προσαρμοζόμενοι πάντοτε στις οδηγίες των ειδικών με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα. Όπως έχω ξαναπεί, πολλά μπορούν να γίνουν στα σχολεία μας για να ανταποκρίνονται στις μεγάλες δυνατότητες των μαθητών και στις προσδοκίες όλων μας, για να γίνονται καλύτερα. Αλλά καλύτερο σχολείο, με κλειστές αίθουσες, δεν γίνεται.

Κεραμέως γιος

Ερ: Φέτος, παρά την πανδημία, έχετε και ορισμένες καινοτομίες, όπως για παράδειγμα τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και τις Θεματικές Ενότητες...

Απ: Τα νέα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εισήχθησαν πιλοτικά σε 218 σχολεία από φέτος με στόχο την επέκτασή τους από του χρόνου σε όλα τα σχολεία της χώρας, αποτελούνται από 4 βασικούς θεματικούς κύκλους και τις επιμέρους θεματικές τους: α) το Ευ Ζην, με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από τις εξαρτήσεις, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή, β) το Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση και η πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές, γ) την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με προγράμματα εθελοντισμού καθώς και αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, και δ) τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν σε τεχνολογίες αιχμής, τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί με τρόπο πιο συνεκτικό, πιο συστηματικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης.

Ερ: Αναμένεται άμεσα η κατάθεση του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και τη Δια Βίου Μάθηση. Πού αποσκοπεί και ποιοι είναι οι βασικοί του άξονες;

Απ: Κεντρική στόχευση του νομοθετήματος είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής. Μέσω του νομοσχεδίου επιχειρείται συνολική αναδιάρθρωση ενός ιδιαίτερα υποβαθμισμένου έως σήμερα τομέα της εκπαίδευσης. Δύο από τα σημαντικότερα σημεία του νομοσχεδίου είναι 1) η σύνδεση όλων των δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας σε εθνικό και σε περιφερειακό επίπεδο, και 2) η δημιουργία πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, αντίστοιχα με τα Πρότυπα σχολεία στη γενική εκπαίδευση.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

24 Οκτ 2020 | 20:44

Καλπάζει ο κορονοϊός στην Ιταλία: 19.644 νέα κρούσματα και 151 θάνατοι σε ένα 24ωρο

Συνολικά, 11.287 ασθενείς έχουν εισαχθεί σε νοσοκομειακούς θαλάμους, 190.767 ετέθησαν σε κατ΄οίκον περιορισμό και 1.118 βρίσκονται σε ΜΕΘ.

24 Οκτ 2020 | 20:04

Κορονοϊός: Πάνω από 1 εκατομμύριο τα κρούσματα στην Γαλλία - Δραματική προειδοποίηση για τα νοσοκομεία

"Ό,τι κι αν κάνουμε, σε 15 ημέρες θα δούμε τις συνέπειες αυτών των μολύνσεων", σημείωσε ο υπουργός Υγείας Ολιβιέ Βεράν.

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ 24 Οκτ 2020 | 19:45

Κορονοϊός: Σαρώνει με 217 νέα κρούσματα στη Θεσσαλονίκη και 228 στην Αττική- Ποιες περιοχές "φλερτάρουν" με το επίπεδο 4

Αττική και Θεσσαλονίκη εξακολουθούν να είναι για ακόμη μία ημέρα οι "πρωταθλητές" με 228 και 217 ημερήσια κρούσματα αντίστοιχα.

24 Οκτ 2020 | 19:31

Κορονοϊός: Σε καραντίνα τρεις υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ

Συναντήθηκαν με τον υπουργό Εξωτερικών της Σλοβενίας, ο οποίος διαγνώστηκε θετικός στον κορονοϊό.

ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ 24 Οκτ 2020 | 19:00

Κορονοϊός: Νέο "μαύρο" ρεκόρ με 935 κρούσματα σήμερα - 5 θάνατοι, 91 διασωληνωμένοι

Συναγερμός για την πορεία του κορονοϊού στη χώρα - Ανησυχία για τον αριθμό νεκρών και διασωληνωμένων- 564 συνολικά τα θύματα.

24 Οκτ 2020 | 18:32

Την αναστολή λειτουργίας αθλητικών και πολιτιστικών εγκαταστάσεων αποφάσισαν δήμοι της Θεσσαλονίκης

Στη λήψη πρόσθετων μέτρων αποφυγής διασποράς του κορονοϊού προχωρούν δήμοι της Θεσσαλονίκης, προκεμένου να γλυτώσουν το lockdown.

ΜΕ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ 24 Οκτ 2020 | 17:31

Κορονοϊός: Αυξάνονται οι νεκροί - 4 θάνατοι μέσα σε λίγες ώρες σε νοσοκομεία της Αθήνας

Μετά την 86χρονη που κατέληξε το πρωί από επιπλοκές του κορονοϊού άλλοι τρεις θάνατοι έγιναν γνωστοί

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ 24 Οκτ 2020 | 16:01

Eκκληση Μέρκελ για τήρηση των μέτρων: Οι υγειονομικές υπηρεσίες δεν μπορούν πλέον να κάνουν σωστή ιχνηλάτηση

Έκκληση προς τους πολίτες για τήρηση των μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό έκανε η κυρία Μέρκελ.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΥΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ 24 Οκτ 2020 | 15:17

Κορονοϊός: Αναλυτικά τα ΦΕΚ με τα νέα μέτρα - Τι ισχύει ακριβώς για μάσκες και μετακινήσεις

Σε ισχύ βρίσκονται από τις έξι το πρωί τα νέα μέτρα κατά της διασποράς του κορονοϊού.

ΜΑΣΚΕΣ ΠΑΝΤΟΥ 24 Οκτ 2020 | 15:14

Κορονοϊός: Πρεμιέρα για την καθολική χρήση μάσκας - Πειθαρχούν οι Θεσσαλονικείς [Εικόνες]

Σε αρκετά σημεία της Θεσσαλονίκης βρίσκονται κλιμάκια της ΕΛΑΣ που πραγματοποιούν ελέγχους για τη χρήση της μάσκας.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΤΕΣΤ 24 Οκτ 2020 | 14:51

Κορονοϊός: Συναγερμός στο ΑΧΕΠΑ – 20 κρούσματα σε υγειονομικούς

Όπως σημειώνει η ΠΟΕΔΗΝ, η καρδιολογική κλινική του ΑΧΕΠΑ φαίνεται να αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα.

ΤΟ ΠΡΩΙ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 24 Οκτ 2020 | 13:39

Κορονοϊός: Κατέληξε 86χρονη στον Ευαγγελισμό - Στους 560 οι νεκροί της μακάβριας λίστας

Η 86χρονη που βρέθηκε θετική στον κορονοϊό κατέληξε από πολυοργανική ανεπάρκεια.

ΚΑΘΟΛΙΚΗ Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ 24 Οκτ 2020 | 13:39

Μάσκες παντού στην Αθήνα: Πρώτη ημέρα εφαρμογής - Πώς ανταποκρίνονται οι κάτοικοι [Εικόνες]

Αρκετοί είναι αυτοί που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας φορώντας την μάσκα τους, καθώς το μέτρο είναι υποχρεωτικό από σήμερα.