Το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη λεωφόρο Αλεξάνδρας δεν είναι ένα κανονικό φαρμακείο. Είναι ένα φαρμακείο που διαθέτει τα φάρμακα Υψηλού Κόστους. Δηλαδή τα ειδικά φάρμακα που διατίθενται στους καρκινοπαθείς ή σε ασθενείς με σπάνιες ασθένειες και των οποίων τα φάρμακα είναι εξαιρετικά ακριβά.
Ένα θέμα είναι φυσικά γιατί πρέπει οι ασθενείς και οι συγγενείς τους να στέκονται χειμώνα καλοκαίρι στην ουρά να παραλάβουν τα φάρμακα και γιατί δεν έχει βρεθεί ακόμα ένα άλλος τρόπος διάθεσης των φαρμάκων, χωρίς να ταλαιπωρούνται οι ασθενείς και οι συνοδοί τους. Χρόνια ακούγεται η υπόσχεση ότι τα φάρμακα αυτά θα παραδίδονται στο σπίτι των ασθενών, χωρίς η υπόσχεση να έχει πραγματοποιηθεί.
Ένα άλλο θέμα είναι όμως το φαρμακείο αυτό, που εξυπηρετεί αυτούς τους ανθρώπους, να μένει τελείως κλειστό και να πρέπει να κινητοποιείται ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης, να πηγαίνει αυτοπροσώπως στο φαρμακείο και να ανοίγει με κλειδαρά το κατάστημα και να γίνεται η διανομή. Υποτίθεται ότι και οι 3 φαρμακοποιοί αρρώστησαν ταυτόχρονα. Και οι τρεις; Την ίδια στιγμή; Και αφού αρρώστησαν δεν θα έπρεπε να ειδοποιήσουν έναν προϊστάμενο να βρει μια άλλη λύση; Τι έχει κάνει η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ για την εύρυθμη λειτουργία του φαρμακείου;
Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και απαιτεί λύση.
Η παρέμβαση Άδωνι με κλειδαρά
Όλα ξεκίνησαν όταν ο κ. Γεωργιάδης δέχθηκε κλήση στο γραφείο του στο υπουργείο. Μια κυρία τον ενημέρωσε ότι μαζί με άλλους ασθενείς, βρίσκονταν έξω από το φαρμακείο, το οποίο παρέμενε κλειστό και διαμαρτυρήθηκε για την ταλαιπωρία. Αμέσως, ο υπουργός Υγείας επικοινώνησε με τον ΕΟΠΥΥ, ζητώντας να μάθει τι έχει συμβεί.
Όπως του είπαν μετά από σχετική έρευνα, το φαρμακείο δεν θα άνοιγε, καθώς οι τρεις φαρμακοποιοί ασθένησαν ταυτόχρονα, αλλά δεν ενημέρωσαν κανέναν.
Ο κ. Γεωργιάδης έδωσε εντολή να βρεθεί στον χώρο κλειδαράς για να ανοίξει την πόρτα- αφού τα κλειδιά τα έχουν οι υπάλληλοι που είναι ασθενείς- και ο ίδιος μετέβη στον χώρο, έχοντας μαζί του και καφέδες, συνάντησε τους ασθενείς και άρχισε να μαζεύει τις συνταγές, τις οποίες έδωσε στους υπαλλήλους.
Λίγο αργότερα, ξεκίνησε και η διανομή των φαρμάκων.
"Δεσμεύομαι ότι αυτό το αίσχος δεν θα ξαναγίνει και θα βρούμε άμεσα λύση" έγραψε ο κ. Γεωργιάδης στο Χ.
Όπως έγινε γνωστό, για τους συγκεκριμένους τρεις φαρμακοποιούς θα ανακοινωθούν διοικητικά μέτρα, μόλις αποκατασταθεί η υγεία τους.
Για να σταματήσουν οι ουρές της ντροπής πάντως, η μόνη λύση είναι να ολοκληρωθεί η κατ' οίκον αποστολή των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους, που έχει πολλάκις εξαγγελθεί αλλά έως τώρα γίνεται μόνο για περιορισμένο αριθμό ασθενών.
Η συγγνώμη του ΕΟΠΥΥ και οι εξηγήσεις
Να σημειωθεί ότι λίγο μετά τον σάλο, ο ΕΟΠΥΥ, με ανακοίνωσή του, ζήτησε συγγνώμη από τους ασφαλισμένους για την ταλαιπωρία και τόνισε ότι έχει δοθεί εντολή από τη Διοίκηση για τη διερεύνηση του περιστατικού και την απόδοση ευθυνών.
Στην επίμαχη ενημέρωση, ο ΕΟΠΥΥ σημειώνει ότι οι υπάλληλοι που αρρώστησαν, δεν ενημέρωσαν για την απουσία τους καθώς και ότι το πρόβλημα λύθηκε στις δέκα το πρωί. Ενημερώνει τέλος, ότι οι ασφαλισμένοι που κάνουν τις θεραπείες τους σε ιδιωτικά νοσοκομεία, μπορούν να προμηθευτούν τα φάρμακά τους από εκεί, ενώ όσοι παρακολουθούνται σε κρατικά νοσοκομεία μπορούν να προμηθεύονται τα φάρμακά τους από τα φαρμακεία των κρατικών νοσοκομείων.
Όλη η ανακοίνωση
Σχετικά με τη σημερινή καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας ενός από τα δύο φαρμακεία
του Οργανισμού επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, ο ΕΟΠΥΥ ζητά συγγνώμη από τους
ασφαλισμένους του για την ταλαιπωρία που υπέστησαν μέχρι την αποκατάσταση του
προβλήματος. Το συγκεκριμένο φαρμακείο δεν παρέχει φάρμακα σε ογκολογικούς ασθενείς,
οι οποίοι εξυπηρετήθηκαν απρόσκοπτα από το όμορο φαρμακείο.
Η καθυστέρηση έναρξης λειτουργίας του φαρμακείου οφείλεται σε ταυτόχρονη ασθένεια και
συνεπακόλουθη απουσία υπαλλήλων χωρίς προηγούμενη ενημέρωση της Διοίκησης. Το τακτικό ωράριο εξυπηρέτησης του κοινού αρχίζει στις 8:00 π.μ. και μόλις έλαβε γνώση η Διοίκηση σχετικά με την αδυναμία έναρξης λειτουργίας του φαρμακείου την προκαθορισμένη
ώρα, έδωσε άμεσα εντολή σε φαρμακοποιούς από την κεντρική υπηρεσία να μεταβούν στο
φαρμακείο.
Με την συνδρομή του Διευθυντή της οικείας περιφερειακής Διεύθυνσης που υπάγεται το
φαρμακείο, ο οποίος μετέβη άμεσα και μερίμνησε για το άνοιγμα του φαρμακείου, έως τις
10:00 πμ είχε πλήρως αποκατασταθεί η λειτουργία του και εξυπηρετήθηκαν οι ασφαλισμένοι.
Έχει ήδη δοθεί εντολή από τη Διοίκηση για τη διεξοδική διερεύνηση του περιστατικού και την
απόδοση πάσης φύσεως ευθυνών.
Σημειώνεται ότι η αυξημένη προσέλευση των ασφαλισμένων που παρατηρείται σε ορισμένα
φαρμακεία τις τελευταίες ημέρες οφείλεται σε μείωση της ταχύτητας απόκρισης των
ηλεκτρονικών εφαρμογών λόγω της πρόσφατης κυβερνοεπίθεσης στο δίκτυο του ΣΥΖΕΥΞΙΣ και
στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής εκτέλεσης συνταγών που οδήγησαν σε καθυστέρηση στην
εξυπηρέτηση, με αποτέλεσμα μέρος των ασφαλισμένων να προσέλθουν και σήμερα.
Ο ΕΟΠΥΥ προς τον σκοπό της καλύτερης εξυπηρέτησης των ασθενών έχει προβεί διαχρονικά
σε όλες τις θεσμικές ενέργειες για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και ιδίως
φαρμακοποιών, δεδομένης της σοβαρής υποστελέχωσης που αντιμετωπίζει.
Ο ΕΟΠΥΥ ενημερώνει τους ασφαλισμένους ότι μέσω των Μνημονίων Συνεργασίας με τις
ιδιωτικές κλινικές, δεν χρειάζεται να προσέρχονται οι ίδιοι στα φαρμακεία, καθώς μπορούν να
παραλαμβάνουν τα φάρμακά τους από τις ιδιωτικές κλινικές, στις οποίες πραγματοποιούν
τις θεραπείες τους.
Επιπλέον, οι ασφαλισμένοι που παρακολουθούνται σε κρατικά νοσοκομεία μπορούν να
προμηθεύονται τα φάρμακά τους από τα φαρμακεία των κρατικών νοσοκομείων που
επισκέπτονται για τις θεραπείες τους.
Για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων και την παραλαβή των φαρμάκων τους στο σπίτι
έχει δρομολογηθεί το σημαντικό έργο της κατ’ οίκον αποστολής φαρμάκων, πρόγραμμα το
οποίο ήδη υλοποιείται πιλοτικά από το 2024 και θα εφαρμοστεί καθολικά μετά τα τέλη
Απριλίου 2025, με την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού.
Ο ΕΟΠΥΥ και τα στελέχη του θα συνεχίσουν να καταβάλλουν καθημερινά κάθε δυνατή
προσπάθεια για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.