Πολύ λόγος γίνεται για τα συστήματα ασφαλείας στον σταθμό της Λάρισας και αν μπορούσαν, αν υπήρχαν, να αποτρέψουν την τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.
Το πρωί στον Σκάι, η Πόπη Τσαπανίδου ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στην Λάρισα και συνεπώς ο σταθμάρχης μπορούσε να χαράξει πορεία για το μοιραίο τρένο, μόνο χειρωνακτικά. Επικαλέστηκε μάλιστα και έγγραφο του ΟΣΕ.
Είπε η Πόπη Τσαπανίδου: "Η ανακοίνωση του ΟΣΕ λέει, ότι τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, υποβαθμίστηκε σημαντικά η τηλεδιοίκηση της Λάρισας δίνοντας τη δυνατότητα να παρακολουθείται η διαδρομή από την είσοδο της Λάρισα έως την είσοδο των Νέων Πόρων
Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 19 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, καταστράφηκαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.
Είναι η ανακοίνωση του ΟΣΕ, 6 Μαρτίου 2023, κανονικά και επίσημα. Αναρωτιέμαι λοιπόν…γιατί βγαίνει το έγγραφο σήμερα. Και προσθέστε και τη μαρτυρία των εργαζομένων που λένε ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση.
Τι δήλωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης για τη τηλεδιοίκηση
Αντίθετη άποψη διατύπωσε ο εκτελών χρέη υπουργού Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης:
"Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, είπε, λειτουργούσε απολύτως. Αποδεικνύεται από το γεγονός, ότι όλη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών, έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Όλες οι δρομολογήσεις. Λειτουργούσε στο ακέραιο. Αυτό το οποίο, δυστυχώς, συνέβη, ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη που, προφανώς, θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μία σειρά, μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα, τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα."
Την άποψη αυτή επιβεβαιώνει και ο πρώην σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, που ήδη ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος.
"Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση, πριν και μετά τον σταθμό, υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου", είπε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης. Ο πίνακας λειτουργεί, σημείωσε, αφού τον ήλεγξε ο ίδιος μετά το δυστύχημα, προτού πάει στον ανακριτή.
Δηλαδή ο πίνακας του σταθμαρχείου της Λάρισας, μπορούσε να εντοπίσει τα δυο τρένα και να δείξει ότι είναι σε πορεία σύγκρουσης, για 8,5 χιλιόμετρα. Δηλαδή το σύστημα δείχνει την πορεία των τρένων έως και 5,5 χλμ βορείως της Λάρισας, με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη και έως 3 χιλιόμετρα πριν από την είσοδο στη Λάρισα. Αλλά ο σταθμάρχης δεν είδε τίποτα…
Τι λένε οι εργαζόμενοι
Ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Γεραπετρίτης διαψεύστηκε για την δήλωσή του ότι λειτουργεί η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΣΕ Νίκος Τσιακαλάκης.
"Επειδή είναι καινούργιος στο υπουργείο δεν του έχει διευκρινιστεί σωστά από τους κυρίους που τον ενημερώνουν", είπε στο Action24.
Αλλά μετά πρόσθεσε, τα ίδια που λέει και ο Γιώργος Γεραπετρίτης:
Η τηλεδιοίκηση, αν λειτουργούσε, θα ήταν από το Παλαιοφάρσαλο έως το Πλατύ. Αυτό σημαίνει ότι θα είχαν και εικόνα του συμβάντος, πριν συμβεί, θα έβλεπαν ότι το τρένο είναι στην άλλη γραμμή ... τέτοια τεχνολογία δεν υπάρχει. Υπήρχε, αλλά καταστράφηκε.
Αυτό που λειτουργεί στη Λάρισα είναι ο τοπικός χειρισμός του σταθμού ... 1-2 χλμ. πριν τον σταθμό και 1-2 χλμ. μετά ...αλλά αυτό δεν είναι τηλεδιοίκηση", ξεκαθάρισε.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr