theToc Magazine
Κυριακή, 08 Δεκεμβρίου 2019
Magazine
20-xronia-friends-ta-filarakia-pou-egrapsan-istoria

20 χρονια Friends: Τα Φιλαρακια, που εγραψαν ιστορια της Χριστίνας Κατσαντώνη

«Δεν έχω κάτι να πω, είναι απλώς ένας τύπος από τη δουλειά». «Μα αφού θα βγεις μαζί του, σίγουρα θα έχει κάτι στραβό...».

Η Μόνικα λέει την πρώτη φράση κι ο Τζόι της απαντάει στις πρώτες ατάκες του πρώτου επεισοδίου μιας νέας σειράς που 20 χρόνια πριν, στις 22/9 του 1994, ξεκινούσε στο NBC. Κάθονται σε ένα καφέ που λέγεται Central Perk, μαζί τους είναι ο Τσάντλερ και ο Τζόι, μπαίνει κι ο Ρος λυπημένος γιατί τον εγκατέλειψε η γυναίκα του -για μια άλλη. «Δεν θέλω να είμαι ελεύθερος, θέλω να παντρευτώ ξανά» λέει κι εκείνη τη στιγμή μπαίνει, ντυμένη νύφη η Ρέιτσελ...

Κάπως έτσι έγινε η αρχή μιας σειράς που έμελλε να γράψει ιστορία, αφηγούμενη τις ιστορίες έξι φίλων στη Νέα Υόρκη, που περνούν μεγάλο μέρος της μέρας τους πάνω στον πορτοκαλί καναπέ ενός καφέ ή στην τραπεζαρία ενός ευρύχωρου νεοϋρκέζικου διαμερίσματος. Αυτό που έμελλε να γίνει ύστερα από εκείνη την πρεμιέρα, ουδείς μπορούσε να φανταστεί.

Η ιστορία των έξι φίλων κράτησε για 10 χρόνια, δημιουργώντας ένα τηλεοπτικό φαινόμενο που ανάλογο δεν είχε εμφανιστεί στην ιστορία. Οχι μόνο γιατί σάρωσε σε τηλεθεάσεις ή αμοιβές κι έγινε ένα από τα δημοφιλέστερα sitcom όλων των εποχών -που 20 χρόνια μετά την εμφάνισή του, συνεχίζει να αγαπιέται και να αποφέρει κέρδη- αλλά και για την επιρροή που άσκησε στην ποπ κουλτούρα ανά τον πλανήτη. Οι ατάκες τους μπήκαν στο επίσημο λεξιλόγιο Αμερικανών και Βρετανών, τα αστεία του Τσάντλερ χρησιμοποιούνται ακόμα και συλλέγονται σαν θησαυροί στο Ιντερνετ, τα μαλλιά της Ρέιτσελ καθόρισαν ένα ολόκληρο πρότυπο ομορφιάς σε Αμερική και Ευρώπη κι εκπροσώπησαν το νούμερο ένα κούρεμα στα κομμωτήρια όλου του κόσμου, τα τραγούδια της Φοίβη τραγουδιούνται ακόμα -κι όλοι ξέρουμε τους στίχους του Smelly Cat...

Τα «Φιλαράκια», τα διάσημα κι αγαπημένα Friends όλου του πλανήτη κλείνουν σε λίγες μέρες τα 20, χωρίς να χάνουν τη φρεσκάδα τους, κι η εβδομάδα που διανύουμε είναι αφιερωμένη σε αυτά μέσα από διάφορες επετειακές εκδηλώσεις που διοργανώνονται στο Μανχάταν. Ας θυμηθούμε την ιστορία τους και κάποια από τα πολυάριθμα μυστικά τους...

 

 

Πώς ξεκίνησαν όλα...

Μια αποτυχία -η ματαίωση του sitcom Family Album- στάθηκε η αφορμή για να γεννηθεί μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες όλων των εποχών. Βρισκόμαστε στον Δεκέμβριο του 1993, όταν δύο δημιουργικοί άνθρωποι, ο Ντειβιντ Κρέιν και η Μάρτα Κάουφμαν, υπέβαλλαν στο NBC την ιδέα τους για μια νέα τηλεοπτική σειρά γύρω από έξι 20άρηδες, οι οποίοι προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τη ζωή στο Μανχάταν. Η ιδέα ξεκίνησε από τις αναμνήσεις τους, από τον καιρό που οι ίδιοι τελείωναν το κολέγιο και ξεκινούσαν γεμάτοι όνειρα να ζουν στη Νέα Υόρκη. Ο τίτλος που πρότειναν στην επτασέλιδη σύνοψη που υπέβαλλαν στο NBC ήταν Insomnia Cafe.

Η ιδέα άρεσε στον τότε πρόεδρο και το NBC την αγόρασε με την υποχρέωση να τη μεταφέρει σε σειρά. Μέσα σε τρεις μέρες, οι Κρέιν και Κάουφμαν είχαν έτοιμο το σενάριο του πιλότου με νέο τίτλο Friends like us, ο οποίος απορρίφθηκε με τη σειρά του για να μη θυμίζει το These friends of mine, sitcom του ABC. Αλλος ένας τίτλος που εγκαταλείφθηκε μέχρι να φτάσουμε στο τελικό Friends ήταν το Six of one.

Οι δημιουργοί επέμειναν στην παρουσίαση έξι ισότιμων χαρακτήρων, που θα έδινε στη σειρά την ευκαιρία να αφηγηθεί πολλαπλές ιστορίες. Αρχικά, πρόθεσή τους ήταν να δημιουργήσουν ένα μεγάλο love story ανάμεσα σε δύο ήρωες που τελικά παρέμειναν φίλοι -αν και υπήρξε μια σκηνή ερωτικού φλερτ κατά την πρώτη γνωριμία τους: της Μόνικα και του Τζόι, που προορίζονταν ως οι πιο ερωτικοί χαρακτήρες της σειράς. Η ιδέα για ένα μακρύ ειδύλλιο μεταξύ της Ρέιτσελ και του Ρος προέκυψε όταν ολοκλήρωναν το σενάριο του πρώτου επεισοδίου κι ευτυχώς για τους παντοτινούς φαν του ζευγαριού υπερίσχυσε.

 

 

Ο ρόλος που γράφτηκε πάνω στον ηθοποιό

Ενα από τα μεγάλα μυστικά της επιτυχίας της σειράς είναι ο τρόπος με τον οποίο οι ηθοποιοί έδωσαν ζωή στους ρόλους, ταυτίστηκαν μαζί τους και ταυτόχρονα δημιούργησαν μια απαράμιλλη χημεία μεταξύ τους. Οπως έχουν παραδεχτεί οι παραγωγοί, οι ηθοποιοί έδωσαν δικά τους στοιχεία ο καθένας στο ρόλο του και στάθηκαν πηγή έμπνευσης για τους σεναριογράφους. Εδώ το σωστό κάστινγκ, και σε κάποιες περιπτώσεις η τύχη, έπαιξαν το ρόλο τους.

Ο πρώτος που έκλεισε ήταν ο Ντέιβιντ Σουίμερ για το ρόλο του Ρος. Οι Κρέιν και Κάουφμαν είχαν συνεργαστεί ξανά μαζί του στο παρελθόν κι όταν έγραφαν το ρόλο τον είχαν από την αρχή στο μυαλό τους.

Από εκεί και πέρα, ήθελαν την Κορτνεϊ Κοξ για το ρόλο της Ρέιτσελ, όμως εκείνη ήθελε το ρόλο της Μόνικα και μετά την οντισιόν της κατάφερε να πείσει την Κάουφμαν και να κλείσει για Μόνικα. Η Κοξ ήταν και το διασημότερο όνομα των έξι άσημων τότε ηθοποιών, καθώς είχε ήδη παίξει στο Family Ties, είχε κάνει μια πολυσυζητημένη διαφήμιση ταμπόν στην αμερικανική τηλεόραση -στην οποία ακουγόταν για πρώτη φορά η λέξη «περίοδος»- κι είχε παίξει στο πλευρό του Τζιμ Κάρεϊ στο Ace Ventura: Pet Detective, κι ήταν βεβαίως το κορίτσι που το 1984 είχε σηκώσει από το κοινό ο Μπρους Σπρίγκστιν για να χορέψει μαζί του στο βίντεοκλιπ του Dancing in the dark.

 

Η απόρριψη της Ελεν Ντε Τζενέρις και ο gay Τσάντλερ

Για το ρόλο της Ρέιτσελ, πρώτη επιλογή ήταν η Τία Λεόνι, σταρ του Deep Impact, η οποία όμως απέρριψε το ρόλο και οι παραγωγοί διάλεξαν την Τζένιφερ Ανιστον -από την οντισιόν της.

Προόριζαν τον Τσάντλερ ως gay, όμως μετά την οντισιόν του Μάθιου Πέρι, ο οποίος παραδεχόταν ότι δεν ξέρει πώς να φερθεί στις γυναίκες κι έχει τη συνήθεια να μιλάει ασταμάτητα όταν νιώθει άβολα, άλλαξαν σχέδια κι αποφάσισαν να τον επιλέξουν και να βάλουν δικά του στοιχεία στο χαρακτήρα.

Για το ρόλο της Φοίβη, μια από τις υποψήφιες που είχαν πάρει έγκριση ήταν και η Ελεν Ντε Τζενέρις, η οποία όμως απέρριψε το ρόλο. Τον διεκδίκησε τότε η Λίζα Κούντροου, η οποία είχε μόλις απολυθεί από το Frasier. «Ημουν τόσο απογοητευμένη για εκείνη την απόλυση» έχει πει. «Και τελικά ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να μου συμβεί».

Καθοριστική για την εξέλιξη του ρόλου του Τζόι στάθηκε η εμφάνιση του Ματ Λε Μπλανκ, ο οποίος στις οντισιόν του έδωσε μια άλλη διάσταση στο χαρακτήρα, «του έδωσε καρδιά» όπως έχει παραδεχτεί η Κάουφμαν «κάτι που εμάς δεν μας είχε απασχολήσει μέχρι τότε». Ωστόσο, οι Κρέιν και Κάουφμαν δεν είχαν πειστεί ότι είναι ο κατάλληλος και τελικά τον πήραν, γιατί ήταν επιλογή του καναλιού.

Μόλις έκλεισαν οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι, η ιστορία πήρε το δρόμο της. Οι σεναριογράφοι εμπνεύστηκαν από τους ηθοποιούς, κι εναρμόνισαν επάνω τους τους χαρακτήρες, με τη συνολική διαδικασία να κρατά για ολόκληρη την πρώτη σεζόν. «Ο Τζόι έγινε ένας εντελώς διαφορετικός άνθρωπος από αυτόν που είχαμε σχεδιάσει» έχει παραδεχτεί η Κάουφμαν, «ενώ οι εμμονές της Μόνικα έγιναν ένα κυρίαρχο στοιχείο του χαρακτήρα της, που σταδιακά ανακαλύπταμε πόσο κωμικό ήταν...».

 

 

Τα Φιλαράκια στη ζωή και στην τηλεόραση

Οι έξι πρωταγωνιστές δεν έγιναν φίλοι μόνο στην οθόνη, αλλά και στη ζωή. Ενα από τα στοιχεία που κράτησε τα «Φιλαράκια» στην κορυφή ήταν ότι στάθηκε πραγματικά η πρώτη σειρά που είχε έξι ισότιμους βασικούς χαρακτήρες, ο καθένας με τις ιδιαιτερότητες και με τις ιστορίες του.

Οι ηθοποιοί το τήρησαν απαράβατα, ζητώντας να δίνουν συνεντεύξεις και να φωτογραφίζονται όλοι μαζί ή να μπαίνουν στην ίδια κατηγορία υποψηφιοτήτων εφόσον προτείνονταν για κάποιο βραβείο. Το τήρησαν ακόμα και σε επίπεδο αμοιβών, εφαρμόζοντας από την τρίτη σεζόν κι ύστερα συλλογική κι ενιαία διαπραγμάτευση των μισθών τους. Που σημαίνει: την πρώτη σεζόν έπαιρναν όλοι περί τα 22.000 δολάρια το επεισόδιο. Τη δεύτερη, ο καθένας έκανε δική του συμφωνία, με τα ποσά να κινούνται από 22.000 δολ. μέχρι 40.000 δολ. για τους πιο ακριβοπληρωμένους Ανιστον και Σουίμερ. Πριν την τρίτη σεζόν, επέλεξαν τη συλλογική διαπραγμάτευση κι έκτοτε η αμοιβή ανά επεισόδιο κάθε σεζόν ήταν κοινή και για τους έξι. Με το ύψος της να ξεκινά από 75.000 δολ. την τρίτη σεζόν κι από εκεί να ανεβαίνει στις 85.000 την τέταρτη, 100.000 την πέμπτη, 125.000 την έκτη, 750.000 την έβδομη και την όγδοη και από 1.000.000 δολ. το επεισόδιο για την ένατη και τη δέκατη για κάθε έναν από τους έξι. Οι τρεις κυρίες της παρέας κέρδισαν τότε τον τίτλο των πιο ακριβοπληρωμένων γυναικών ηθοποιών όλων των εποχών.

Εχοντας αφήσει τον οικονομικό ανταγωνισμό έξω από τις σχέσεις τους, οι έξι ανέπτυξαν πραγματικές σχέσεις φιλίας μεταξύ τους κι εκείνη την εποχή υπήρξαν ο ένας οικογένεια για τον άλλο. Το επιβεβαίωσε ο Τομ Σέλεκ, ο οποίος δήλωνε ότι ήταν τόσο δεμένοι μεταξύ τους, που ώρες ώρες ένιωθε ξένος.

Οι Κοξ και Ανιστον παρέμειναν φίλες και μετά το τέλος της σειράς κι έγιναν και κουμπάρες -η Ανιστον βάφτισε την κόρη της Κοξ. Η Κούντροου φαίνεται πως διατηρεί επαφές μαζί τους, ωστόσο με τα χρόνια οι φιλίες ξεθώριασαν.

Η Τζένιφερ, η Κόρτνεϊ, η Λίζα, ο Μάθιου, ο Ντέιβιντ και ο Ματ δεν είναι πια μαζί, αλλά δεν πειράζει. Η Ρέιτσελ, η Μόνικα, η Φοίβη, ο Τσάντλερ, ο Ρος και ο Τζόι είναι μαζί και πίνουν τον καφέ τους στο Central Perk. Μαζί τους είναι τα δίδυμα της Μόνικα και του Τσάντλερ και τα τέσσερα παιδιά που μέσα μια δεκαετία έκανε η Φοίβη με τον Μάικ. Η Ρέιτσελ μιλά στο τηλέφωνο με την έφηβη Εμμα, ενώ ο Τζόι είναι αφοσιωμένος στο γλυκό του...

 

 

Το τραγούδι των τίτλων και οι REM

Στο ξεκίνημα του Friends, για την ακρίβεια στο πιλοτικό επεισόδιο του Friends like us, το Central Perk δεν είχε ακόμα βαφτιστεί Central Perk και το τραγούδι των τίτλων δεν ήταν το άρρηκτα συνδεδεμένο με τους στίχους του «I'll be there for you».

Στους τίτλους, οι δημιουργοί ήθελαν το Shiny Happy People των REM, όμως το συγκρότημα δεν έδωσε την άδειά του. Ο μουσικός δευθυντής της σειράς και σύζυγος της Κάουφμαν, Μάικλ Σκλοφ μαζί με τον Αλι Γουίλις, έγραψαν το I'll be there for you, το οποίο ηχογραφήθηκε από τους Rembrandts. Η αρχική βερσιόν είχε διάρκεια μόλις 60 δευτερολέπτων, όμως το συγκρότημα ζήτησε να ηχογραφηθεί και μια ολοκληρωμένη τρίλεπτη εκτέλεση, που έγινε μεγάλη παγκόσμια επιτυχία.

 

Οι διάσημοι καλεσμένοι μιας διάσημης παρέας

Τα «Φιλαράκια» κράτησαν -και κρατούν- συντροφιά σε γενιές τηλεθεατών ανά τον κόσμο μέσα από 238 επεισόδια. Το επεισόδιο που σημείωσε την υψηλότερη τηλεθέαση (52,9 εκατ. τηλεθεατές) προβλήθηκε στις 28 Ιανουαρίου του 1996, στο πλαίσιο της δεύτερης σεζόν, και είχε τίτλο «The One after the superbowl» (η Ρέιτσελ τσακώνεται με τη Μόνικα για τον Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ, ο Τσάντλερ βρίσκει την παλιά συμμαθήτρια – Σούζι – Τζούλια Ρόμπερτς και ο Τζό μπλέκει με την τρελή θαυμάστρια Ερικα – Μπρουκ Σιλντς).

Οι γκεστ σταρς είναι μια πολύ μεγάλη ιστορία στη σειρά. Από αυτήν πέρασαν σπουδαίοι ηθοποιοί και κάποιοι από τους μεγαλύτερους σταρ της εποχής, όπως οι Σον Πεν, Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπραντ Πιτ, Τσάρλι Σιν, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μπίλι Κρίσταλ, Ντάνι Ντε Βίτο, Μπεν Στίλερ, Ιζαμπέλα Ροσελίνι, Μπρους Ουίλις, Σούζαν Σάραντον, Γουινόνα Ράιντερ, Αλεκ Μπάλντουιν, Τσάρλτον Ιστον, Χιου Λόρι, Ραλφ Λόρεν, Κρίσι Χάιντ μέχρι και η Σάρα Φέργκιουσον -στο επεισόδιο στο Λονδίνο.

Στα κορυφαία και πιο συζητημένα γκεστ αυτό του Μπραντ Πιτ, ο οποίος εμφανίστηκε ως κάποιος που μισεί τη Ρέιτσελ την εποχή που ήταν παντρεμένος με την Ανιστον, αλλά και του -πολύ σκληρού για να πεθάνει- Μπρους Ουίλις σε ρόλο ενός ασταμάτητου κλαψιάρη. Αξέχαστος βέβαια και ο δρ. Χάουζ – Χιου Λόρι σε ρόλο δύστροπου συνεπιβάτη της Ρέιτσελ στο αεροπλάνο που πηγαίνει στην Αγγλία.

 

 

Οι βραβευμένοι κι ο αμίλητος πρωταγωνιστής

Τα «Φιλαράκια» κέρδισαν συνολικά 60 βραβεία. Στα Εμμυ μέτρησαν 63 υποψηφιότητες και έξι βραβεία. Ολοι οι ηθοποιοί, εκτός από την Κούρτνεϊ Κοξ, υπήρξαν κάποια στιγμή υποψήφιοι. Το κατέκτησαν μόνο η Ανιστον και η Κούντροου.

Η σειρά γυριζόταν αποκλειστικά σε στούντιο -μπροστά σε κοινό, με το γύρισμα κάθε 22λεπτο επεισοδίου να απαιτεί κατά μέσο όρο πέντε ώρες- άρα δεν υπάρχει ούτε το διαμέρισμα της Μόνικα, ούτε το καφέ Central Perk -πέρα απο απομιμήσεις του που έχουν φτιάξει θαυμαστές της σειράς μέχρι και στο Πεκίνο. Το κοινό ενίοτε δημιουργούσε προβλήματα με τις αντιδράσεις του -π.χ. αποθέωνε τον Τομ Σέλεκ σε κάθε είσοδό του, σε βαθμό που ανάγκαζε τους παραγωγούς να γυρίζουν ξανά τις σκηνές του, χωρίς κοινό.

Στους μόνιμους ήρωες συγκαταλέγεται κι ο χαρακτήρας που μέχρι τη δεύτερη σεζόν δεν είχε ούτε όνομα, ούτε ατάκες. Ο λόγος βεβαίως για τον σερβιτόρο Γκάνθερ, ο οποίος εργαζόταν τα πρωινά ως σερβιτόρος και στην πραγματικότητα, γι' αυτό και τον επέλεξαν οι παραγωγοί. Σταδιακά απέκτησε οντότητα κι έγινε ρόλος, με τη σκηνή του αποχαιρετισμού στη Ρέιτσελ στο τελευταίο επεισόδιο να θεωρείται από τις πιο συγκινητικές στην ιστορία της σειράς.

 

 

Οι πραγματικές ηλικίες των ηρώων

Οι πρωταγωνιστές μεγάλωσαν μαζί με τους χαρακτήρες που υποδύονταν και μαζί με το κοινό. Ο Ματ Λε Μπλανκ -Τζόι- έχει παραδεχτεί ότι στους τελευταίους κύκλους αναγκαζόταν να βάφει τα μαλλιά του που είχαν ασπρίσει.

Ας ρίξουμε μια ματιά στις πραγματικές σημερινές ηλικίες των ηρώων, που βλέπουμε από τα 20 και... κάτι μέχρι τα 30+ κάθε Σαββατοκύριακο στο Star. Η Ανιστον βαδίζει στα 46, η Κοξ στα 50 και η Κούντροου στα 51. Ο Λε Μπλανκ είναι 48 ετών, ο Πέρι 45 και ο Σουίμερ κλείνει σε δύο μήνες τα 48.

Οσο για τα τηλεοπτικά παιδιά τους; Τα δίδυμα του Τσάντλερ και της Μόνικα θα ήταν σήμερα 10 ετών, η κόρη της Ρέιτσελ 12, τα τρίδυμα που γέννησε η Φοίβη 16, ενώ ο γιος του Ρος έχει φτάσει τα 19. Στην πραγματική ζωή, ο Κόουλ Σπρουζ, πιτσιρικάς που υποδύθηκε τον Μπεν σε παιδική ηλικία είναι σήμερα 22 ετών.

 

 

Το κλείσιμο του κύκλου και οι τελευταίες λέξεις

Και κάπου εδώ φτάνουμε στο τελευταίο επεισόδιο. Σε ένα τέλος που ικανοποίησε απόλυτα τους φαν της σειράς, συγκεντρώνοντας περίπου 52,5 εκατομμύρια τηλεθεατών στην Αμερική και 8,6 εκατ. στην Αγγλία. Το τέλος βρήκε τους ήρωες τακτοποιημένους (η Ρέιτσελ μένει με τον Ρος και την κόρη τους, η Μόνικα κι ο Τσάντλερ φεύγουν για το νέο τους σπίτι μαζί με τα μωρά τους, η Φοίβη παντρεύτηκε και θέλει παιδιά, ο Τζόι έχει πάντα το δωμάτιο του στο σπίτι του Τσάντλερ...) και ενωμένους.

Οι σεναριογράφοι δεν σταμάτησαν να κλείνουν το μάτι στο κοινό, στους φαν αλλά και στις επικριτές τους, ακόμα και στις τελευταίες λέξεις του σεναρίου. Που βρήκε τους ήρωες να αποχαιρετούν το άδειο διαμέρισμα της Μόνικα. Να βγαίνουν από το σπίτι 30άρηδες πια και σπρώχνοντας μωρά με καρότσια. Και τη Ρέιτσελ να ρωτάει:

«Εχετε χρόνο, πάμε για καφέ;». «Βέβαια» απαντά ο Τσάντλερ, ο οποίος λέει την τελευταία λέξη: «Πού;»...

 

 

 

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Διασημοι Αθηναιοι ντυνονται ΚαραγκουνηδεΣ και ΣαρακατσανεΣ ΄Οπως δεν τους έχετε δει ποτέ κι όπως μάλλον δεν θα τους ξαναδείτε...
Στανη: Μια βολτα στο καλυτερο και παλαιοτερο γαλακτοπωλειο τηΣ ΑθηναΣ Αγαπητό στέκι με χιλιάδες φανατικούς θαμώνες, η Στάνη, έχει μια μακρά ιστορία και τα προϊόντα της έχουν παραδοσιακή γεύση και υψηλή ποιότητα.
Ελληνικο εστιατοριο «ΑδελφοΣ» στο Παρισι O Théodoros Gennitsakis δημιούργησε ένα βεριτάμπλ restaurant traditionnel grec στο 9ο διαμέρισμα του Παρισιού. Έμπνευσή του τα φαγητά της γιαγιάς του στις Σέρρες.
ΑποτσοΣ:Το ουζερι που εγραψε ιστορια- Το στεκι των πολιτικων Γκαζοκεφτέδες, πολιτική, διανόηση σε μια ιστορία ενός αιώνα και ένα στέκι που έκλεισε άδοξα.
Ντορα Μααρ: Η μυστηριωδηΣ και αινιγματικη μουσα του Πικασο Ο Πικάσο ερωτεύθηκε πολλές γυναίκες στη ζωή του, λίγες όμως τον ενέπνευσαν όσο η Ντόρα Μάαρ.
Ανοιχτο ξανα το ιστορικο εστιατοριο "Κεντρικον" Το Κεντρικόν έχει υπάρξει σημαντικός γευστικός προορισμός για Έλληνες και ξένους επισκέπτες και φιλοδοξεί να γίνει και πάλι σημείο αναφοράς.
Μια βολτα στην εκθεση ΥφανσειΣ του Μουσειου Μπενακη Ταπισερί, χαλιά και διάσημοι Έλληνες ζωγράφοι και μια ιστορία της ελληνικής χειροτεχνίας που χάθηκε ανεπιστρεπτί.
Το Πολυτεχνειο ΖΕΙ (μεσα απ΄ τη λογοτεχνια) Πως καταγράφηκαν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου στο πλαίσιο της άμεσης ανάπλασης του τριήμερου, πως αμέσως μετά την πραγματοποίησή τους και πως στη μεταπολίτευση;
The Irishman: To νεο εποΣ Σκορτσεζε ειναι εδω Η νέα πολυαναμενόμενη ταινία με τους Ντε Νίρο, Πατσίνο και Πέσι έρχεται με ειδικές προβολές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Από 21 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους.
Σε τι εκταση υπηρχε ο καρκινοΣ ηδη απο την κλασσικη αρχαιοτητα; Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την παλαιο - Παθολογία φέρνει στο φως ολοένα και πιο πολλά δεδομένα. Τι μάθαμε από το πρόσφατο συμπόσιο με πολύ σημαντικές συμμετοχές.

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook