theToc Magazine
Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2020
Magazine
grammata-aporripsis-se-diasimous-paraliptes

Ποιοι διασημοι... «χορτασαν» απορριψη; της Χριστίνας Κατσαντώνη

 
 

Καληνύχτα και καλή τύχη

Το 1976, οι U2 είναι ένα νέο συγκρότημα, το οποίο έχει μόλις δημιουργηθεί. Οταν βγάζουν το πρώτο τους σινγκλ, το στέλνουν στη δισκογραφική RSO Records, η οποία προφανώς... δεν ενθουσιάζεται. «Ακούσαμε με μεγάλη προσοχή την κασέτα σας, αλλά θεωρούμε πως δεν μας ταιριάζει επί του παρόντος. Σας ευχόμαστε καλή τύχη στη μελλοντική καριέρα σας...».

Σε αυτό το τελευταίο έπεσαν μέσα. Λίγους μήνες αργότερα, η δισκογραφική Island Records υπέγραψε συμβόλαιο με τους U2 και εξέδωσε το πρώτο τραγούδι τους, που ήταν το «11 O'Clock Tick Tock» κι αργότερα το πρώτο άλμπουμ τους με τίτλο «Boy». Η καλή τύχη ήταν με το μέρος του συγκροτήματος, αν σκεφτούμε ότι έκτοτε πούλησαν πάνω από 150 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.

 

 

 

 
 

Κύριε Γουόρχολ, πάρτε το πίσω!

Το 1956, ο Αντι Γουόρχολ έστειλε δωρεάν το έργο του με τίτλο «Shoe» σε Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης. Η απάντηση που πήρε ήταν ένα ευγενέστατο «όχι, ευχαριστούμε», με υστερόγραφο: «Ελάτε να το πάρετε, όποτε σας βολεύει»! Οπως εξηγούν οι υπεύθυνοι, οι χώροι της γκαλερί είναι περιορισμένοι, οπότε δεν μπορούν παρά να επιστρέψουν την προσφορά!

Πολύ σύντομα, βέβαια, τα έργα του Γουόρχολ έγιναν τόσο δημοφιλή, που όχι απλώς όλες οι γκαλερί σύγχρονης τέχνης ονειρεύονταν να τα εκθέσουν, αλλά απέκτησε και το δικό του μουσείο στο Πίτσμπουργκ. Για την ιστορία, το πρώτο μουσείο που τον είχε απορρίψει, σήμερα φιλοξενεί 168 έργα του -κι όλα τους χωράνε στους περιορισμένους χώρους του...

 

 

 

 

Αγαπητή Σύλβια Πλαθ ξαναγράψτε το ποίημα!

Κι όμως η Σύλβια Πλαθ και το διάσημο ποίημά της «Amnesiac» είχε δεχτεί την απόρριψη του New Yorker! Εδώ είναι η αλήθεια ότι με λύπη ελήφθη αρνητική απόφαση απέναντι στα ποιήματά της. Η απόρριψη πιθανόν γίνεται πιο πικρή, δεδομένου ότι συνέβη σε μια εποχή (1962) που η Πλαθ είχε συμβόλαιο με τον New Yorker, που του έδινε τη δυνατότητα να βλέπει πρώτος το έργο της. Στην επιστολή, οι εκδότες διευκρινίζουν ότι τους άρεσε το δεύτερο μέρος του «Amnesiac», το οποίο όμως θεώρησαν ασύνδετο από το πρώτο. Γι' αυτό και σε -ελεύθερη απόδοση- της πρότειναν: «Μήπως να το ξαναβλέπατε λίγο; Κι εμείς εδώ είμαστε...».

Βέβαια κάθε πετυχημένος καλλιτέχνης πρέπει και να κατέχει και την τέχνη της αποδοχής της απόρριψης. Ο Μπέκετ έλεγε «να αποτυγχάνεις όσο το δυνατόν καλύτερα» και η Σύλβια Πλαθ μάλλον συμφωνούσε, καθώς της ανήκει η φράση «αγαπώ τις απορρίψεις μου, γιατί μου δείχνουν ότι προσπάθησα».

Τελικά το ποίημα «έσπασε» στα δύο όχι όμως από την ίδια, αλλά από τους εκδότες της μετά το θάνατό της, ωστόσο υπάρχουν ηχητικά απόσπασματα στα οποία η Πλαθ διαβάζει το Amnesiac, όπως το ήθελε στην ποιητική συλλογή της, «Αριελ».

 

 

 

 

Αυτοί που απέρριψαν τον Βόνεγκατ

Δύο δοκίμια του συγγραφέα Κουρτ Βόνεγκατ, τα οποία έστειλε στην Atlantic Monthly το 1949, εκτιμήθηκαν δεόντως, αλλά απορρίφθηκαν. Λίγο μετά, τον Φεβρουάριο του 1950, το Collier's δημοσιεύει το πρώτο του διήγημα, Report on the Barnhouse Effect και η ιστορία παίρνει το δρόμο της. Ο συγγραφέας φύλαξε το γράμμα, το οποίο φιγουράρει στο Μουσείο με το όνομά του στην Ινδιανάπολη. Κάποιοι και να ήθελαν, δεν μπόρεσαν να ξεχάσουν.

 

 
 

Ευχαριστούμε, αλλά δεν θα πάρουμε!

«Δυνατή καλλιτέχνις, με πολύ γερή παραγωγή. Το ευχαριστήθηκα που την άκουσα, αλλά αισθάνομαι πως δεν είναι έτοιμη ακόμα. Θα προσπεράσω για τώρα και θα περιμένω ξανά νέα της...». Ο συντάκτης της συγκεκριμένης επιστολής, προφανώς... δεν το πέτυχε. Η καλλιτέχνις, την οποία έκρινε μη έτοιμη, ήταν η Μαντόνα.

Σύντομα, ο αποστολέας έλαβε νέα της, καθώς η Μαντόνα υπέγραψε με τη Sire Records το 1982 και αργότερα εξέδωσε το πρώτο άλμπουμ της, το οποίο πούλησε πάνω από 10 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.

Το ποιος ακριβώς δεν ήταν έτοιμος να πάρει την απόφαση που πιθανόν να άλλαζε τη ζωή του, σίγουρα δεν ήταν εκείνη.

 

 

 

 

Οταν η Disney δεν ήθελε τον Τιμ Μπάρτον

Οταν ο Τιμ Μπάρτον (δημιουργός και σκηνοθέτης ταινιών όπως «Ο Ψαλιδοχέρης», «Ο Εφιάλτης των Χριστουγέννων», «Batman», «Big Fish» και πολλών άλλων) έστειλε στη Γουόλτ Ντίσνεϊ το παιδικό βιβλίο του, «The Giant Zlig», έλαβε πίσω ένα γράμμα με θετικά σχόλια, που όμως έκρινε ότι η ιστορία του δεν ήταν αρκετά εμπορική για να τυπωθεί.

Λίγα χρόνια μετά, η Γουόλτ Ντίσνεϊ άνοιξε τις πόρτες της για να υποδεχθεί τον Μπάρτον ως βοηθό σχεδιαστή. Αποδείχτηκε πως ήταν μια πολύ καλή κίνηση.

Εργάστηκε στην εταιρία σε όλα τα πόστα (βοηθός σχεδιαστή, σκηνοθέτης, κειμενογράφος) μέχρι που οι πιο σκοτεινές επιλογές του άρχισαν να συγκρούονται με αυτές της Disney και η σόλο καριέρα του ξεκίνησε με ακόμα πιο εντυπωσιακή συνέχεια.

 

 

 

 

Η απόρριψη ήρθε νωρίς, η δικαίωση άργησε

Το συγκεκριμένο γράμμα απευθύνεται στο όνομα ενός ανθρώπου, ο οποίος έγινε μετά θάνατον γνωστός, μέσα από μια τριλογία, που μεταφέρθηκε με επιτυχία και στον κινηματογράφο.

Ο Στιγκ Λάρσον ήταν επιτυχημένος δημοσιογράφος, οικονομικός αναλυτής και εκδότης στη Σουηδία, πριν ακόμα γράψει την τριλογία «Millenium» («Το κορίτσι με το τατουάζ», «Το κορίτσι που έπαιζε με τη φωτιά», «Το κορίτσι στη φωλιά της σφήγκας») που εξελίχθηκε σε παγκόσμιο εκδοτικό φαινόμενο (με πωλήσεις πάνω από 70.000.000 αντίτυπα).

Η ζωή, για την ακρίβεια ο θάνατος τον βρήκε λίγο πριν βιώσει τη μεγάλη δικαίωση της ζωής και του έργου του: πέθανε σε ηλικία 50 ετών, από καρδιακή προσβολή, έχοντας μόλις ανέβει επτά ορόφους με τα πόδια για να φτάσει στο γραφείο του, γιατί το ασανσέρ δεν λειτουργούσε, λίγο πριν εκδοθεί το πρώτο βιβλίο της σειράς.

Νωρίτερα, είχε νιώσει την πρώτη απόρριψη στα νιάτα του, όταν η Επιτροπή Κολεγίων Δημοσιογραφίας στη Στοκχόλμη έκρινε ότι δεν ήταν αρκετά ικανός να γίνει δημοσιογράφος. Η ιστορία έδειξε πως η οξυδέρκεια απείχε πολύ από την κρίση τους.

 

 
 

Οχι στον δημιουργό του «Ταρζάν»!

Ο Εντγκαρ Ράις Μπάροουζ είχε μόλις δημοσιεύσει στο All Story Magazine σε συνέχειες την ιστορία του Ταρζάν κι αναζητούσε τρόπους να δώσει συνέχεια στις περιπέτειες του ήρωα του.

Ατυχώς, η πρώτη προσπάθειά του ήταν απολύτως αποτυχημένη, αφού με μια λιτή και κατηγορηματική επιστολή, οι εκδότες στους οποίους απευθύνθηκε, απάντησαν: «Δεν ενδιαφερόμαστε».

Το γεγονός ότι τελικά ακολούθησαν άλλες 25 συνέχειες του Ταρζάν, αμέτρητες κινηματογραφικές και τηλεοπτικές μεταφορές του και μια δυναμική που σε βάθος χρόνου παρέμεινε αναλλοίωτη, δείχνει ότι κάποιοι στο πέρασμα των χρόνων μετάνιωσαν πικρά γι' αυτό το γράμμα.

 

 

 

 

 

Μια ματιά στο έργο ζωής της Γερτρούδης Στάιν!

Παραδεχόμενος ότι δεν ολοκλήρωσε ούτε μια ανάγνωση στο βιβλίο της Γερτρούδης Στάιν, «The making of Americans», ο κ. Αρθουρ Φάιφιλντ, το απέρριψεσημειώνοντας γλαφυρά ότι δεν έχει καθόλου χρόνου και ότι μια ματιά ήταν αρκετή για να καταλάβει ότι δεν προτίθεται να το εκδώσει!

Ενδεχομένως έκοτε να άρχισε να το σκέφτεται δεύτερη φορά, πριν απορρίψει ξανά βιβλίο με μια ματιά...

 

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απολαυστε μια χειμωνιατικη βολτα στον Εθνικο Κηπο [εικονεΣ] Οι χειμωνιάτικες ημέρες ενδείκνυνται για έναν περίπατο στον Εθνικό κήπο και στο ζωολογικό του κήπο.
Οι Προεδροι τηΣ ΔημοκρατιαΣ απο το 1974 εωΣ σημερα Νέα σελίδα στο θεσμό με την ανάληψη καθηκόντων απ΄π την πρώτη γυναίκα Πρόεδρο.
Μια ομαδα Ελληνων φωτογραφων ταξιδευει και φωτογραφιζει την Αιθιοπια Οι φωτογραφίες είναι μία απόπειρα μεταφοράς της ιστορίας του κάθε ταξιδευτή σαν αρμονικό σύνολο μέσα από τις αντιθέσεις που βίωσαν.
H εντυπωσιακη βραδια των Critics Choice Awards στην Καλιφορνια Όλες οι εμφανίσεις και τα βραβεία σε ένα φωτογραφικό πανόραμα.
ΟλεΣ οι εκθεσειΣ που θα δουμε Ιανουαριο και Φεβρουαριο στο μουσειο Μπενακη Με πλούσια εκθεσιακή δραστηριότητα σε όλους τους χώρους του ξεκινά το 2020 το Μουσείο Μπενάκη.
Μια βολτα στην εκθεση ΥφανσειΣ του Μουσειου Μπενακη Ταπισερί, χαλιά και διάσημοι Έλληνες ζωγράφοι και μια ιστορία της ελληνικής χειροτεχνίας που χάθηκε ανεπιστρεπτί.
Διασημοι Αθηναιοι ντυνονται ΚαραγκουνηδεΣ και ΣαρακατσανεΣ ΄Οπως δεν τους έχετε δει ποτέ κι όπως μάλλον δεν θα τους ξαναδείτε...
Στανη: Μια βολτα στο καλυτερο και παλαιοτερο γαλακτοπωλειο τηΣ ΑθηναΣ Αγαπητό στέκι με χιλιάδες φανατικούς θαμώνες, η Στάνη, έχει μια μακρά ιστορία και τα προϊόντα της έχουν παραδοσιακή γεύση και υψηλή ποιότητα.
Ελληνικο εστιατοριο «ΑδελφοΣ» στο Παρισι O Théodoros Gennitsakis δημιούργησε ένα βεριτάμπλ restaurant traditionnel grec στο 9ο διαμέρισμα του Παρισιού. Έμπνευσή του τα φαγητά της γιαγιάς του στις Σέρρες.
ΑποτσοΣ:Το ουζερι που εγραψε ιστορια- Το στεκι των πολιτικων Γκαζοκεφτέδες, πολιτική, διανόηση σε μια ιστορία ενός αιώνα και ένα στέκι που έκλεισε άδοξα.

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook