theToc Magazine
Κυριακή, 25 Αυγούστου 2019
Magazine
i-15etis-peripeteia-enos-anelkustira-stin-akropoli

Η 15ετηΣ περιπετεια ενοΣ ανελκυστηρα στην Ακροπολη

Εφτασε να σημείο να «προκαλέσει» αίτημα παραίτησης και - το κυριότερο - να δώσει μια αρνητική εικόνα της χώρας για την πολιτική απέναντι στα άτομα με αναπηρία στον μεγαλύτερο σε επισκεψιμότητα αρχαιολογικό χώρο της Ελλάδας. Ο λόγος για το περίφημο αναβατόριο της Ακρόπολης που, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του TheTOC, είχε προδιαγραφές να φιλοξενεί 18 άτομα την ημέρα (8.00 π.μ. ως 8 μ.μ.) , κι έφτανε τα 180! Η υπερβολική χρήση, ως εκ τούτου, είναι μια από τις βασικές αιτίες που το πολύπαθο αναβατόριο της Ακρόπολης έγινε ... πρωτοσέλιδο έχοντας καταστεί δυσλειτουργικό ως κι εκτός λειτουργίας σε τακτά χρονικά διαστήματα. Σ' αυτό ας προστεθεί και η παλαιότητα αλλά και το γεγονός ότι ως εργοταξιακό δεν είναι το καταλληλότερο για το σκοπό που εξυπηρετεί.

 

 

Η αρχή...

΄Ηταν Σεπτέμβριος του 2004, η εποχή των Θερινών Παραολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, όταν μπήκε σε λειτουργία το αναβατόριο. Ο χρήστης του πρέπει να ξεκινήσει από την είσοδο της Ακρόπολης στον χωματόδρομο και εν συνεχεία μέσω ράμπας 20 μέτρων να οδηγηθεί στη βάση του κουβουκλίου το οποίο με τη σειρά του τον ανεβάζει 70 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της Αθήνας στον μεγαλύτερο σε επισκεψιμότητα αρχαιολογικό χώρο της Ελλάδας. Είναι επαναφορτιζόμενο, γιαυτό πρέπει να παραμένει στο έδαφος για λίγο, να γεμίζει η μπαταρία και να ξαναανεβαίνει. Κι επειδή δεν υπήρχε κόσμος να βοηθά τα ΑμεΑ, με διαδικασίες fast track εκείνην την εποχή προσελήφθησαν 10 έκτακτοι για να εξυπηρετήσουν μαζί με το υπάρχον προσωπικό. Αλίμονο, όμως, ήταν φτιαγμένο να εξυπηρετεί 18 κι όχι 180 άτομα την ημέρα, όπως πληροφορούμαστε. Επιπλέον, του αναβατορίου της Ακρόπολης έχουν κάνει χρήση και άνθρωποι του προσωπικού  - κυρίως υπέρβαροι και μεγάλης ηλικίας - κάτι που επιβάρυνε την κατάσταση. Δεν είναι τυχαίο ότι πριν από λίγα χρόνο δόθηκε οδηγία να μη γίνεται υπερβολική χρήση, καθώς επίσης και να μη χρησιμοποιείται από εργαζόμενους στον αρχαιολογικό χώρο. Αποτέλεσμα, τα προβλήματα που το καταστούν ανενεργό να αρχίζουν να παρουσιάζονται ολοένα και συχνότερα. Και κάποια απ' αυτά να βλέπουν το φως της δημοσιότητας....

 

 

Η περίπτωση του μικρού Ερμή που άνοιξε τον ασκό του Αιόλου

'Ηταν 30 Μαρτίου όταν ο Ερμής, μαθητής με κινητικά προβλήματα, ο οποίος κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο και πηγαίνει στο σχολείο με συνοδεία ειδικού βοηθητικού προσωπικού, δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει τους συμμαθητές του κατά την επίσκεψη στην Ακρόπολη καθώς ήταν εκτός λειτουργίας για τεχνικούς λόγους το αναβατόριο. Προκειμένου να μπορέσει ο Ερμής να επισκεφθεί το μνημείο, ο πατέρας του και άλλοι γονείς και συνοδοί, τον σήκωσαν στα χέρια τους και τον ανέβασαν στον ιερό βράχο. Δεν μπορούσαν να μη γνωστοποιήσουν το γεγονός, ωστόσο. Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ραιδεστού Θεσσαλονίκης με επιστολή του προς τη Γενική Γραμματεία Πολιτισμού και την Α' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων έφερε ξανά στο φως της δημοσιότητας το μείζον θέμα του αποκλεισμού της πρόσβασης στην Ακρόπολη Αθηνών σε άτομα με κινητικά προβλήματα, λόγω της μη λειτουργίας του αναβατορίου. Ακολούθησε ένας σάλος με τις ευθύνες να «πετάγονται» από τον ένα στον άλλο σαν μπαλάκι, ένα αίτημα παραίτησης από την υπουργό προς την προϊσταμένη της ΕΦΑ Πόλης Αθηνών, Ελένη Μπάνου, από την τότε υπουργό, Μυρσίνη Ζορμπά που ... ανακλήθηκε και εξηγήσεις επί εξηγήσεων. Τελικά τα προβλήματα στο αναβατόριο διορθώθηκαν, τέθηκε σε λειτουργία για να ... ξαναχαλάσει προ ολίγων ημερών, αποδεικνύοντας ότι τέθηκε σε ισχύ η λογική «μπαλώματος».

 

 

«Γηρασμένος και δυσλειτουργικός» ανελκυστήρας

«Ήδη έχουν γίνει οι πρώτες διαδρομές», αναφέρεται σε δελτίο τύπου της Τετάρτης 31 Ιουλίου για το αναβατόριο Ακρόπολης που - λίγο καιρό μετά την πρόσφατη «καταιγίδα» - βρέθηκε πάλι να μη λειτουργεί. Συγκεκριμένα, από το βράδυ του Σαββάτου 27 Ιουλίου «ο ανελκυστήρας στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν λειτουργεί λόγω βλάβης», όπως ενημέρωσε το υπουργείο Πολιτισμού. Η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ έρχεται σε συνέχεια των δηλώσεων της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, με τις οποίες - μετά την αυτοψία στο χώρο - δήλωσε πως «διαπιστώθηκε ότι ο σημερινός μηχανισμός ανάβασης, μετά από μία δεκαπενταετία συνεχούς λειτουργίας από την εγκατάστασή του, είναι ήδη γηρασμένος και δυσλειτουργικός. Επιπλέον αδυνατεί να εξυπηρετήσει ηλεκτροκίνητα αμαξίδια, διότι το μέγιστος βάρος ανόρθωσης είναι περιορισμένο. Ωστόσο, ώσπου να υπάρξει η οριστική επίλυση του προβλήματος με την εγκατάσταση νέου τύπου αναβατορίου, έχει δρομολογηθεί για αύριο η αντικατάσταση των φθαρμένων εξαρτημάτων, ώστε να αποδοθεί το αναβατόριο σε πλήρη λειτουργία πιθανόν και εντός της ημέρας».

 

 

Μια λύση: Συγκέντρωση δωρεών όπως η Παναγία των Παρισίων

Η πολιτική της καθολικής προσβασιμότητας και ίσης μεταχείρισης όλων των πολιτών δυστυχώς δεν θεωρείται δεδομένη.

Από τον Σεπτέμβριο του 2004 που η Ακρόπολη απέκτησε αναβατόριο προς χρήση από τους ανάπηρους επισκέπτες, αμέτρητες φορές το αναβατόριο του μεγαλύτερου σε επισκεψιμότητα αρχαιολογικού χώρου της Ελλάδας - περισσότεροι από 1,5 εκατ. επισκέπτες καταγράφονται κάθε χρόνο - έχει χαλάσει, έχει φτιαχτεί, κι βρεθεί εκτός λειτουργίας κάτι σαν το Γιοφύρι της ΄Αρτας που «ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν». «Μια λύση - και δεδομένης της χρονοβόρας κρατικής διαδικασίας - θα ήταν να συγκεντρωθούν δωρεές για την αντικατάσταση του αναβατορίου στα πρότυπα της Παναγίας των Παρισίων», μας λέει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας ΄Ενωσης Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων, Γιάννης Μαυρικόπουλος.

 

«Ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν». ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/olimeris-to-chtizane-to-vradi-egkremizotan-pos-to-gefiri-tis-artas-egine-sinonimo-tou-akatorthotou-ipirxe-gia-chronia-to-fisiko-sinoro-tis-eleftheris-elladas-me-tin-othomaniki-aftokratoria/
«Ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν». ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/olimeris-to-chtizane-to-vradi-egkremizotan-pos-to-gefiri-tis-artas-egine-sinonimo-tou-akatorthotou-ipirxe-gia-chronia-to-fisiko-sinoro-tis-eleftheris-elladas-me-tin-othomaniki-aftokratoria/
«Ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν». ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/olimeris-to-chtizane-to-vradi-egkremizotan-pos-to-gefiri-tis-artas-egine-sinonimo-tou-akatorthotou-ipirxe-gia-chronia-to-fisiko-sinoro-tis-eleftheris-elladas-me-tin-othomaniki-aftokratoria/ Δεκαπέντεχρόνια μετά την τοποθέτηση του αναβατορίου, η αντικατάστασή του κρίνεται αναγκαία και επιβεβλημένη. Και η οριστική λύση αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα των ατόμων με κινητικά προβλήματα - αν θέλουμε να θεωρούμαστε κοινωνία αναπτυγμένου κόσμου.
 

 

Φωτο: Eurokinissi 

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΣτιΣ βραχονησιδεΣ Κερο και Δασκαλιο οι ριζεΣ τηΣ ιστοριαΣ τηΣ ΕυρωπηΣ Παρακολουθήσαμε την πρώτη, σε παγκόσμιο επίπεδο, παρουσίαση ευρημάτων του The Cambridge Keros Project που ανατρέπει τα όσα ξέραμε μέχρι σήμερα για την προϊστορία.
Βαμβακου: Η αναβιωση ενοΣ χωριου απο πεντε νεουΣ ανθρωπουΣ "Xρειάζεται ένα χωριό για να μεγαλώσει ένα παιδί"
To σπανιο μεγαλειο του Αντετοκουνμπο: Απο τα Σεπολια στην κορυφη του NBA "Προφανώς, θα έχω παιδιά που θα μεγαλώσουν στις Η.Π.Α., αλλά κάποια μέρα ελπίζω ότι μπορούν να επιστρέψουν στην Ελλάδα"
H ΚΟΑ συναντα τον Σπιλμπεργκ. 15 πραγματα που δεν ξερατε για εκεινον Η πρώτη τη τάξει ορχήστρα της χώρας, θα ερμηνεύσει μελωδίες που επένδυσαν όλες τις στιγμές αγωνίας, έντασης, δακρύων και γέλιου ταινιών του Σπίλμπεργκ
Το Μουσειο ΑκροποληΣ εγινε δεκα χρονων και γιορταζει! Ευχαριστεί τα 14.500.000 επισκέπτες που βρέθηκαν στους χώρους του μέχρι σήμερα και διοργανώνει μια βεντάλια υπέροχων νέων δράσεων
Αγ.Σοφια ΤραπεζουντοΣ: Κραυγη για το βυζαντινο μνημειο του Ποντου Επιστολή στην τουρκική κυβέρνηση από το Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων με το βλέμμα στη διάσωση του μοναδικού βυζαντινού μνημείου του Πόντου.
"The Palace at 4 a.m." στο Αρχαιολογικο Μουσειο Μυκονου Η έκθεση εμπνέεται από τη συλλογή του Μουσείου και δανείζεται τον τίτλο της από το έργο ενός από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής μας, του Alberto Giacometti
Στη Δηλο του φωτοΣ με τιΣ 29 ανθρωπινεΣ μορφεΣ του Antony Gormley Η σύγχρονη τέχνη συναντά ένα χώρο εμπορίου και πολυπολιτισμικότητας, ένα τόπο ανταλλαγής ιδεών και αγαθών· κέντρο όπου λατρεύονταν διαφορετικές θρησκείες.
Νομισματα που αφηγουνται την ιστορια τηΣ ΕλλαδαΣ Την νομισματική τέχνη στην οποία η Ελλάδα έχει μεγάλη παράδοση αναδεικνύουν τα συλλεκτικά κι αναμνηστικά νομίσματα που τυπώνονται κάθε χρόνο από την ΤΤΕ και το ΥΠΟΙΚ
ΜεγαΣ ΑλεξανδροΣ: Η περιπετεια ενοΣ αγαλματοΣ στην Αθηνα Η ιστορία του αγάλματος του μεγάλου Αλεξάνδρου που βρήκε τη θέση του μετά από τρεις και πλέον δεκαετίες και αποκαλύπτεται στους Αθηναίους σήμερα, 19 Απριλίου 2019.

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook