theToc Magazine
Παρασκευή, 24 Μαΐου 2019
Magazine
o-idiofuis-kai-apolaustika-ekkentrikos-kurios-lagkerfelnt

Ο ιδιοφυηΣ και απολαυστικα εκκεντρικοΣ κυριοΣ Λαγκερφελντ της Αργυρώς Μποζώνη

Ιδιοφυής, αμφιλεγόμενος, κυνικός, η πιο αντισυμβατική προσωπικότητα του αιώνα στον κόσμο της μόδας, ο Καρλ Λάγκερφελντ, ο Πάπας της μόδας και της Υψηλής Ραπτικής έφυγε από τη ζωή λίγες μέρες μετά την τελευταία επίδειξη του οίκου Σανέλ τον οποίο διηύθυνε από το 1983.

Γόνος μια ιδιαίτερα πλούσιας οικογένειας, ανατράφηκε με πολλές ανέσεις, έλεγε πως "Μια μικρή αίσθηση του χιούμορ και λίγη ασέβεια. Αυτά χρειάζεται ένας θρύλος για να επιβιώσει". Ο ίδιος έγινε ένας θρύλος της μόδας με μεγάλη ασέβεια, μη διστάζοντας να προσβάλει, να πει ελεύθερα τη γνώμη του και να προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις για τις δηλώσεις του που αφορούσαν διάσημες και μη, με τελευταία κόντρα του αυτή με την Μέριλ Στριπ που αποκάλεσε «φτηνή»  λέγοντας πως η ηθοποιός παρήγγειλε ένα φόρεμα υψηλής ραπτικής και στη συνέχεια άλλαξε γνώμη γιατί βρέθηκε άλλος οίκος να τη ντύσει και να την πληρώσει.  

Οι εκάστοτε ιστορικές ατάκες του έχουν γίνει αντικείμενο του "The World According to Karl". Το ξεκίνημά του στο χώρο της υψηλής ραπτικής καταγράφηκε στα 1963, όταν άρχισε να εργάζεται για λογαριασμό του ΙταλικούΟίκου "Tiziani", ενώ λίγους μήνες μετά συνεργάσθηκε με το αντίστοιχο, Γαλλικό στούντιο "Chloe". Ακολούθησαν οι Οίκοι "Fendi" (1965) και "Curiel" (1970, Ιταλία) και ο Γαλλικός "Chanel" (από το 1983).

Αειθαλής και ακαταπόνητος δημιουργός μέχρι το τέλος της ζωής του ο Λάγκερφελντ λίγους μήνες νωρίτερα είχε ανακοινώσει ότι  ξεκινάει τη δική του αλυσίδα ξενοδοχείων και το πρώτο του ξενοδοχείο 6 αστέρων στο Μακάο, τη «Μέκκα» της αγοράς τυχερών παιχνιδιών στην Κίνα. 

 

 

 

Η συμβολή του στον κόσμο της μόδας είναι αναντικατάστατη. Αλλά και οι εκρηκτικές του δηλώσεις όπως μια τελευταία όταν οργισμένος επετέθη στη μεταναστευτική πολιτική της Μέρκελ που κατά τη γνώμη του προκάλεσε την είσοδο του ακροδεξιού κόμματος AfD στο κοινοβούλιο. Μάλιστα δήλωσε  ότι θα αποποιηθεί τη γερμανική υπηκοότητα «αν αυτό συνεχιστεί». «Ήταν ανάγκη να πει η Μέρκελ ότι έπρεπε η χώρα να δεχτεί ένα εκατομμύριο μετανάστες; Πρέπει να διατηρείται στη μνήμη το παρελθόν της Γερμανίας. Απεχθάνομαι τη Μέρκελ που το ξέχασε αυτό», είπε ο σχεδιαστής. «Η καγκελάριος «θέλησε να δώσει μια καλή εικόνα, αυτή την πλευρά της ως κόρης πάστορα που δεν ανέχεται το κακό που η Γερμανία έκανε στους άλλους το 1933. Το παράδοξο είναι ότι εκείνη θέλοντας να διορθώσει αυτό το κακό, το οδηγεί γρήγορα στην εξουσία. Το AfD ήταν ανύπαρκτο και με μια μόνο φράση τού έδωσε ύπαρξη χάνοντας δύο εκατομμύρια εκλογείς και στέλνοντας στο κοινοβούλιο 100 από αυτούς τους νεοναζί» συμπλήρωσε στη δήλωσή του. 

Βέβαια δεν παρέλειψε να της δώσει και ενδυματολογικές συμβουλές:«Στο σύνολό τους, οι ενδυματολογικές επιλογές της είναι καλές όμως το κόψιμο θα έπρεπε να ήταν πιο φροντισμένο», είχε πει τότε ο Γερμανός μόδιστρος. «Θα πρέπει να φοράει ανοιχτά σακάκια με πουκάμισο και παντελόνι με καλύτερο κόψιμο», συμπλήρωνε, εξηγώντας ότι «κάτι τέτοιο θα της επέτρεπε να κινείται πιο άνετα».

 

 

 

Ο Γερμανός σχεδιαστής μόδας, εκτός όλων των άλλων ταλέντων του ήταν και εξαιρετικός σκιτσογράφος. Στο ένθετο μηνιαίο περιοδικό της εφημερίδας «Frankfurter Allgemeine Zeitung» δε δίστασε να πάρει θέση στο σκάνδαλο των σεξουαλικών παρενοχλήσεων και με το απαράμιλλο πνευματώδες χιούμορ του και την προτίμησή του σε λογοπαίγνια σε πολλές γλώσσες, να απεικονίσει ως γουρούνι τον 65χρονο κινηματογραφικό μεγιστάνα, Χάρβεϊ Γουάινστιν, ο οποίος κατηγορείται από 40 γυναίκες για σεξουαλική παρενόχληση, κακοποίηση ή βιασμό.

Ο τίτλος είναι γραμμένος στα γερμανικά και η μετάφρασή του είναι: «Γνωρίζετε τον Schweinstein?», schwein είναι η γερμανική λέξη για τον χοίρο ή γουρούνι. Φυσικά έγινε πάταγος με το σκίτσο να κάνει το γύρο του κόσμου. «Δεν μου άρεσε ποτέ αυτός ο άνθρωπος» σχολίασε τότε ο Καρλ Λάγκερφελντ.

 

 

 

Ο εκκεντρικός Λάγκερφελντ, ανέφερε πριν από λίγο καιρό πως ό,τι πολυτιμότερο έχει είναι η ενός έτους σιαμαία γάτα του. Η Choupette έχει το δικό της προσωπικό, τρεις γυναίκες στην υπηρεσία της, οι οποίες έχουν επιφορτιστεί με το έργο της καταγραφής κάθε ενέργειας της γάτας όταν ο Λάγκερφελντ είναι μακριά από το σπίτι τους στο Παρίσι, έτσι ώστε ο ίδιος να μπορεί να γνωρίζει τι κάνει το αγαπημένο του κατοικίδιο όταν απουσιάζει. «Δεν υπάρχει, ακόμα, γάμος μεταξύ ανθρώπων και ζώων… Ποτέ δεν σκέφτηκα ότι θα ερωτευόμουν έτσι μία γάτα», δήλωσε ο Λάγκερφελντ στο CNN.  H Choupette είναι πασίγνωστη στους κύκλους της μόδας, ενώ έχει 27.000 followers στο λογαριασμό της στο twitter. Γευματίζει δύο φορές την ημέρα με το Λάγκερφελντ, τρώγοντας φαγητό ειδικά προετοιμασμένο.

Από τα πυρά του Λάγκερφελντ δεν έχει ξεφύγει ούτε ο Φρανσουά Ολάντ για τον οποίο είπε την επική ατάκα «Αυτός ο ηλίθιος θα αποβεί τόσο καταστροφικός όσο υπήρξε ο Θαπατέρο». Τον είχε κατηγορήσει ότι καταστρέφει τη γαλλική οικονομία λόγω του ότι προώθησε την επιβολή υψηλής φορολογίας στους πλουσιότερους πολίτες της χώρας, καθώς η πελατεία του οίκου Chanel ανήκει στα πιο εύπορα στρώματα του πληθυσμού που έπληξε η φορολογική πολιτική του Γάλλου Προέδρου.

 

 

 

Με ένα άλλο σκίτσο του καυτηρίαζε την ελληνική συμφωνία και τη σύγχρονη πραγματικότητα, για να σχολιάσει με τον δικό του τρόπο την ελληνική συμφωνία και το νέο Μνημόνιο.

Στην έκδοση της γερμανικής εφημερίδας Frankfurter Allgemeine, ο Λάγκερφελντ σχεδίασε την Άνγκελα Μέρκελ και την Κριστίν Λαγκάρντ να ρίχνουν χρήματα σε ένα βαρέλι, με το ακόλουθο σχόλιο: «Το βαρέλι των Δαναΐδων: Μια ελληνική εφεύρεση». Ο γνωστός σχεδιαστής αξιοποίησε έναν αρχαίο ελληνικό μύθο, γνωστό ως «ο Πίθος των Δαναΐδων». Σύμφωνα με αυτόν, οι κόρες του Δαναού, μετά τη δολοφονία των συζύγων τους, καταδικάστηκαν να χύνουν αιώνια νερό σε ένα πιθάρι με τρύπες. Ο μύθος και η έκφραση χρησιμοποιούνται σήμερα για να εκφράσουν την ματαιοπονία.

 

 

 

Ο κόσμος της μόδας θα είναι ένας μέρος πιο φτωχό χωρίς το χιούμορ, τη δημιουργικότητα, την εκκεντρικότητα και το σθένος αυτού του ιδιοφυούς μόδιστρου. Και χωρίς το πνεύμα του που έχει εξοργίσει και έχει δημιουργήσει πλήθος αντιδράσεων όπως οφείλει να κάνει κάθε ελεύθερο πνεύμα, κάθε καλλιτέχνης. 

 

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

"The Palace at 4 a.m." στο Αρχαιολογικο Μουσειο Μυκονου Η έκθεση εμπνέεται από τη συλλογή του Μουσείου και δανείζεται τον τίτλο της από το έργο ενός από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής μας, του Alberto Giacometti
Στη Δηλο του φωτοΣ με τιΣ 29 ανθρωπινεΣ μορφεΣ του Antony Gormley Η σύγχρονη τέχνη συναντά ένα χώρο εμπορίου και πολυπολιτισμικότητας, ένα τόπο ανταλλαγής ιδεών και αγαθών· κέντρο όπου λατρεύονταν διαφορετικές θρησκείες.
Νομισματα που αφηγουνται την ιστορια τηΣ ΕλλαδαΣ Την νομισματική τέχνη στην οποία η Ελλάδα έχει μεγάλη παράδοση αναδεικνύουν τα συλλεκτικά κι αναμνηστικά νομίσματα που τυπώνονται κάθε χρόνο από την ΤΤΕ και το ΥΠΟΙΚ
ΜεγαΣ ΑλεξανδροΣ: Η περιπετεια ενοΣ αγαλματοΣ στην Αθηνα Η ιστορία του αγάλματος του μεγάλου Αλεξάνδρου που βρήκε τη θέση του μετά από τρεις και πλέον δεκαετίες και αποκαλύπτεται στους Αθηναίους σήμερα, 19 Απριλίου 2019.
Η ιστορια τηΣ αριστουργηματικηΣ ΠαναγιαΣ των Παρισιων Ο εμβληματικός γοτθικός ναός που συνδέθηκε άρρηκτα με την πόλη και την ιστορία της.
Τζ. Ασανζ: Ο ανθρωποΣ που αλλαξε τη δημοσιογραφια Ο άνθρωπος που άλλαξε τη δημοσιογραφία
Αρχειο Παττακου : Σκοτεινη μνημη στο φωΣ Πολιτικές πρακτικές, ηθικές αξίες και ιδεοληψίες της μετεμφυλιακής εποχής και της χούντας των συνταγματαρχών.
Reuters: Οδοιπορικο στο Νησι του Πασχα, το πιο απομονωμενο του κοσμου Από την ώρα που το αεροπλάνο προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Mataveri στο χωριό Hanga Roa μέχρι τη δύση του ηλίου, το νησί αποκαλύπτει τις ομορφιές του
Γιασιντα Αρντεν: Μια πρωθυπουργοΣ με ενσυναισθηση Η νεότερη γυναίκα επικεφαλής κυβέρνησης σ' όλο το κόσμο δείχνει προσηλωμένη στην προσπάθειά της να «γιατρέψει» μια τραυματισμένη χώρα μετά το πρόσφατο αιματοκύλισμα
Πλημμυρισε η Αθηνα με 22.000 δρομειΣ Ατομα όλων των ηλικιών έτρεξαν στον 8ο Ημιμαραθώνιο. Δείτε ένα πολύ όμορφο φωτογραφικό οδοιπορικό για πολλές και διαφορετικές «γωνίες» λήψεις.

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook