theToc Magazine
Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2019
Magazine
the-palace-at-4-am-sto-arxaiologiko-mouseio-mukonou

"The Palace at 4 a.m." στο Αρχαιολογικο Μουσειο Μυκονου Α.Μ.

Με την ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης The Palace at 4 a.m., ο Οργανισμός ΝΕΟΝ και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων συνεχίζουν τη συνεργασία τους για το καλοκαίρι 2019. Η έκθεση πραγματοποιείται στο Αρχαιολογικό Μουσείου της Μυκόνου από τις 18 Μαΐου έως τις 31 Οκτωβρίου 2019.

Η έκθεση εμπνέεται από τη συλλογή του Μουσείου και δανείζεται τον τίτλο της από το έργο ενός από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής μας, του Alberto Giacometti, The Palace at 4 a.m. Η επιμέλεια είναι της Ελίνας Κουντούρη, Διευθύντριας του ΝΕΟΝ και της Iwona Blazwick, OBE, Διευθύντριας της Whitechapel Gallery του Λονδίνου. 

Ian LawUntitled, 2018Ψημένος ψαμμάργιλος με εφυάλωση από τέφρα ξύλου (Nuka)57x23x11.5 εκ.Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Rodeo, Λονδίνο/Πειραιά
Ian LawUntitled, 2018Ψημένος ψαμμάργιλος με εφυάλωση από τέφρα ξύλου (Nuka)57x23x11.5 εκ.Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Rodeo, Λονδίνο/Πειραιά

 

Simone FattalBroken temple I, 2018Εφυαλωμένος ψαμμάργιλος30 x 33 x 14 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος&Simone FattalPyreus, 2018Εφυαλωμένος ψαμμάργιλος21 x 34 x 18 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος&Simone FattalBroken temple II, 2018Εφυαλωμένος ψαμμάργιλος32 x 42 x 34 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος
Simone FattalBroken temple I, 2018Εφυαλωμένος ψαμμάργιλος30 x 33 x 14 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος&Simone FattalPyreus, 2018Εφυαλωμένος ψαμμάργιλος21 x 34 x 18 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος&Simone FattalBroken temple II, 2018Εφυαλωμένος ψαμμάργιλος32 x 42 x 34 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος

 

Ο Alberto Giacometti δημιούργησε τοThe Palace at 4 a.m. (1932), μια μικρή γλυπτική σύνθεση από ξύλο, ως μια σουρεαλιστική συνάντηση, ένα μυστηριώδες θέατρο που περιλαμβάνει τη δραματική συνάντηση ανάμεσα σε μια γυναίκα, ένα πουλί και μια σπονδυλική στήλη. Πάνω από αυτούς τους πρωταγωνιστές δεσπόζει μία τοτεμική οντότητα. Η σκηνή είναι ένα ανάκτορο πριν το ξημέρωμα, μια ώρα ονείρων, φαντασμάτων και μυστικών αναθέσεων. 

Αυτή την αλλόκοτη σκηνή του αριστουργήματος του Giacometti αξιοποιεί η έκθεση για να επικαλεστεί τα πνεύματα, τις τελετές και τους μύθους που στοιχειώνουν τους αρχαιολογικούς χώρους, όπως η Δήλος. Τα αγάλματά της, τα αρχιτεκτονικά της θραύσματα, τα αγγεία και οι επιτύμβιες στήλες της που έχουν συλλεχθεί εδώ, χαρακτηρίζουν μια κοσμοπολίτικη κοινότητα που εξαφανίστηκε πριν από δύο χιλιετίες. 

Όπως ακριβώς η Δήλος ένωσε κάποτε ανθρώπους από όλο το εύρος του αρχαίου κόσμου, η έκθεση The Palace at 4 a.m. περιλαμβάνειέναν παγκόσμιοκατάλογο 13 καλλιτεχνών. Παρουσιάζονται συνολικά 32 έργα, εκ των οποίων τα δύο αποτελούν νέες αναθέσεις του ΝΕΟΝ ειδικά για την έκθεση.

Η αφήγηση ρέει ανάμεσα στους χώρους, επιδιώκοντας να αναδείξει τα κοινά στοιχεία που εκτείνονται σε διαφορετικές χιλιετίες, πολιτισμούς και ηπείρους. 

 

Ian LawUntitled, 2018Ψημένος ψαμμάργιλος με εφυάλωση τέφρας Nami Jiro42 x 18 x 11.5 εκ.Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Rodeo, Λονδίνο/Πειραιά&Ian LawUntitled, 2018Ψημένος ψαμμάργιλος με εφυάλωση τέφρας46 x 22.5 x 13 εκ.Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Rodeo, Λονδίνο/Πειραιά
Ian LawUntitled, 2018Ψημένος ψαμμάργιλος με εφυάλωση τέφρας Nami Jiro42 x 18 x 11.5 εκ.Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Rodeo, Λονδίνο/Πειραιά&Ian LawUntitled, 2018Ψημένος ψαμμάργιλος με εφυάλωση τέφρας46 x 22.5 x 13 εκ.Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Rodeo, Λονδίνο/Πειραιά

 

Ian LawUntitled, 2018Ψημένος ψαμμάργιλος με εφυάλωση από τέφρα ξύλου (Nuka)57x23x11.5 εκ.Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Rodeo, Λονδίνο/Πειραιά
Ian LawUntitled, 2018Ψημένος ψαμμάργιλος με εφυάλωση από τέφρα ξύλου (Nuka)57x23x11.5 εκ.Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Rodeo, Λονδίνο/Πειραιά

 

Σαν μια θεατρική αυλαία, η μνημειώδης διακοσμητική κουρτίνα του Duro Olowo(νέα ανάθεση από τον ΝΕΟΝ για την έκθεση) συνδυάζει πολυποίκιλτα υφάσματα από το βόρειο και το νότιο ημισφαίριο και λειτουργεί ως πρελούδιο της έκθεσης. Μια εγκατάσταση από τεχνουργήματα, που παραπέμπουν τόσο στον πλατωνικό όσο και στον σαρκικό έρωτα, δημιούργησε η Χάρις Επαμεινώνδα. Η Simone Fattalπαρουσιάζει τα κεραμικά της, που παραπέμπουν σε χαϊκού και φέρνουν στο νου ερείπια της κλασικής εποχής και μορφές τεράτων, ενώ η Ρένα Παπασπύρουμετασχηματίζει με μαγικό τρόπο σύγχρονα απορρίμματα σε αρχαιολογικά θραύσματα. OIan Lawεπεμβαίνει στις προθήκες με τα καθαγιασμένα τεχνουργήματα, με αναθηματικές φιγούρες οι οποίες ενσωματώνουν την τέφρα των νεκρών.

Στην κεντρική αίθουσα, η Paloma Varga Weisz ρίπτει μια όμορφα σμιλεμένη στοχαστική θηλυκή φιγούρα από τον ουρανό· αιωρείται κρεμάμενη από μια κουρτίνα που ανακαλεί το μπαρόκ. Κάτω από αυτήν βρίσκονται δυο δυναμικά, εκφραστικά κεραμικά που φέρνουν στο νου τη σύνδεση τοπίου και ενδιαιτήματος, έργα της διάσημης ζωγράφου Lynda Benglis. Το έργο του Giacometti ζωντανεύει στην ταινία της Daria MartinInt he Palace, όπου η δημιουργός αναδομεί το μικροσκοπικό γλυπτό ως ένα σκηνικό σε φυσικό μέγεθος για μια ομάδα performerπου επιτελούν στάσεις και χειρονομίες της avantgarde. Ένας σπειροειδής χάρτης από θραύσματα της Στεφανίας Στρούζα(νέα ανάθεση από τον ΝΕΟΝ για την έκθεση) παραπέμπει στις περιπλανήσεις της Λητούς -της ερωμένης του Δία- στα νησιά του Αιγαίου, συνθέτοντας ένα βωμό αφιερωμένο στις θηλυκές θεότητες.

Σε μια άλλη πτέρυγα του μουσείου, τα επιβλητικά πορσελάνινα αγγεία του Barthélémy Toguo επενδύονται με λεπτές στρώσεις για να παρουσιάσουν τη θανατηφόρο εικονογραφία του ιού στην αφρικανική κοινωνία. Απέναντί τους κρέμονται αυτοπροσωπογραφίες της Zohra Opoku τυπωμένες σε υφάσματα από την Γκάνα, με τη εικόνα της να μεταμορφώνεται από στοιχεία της χλωρίδας που την περιβάλλει. Εκεί όπου το μουσείο γίνεται ο τόπος απόσυρσης για τα αγγεία της αρχαιότητας, ο Petrit  Halilaj δίνει ξανά ζωή σε θραύσματα κεραμικών και τα μεταμορφώνει σε πουλιά για τα οποία έχει κατασκευάσει δυο φωλιές. Σε ένα άλλο σημείο έχει εγκαταστήσει τον πιο θανάσιμο εχθρό των συντηρητών μουσείων – έναν τεράστιο σκώρο που κρέμεται από το ταβάνι του μουσείου, μια μεταφορά για αυτούς που αποκαλύπτουν τον εαυτό τους μόνο υπό την προστασία της νύχτας. 

Στον κήπο του μουσείου, η Μαρία Λοϊζίδουέχει κρεμάσει ένα τεράστιο τομάρι υφασμένο στο χέρι από ένα πλέγμα από ανοξείδωτο ατσάλι, κατάλοιπο ενός όντος που είτε έχει κυνηγηθεί και γδαρθεί, ή έχει αποβάλλει το δέρμα του για να μπορέσει να ξαναζήσει. 

Τα έργα συνυπάρχουν με τη μόνιμη αρχαιολογική συλλογή του Μουσείου και κάποια πρόσθετα τεχνουργήματα που έχουν επιλεγεί προσεκτικά από τους αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων. Μεταξύ αυτών και τρία αγγεία από τον Βόθρο της Καθάρσεως που μετά την ολοκλήρωση της συντήρησής τους επανατοποθετούνται στην έκθεση, αποκτώντας νέο περιεχόμενο με τη νέα μουσειογραφική προσέγγιση.

 

Ian LawUntitled, 2018Ψημένος ψαμμάργιλος με εφυάλωση από τέφρα ξύλου (Nuka)57x23x11.5 εκ.Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Rodeo, Λονδίνο/Πειραιά
Ian LawUntitled, 2018Ψημένος ψαμμάργιλος με εφυάλωση από τέφρα ξύλου (Nuka)57x23x11.5 εκ.Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Rodeo, Λονδίνο/Πειραιά

 

Ρένα ΠαπασπύρουSmall sampler from the Urban Landscape, 2018-19Ξύλο, πλεξιγκλάς99 x 90 εκ.Συλλογή της καλλιτέχνιδος&Ρένα ΠαπασπύρουSmall sampler from the Urban Landscape, 1979Μέταλλο100 x 100 εκ.Ιδιωτική συλλογή&Ρένα ΠαπασπύρουSmall sampler from the Urban Landscape,1979-81Διάφορα χαρτιά σε πλεξιγκλάς100 x 100 εκ.Ιδιωτική συλλογή, Αθήνα&Ρένα ΠαπασπύρουSmall sampler from the Urban Landscape, 1979Τοίχος, πλεξιγκλάς100 x 100 εκ.Ιδιωτική συλλογή, Αθήνα
Ρένα ΠαπασπύρουSmall sampler from the Urban Landscape, 2018-19Ξύλο, πλεξιγκλάς99 x 90 εκ.Συλλογή της καλλιτέχνιδος&Ρένα ΠαπασπύρουSmall sampler from the Urban Landscape, 1979Μέταλλο100 x 100 εκ.Ιδιωτική συλλογή&Ρένα ΠαπασπύρουSmall sampler from the Urban Landscape,1979-81Διάφορα χαρτιά σε πλεξιγκλάς100 x 100 εκ.Ιδιωτική συλλογή, Αθήνα&Ρένα ΠαπασπύρουSmall sampler from the Urban Landscape, 1979Τοίχος, πλεξιγκλάς100 x 100 εκ.Ιδιωτική συλλογή, Αθήνα

 

Όπως εξηγεί η Ελίνα Κουντούρη, Διευθύντρια του ΝΕΟΝ και συν-επιμελήτρια της έκθεσης,«Η σύμμειξη των αρχαίων και των σύγχρονων εκθεμάτων επιδεικνύει πώς η ανθρώπινη ανάγκη για την επιβολή τάξης σε ένα φαινομενικά άτακτο σύμπαν παρήγαγε αρχαία μυθολογικά πλάσματα και συντηρεί τις ανιμιστικές πεποιθήσεις που κυριαρχούν ακόμα και σήμερα σε τόσο μεγάλο μέρος της Αφρικής, της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής. Η συνύπαρξη μας θυμίζει τα κοινά τρωτά μας σημεία – πώς στιγματίζουμε και αποτυπώνουμε αυτό που φοβόμαστε και ταυτόχρονα προσδοκούμε».

Σύμφωνα με τη Iwona Blazwick,OBE, Διευθύντρια της Whitechapel Galleryκαι συν-επιμελήτρια της έκθεσης «Η αντιπαραβολή των τεχνουργημάτων της αρχαιότητας με τα έργα της τέχνης του σήμερα αποκαλύπτει κοινές ευαισθησίες, φόβους και επιθυμίες. Καθώς η τεχνολογία επεκτείνει την εικονική προσέγγιση γύρω από όλο τον κόσμο, είναι μέσα από αυτά τα καθημερινά αντικείμενα που είμαστε σε θέση να υπερβούμε τον χρόνο. Παρέχουν τον απτό δεσμό που συνδέει τις ζωές μας με αυτές των αρχαίων προγόνων μας και, με τη σειρά τους, είναι τα μνημεία που αφήνουμε στις μελλοντικές γενιές».

«Το Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκόνου ενσωματώνει πρόσκαιρα τη σύγχρονη τέχνη για να επαναπροσδιορίσει, εν τέλει, την κρισιμότητα της μνημειακής κληρονομιάς ως συστατικού στοιχείου και ως πυλώνα της κυκλαδικής κοινωνίας. Το παρελθόν υποδέχεται φιλόξενα στο σπίτι του το παρόν και το μουσείο, από περιχαρακωμένος πόλος μνήμης, μεταμορφώνεται σε δημιουργικό εργαστήρι πολιτισμικών συναντήσεων», σημειώνει ο Δημήτρης Αθανασούλης, διευθυντής της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων.

 

Ο καλλιτέχνης Petrit Halilaj.Φωτογραφία © Πάνος ΚοκκινιάςΕυγενική παραχώρηση ΝΕΟΝ
Ο καλλιτέχνης Petrit Halilaj.Φωτογραφία © Πάνος ΚοκκινιάςΕυγενική παραχώρηση ΝΕΟΝ

 

Ο καλλιτέχνης Petrit Halilaj.Φωτογραφία © Πάνος ΚοκκινιάςΕυγενική παραχώρηση ΝΕΟΝ
Ο καλλιτέχνης Petrit Halilaj.Φωτογραφία © Πάνος ΚοκκινιάςΕυγενική παραχώρηση ΝΕΟΝ

 

Zohra OpokuLife Oak Tree, 2015Σηρογραφία σε ροζέ βαμβακερό ύφασμα ζέρσεϊ105 x 79 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της Mariane Ibrahim Gallery&Zohra OpokuCyperus Papyrus, 2015Σηρογραφία σε γκρί βαμβακερό ύφασμα ζέρσεϊ105 x 79 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της Mariane Ibrahim Gallery&Zohra OpokuFicus Carica, 2015Σηρογραφία σε μπέζ σατέν ύφασμα105 x 79 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της Mariane Ibrahim Gallery&Zohra OpokuRhododendron, 2015-2016Σηρογραφία σε κρέμ βαμβακερό ύφασμα105 x 79 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της συλλογής Guillaume Clignet&Zora OpokuDicksonia Antartica, 2015Σηρογραφία σε κρέμ βαμβακερό ύφασμα105 x 79 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της συλλογής Guillaume Clignet
Zohra OpokuLife Oak Tree, 2015Σηρογραφία σε ροζέ βαμβακερό ύφασμα ζέρσεϊ105 x 79 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της Mariane Ibrahim Gallery&Zohra OpokuCyperus Papyrus, 2015Σηρογραφία σε γκρί βαμβακερό ύφασμα ζέρσεϊ105 x 79 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της Mariane Ibrahim Gallery&Zohra OpokuFicus Carica, 2015Σηρογραφία σε μπέζ σατέν ύφασμα105 x 79 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της Mariane Ibrahim Gallery&Zohra OpokuRhododendron, 2015-2016Σηρογραφία σε κρέμ βαμβακερό ύφασμα105 x 79 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της συλλογής Guillaume Clignet&Zora OpokuDicksonia Antartica, 2015Σηρογραφία σε κρέμ βαμβακερό ύφασμα105 x 79 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της συλλογής Guillaume Clignet

 

Η έκθεση The Palace at4 a.m. πραγματοποιείται παράλληλα με την έκθεσηSIGHTτου βρετανού καλλιτέχνη AntonyGormley, στον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο της Δήλου. Οι δύο εκθέσεις παρουσιάζονται σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, σε ανάθεση και διοργάνωση από τον ΝΕΟΝ. 

Οι δύο φορείς ξεκίνησαν τη συνεργασία τους πέρσι, με την επιτυχημένη έκθεση σύγχρονης τέχνης Constellationsinthedirt| Αστερισμοί στο χώμαπου πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι 2018 στο Κουφονήσι, ως πρόλογος της δημιουργίας της Αρχαιολογικής Συλλογής Κουφονησίου από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων. 

Οι δύο εκθέσεις αποτελούν παράδειγμα ενός μοντέλου συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού φορέα και πραγματοποιούνται με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε χρόνων δραστηριότητας του Οργανισμού ΝΕΟΝ στη δημόσια σφαίρα και τον σύγχρονο πολιτισμό. Ο ΝΕΟΝ συμπράττει με θεσμικούς φορείς πολιτισμού και ενεργοποιεί ιστορικούς τόπους σε δράσεις που συνδέουν δημιουργικά το αρχαιολογικό παρελθόν με τον σύγχρονο πολιτισμό.Μέσω της συνεργασίας με τον ΝΕΟΝ, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων πραγματοποιεί ένα άνοιγμα προς τη σύγχρονη τέχνη, υπογραμμίζοντας τη διαχρονικότητα της δημιουργίας και την ανάγκη για συνομιλία του “καθιερωμένου” παρελθόντος με τη σύγχρονη καλλιτεχνική έκφραση.

 

Μαρία ΛοϊζίδουPelage, 2018Επιφάνεια από ανοξείδωτο ατσάλι πλεγμένο στο χέρι, κρεμασμένη από μεταλλική κατασκευή180 x 160 x 40 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Μαρία ΛοϊζίδουPelage, 2018Επιφάνεια από ανοξείδωτο ατσάλι πλεγμένο στο χέρι, κρεμασμένη από μεταλλική κατασκευή180 x 160 x 40 εκ.Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος και της Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη

 

Barthélémy ToguoVaincre le virus! XI,2016Πορσελάνη200 x 50 εκ.© Barthélémy Toguo/Ευγενική παραχώρηση της Galerie Lelong & Co. και του Bandjoun Station&Barthélémy ToguoVaincre le virus! VIII, 2016Πορσελάνη200 x 50 εκ.© Barthélémy Toguo/Ευγενική παραχώρηση της Galerie Lelong & Co. και του Bandjoun Station&Barthélémy ToguoVaincre le virus! IIΙ, 2016Πορσελάνη200 x 50 εκ.© Barthélémy Toguo/Ευγενική παραχώρηση της Galerie Lelong & Co. και του Bandjoun Station&Barthélémy ToguoVaincre le virus! II, 2016Πορσελάνη200 x 50 εκ.© Barthélémy Toguo/Ευγενική παραχώρηση της Galerie Lelong & Co. και του Bandjoun StationInstallation view © Πάνος ΚοκκινιάςΕυγενική παραχώρηση ΝΕΟΝ
Barthélémy ToguoVaincre le virus! XI,2016Πορσελάνη200 x 50 εκ.© Barthélémy Toguo/Ευγενική παραχώρηση της Galerie Lelong & Co. και του Bandjoun Station&Barthélémy ToguoVaincre le virus! VIII, 2016Πορσελάνη200 x 50 εκ.© Barthélémy Toguo/Ευγενική παραχώρηση της Galerie Lelong & Co. και του Bandjoun Station&Barthélémy ToguoVaincre le virus! IIΙ, 2016Πορσελάνη200 x 50 εκ.© Barthélémy Toguo/Ευγενική παραχώρηση της Galerie Lelong & Co. και του Bandjoun Station&Barthélémy ToguoVaincre le virus! II, 2016Πορσελάνη200 x 50 εκ.© Barthélémy Toguo/Ευγενική παραχώρηση της Galerie Lelong & Co. και του Bandjoun StationInstallation view © Πάνος ΚοκκινιάςΕυγενική παραχώρηση ΝΕΟΝ

 

Iwona Blazwick, OBE, Διευθύντρια Whitechapel Gallery και Ελίνα Κουντούρη, Διευθύντρια ΝΕΟΝ
Iwona Blazwick, OBE, Διευθύντρια Whitechapel Gallery και Ελίνα Κουντούρη, Διευθύντρια ΝΕΟΝ

Έκθεση‘The Palace at 4 a.m.’

Διάρκεια: 18 Μαΐου – 31 Οκτωβρίου 2019

Εγκαίνια: 17 Μαΐου 2019

Ώρες λειτουργίας:

Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκόνου, Χώρα, Μύκονος

Δευτ-Τετ-Κυρ: 09.00-16.00

Πεμ-Παρ-Σαβ.: 09.00-21.00

Τρι: Κλειστά

 

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

H ΚΟΑ συναντα τον Σπιλμπεργκ. 15 πραγματα που δεν ξερατε για εκεινον Η πρώτη τη τάξει ορχήστρα της χώρας, θα ερμηνεύσει μελωδίες που επένδυσαν όλες τις στιγμές αγωνίας, έντασης, δακρύων και γέλιου ταινιών του Σπίλμπεργκ
Το Μουσειο ΑκροποληΣ εγινε δεκα χρονων και γιορταζει! Ευχαριστεί τα 14.500.000 επισκέπτες που βρέθηκαν στους χώρους του μέχρι σήμερα και διοργανώνει μια βεντάλια υπέροχων νέων δράσεων
Αγ.Σοφια ΤραπεζουντοΣ: Κραυγη για το βυζαντινο μνημειο του Ποντου Επιστολή στην τουρκική κυβέρνηση από το Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων με το βλέμμα στη διάσωση του μοναδικού βυζαντινού μνημείου του Πόντου.
Στη Δηλο του φωτοΣ με τιΣ 29 ανθρωπινεΣ μορφεΣ του Antony Gormley Η σύγχρονη τέχνη συναντά ένα χώρο εμπορίου και πολυπολιτισμικότητας, ένα τόπο ανταλλαγής ιδεών και αγαθών· κέντρο όπου λατρεύονταν διαφορετικές θρησκείες.
Νομισματα που αφηγουνται την ιστορια τηΣ ΕλλαδαΣ Την νομισματική τέχνη στην οποία η Ελλάδα έχει μεγάλη παράδοση αναδεικνύουν τα συλλεκτικά κι αναμνηστικά νομίσματα που τυπώνονται κάθε χρόνο από την ΤΤΕ και το ΥΠΟΙΚ
ΜεγαΣ ΑλεξανδροΣ: Η περιπετεια ενοΣ αγαλματοΣ στην Αθηνα Η ιστορία του αγάλματος του μεγάλου Αλεξάνδρου που βρήκε τη θέση του μετά από τρεις και πλέον δεκαετίες και αποκαλύπτεται στους Αθηναίους σήμερα, 19 Απριλίου 2019.
Τζ. Ασανζ: Ο ανθρωποΣ που αλλαξε τη δημοσιογραφια Ο άνθρωπος που άλλαξε τη δημοσιογραφία
Η ιστορια τηΣ αριστουργηματικηΣ ΠαναγιαΣ των Παρισιων Ο εμβληματικός γοτθικός ναός που συνδέθηκε άρρηκτα με την πόλη και την ιστορία της.
Αρχειο Παττακου : Σκοτεινη μνημη στο φωΣ Πολιτικές πρακτικές, ηθικές αξίες και ιδεοληψίες της μετεμφυλιακής εποχής και της χούντας των συνταγματαρχών.
Reuters: Οδοιπορικο στο Νησι του Πασχα, το πιο απομονωμενο του κοσμου Από την ώρα που το αεροπλάνο προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Mataveri στο χωριό Hanga Roa μέχρι τη δύση του ηλίου, το νησί αποκαλύπτει τις ομορφιές του

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook