X

"Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci": Μαθητές "εφευρέτες" διέπρεψαν στον Πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής με μοναδικές ρομποτικές κατασκευές

6.000 μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2020.

Γράφει: Ελινα Μαμμη

Ένα ταξίδι στον κόσμο της τεχνολογίας και της ρομποτικής γεμάτο προκλήσεις, δύσκολες αποστολές αλλά και διασκέδαση συνδυάζοντας παιχνίδι και δημιουργική σκέψη, είχαν την ευκαιρία να ζήσουν 6.000 μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου από όλη την Ελλάδα που συμμετείχαν στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2020, που διοργανώθηκε από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE.

Οι λιλιπούτειοι "επιστήμονες” έβαλαν τα δυνατά τους και δημιούργησαν εξαιρετικές ρομποτικές κατασκευές, εμπνευσμένες -μεταξύ άλλων- από την κλιματική αλλαγή, την αγροτική παραγωγή και τυποποίηση, αλλά και τις εφευρέσεις μεγάλων προσωπικοτήτων που έγραψαν ιστορία όπως ο Αρχιμήδης, ο Da Vinci και ο Ήρων.

Αν και η φετινή ήταν μια διαφορετική χρονιά με δύσκολες συνθήκες, οι μελλοντικοί επιστήμονες έδωσαν το παρών στον διαγωνισμό είτε με εξ’ αποστάσεως αξιολογήσεις, είτε με φυσική παρουσία στις εγκαταστάσεις της OTE Academy, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

"Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci"

Οι μαθητές δημοτικού, από 8 έως 12 ετών, διαγωνίστηκαν στα θέματα "Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci" και το "Ποδόσφαιρο 2x2".

Την πρώτη θέση της Ανοικτής κατηγορίας Δημοτικού "Από τον Αρχιμήδη στον DaVinci κατέκτησε η ομάδα Future Scientists 2 από το 2ο Δημοτικό σχολείο Αναβύσσου.

Το project της ομάδας μας μεταφέρει στην Αρχαία Ανάβυσσο όπου τα παιδιά χτίζουν έναν ναό με τη βοήθεια της ρομποτικής και όχι με την εκμετάλλευση δούλων. Όλα ξεκινούν σε ένα υπόγειο ορυχείο, όπου γίνεται εξόρυξη μάρμαρου και σιδήρου, ενώ στη συνέχεια οι μεγάλοι κύβοι μαρμάρου και σιδήρου μεταφέρονται στο πάνω επίπεδο όπου χτίζεται ο ναός.

Όλα γίνονται αυτοματοποιημένα πατώντας απλά ένα πλήκτρο σε δυο laptop, με ένα πολύπλοκο μηχανισμό που συνδυάζει την εφεύρεση του πολύσπαστου του Ήρωνα, την εφεύρεση του Αρχιμήδη που ονομάζεται "βαρουλκός” και τον καταπέλτη που είχε σχεδιάσει ο μεγάλος εφευρέτης Leonardo Da Vinci.

Οι Future Scientists 2, δήλωσαν για την κατάκτηση της 1ης θέσης:

"Είμαστε χαρούμενοι που συμμετείχαμε στο διαγωνισμό με ένα project για το οποίο δουλέψαμε πολύ και είμαστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα. Η φετινή προετοιμασία μας είχε προκλήσεις λόγω του κορωνοιού, γιατί έπρεπε να βρούμε νέους τρόπους να συνεργαστούμε. Μας αρέσει η εκπαιδευτική ρομποτική γιατί είναι κάτι τελείως ξεχωριστό, δημιουργικό και φέρνει καινούριες ιδέες και λύσεις. Σκεφτόμαστε, συνεργαζόμαστε, δουλεύουμε όλοι μαζί και φέρνουμε καλύτερα αποτελέσματα".


Minders2 - Τρίτη θέση

Η ομάδα Minders 2, η οποία κατέκτησε την τρίτη θέση της Ανοικτής κατηγορίας Δημοτικού "Από τον Αρχιμήδη στον DaVinci, δημιούργησε ένα ρομποτικό σύστημα, το οποίο έχει τοποθετηθεί σε ένα έξυπνο σπίτι και λειτουργεί ως σταθμός αποθήκευσης νερού με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και τη αξιοποίηση του βρόχινου νερού όλους τους μήνες του χρόνου.

Ουσιαστικά, οι μαθητές δημοτικού δημιούργησαν ένα έξυπνο σπίτι, το οποίο με την προσαρμογή του κοχλία του Αρχιμήδη στη σύγχρονη εποχή, αξιοποιεί το βρόχινο νερό και το χρησιμοποιεί ως σύστημα ποτίσματος. Η κατασκευή τους είναι τόσο "έξυπνη” που με τη βοήθεια αισθητήρα καταλαβαίνει αν είναι καλοκαίρι ή χειμώνας.

"Κλιματική Αλλαγή”

Οι μαθητές Γυμνασίου από 13 έως 15 ετών εργάστηκαν πάνω στα θέματα "Τα ποτάμια ενώνουν τους λαούς της Ευρώπης" και "Κλιματική Αλλαγή".

Η Coconut Team, δηλαδή οι μικροί χάκερς από τη Φλώρινα έχουν δημιουργήσει μια συσκευή που τοποθετείται σε ποδήλατο και συλλέγει περιβαλλοντικά δεδομένα κατά τη διάρκεια της βόλτας, τα οποία στέλνει στο Smartphone μέσω ασύρματης σύνδεσης.

Έτσι, ο κάθε ένας και η κάθε μία από εμάς γίνεται ερευνητής στον τόπο του και μοιράζεται τα δεδομένα που βρίσκει με τους υπόλοιπους, όπου κι αν βρίσκονται.

Οι μαθητές Γενικού Λυκείου, από 16-18 ετών διαγωνίστηκαν στα θέματα "Τρίλιζα" και "Κλιματική Αλλαγή", ενώ οι μαθητές Επαγγελματικού Λυκείου, από 16 έως 20 ετών στην "Αγροτική παραγωγή και τυποποίηση".

Δείτε όλες τις ομάδες που διακρίθηκαν στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2020, πατώντας εδώ.

"Όλο και περισσότεροι μαθητές στην Ελλάδα ασχολούνται με την εκπαιδευτική ρομποτική, το STEM και την τεχνολογία"

Ο πρόεδρος του WRΟ Hellas, Ιωάννης Σομαλακίδης δήλωσε για τη φετινή διοργάνωση που είχε αρκετές ιδιαιτερότητες λόγω της πανδημίας: "Κάθε χρόνο εντυπωσιαζόμαστε από τα παιδιά που συμμετέχουν στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, αλλά φέτος ειδικά οι μαθητές υπήρξαν πρότυπο συνέπειας και εργατικότητας στις προπονήσεις τους εν μέσω πανδημίας, φέρνοντας προς αξιολόγηση εξαιρετικές ρομποτικές λύσεις. Πολλά συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες, στους προπονητές δασκάλους τους, καθώς και στους γονείς τους. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που όλο και περισσότεροι μαθητές στην Ελλάδα ασχολούνται με την εκπαιδευτική ρομποτική, το STEM και την τεχνολογία".

"Με τη δύναμη της τεχνολογίας, μπορούμε να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους".

Ο Παναγιώτης Γαβριηλίδης, Chief Marketing Officer Οικιακών Πελατών Ομίλου ΟΤΕ, τόνισε ότι αξίζουν πολλά μπράβο σε αυτά τα παιδιά, που παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που έχει προκαλέσει η πανδημία -ειδικά για τους μαθητές- συνέχισαν να δουλεύουν ομαδικά πάνω σε ρομποτικές λύσεις, για τη συμμετοχή τους στον φετινό διαγωνισμό. Ακόμα επεσήμανε ότι "Η COSMOTE θα συνεχίσει να επενδύει στη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής στα ελληνικά σχολεία. Η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των παιδιών, η καλλιέργεια της ομαδικότητας και της δημιουργικότητας, είναι επένδυση στο μέλλον της χώρας μας. Με το πάθος και τις ιδέες των νέων ανθρώπων και με τη δύναμη της τεχνολογίας, μπορούμε να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους".

24.000 συμμετοχές μαθητών σε αυτή τη μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία

Από το 2015 έως σήμερα, οι συμμετοχές των μαθητών στους διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διοργανώνει ο WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE έχουν ξεπεράσει τις 24.000 ενώ σύμφωνα με έρευνα, το 85% των παιδιών που συμμετείχαν δήλωσαν ότι βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στον προγραµµατισµό, ενώ 7 στους 10 μαθητές ανέφεραν ότι μετά την εμπειρία τους στους διαγωνισμούς, είναι πιθανότερο να επιλέξουν καριέρα σχετική µε τους τοµείς του STEM, δηλαδή τις επιστήμες, τα μαθηματικά και την τεχνολογία.

Ακόμα, μέσω της συνεργασίας του WRO Hellas με την COSMOTE, κάθε χρόνο 1.500 εκπαιδευτικοί παρακολουθούν δωρεάν σεμινάρια κατάρτισης στην εκπαιδευτική ρομποτική και έχουν αναπτυχθεί σχετικά online βιβλία κατάρτισης.

Στήριξη στους νέους και στην ανάπτυξη των ψηφιακών τους δεξιοτήτων

Η COSMOTE διαχρονικά στηρίζει τους νέους και την ανάπτυξη των ψηφιακών τους δεξιοτήτων, μέσα από τομείς όπως η εκπαιδευτική ρομποτική και το STEΜ, με όραμα τη δημιουργία ενός κόσμου καλύτερου για όλους, με πρόσβαση στις δυνατότητες και τα οφέλη της νέας ψηφιακής κοινωνίας, ενώ μόνο για το 2019, η συνολική κοινωνική συνεισφορά της εταιρείας, ανήλθε σε €3,6 εκατ.