Οι βραδιές μουσικής δωματίου στο πλαίσιο του Κύκλου «Από τη Ρωσία με αγάπη» συνεχίζονται την Παρασκευή 17 Μαρτίου στις 8:30 μ.μ. στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής, με τη συναυλία του dissonArt Ensemble που τιτλοφορείται «Η Ρωσία στον 20ό και 21ο αιώνα».
Οι μουσικοί του γνωστού συνόλου, υπό τη διεύθυνση του Βλαδίμηρου Συμεωνίδη, θα δώσουν την ευκαιρία στους φίλους της μουσικής δωματίου να γνωρίσουν σπάνια έργα σύγχρονων ρώσων συνθετών, τα οποία γράφτηκαν από το 1987 έως το 2016.
Από την Γκουμπαϊντούλινα μέχρι τον Χουμπέεφ
Όπως τονίζει ο Χάρης Ξανθουδάκης, επιστημονικός σύμβουλος του Μεγάρου, στο σημείωμά του για το έντυπο πρόγραμμα του Κύκλου «Από τη Ρωσία με αγάπη»: «Οι μοντερνιστές “ανακαλύφθηκαν” σχετικά πρόσφατα και ενέπνευσαν πλήθος νέων συνθετών όπως παλαιότερα τη Σοφία Γκουμπαϊντούλινα, η οποία κέρδισε νωρίς τη διεθνή αναγνώριση, τον Κουρλιάντσκι, τον Χισμάτοφ, τον Χουμπέφ και τη Γκαριφζάνοβα. Πρόκειται για μερικούς από τους νέους ρώσους συνθέτες που ανοίγουν στη μουσική της πατρίδας τους νέους δρόμους και εξασφαλίζουν τη διαρκή παρουσία της στη συνεχιζόμενη πορεία της παγκόσμιας μουσικής προς το μέλλον».
Έτσι, το dissonArt Ensemble, στο πρόγραμμα της συναυλίας του στο Μέγαρο, θα ερμηνεύσει το Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.2, έργο του 1987, της Σοφίας Γκουμπαϊντούλινα (γενν. 1931) καθώς και πέντε δημιουργίες εκπροσώπων της νεότερης συνθετικής γενιάς.
Θα ακουστούν το έργο Punctuation marks (2008) για φλάουτο, κλαρινέτο, πιάνο βιολί και τσέλο του Ντμίτρι Κουρλιάντσκι (γενν. 1976), η σύνθεση Soglasie (2014) για φλάουτο, κλαρινέτο, κρουστά, 2 βιολιά, βιόλα και τσέλο του Σεργκέι Χισμάτοφ (γενν. 1983), το Study for New Music (2014) για φλάουτο, μπάσο κλαρινέτο, 2 βιολιά, βιόλα, τσέλο, πιάνο και κρουστά του Αλεξάντρ Χουμπέεφ (γενν. 1986), το έργο Half a Dog (2015) για φλάουτο, κλαρινέτο, τσέλο και πιάνο του Άντον Σβετλίτσνι (γενν. 1982) και το Almost broken music box I (2016) για φλάουτο, μπάσο κλαρινέτο, βιολί, βιόλα, τσέλο, κοντραμπάσο και πιάνο της Ελβίρας Γκαριφζιάνοβα (γενν. 1976).