
Όσοι ζούσαν στην Ευρώπη τον 19ο αιώνα, γνώριζαν ότι οι πιθανότητες να παραμείνουν ζωντανοί δεν ήταν πολλές, αφού οι επιδημίες διαδέχονταν η μια την άλλη και εμβόλια δεν υπήρχαν.
Το 1894, με την επιδημία της χολέρας να κάνει την εμφάνισή της, ο Βρετανός εφευρέτης και ανθρωπιστής Ουίλιαμ Χέσκεθ Λέβερ πρωτοπορεί δημιουργώντας ένα "σαπούνι με αποστολή".
Τότε που οι έννοιες της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της κοινωνικής αποστολής των εμπορικών σημάτων δεν υπήρχαν ούτε ως σκέψη στα μυαλά των λεξικογράφων, ο Λέβερ δημιούργησε το "Lifebuoy”, το σαπούνι με την αντιβακτηριδιακή δράση με ιερό σκοπό να σώσει ανθρώπινες ζωές από την επιδημία που μάστιζε τη χώρα.

Ο σκοπός επετεύχθη και σύντομα, το καινοτόμο αυτό σαπούνι έγινε σήμα κατατεθέν της υγείας και της καθαριότητας.
Τη δεκαετία 1910-1920, το Lifebuoy ακολουθώντας πιστά την αποστολή του κατάφερε να εκπαιδεύσει τις οικογένειες γύρω από την υγιεινή των χεριών. Το "σωσίβιο" αυτό ανέλαβε την εκπαίδευση μικρών παιδιών και ενηλίκων για το τι είναι τα μικρόβια και πόσο σημαντική είναι η υγιεινή των χεριών για την καταπολέμησή τους και την αποφυγή διάδοσης μεταδοτικών ασθενειών.
Την ίδια περίοδο ξεκίνησε και ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για τα σχολεία.
Ακολουθώντας πιστά την αποστολή του, συνέβαλε στην αναχαίτιση της ισπανικής γρίπης που ξέσπασε λίγα χρόνια αργότερα, έχοντας ήδη εκπαιδεύσει εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους στη σημασία της ατομικής υγιεινής ενώ στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου δημιούργησε κινητές μονάδες ζεστών λουτρών για να ανακουφίσει τους πολύπαθους κατοίκους του βομβαρδισμένου Λονδίνου, που είχαν χάσει τα σπίτια και τις ανέσεις τους.
Γιατί το Lifebuoy γεννήθηκε με σκοπό το κοινό καλό.

Το Lifebuoy σήμερα
Ένας "θρύλος" δεν γίνεται ποτέ τυχαία. Πρέπει να αποδείξει ότι αντέχει στο χρόνο και ότι μπορεί να κάνει την υπέρβαση σε σχέση με αυτό που περιμένουν οι άλλοι από εκείνον. Κάτι που έχει καταφέρει το Lifebuoy το οποίο εξελίχθηκε σε έναν θρύλο με διάρκεια και τεράστια εμπορική επιτυχία.
Το 2010, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Σχεδίου Αειφορίας της Unilever, η μάρκα Lifebuoy, με το θρυλικό αντιβακτηριδιακό σαπούνι και τα άλλα προϊόντα της σειράς, που έρχονται επιτέλους και στην Ελλάδα, έθεσε έναν σημαντικό στόχο: να προσεγγίσει, έως το 2020, ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους, στον αναπτυσσόμενο κυρίως κόσμο και να τους εκπαιδεύσει στο πλύσιμο των χεριών – σ’ αυτήν την απλή, καθημερινή διαδικασία που προστατεύει από τη διάδοση ασθενειών.
Ο στόχος επετεύχθη και με παρουσία σε πάνω από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο το Lifebuoy έχει ήδη συμβάλει στην αλλαγή συμπεριφοράς μικρών και μεγάλων στο θέμα της καθαριότητας και της προσωπική υγιεινής.
Ακόμα, μέσα από το πρόγραμμα "Help a Child Reach 5” βοηθά τα παιδιά του αναπτυσσόμενου κόσμου να φτάσουν την ηλικία των 5 ετών, μέσα από τη συνήθεια να πλένουν τακτικά τα χέρια τους με ένα αντιβακτηριδιακό σαπούνι.
Σήμερα το θρυλικό… "σωσίβιο" δίνει το "παρών" στην πανδημία Covid-19, συνεχίζοντας να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί το κοινό σχετικά με την σωτήρια αξία του πλυσίματος των χεριών που, μαζί με τη μάσκα και την απόσταση, είναι τα βασικά όπλα μας απέναντί της.
Το Lifebuoy έχει μια εντυπωσιακή και εμπνευσμένη ιστορία που δίκαια το έκανε θρύλο, σώζωντας ζωές από το 1894 μέχρι σήμερα.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr