Όλες οι εκθέσεις που θα δούμε Ιανουάριο και Φεβρουάριο στο μουσείο Μπενάκη

Με πλούσια εκθεσιακή δραστηριότητα σε όλους τους χώρους του ξεκινά το 2020 το Μουσείο Μπενάκη.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Όλες οι εκθέσεις που θα δούμε Ιανουάριο και Φεβρουάριο στο μουσείο Μπενάκη

Με το άνοιγμα της νέας χρονιάς συνεχίζεται το πλούσιο εκθεσιακό πρόγραμμα του Μουσείου Μπενάκη. Οι νέες εκθέσεις που εγκαινιάζονται αυτό το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2020 είναι αυτή του Αλέκου Λεβίδη με τον τίτλο ΤΑ «ΜΥΘ-ΙΣΤΟΡΙΚΑ» στην Πινακοθήκη Γκίκα από τις 15 Ιανουαρίου 2020, έως τις 14 Μαρτίου 2020.

Τα «Μυθ-ιστορικά» του Αλέκου Λεβίδη είναι μια σειρά εικοσιτεσσάρων έργων που ζωγραφίστηκαν στη διάρκεια τεσσάρων δεκαετιών (1980-2019) και φέρουν έντονα το αυτοβιογραφικό στοιχείο. Το προσωπικό βίωμα πλέκεται με κοινωνικά και πολιτικά γεγονότα που διαμόρφωσαν τη ζωή του ζωγράφου, ενώ το «μέσα» συνδέεται με το «έξω», το «μικρό» με το «μεγάλο» και ο μύθος με την «πραγματικότητα». Μέσα από τις εικόνες, ο Λεβίδης διαχειρίζεται τη σχέση του με την ιστορία χωρίς νοσταλγία· με τρόπο υπαινικτικό, συχνά αλληγορικό και, πάνω από όλα, συνειρμικό. Δεν προβαίνει σε δηλώσεις ιστορικού ή πολιτικού περιεχομένου. Αντλεί από το παρόν και το παρελθόν για να δημιουργήσει προσωπικές μυθιστορίες δυνάμει ανοιχτές σε εξίσου προσωπικές αναγνώσεις του θεατή.

Η Πινακοθήκη Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, το μουσείο-αρχείο της γενιάς του ’30 που αποτέλεσε το ύστατο μουσειακό έργο του Άγγελου Δεληβορριά, δεν είναι τυχαία επιλογή. Ο Λεβίδης, γεννημένος στο τέλος του πολέμου, ζυμώθηκε με τη δημιουργία αυτής της γενιάς όπως και με το διεθνές κίνημα του μοντερνισμού. Στην εφηβεία του διαμορφώθηκε από το πολιτισμικό στερέωμα που οι εκπρόσωποί της –κάποιοι από τους οποίους υπήρξαν και δάσκαλοί του– έστησαν μεταπολεμικά· τη λογοτεχνία, την ποίηση, το θέατρο, τη ζωγραφική, τη μουσική, τον κινηματογράφο, τον λαϊκό πολιτισμό. Σε όλη την πορεία του δεν σταμάτησε να εμπνέεται από το έργο τους. Επομένως, θεωρεί την κατοικία - εργαστήριο του Χατζηκυριάκου-Γκίκα, περισσότερο από κάθε άλλο χώρο της Αθήνας, και δικό του «σπίτι». Τα «Μυθ-ιστορικά» λοιπόν αποτελούν, από τη μια, χαιρετισμό στον φίλο που έφυγε και, από την άλλη, μικρό αντίδωρο στο έργο αυτής της κιβωτού ζωντανού παρελθόντος.

Όλες οι εκθέσεις που θα δούμε Ιανουάριο και Φεβρουάριο στο μουσείο Μπενάκη
Έργο του Αλέκου Λεβίδη

Η επόμενη έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, Αίθ. Κωστοπούλου έχει τίτλο Η ΑΘΗΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ, 1821-1896 και εγκαινιάζεται στις 11 Φεβρουαρίου, ενώ θα διαρκέσει έως τις 26 Απριλίου 2020.

Πρόκειται για ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ της Μαρίας Ηλιού και μια φωτογραφική έκθεση. Όταν παρουσιαζόταν το ντοκιμαντέρ «Σμύρνη η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης» το 2012 στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, ο Άγγελος Δεληβορριάς και η Μαρία Ηλιού, μιλούσαν συχνά για το καινούργιο project της Μαρίας που ήταν πέντε ιστορικά ντοκιμαντέρ για την ιστορία της σύγχρονης Αθήνας, από το 1821 έως τις μέρες μας.

Ο Άγγελος Δεληβορριάς πρότεινε τότε τους τίτλους και πολύτιμες ιδέες. Το αποτέλεσμα είναι πράγματι πέντε ταινίες ντοκιμαντέρ, από τις οποίες η πρώτη, «Η Αθήνα από την ανατολή στη δύση, 1821-1896» θα παρουσιαστεί φέτος (13/02 -26/04/2020) στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, παράλληλα με μια φωτογραφική έκθεση.

«Η Αθήνα από την ανατολή στη δύση, 1821-1896» παρουσιάζει την ιστορία της Αθήνας τον 19ο αιώνα, με οπτικό υλικό από αρχεία της Ελλάδας, της Ευρώπης, της Αμερικής, του Καναδά και της Αυστραλίας αλλά και με ήχους και μουσική της εποχής εκείνης.

Το project αφιερώνεται στη μνήμη του Άγγελου Δεληβορριά.

Από τις 12 Φεβρουαρίου έως τις 26 Απριλίου, κατά τη διάρκεια της έκθεσης το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει μια σειρά καθημερινών προβολών του ντοκιμαντέρ στο αμφιθέατρο του ίδιου κτηρίου.

Παράλληλα συνεχίζονται οι εκθέσεις:

Μανώλης Χάρος
Το νησί των Θησαυρών
Διάρκεια: έως 26 Ιανουαρίου 2020
Μανώλης Χάρος
Μανώλης Χάρος

Η έμπνευση για τη συγκεκριμένη ενότητα έργων του Μανώλη Χάρου που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό αντλήθηκε από κλασικά αριστουργήματα, μύθους, αστυνομικές νουβέλες που παρά το πέρασμα τόσων χρόνων εξακολουθούν να είναι επίκαιρα και να αποτελούν ένα πολυπρισματικό όχημα για την έκφραση κριτικής βασικών κοινωνικοπολιτικών συμπεριφορών.

Η έκθεση χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες και περιλαμβάνει περίπου 50 δισδιάστατα εικαστικά έργα μικτής τεχνικής (ζωγραφική, χαρακτική) και μία κατασκευή τριών διαστάσεων. Οι τίτλοι των έργων είναι όλοι λέξεις ή φράσεις από πηγές που είναι για τον δημιουργό η υπόγεια αναφορά στο Νησί των δικών του Θησαυρών. Οι ήρωες των λέξεων και των παραμυθιών είναι ξεναγοί για τα εικαστικά έργα, τα οποία μέσα από τη μορφή τους (ζωγραφική -χαρακτική- προβολή, κλπ.) προσκαλούν τον θεατή να μετέχει στη σκέψη του δημιουργού και τη φαντασιακή λειτουργία της έμπνευσης.

Πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι αρχετυπικές φιγούρες του πειρατή, του εύζωνα, του στρατιώτη και του cowboy αλλά και οι στιγμές-φράσεις της κλασικής λογοτεχνίας που βοηθούν τον θεατή να ανακαλύψει την πορεία σκέψης του δημιουργού και τα σημεία αναφοράς ενός έργου ζωής˙ μια βύθιση στις πηγές έμπνευσης του καλλιτέχνη, που δίνονται στον θεατή, σαν πρόσκληση μετάβασης στο προσωπικό νησί των θησαυρών του ζωγράφου.

Την έκθεση συνοδεύει πλούσια εικονογραφημένη έκδοση με τίτλο Μανώλης Χάρος – Το νησί των θησαυρών, 84 σελίδων με 70 φωτογραφίες και κείμενο της ιστορικού τέχνης και επιμελήτριας της έκθεσης Ελένης Αθανασίου.

Ευγενία Κουμαντάρου
Ταπεινός Παράδεισος
Διάρκεια έως 9 Φεβρουαρίου 2020
Ευγενία Κουμάνταρου
Ευγενία Κουμάνταρου

Τα τελευταία είκοσι χρόνια, η Ευγενία Κουμαντάρου φωτογράφιζε την Τήνο, επιστρέφοντας και αποτυπώνοντας κάθε φορά μια νέα διαδρομή εξωτερικής και εσωτερικής αναζήτησης.

Πρώτα απεικονίζονται το τοπίο και η ζωή των Κάτω Μερών της Τήνου, που πηγάζουν από τα μεσαιωνικά χρόνια, και μεταμορφώνονται με την καλλιτεχνική ματιά σε έναν ταπεινό παράδεισο. Οι φωτογραφίες αναδεικνύουν αυτό το «χειροποίητο νησί» μέσα από καμπυλωτές πεζούλες, ατέλειωτους πέτρινους τοίχους, κυκλικά αλώνια και τετραγωνισμένα χωράφια. Τα πορτρέτα της, αποτυπώνουν συμπονετικά τη σκληρότητα της ζωής των χωρικών και απεικονίζουν με τρυφερότητα τα ζώα, συντροφιά αναπόσπαστα συνδεδεμένη, με την ευημερία των αγροτών.

Προχωρώντας πέρα από τη συμβολική απεικόνιση της Τήνου, η Κουμαντάρου κινείται προς το αφηρημένο. Αρχικά αφαιρώντας το πλαίσιο και στη συνέχεια και τις απτές λεπτομέρειες, μετατρέπει καμάρες και κατώφλια, γωνίες και παράθυρα, από αρχιτεκτονικά στοιχεία, σε επιφάνειες όπου σκοτάδι και φως αιωρούνται σε μία εύθραυστη ισορροπία. Αισθησιακές φόρμες αναδύονται από τις σκιές, γαληνεύοντας την ψυχή και αποκαλύπτοντας, εικόνα με εικόνα, πως ο ταπεινός παράδεισος που αναζητούμε έξω, ενδεχομένως να περικλείεται και μέσα μας.

Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη

ΥΦΑΝΣΕΙΣ.
Ζωγραφική και Ταπισερί στην Ελλάδα από το 1960 έως σήμερα
Διάρκεια έως 16 Φεβρουαρίου 2020
Υφάνσεις: έργο του Ν. Χατζηκυριάκου-Γκίκα
Υφάνσεις: έργο του Ν. Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Η έκθεση αφορά στη σύζευξη ζωγραφικής και ύφανσης και στη δημιουργία μιας παράλληλης οπτικής πάνω σε έργα Ελλήνων καλλιτεχνών και τις αντίστοιχες ταπισερί και τα χειροποίητα handtufted χαλιά που δημιουργήθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Έργα της δεκαετίας του 1960 που μεταφέρθηκαν σε ταπισερί από τον Γιάννη Φαϊτάκη, έργα της δεκαετίας του 1970 που έγιναν χειροποίητα χαλιά με πρωτοβουλία της γκαλερί «Νέες Μορφές», αλλά και υφάνσεις Ελλήνων καλλιτεχνών που εργάστηκαν στη Γαλλία και την Αγγλία.

Η έκθεση επίσης παρουσιάζει έργα σύγχρονων καλλιτεχνών από το 1980 και έπειτα, όπου η χειροτεχνική διαδικασία της ύφανσης δημιουργεί περίοπτες Fiber Art κατασκευές.Επιμέλεια έκθεσης: Ειρήνη Οράτη, Κωνσταντίνος Παπαχρίστου
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Alpha Bank


Christian Zervos & Cahiers d’ Art.
Η Αρχαϊκή Στροφή
Διάρκεια έως 1 Μαρτίου 2020
Cahiers d' art
Cahiers d' art

Στις 5 Αυγούστου 1933 μια παρέα φίλων, μεταξύ των οποίων οι Le Corbusier, Fernand Léger, László Moholy-Nagy, Siegfried Giedion, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας κ.ά., επιβιβάζονται στο πλοιάριο Αφρός για έναν πενθήμερο περίπλου του Αιγαίου με στάσεις στην Αίγινα, τον Πόρο, τη Σέριφο, την Ίο, τη Σαντορίνη, το Σούνιο. Εκεί, όπως γράφει ο Giedion, αναγνωρίζουν ότι «η ελληνική μορφή γεννήθηκε από ετούτο το φως και ετούτη τη γη». Η κρουαζιέρα λαμβάνει χώρα στο περιθώριο του CIAM 4 (Διεθνές Συνέδριο Μοντέρνας Αρχιτεκτονικής) και σηματοδοτεί την ανάδειξη της Ελλάδας ως κατεξοχήν τόπου όπου παρελθόν και παρόν συνθέτουν τη μοντέρνα συνθήκη.

Ποιος όμως ευθύνεται για αυτή τη σύνδεση της Ελλάδας με την αφρόκρεμα του μοντερνισμού;

Πρόκειται για τον ελληνικής καταγωγής εκδότη και κριτικό Christian Zervos (Αργοστόλι 1889–Παρίσι 1970), ιδρυτή του πρωτοποριακού περιοδικού (1926–1960) και της ομώνυμης γκαλερί και εκδοτικού οίκου, που μεταξύ άλλων είχε και την αποκλειστικότητα έκδοσης και προβολής των ζωγραφικών έργων του Pablo Picasso σε ένα μνημειακό έργο που αριθμεί 33 τόμους.

Η αρχαϊκή στροφή των Cahiers d’art οργανώθηκε γύρω από αυτό το (πρώτο) πολυπόθητο ταξίδι επιστροφής του Zervos στην Ελλάδα αλλά και γύρω από την έκδοση του πρώτου αρχαιολογικού εγχειρήματος του εκδοτικού οίκου που παρουσιάζει μια επισκόπηση της ελληνικής τέχνης. Το βιβλίο είχε τίτλο L’art en Grèce, des temps préhistoriquesau début du XVIIIe siècle και παρουσιάστηκε τότε ως «Ένα απαραίτητο εγχειρίδιο για την κατανόηση της σύγχρονης τέχνης» που προοριζόταν «για τους καλλιτέχνες και τους ποιητές». O Zervos πρότεινε, τόσο στα αρχαιολογικά βιβλία όσο και στο περιοδικό, μία νέα οπτική πάνω στα αρχαιολογικά ευρήματα, η οποία τα ενεργοποιούσε στο παρόν, εγγράφοντας τη μοντέρνα τέχνη μέσα σε μια ιστορική προοπτική, μέσω κυρίως της φωτογραφικής αντιπαράθεσης και της δημιουργίας εκλεκτικών συμπαθειών.

Τι γνωρίζουμε όμως σήμερα για τον Zervos και τη συμβολή του στη διαμόρφωση της μοντέρνας τέχνης, στην πρόσληψη του κυβισμού και του έργου του Picasso, στην καθιέρωση ρηξικέλευθων εκδοτικών πρακτικών, στην ανάδειξη της προκλασικής αρχαιολογίας αλλά και στο εγχώριο ρεύμα της ελληνικότητας;

Η έκθεση που του αφιερώνεται, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, εκκινεί από τη διαπίστωση ότι ο Zervos αποτελεί έναν από τους μεγάλους «αγνοημένους» της ιστορίας της τέχνης και φιλοδοξεί να καλύψει αυτό το κενό, εισάγοντας παράλληλα το ευρύ κοινό στο πολύπλευρο και βαρυσήμαντο έργο του κριτικού.

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν 60 περίπου σπάνια και μοναδικά έργα μοντέρνας τέχνης των Matisse, Miró, Picasso, Laurens, Calder, Lam, Kandinsky, Γκίκα, Σκλάβου, Giacometti, Brancusi, κ.ά. από την προσωπική συλλογή του Zervos, τα οποία θα ταξιδέψουν για πρώτη φορά εκτός του Vézelay. Παράλληλα, τεκμήρια από το Μουσείο Zervos και από αρχεία και βιβλιοθήκες της Ελλάδας και του Παρισιού θα αποκαλύψουν τη σημασία των εκδόσεων Cahiersd’art για την εξέλιξη της μοντέρνας τέχνης στο Παρίσι. Στην έκθεση, επίσης, θα δοθεί έμφαση στο ευρύτερο πλαίσιο επινόησης και πρόσληψης του «μεσογειακού πριμιτιβισμού» από τους θιασώτες της μοντέρνας τέχνης. Τέλος, η δραστηριότητα του Christian Zervos θα συσχετισθεί με τη νεώτερη ελληνική πνευματική ζωή, ορίζοντας τα θεμέλια της μεθοδολογίας του σε σχέση με την ελληνική του καταγωγή και αναδεικνύοντας τη σημασία του για την πρόσληψη του μοντερνισμού στην Ελλάδα.

Η έκθεση βασίζεται στα αποτελέσματα του ερευνητικού προγράμματος της Γαλλικής Σχολής Αθηνών με τίτλο «Christian Zervos au miroir de la Grèce », το οποίο διεξάγεται από το 2017 με τη συνεργασία ομάδας ερευνητών που δραστηριοποιούνται στη Γαλλία και στην Ελλάδα.

Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Γαλλική Σχολή Αθηνών (EFA), Μουσείο Zervos (Vezelay)

Από τον κόσμο του Ομήρου.
Τήνος και Κυκλάδες στη Μυκηναϊκή εποχή
Διάρκεια έως 8 Μαρτίου 2020
Όλες οι εκθέσεις που θα δούμε Ιανουάριο και Φεβρουάριο στο μουσείο Μπενάκη - εικόνα 6

Στην έκθεση παρουσιάζονται τα ευρήματα του σπάνιου για ολόκληρο το Αιγαίο μυκηναϊκού θολωτού τάφου στην Αγία Θέκλα, στην Τήνο, τον οποίο ανέσκαψε ο Γεώργιος Δεσπίνης το 1979. Τόπος ταφής ενός γένους «αριστοκρατών», ο τάφος της Αγίας Θέκλας είναι ένας από τους μόλις τρεις γνωστούς θολωτούς μυκηναϊκούς τάφους στις Κυκλάδες. Τα πολύτιμα ευρήματά του αντικατοπτρίζουν το υψηλό πολιτισμικό επίπεδο της εποχής και αναδεικνύουν πτυχές του Μυκηναϊκού πολιτισμού, ο οποίος δικαίως μπορεί να θεωρηθεί από τους λαμπρότερους στην ιστορία της Ευρώπης.

Επίσης, περιλαμβάνονται αρχαιότητες και από άλλες σημαντικές προϊστορικές θέσεις του Αιγαίου, και συγκεκριμένα από τη Νάξο, τη Δήλο, τη Μύκονο, την Πάρο, τη Μήλο, τη Σίφνο, τη Θήρα και την Κέα, με αποτέλεσμα ο επισκέπτης να αποκτά πληρέστερη εικόνα της φυσιογνωμίας και της σπουδαιότητας του Μυκηναϊκού πολιτισμού στις Κυκλάδες. Την αφήγηση συνθέτουν ενότητες μέσα από τις οποίες φωτίζονται βασικοί άξονες της ζωής των ανθρώπων της εποχής, όπως ο καθημερινός βίος, η λατρεία, ο πόλεμος, τα ταφικά έθιμα. Επιλεγμένα αντικείμενα, αντιπροσωπευτικά έργα κεραμικής, μεταλλοτεχνίας, μικροτεχνίας, ειδωλοπλαστικής, κοσμηματοποιίας, αναδεικνύουν όψεις της θαυμαστής παρακαταθήκης των Μυκηναίων, οι οποίοι αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, την Ιλιάδα και την Οδύσσεια.

Διοργάνωση: Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων - Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού, Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, Μουσείο Μπενάκη

Aegean Desert
Πρίγκιπας Νικόλαος
Διάρκεια έκθεσης μέχρι 19 Ιανουαρίου 2020
Όλες οι εκθέσεις που θα δούμε Ιανουάριο και Φεβρουάριο στο μουσείο Μπενάκη - εικόνα 7

Δύο βιωματικές εγκαταστάσεις σε δύο πόλεις, την Αθήνα και την Ντόχα, εμπνευσμένες από την απεραντοσύνη και τη ρευστότητα της φύσης. Έχοντας μελετήσει τους παραλληλισμούς ανάμεσα στην έρημο του Κατάρ και το Αιγαίο Πέλαγος, ο Πρίγκιπας Νικόλαος δημιούργησε δύο βιωματικές εγκαταστάσεις στην Αθήνα και στην Ντόχα όπου παρουσιάζει εικόνες από την έρημο του Κατάρ δίπλα σε φωτογραφίες του Αιγαίου Πελάγους. Οι εικόνες υπογραμμίζουν την ομορφιά και την ιδιαιτερότητα των εναλλασσόμενων αυτών τοπίων ενώ σε κάποιες συνενώνονται τα δύο στοιχεία, η έρημος και η θάλασσα, δημιουργώντας ένα οπτικό παιχνίδι. Οι εγκαταστάσεις, στηριγμένες στην τοπική αρχιτεκτονική και εμπλουτισμένες με παραδοσιακές μουσικές και ακούσματα δημιουργημένα σε συνεργασία με ντόπιους καλλιτέχνες, τονίζουν τον διάλογο των πολιτισμών μέσω της τέχνης. Άλλωστε η αλληλεπίδραση θεμάτων, μέσων και ερεθισμάτων είναι κεντρική ιδέα στο έργο του Πρίγκιπα Νικολάου. Σε έναν κόσμο όπου οι οπτικές απεικονίσεις κυριαρχούν, ο δημιουργός επιζητά μια διαδραστική σχέση με τους θεατές και τους προκαλεί να δουν, να ακούσουν και να νιώσουν, επιτυγχάνοντας την μέθεξη.

Η έρημος του Κατάρ απαθανατίστηκε σε ένα από τα ταξίδια του Πρίγκιπα Νικόλαου στη Ντόχα, όταν ήταν καλεσμένος της Α.Ε. Σεΐχα Αλ Μαγιάσα Μπιν Χαμάντ Αλ Θάνι, μιας από τις σημαντικότερες μορφές στον χώρο της τέχνης παγκόσμια. Στην Αθήνα, οι φωτογραφίες θα φιλοξενηθούν σε μια σκηνή Βεδουίνων (bait al shaar) η οποία θα δημιουργηθεί ειδικά για την έκθεση στην αυλή του Μουσείου Μπενάκη Ισλαμικής Τέχνης. Παράλληλα στη Ντόχα, οι φωτογραφίες θα παρουσιαστούν σε έναν παραδοσιακό αιγαιοπελαγίτικο ανεμόμυλο που θα κατασκευαστεί στο πολιτιστικό ίδρυμα Katara.

Επιμέλεια έκθεσης: Μαριλένα Κουτσούκου

Διοργάνωση: Muse/Lab

Μελίτα Βαγγελάτου
Καζαμπλάνκα
Διάρκεια έκθεσης: μέχρι 1 Μαρτίου 2020
Όλες οι εκθέσεις που θα δούμε Ιανουάριο και Φεβρουάριο στο μουσείο Μπενάκη - εικόνα 8

Η φωτογραφική έκθεση της Μελίτας Βαγγελάτου αποτελεί μία γνωριμία με ορισμένες περιοχές της Καζαμπλάνκας, μιας σύγχρονης κοσμοπολίτικης μεγαλούπολης, όπου υπάρχουν γειτονιές που οι κάτοικοι ζουν ακόμα όπως ζούσαν στα χωριά από τα οποία προήλθαν.

Στα έργα της παρουσιάζει ατόφιο τον τρόπο ζωής σε αυτές τις παραδοσιακές συνοικίες και καταγράφει τις πολύχρωμες σκηνές από την καθημερινή ζωή στην πόλη. Με μία ισχύ που μαγνητίζει, οι φωτογραφίες αναδεικνύουν έθιμα, τελετουργικά και συνήθειες που άντεξαν στον χρόνο, όπως η επίσκεψη στο χαμάμ, η ράθυμη συζήτηση καθώς και η δραστηριότητα των περιπλανώμενων μικροπωλητών και νερουλάδων. Επίσης, συνυφαίνεται ένα αρχιτεκτονικό πορτραίτο της πόλης, με φωτογραφίες από τα αντιπροσωπευτικό αρχιτεκτονήματα της πόλης που παρουσιάζουν γλαφυρά την ιστορία του τόπου.

Η Μελίτα Βαγγελάτου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αλεξάνδρεια ενώ έχει ζήσει και ταξιδέψει σε πολλές χώρες από τις οποίες εμπνέεται. Έχει εκθέσει έργα της στην Ελλάδα και το Μαρόκο, όπου ζει τώρα, και πολλά έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές. Μάλιστα, οι φωτογραφίες της συμπεριλήφθησαν στην προσπάθεια ανάδειξης της αρχιτεκτονικής του 20ού αιώνα της Καζαμπλάνκας ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Αυτή την εποχή, συγγράφει ένα βιβλίο για την περιοχή Μπουσμπίρ της Καζαμπλάνκας, ενώ για τον Ιούνιο 2020 ετοιμάζει τη συμμετοχή της σε μια φωτογραφική έκθεση στη Γενεύη, η οποία θα ταξιδέψει και σε άλλες χώρες.

Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

03 Ιουλ 2020 | 13:58

Είναι η "υπόθεση Ρόσγουελ" η μητέρα όλων των hoaxes;

Πόσα ξέρουμε πραγματικά για την πρώτη θεωρία συνωμοσίας με εξωγήινους από το 1947

ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ 01 Ιουλ 2020 | 13:49

H TUDOR παρουσιάζει τη νέα έκδοση "Navy Blue"

Η Tudor, διατηρώντας την ιστορική παράδοση, παρουσιάζει το νέο μοντέλο.

01 Ιουλ 2020 | 12:39

Νέα εφαρμογή σύμμαχος στην καθημερινότητα που προσφέρει 1€ στο Εθνικό Σύστημα Υγείας με κάθε Download

Η τεχνολογία αποτελεί σύμμαχό μας όχι μόνο για την ποιοτικότερη ενημέρωση, αλλά και για να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο.

29 Ιουν 2020 | 15:07

Tι γνωρίζουμε για το Foundation, τη νέα σειρά της Apple TV+

Το διαστημικό έπος του Isaac Asimov προσγειώνεται σύντομα στις οθόνες μας.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ 26 Ιουν 2020 | 18:27

Viber: Τέλος η σύνδεση με το Facebook - Πώς επήλθε η ρήξη στις σχέσεις των δύο εφαρμογών

όπως ανακοίνωσε η εφαρμογή, θα αφαιρέσει τα Facebook Connect, Facebook SDK και GIPHY, αλλά και θα διακόψει κάθε διαφημιστική δαπάνη στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης

26 Ιουν 2020 | 12:54

Ο "Τυφώνας" στη Μακρόνησο - Η ξεχωριστή αποστολή καθαρισμού

Τα μέλη του "Typhoon Project" και οι εθελοντές αποβιβάστηκαν στη Μακρόνησο, σε μια ξεχωριστή αποστολή καθαρισμού.

25 Ιουν 2020 | 15:16

Greek Villages: Μία μεγάλη κοινότητα στο Instagram αναδεικνύει την ομορφιά των ελληνικών χωριών

Οι Πολυχρόνης Καμπισόπουλος και Κωνσταντίνος Σπυριδάκος μιλούν για την ιδέα τους να αναδείξουν την ομορφιά της ελληνικής υπαίθρου.

24 Ιουν 2020 | 15:18

Πώς η Tesla κατάφερε να γίνει η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη

Κάποτε ακουγόταν σαν ανέκδοτο. Σήμερα, το όνειρο του Elon Musk αποτελεί πραγματικότητα.

24 Ιουν 2020 | 14:04

Η Apple αλλάζει. Γιατί όμως;

Ο λόγος που η κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας αποφάσισε να χαράξει τον δικό της δρόμο.

23 Ιουν 2020 | 15:33

Η Google αποφάσισε να τα βάλει με το Pinterest

Το νέο project ονομάζεται Keen.

22 Ιουν 2020 | 15:18

3 νέες θρίλερ σειρές του Netflix από 3 διαφορετικές χώρες

Μόλις ανακαλύψαμε ποιο θα είναι το επόμενο binge-watching σου.

22 Ιουν 2020 | 15:01

7 συμπτώσεις και επιχειρηματικά λάθη που έγραψαν ιστορία

Τραφελαφικές καταστάσεις που διδάσκουν ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του επιχειρηματία είναι να μη φοβάται τα λάθη (του).

22 Ιουν 2020 | 14:46

Το ελληνικό Ποζιτάνο βρίσκεται στην Ήπειρο

Όλα όσα κάνουν μοναδική την Πάργα.