Σκάνδαλο: Η Gucci «φόρεσε» τις δημιουργίες της σε αγάλματα του Παρθενώνα

Ο οίκος Gucci εξοργίζει την Unesco: Σχεδίασε ένα ειδικό διαφημιστικό πρότζεκτ με photoshop στο οποίο «ντύνει» τα γλυπτά του Παρθενώνα με ρούχα του.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Σκάνδαλο: Η Gucci «φόρεσε» τις δημιουργίες της σε αγάλματα του Παρθενώνα

Το λες και μεταμοντέρνα καλλιτεχνική παρέμβαση. Ο οίκος Gucci προκαλεί μεγάλο σκάνδαλο και εξοργίζει την Unesco: Σχεδίασε ένα ειδικό διαφημιστικό πρότζεκτ με photoshop στο οποίο «ντύνει» τα γλυπτά του Παρθενώνα με ρούχα του.

Διόνυσος με χίπστερ look;

Στα βιντεάκια που πόσταρε πριν από λίγο καιρό η γνωστή εταιρεία Gucci στο επίσημο προφίλ της στο Instagram, βλέπουμε το άγαλμα του Διονύσου, στο Ανατολικό αέτωμα που αναπαριστά τη γέννηση της θεάς Αθηνάς, με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί να βγάζει selfie με το κινητό. Και στο Δυτικό Αέτωμα ο Κέκροπας διαφαίνεται ντυμένος χίπις ο Ιλισσός φοράει γυναικεία κοσμήματα και μαζί με τνη Καλλιρρόη που κρατάσει το iphone της, παρακολουθούν τη φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την ονομασία της πόλης.

Η αναπαράσταση προκάλεσε οξύτατη αντίδραση της Unesco Πειραιώς και Νήσων η οποία κάνει λόγω για ευτελισμό κλασσικών έργων μοναδικού κάλλους και αισθητικής και εικαστικό βανδαλισμό των γλυπτών.

Παρατίθεται η καταγγελία της UNESCO Πειραιώς & Νήσων

«Στη γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν τη φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.

Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρεία Gucci στο επίσημο προφίλ της στο instagram (https://www.instagram.com/gucci) για να διαφημίσει τη νέα της σειρά.

Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ' όλον τον κόσμο. Ειρωνευόμενη τα «δάκρυα της Καρυάτιδας» και γελοιοποιώντας τον αγώνα των Ελλήνων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα ­ «ασήμαντες λεπτομέρειες » μπροστά στα σημαντικά κέρδη των πωλήσεων ­ η Εταιρεία επέλεξε τον παραπάνω τρόπο για να προβάλλει το έργο της Derya Çakırsoy ως «δημιουργικό». Συγκεκριμένα πρόκειται για «καλλιτεχνική παρέμβαση» στις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του Δυτικού και Ανατολικού Αετώματος του Παρθενώνα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματα των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.

Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα.

Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς». Παρακάτω παρουσιάζουμε τις φωτογραφίες που δημοσίευσε η Gucci σε αντιστοιχία με τα γλυπτά από το Ανατολικό και Δυτικό Αέτωμα του Παρθενώνα».

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

25 Οκτ 2021 | 11:16
22 Οκτ 2021 | 11:44

Αυτά είναι τα H&M μποτάκια που φοράνε ήδη όλες οι fashionistas: Ταιριάζουν σε κάθε στυλ

Μία όχι και τόσο αναμενόμενη επιλογή που θα κάνει τη διαφορά στο ντύσιμο σου.

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 21 Οκτ 2021 | 16:19

Τα μαζεύει ο Πετρούνιας για το #metoo: Παρεξηγήθηκαν οι δηλώσεις μου, στηρίζω τα θύματα σεξουαλικής βίας [εικόνες]

Απολογητική δήλωση του Λευτέρη Πετρούνια στο Instagram, μετά τον σάλο που ξέσπασε με το σχόλιό του για το κίνημα του #metoo.

20 Οκτ 2021 | 13:33
20 Οκτ 2021 | 11:29

Η Μάρα Ζαχαρέα με κοστούμι από το Zara που θα φορούσε κάθε ενημερωμένη fashionista

Η Μάρα Ζαχαρέα έδειξε την προτίμηση της στο χρώμα που είναι η πιο δυνατή τάση της σεζόν.

20 Οκτ 2021 | 10:00

Φέτος το φθινόπωρο σίγουρα θα φορέσουμε τις μπότες της Φαίης Σκορδά

Αυτές είναι οι μπότες που θα μεταμορφώσουν κάθε ντύσιμό σου.

ΣΤΙΣ ΗΠΑ 20 Οκτ 2021 | 07:56

Μοντέλο του Instagram που είχε επισκεφτεί τη Μύκονο και τη Σαντορίνη μαχαίρωσε τον φίλο της

Περιοριστικά μέτρα επέβαλε το δικαστήριο σε ένα 22χρονο μοντέλου στις ΗΠΑ που μαχαίρωσε τον φίλο της.

18 Οκτ 2021 | 13:39

Η Μαρία Ηλιάκη φόρεσε τα H&M φλατ παπούτσια των ονείρων μας: Η πιο δυνατή τάση της σεζόν

Τα ιδανικά παπούτσια για κάθε περίσταση μέσα στην ημέρα σου.

O ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ INSTAGRAM 18 Οκτ 2021 | 11:37

No baby news: Η εγκυμονούσα Εριέττα Κούρκουλου αποκάλυψε τη γυναίκα που της έδινε κουράγιο όταν τα έβλεπε όλα μαύρα

"Η υπογονιμότητα δεν κάνει διακρίσεις. Αδιαφορεί για την κοινωνική τάξη σου, το είδος της εργασίας σου, δεν την αφορά ούτε το όνομα σου ούτε και ο αριθμός των μηδενικών στον τραπεζικό σου λογαριασμό"

18 Οκτ 2021 | 10:13
ΜΕΤΑ ΤΗΝ "ΕΠΙΘΕΣΗ” ΤΗΣ PETA 18 Οκτ 2021 | 08:21

Yves Saint Laurent, Gucci και Balenciaga απειλούν την ελληνική γούνα

Στην Ελλάδα, στη βιομηχανία της γούνας, δραστηριοποιούνται 1.200 επιχειρήσεις και απασχολούνται 5.000 εργαζόμενοι. Η χώρα εισπράττει από τις εξαγωγές 45 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΔΕΚΑΔΑ 17 Οκτ 2021 | 12:34

Instagram: Αυτοί είναι οι δέκα Έλληνες ηθοποιοί με τους περισσότερους ακόλουθους

Ποιοι Έλληνες ηθοποιοί θεωρούνται οι ''βασιλιάδες'' του Instagram