Γιατί ελληνικά ερευνητικά προγράμματα, σπάνια φθάνουν στην αγορά

Για την έλξη καινοτομίας απαιτείται η ύπαρξη επαρκούς μεγέθους αγορών και κινήτρων

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Γιατί ελληνικά ερευνητικά προγράμματα, σπάνια φθάνουν στην αγορά

Με την παραδοχή ότι στην Ελλάδα δημιουργούνται "ωραία" ερευνητικά προγράμματα που όμως σπάνια "φτάνουν" στην αγορά, και επαναλαμβάνοντας ότι "καινοτομία σημαίνει μετατροπή της γνώσης σε χρήματα", ο συγκοινωνιολόγος, ομότιμος καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Γιώργος Γιαννόπουλος, ανεπιστέλλον μέλος της ακαδημίας Αθηνών, υπογράμμισε του λόγους "της αποτυχίας", μιλώντας στην ημερίδα που διοργάνωσαν το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ), σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Υπογραμμίζοντας τη σημασία του τριπλού "έλικα" (πανεπιστημίου -γνώσης, επιχειρήσεων -αγοράς και διακυβέρνησης) - ο κ. Γιαννόπουλος, τόνισε ότι η αναγκαιότητα εφαρμογής του, οφείλεται στην ανάγκη για επίτευξη σοφής διαχείρισης της γνώσης, καθώς και της διασύνδεσής της με την επιχειρηματικότητα στην πράξη. Αναφερόμενος στη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα, αναφορικά με τους παράγοντες έλξης της καινοτομίας, επισήμανε ότι είναι ελάχιστοι οι πυρήνες καινοτομίας στη χώρα μας, κυρίως σε ΙΤ και βιοτεχνολογία, ενώ η οικονομική κρίση έχει μειώσει το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων. Πρόσθεσε, όμως ότι υπάρχουν και οι εξαιρέσεις και είναι πολύ περιορισμένα και χωρίς σταθερή ροή χρηματοδοτούμενα προγράμματα έρευνας, με τον ιδιωτικό τομέα μάλιστα "να συμμετέχει πολύ λίγο κυρίως στη βιοτεχνολογία (φαρμακευτικές εταιρείες). Σημείωσε, δε, ότι για την έλξη καινοτομίας απαιτείται η ύπαρξη επαρκούς μεγέθους αγορών και κινήτρων που να επιτρέπουν την ανάληψη ρίσκου και τόνισε "η ελληνική αγορά είναι μικρή και η μόνη διέξοδος είναι οι αγορές του εξωτερικού".

Πρόσθεσε, ακόμα, ότι στην Ελλάδα δεν ευνοείται η έλξη καινοτομίας, συνεπεία των γραφειοκρατικών εμποδίων και διοικητικών βαρών, για το άνοιγμα λειτουργία και κλεισίματος μιας επιχείρησης, επισημαίνοντας ότι είναι ελλιπής η εισαγωγή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, δεν υπάρχει σταθερή φορολογική πολιτική και είναι ελάχιστα τα κονδύλια για εξασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων. Συμπλήρωσε, επίσης, ότι δεν υπάρχουν οικονομικά κίνητρα για την ενασχόληση με την καινοτομία. "Μέσα σε όλα αυτά, το αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό των ελληνικών πανεπιστημίων απαξιώνεται από την κατάσταση αναρχίας και υποχρηματοδότησης στα ελληνικά ΑΕΙ. Η δια βίου εκπαίδευση βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα", είπε

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Β. Ελλάδας (ΣΕΠΒΕ), Κωστής Καγγελίδης, επισήμανε ότι οι δυσκολίες έγκεινται στη συμμετοχή των ελληνικών εταιρειών πληροφορικής με αξιώσεις στο Industry 4.0, στην προσέλκυση κεφαλαίων για την εκπόνηση επιχειρηματικών σχεδίων και την ίδρυση καινοτόμων επιχειρήσεων και στον μεταχηματισμό των επιχειρήσεων στο μοντέλο της παραγωγής διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία I Grow Labs, μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του ΑΠΘ, να αναπτύξουν τις καινοτόμες ιδέες τους, λαμβάνοντας τεχνογνωσία από εταιρείες τεχνολογίας. Πρόκειται για κοινή πρωτοβουλία του ΑΠΘ, του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος, με στόχο την αντιμετώπιση του brain drain, προσφέροντας στις νέες και τους νέους αποφοίτους, μια εναλλακτική οδό προς την έρευνα και την επιχειρηματικότητα.

Στην εκδήλωση μίλησαν ο εξωτερικός σύμβουλος του Thess INTEC, του Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης, Νίκος Γιαννουλίδης, ο πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Συστημάτων Ευφυών Μεταφορών -ITS Hellas, Ευάγγελος Μητσάκης και ο καθηγητής και διευθυντής του εργαστηρίου εφαρμοσμένης θερμοδυναμικής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, Ζήσης Σαμαράς, ο οποίος και παρουσίασε τις δύο πετυχημένες spin off εταιρείες που ίδρυσαν.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ

φωτο ΑΠΕ

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

`
27 Νοε 2020 | 12:59

Το ERTFLIX τιμά τον Ντιέγκο Μαραντόνα

Ο "θεός της μπάλας" μέσα από τρεις αγώνες του "ΜEXICO 86" που έμειναν στην ιστορία

26 Νοε 2020 | 14:47

Γιατί δε θα υπάρξει ποτέ άλλος σαν τον Ντιέγκο Μαραντόνα

Όλα όσα κάνουν τον Ντιέγκο Μαραντόνα, one of a kind.

25 Νοε 2020 | 14:51

10 πράγματα που δεν φανταζόταν κανείς για τον Φιντέλ Κάστρο

Άγνωστες πτυχές από τη ζωή του Comandante της κουβανικής επανάστασης.

25 Νοε 2020 | 14:43

Απίστευτο ρεκόρ! 100 εκ. followers στο TikTok σε 18 μήνες

Ποια TikToker έσπασε κάθε ρεκόρ σε social media;

25 Νοε 2020 | 14:37

Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή αθλητικά παπούτσια του 2020

Η λίστα του Lyst με τα 10 κορυφαία ζευγάρια.

25 Νοε 2020 | 10:39

Η ευεργετική επίδραση του ελαιολάδου ως ασπίδα προστασίας για τη σκλήρυνση κατά πλάκας σε διεθνή πανεπιστημιακή μελέτη

Η ευεργετική επίδραση των φαινολικών συστατικών του ελαιολάδου στο ζωικό πειραματικό μοντέλο της σκλήρυνσης κατά πλάκας η οποία δημοσιεύτηκε στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Antioxidants, με τη συμμετοχή της ELAWON.

24 Νοε 2020 | 15:31

Αυτή είναι η σειρά που σπάει κάθε ρεκόρ στο Netflix

Είναι και επίσημα η μίνι σειρά με την μεγαλύτερη τηλεθέαση στην πλατφόρμα.

24 Νοε 2020 | 15:20

Οι 10 κορυφαίες ταινίες για το ποδόσφαιρο

Όταν ο βασιλιάς των σπορ κατακτά τη μεγάλη οθόνη.

23 Νοε 2020 | 15:13

The Queen's Gambit: Γνώρισε τις αληθινές Beth Harmon του σκακιστικού κόσμου

Είναι νέες, όμορφες και χαίρουν μεγάλης εκτίμησης σε έναν χώρο που παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανδροκρατούμενος, το σκάκι.

23 Νοε 2020 | 15:13

O Μπάρακ Ομπάμα κανε το ντεμπούτο του στο TikTok με αυτό το βίντεο

Έτοιμος να ανοίξει ένα ακόμα λογαριασμό στα social media είναι ο πρώην Αμερικανός Πρόεδρος.

23 Νοε 2020 | 14:56

Πού (και πώς) θα ταξιδεύουμε το 2021

Αν υποθέσουμε ασφαλώς ότι θα ξεμπερδέψουμε σύντομα με τον κορονοϊό.

23 Νοε 2020 | 14:56

Πώς το σκάκι έγινε πάλι μόδα: Το άθλημα που διεκδικεί μια θέση σε Ολυμπιακούς Αγώνες

Οι φανατικοί οπαδοί του θα διαφωνούσαν. Θα το ονόμαζαν θρησκεία.

20 Νοε 2020 | 15:37

Η ρητορική μίσους στο Facebook σε αριθμούς

Μία στις 1.000 φορές οι χρήστες στο βλέπουν περιεχόμενο με κηρύγματα μίσους.