X

SUP Free Hackathon: Όταν οι νέοι άνθρωποι κάνουν πράξη τη βιωσιμότητα

Μια ομάδα τεσσάρων νεαρών στην κορυφή του πρώτου μαραθώνιου καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών.

Γράφει: Ελινα Μαμμη

Την ώρα που η συζήτηση για τη βιωσιμότητα και την πράσινη ανάπτυξη έχει ανοίξει, λίγες είναι οι εταιρείες που κάνουν ουσιαστικό έργο πάνω σε αυτούς τους σκοπούς, ενθαρρύνοντας έμπρακτα τις νέες ιδέες και δίνοντας το βήμα σε νέους ανθρώπους για να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους.

Η Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, έκαναν τη βιωσιμότητα πράξη μέσα από τον διαγωνισμό που "έτρεξε" στη χώρα μας στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας "Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης", υπό τη διοργάνωση της εταιρίας τεχνολογίας και καινοτομίας Crowdpolicy.

Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς και Δρ Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια Κοινωφελές Ίδρυμα "Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης"

Διοργάνωσαν, λοιπόν, τον πρώτο μαραθώνιο καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών για μια Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης, SUP Free hackathon, που έδωσε την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να καινοτομήσουν και να μειώσουν τα πλαστικά μιας χρήσης.

Με αφετηρία την 11η Δεκεμβρίου του 2020, 34 ομάδες και startups από όλη την Ελλάδα παρουσίασαν τις εφαρμογές και τις προτάσεις τους για τη μείωση των πλαστικών μιας χρήσης μπροστά στην επιτροπή αξιολόγησης.

Οι πέντε που ξεχώρισαν (Feel The Cup, MS, ECOCup, Analog Programmers και Resolution) απέσπασαν χρηματικά βραβεία και δωροεπιταγές, και εξασφάλισαν την είσοδό τους στο 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης SUP Free Innovation Lab.

Κατά τη διάρκεια αυτού του προγράμματος, οι ομάδες έλαβαν υποστήριξη για να αναπτύξουν την λύση τους σε παραγωγική εφαρμογή, την οποία παρουσίασαν στο τριήμερο εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκε στο Sani Resort στη Χαλκιδική.

Η ημέρα του τελικού είχε μεγάλη αγωνία, και τελικά οι ομάδες που διακρίθηκαν ήταν δύο και όχι μία. Η μεγάλη νικήτρια ήταν η ECOCup, η ομάδα του Θανάση Κουκούλη, της Κατερίνας Κατσαούνη, του Γιώργου Αντωνόπουλου και του Ιωάννη Μπραντ Ιωαννίδη, αποσπώντας το μεγάλο έπαθλο των 40.000€ για την επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας της.

Οι τέσσερις ανέπτυξαν ένα mobile app που λειτουργεί ως οικολογικό σύστημα loyalty και επιβραβεύει τον χρήστη όταν αγοράσει το ρόφημά του στο δικό του επαναχρησιμοποιούμενο σκεύος, κάνοντας την μείωση πλαστικών ποτηριών μια διασκεδαστική υπόθεση.

Με όραμα έναν κόσμο όπου κανένα πλαστικό μιας χρήσης δεν θα καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής και στο περιβάλλον, η ομάδα των τεσσάρων δημιούργησε την εφαρμογή ECOCup που είναι ένα "πράσινο" σχέδιο πιστότητας μεταξύ αγοραστών και πωλητών. Μέσα από τη χρήση της, ο καταναλωτής μπορεί να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και να ανταμειφθεί με εκπτώσεις και πρόσβαση σε αποκλειστικές προσφορές.

Αλλά και η επιχείρηση θα επωφεληθεί μέσα από το σταθερό πελατειακό κοινό, ενώ θα ενισχύσει το πράσινο αποτύπωμά της εξοικονομώντας παράλληλα χρήματα από τη μείωση χρήσης των ποτηριών μιας χρήσης.

Κατερίνα Κατσαούνη και Θανάσης Κουκούλης, Co-Founders της εφαρμογής "ECOCup"

Η άλλη ιδέα που διακρίθηκε στο SUP Free Hackathon ήταν αυτή του 17χρονου Αλέξανδρου Πέτκου ο οποίος παρουσίασε την "MS" πρωτότυπη υπηρεσία αυτόματου καθαρισμού περιοχών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και robotics για την αναγνώριση και την περισυλλογή απορριμμάτων και απέσπασε τη χρηματοδότηση για την υλοποίηση της υπηρεσίας.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο SUP Free hackathon - Lidl Ελλάς (lidl-hellas.gr)