Τ. Μαυράκης (Admine): Τα φτερά μας ήταν φτιαγμένα από ένα ιδιαίτερο κράμα

«Make or break» είπαν αυτοί οι τρεις «τύποι» από τη Θεσσαλονίκη κι έκαναν το πρώτο. Σήμερα η Admine είναι η κορυφαία ίσως ανεξάρτητη ελληνική digital agency.

Τ. Μαυράκης (Admine): Τα φτερά μας ήταν φτιαγμένα από ένα ιδιαίτερο κράμα

Είναι ένας από τους τρεις «τύπους», όπως λέει, που αν και εκτός διαφημιστικής αγοράς αποφάσισαν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στο χώρο συνιστώντας μια ... ασύμμετρη απειλή. Ο Γιώργος Ζωγράφος μόλις είχε κατέβει από Λονδίνο, ο Νίκος Ευμορφίδης βρισκόταν στις παρυφές του χώρου στο media planning & account management κι ο Τηλέμαχος Μαυράκης προερχόταν από μια καριέρα στο marketing με τελευταία στάση την Βιέννη. Κάπως έτσι ξεκίνησε η Admine το 2008 στη Θεσσαλονίκη. Δέκα χρόνια μετά ο Τηλέμαχος Μαυράκης ως CEO της Admine μπορεί να καυχηθεί για ένα πολυβραβευμένο independent digital-first agency, που άνοιξε επίσης γραφεία σε Λευκωσία (2011), Αθήνα (2012), Πορτογαλία (2015) με «60+ πορωμένους Adminers και πελάτες σε 8 χώρες».

Λίγο η επαγγελματική «καταγωγή» των ιδρυτών, λίγο η «συναισθηματική» έδρα, λίγο η κουλτούρα «don’t talk unless it’s important», η Admine είχε πάντα πίσω της ένα πέπλο μυστηρίου. Παρ' όλα αυτά είναι η εταιρεία πίσω από τις καμπάνιες των: Honda, Philip Morris International (Papastratos), Eurobank, αλλά και του Σαββίκου, «του πιο παλιού και πιστού πελάτη της Admine, την αλυσίδα εστίασης στην Θεσσαλονίκη». Σύμφωνα με τη φιλοσοφία των υπευθύνων της, ο καταναλωτής παρά τα 15+ κοινωνικά δίκτυα είναι σήμερα ιδιαίτερα δυσπρόσιτος. Η προσοχή του διασπάται ανά 8 δευτερόλεπτα. Κάθε καμπάνια που υπογράφουν, λοιπόν, έχει ένα οδηγό: Να «μιλάει» με τον καταναλωτή, να δημιουργεί σχέση, να «τρίβεται» συναισθηματικά με αυτόν

Στα δέκατα γενέθλιά της, η Admine έχει να προσθέσει στην τροπαιοθήκη της την 3η θέση στην κατάταξη βραβείων των Ermis Awards (έχει συγκεντρώσει 20 Ermis Awards και 2 Grand Ermis) αλλά και το γεγονός ότι ο συνιδρυτρής και γενικός διευθυντής της ήταν από τους φιναλίστ για το Entrepreneurial Award των Study UK Alumni Awards 2018 του British Council. Κι ήταν αυτή η διάκριση του 37χρονου Τηλέμαχου Μαυράκη που έδωσε την ευκαιρία συνέντευξης του στο TheTOC.

Τ. Μαυράκης (Admine): Τα φτερά μας ήταν φτιαγμένα από ένα ιδιαίτερο κράμα
Ο Τηλέμαχος Μαυράκης (δεξιά) με την με την κ. Άννα Καλλιάνη, Ελληνίδα Πρόεδρο του Ελληνοβρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και τον κ. Σπύρο Σούλη, Πρεσβευτή των Study UK Alumni Awards 2017-18 στην Ελλάδα

- Τι σημαίνει για εσάς σε προσωπικό και τι σε επαγγελματικό επίπεδο το γεγονός ότι ήσασταν από τους φιναλίστ για το Entrepreneurial Award των Study UK Alumni Awards 2018 του British Council;

Είναι μια μεγάλη τιμή να βρίσκεται κανείς ανάμεσα σε ανθρώπους που έχουν πετύχει τόσο νωρίς, τόσα πολλά. Ένιωσα σε ορισμένες περιπτώσεις δέος βλέποντας όχι απλά τα επιτεύγματα συνυποψηφίων αλλά την ενέργεια τους για να καταφέρουν ακόμα περισσότερα. Άρα, να βρίσκομαι δίπλα τους, ανάμεσα τους, είναι τιμή μου.

- Τι, πιστεύετε, είναι αυτό που μέτρησε περισσότερο στη δική σας την περίπτωση για να προταθείτε;

Πραγματικά δεν μπορώ να πω ότι το έχω αποκωδικοποιήσει, δεν ήμουν στην επιτροπή. Πιστεύω πως μάλλον ήταν ένα ισομερές μείγμα από εξωστρέφεια, τεχνολογία, commitment στον άνθρωπο, και επιτευγμάτων της Admine, που σήμερα είναι η κορυφαία ίσως ανεξάρτητη ελληνική digital agency.

- Πως θα σχολιάζατε την επιλογή των προσώπων που βραβεύτηκαν;

Εξαιρετικές επιλογές, σε βαθμό που δεν πίστευα πως υπάρχουν τόσο νέοι, ταλαντούχοι και επιτυχημένοι άνθρωποι δίπλα μας.

- Τι πιστεύετε ότι σας έχουν προσφέρει οι σπουδές που έχετε κάνει στη Βρετανία;

Η Βρετανία ανοίγει τους ορίζοντες σου, καθώς είσαι συμμαθητής με ανθρώπους προερχόμενους από 5-10-20 χώρες, με διαφορετικές κουλτούρες που όταν αντιμετωπίζεις ένα ακαδημαϊκό θέμα, τότε πραγματικά μπορείς να πάρεις τόσα διαφορετικά perspectives. Δεν είναι δηλαδή απλά το επίπεδο σπουδών υψηλό, είναι οι παραστάσεις που παίρνεις κάθε μέρα.

- Ποια η άποψή σας για τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Βρετανίας;

Πιστεύω πως είναι μονόδρομος ειδικά για μεταπτυχιακό επίπεδο όπου ψάχνεις ένα επιστημονικό deep dive και τον προ-πομπό μιας σημαντικής καριέρας.

- Η βαθιά ύφεση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα λειτούργησε ενισχυτικά ή αποτρεπτικά στη δική σας την περίπτωση;

Όσο και αν μια κρίση σε αναγκάζει να αναπτύξεις νέες δεξιότητες και περισσή επιμονή και υπομονή, μια τέτοια ύφεση δεν βοηθάει κανέναν. Σίγουρα, η ύφεση ανάγκασε όλους μας στην Ελλάδα να κινηθούμε με τα δικά μας φτερά, χωρίς χρηματοδοτικά βοηθήματα ή τον «αέρα» μιας υγιούς οικονομίας. Άρα σε αυτό το επίπεδο, ναι ίσως η ύφεση μας βοήθησε να ξεχωρίσουμε καθώς τα φτερά μας ήταν φτιαγμένα από ένα ιδιαίτερο «κράμα». Πάντως ταυτόχρονα, δυστυχώς, η ύφεση απέτρεψε πολλούς καλούς να ανοίξουν τα φτερά σου και «έστριψε» πιο πολλούς να φύγουν εκτός χώρας. Θα ήταν δηλαδή πολύ εγωιστικό να το δω ως «κάτι καλό».

- Ποια τα μεγαλύτερα προβλήματα για να εξελιχθείτε στο χώρο του digital marketing;

To digital marketing από το 2008 είναι ο πιο ραγδαία αναπτυσσόμενος χώρος του marketing καθώς μεταβάλλεται δραματικά λόγω της τεχνολογίας των media και φυσικά των κοινωνικών δικτύων. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να συνειδητοποιήσεις πως αυτό που σχεδίασες πριν από 6μήνες ως οργάνωση, service design, προϊόν, θέλει επανασχεδιασμό ξανά και ξανά, θέλει να βρίσκεις ανθρώπους με ιδιαίτερο σετ δεξιοτήτων (analysts, motion designers, full stack developers)… Το μεγαλύτερο challenge με το digital marketing είναι πως πρέπει να είσαι σε 24/7 εγρήγορση οργανωσιακά καθώς ένα νέο release προιόντος, όπως έγινε πριν από 7 μέρες με το IGTV (Instagram tv) μπορεί να αλλάξει όλον τον προσανατολισμό του brand.

- Πόσο δύσκολο ήταν να ανοίξετε τα φτερά σας εκτός Ελλάδας; Πως αυτό έγινε κατορθωτό;

Κάθε προσπάθεια για επιτυχία στο εξωτερικό, χρειάζεται πιστεύω την ανάπτυξη 3 βασικών δεξιοτήτων: Υψηλό know-how στον τομέα, δηλαδή να προσφέρεις κάτι που στην τοπική αγορά λείπει. Cultural-awareness, δηλαδή πολύ καλή αντίληψη της διαφορετικότητας της κουλτούρας, μια δεξιότητα που την απέκτησα στην Βρετανία. Άπειρη επιμονή και χρόνο, καθώς η επιτυχία δεν συμβαίνει, ούτε «έρχεται». Αυτά είναι αν θέλετε, τα προαπαιτούμενα.

Για να μιλήσουμε όμως λίγο πιο ωμά, για την επιτυχία χρειάζεται πάντα και η χρυσόσκονη της τύχης και εμείς είμασταν ιδιαίτερα τυχεροί στο θέμα των συνεργασιών μας στις αγορές της Κύπρου και της Πορτογαλίας κυρίως επειδή πολύ σύντομα βρήκαμε εξαιρετικούς ανθρώπους και συνεργάτες. Το πιο σημαντικό ίσως όμως διαφοροποιό στοιχεία του «make or break» είναι οι άνθρωποι, και κυρίως οι πρώτοι άνθρωποι που θα εμπιστευτείς για να στήσουν το γραφείο, να φέρουν στις πλάτες τους την Admine, να θέσουν τα standards και άλλα πολλά. Αυτοί οι Adminers είναι και ο πιο σημαντικός ίσως παράγοντας για την επιτυχία.

- Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο επίτευγμά σας σήμερα;

Μια καταπληκτική εταιρία που πρωταγωνιστεί σε πολλές αγορές, μια ομάδα γεμάτη ενθουσιασμό και όρεξη για μεγάλες καμπάνιες που αλλάζουν το ρου των brands και μια οικογένεια αγαπημένη και ισορροπημένη!

- Θα μπορούσε κι αν ναι με τι τρόπο να προβληθεί ένα πιο «υγιές» προφίλ της Ελλάδας στο εξωτερικό;

Θα μπορούσε φυσικά. Είναι και στα όρια του αυτονόητου για τους επαγγελματίες της επικοινωνίας, αλλά θα ρωτήσω απλά: Πότε ήταν η τελευταία φορά που έγινε publicity campaign για την Ελλάδα στο εξωτερικό με συγκεκριμένα κοινά και στόχους; Έχει η Ελλάδα στρατηγική στα social media; Σαν χώρα φυσικά όχι ως τουριστικός προορισμός.. Ποτέ τα πράγματα δεν «συμβαίνουν», τα πράγματα «γίνονται». Το success story της Εσθονίας δεν «συνέβη» ούτε το ανακάλυψε τυχαία ένας νέος δημοσιογράφος της Guardian.

Η Ελλάδα έχει ουσία και μάλιστα συμπυκνωμένη. Πρέπει απλά να πάψει να αφήνει την εικόνα της να διασύρεται με βάση τις ημερήσιες ορέξεις της τοπικής πολιτικής ατζέντας και να αποκτήσει σαφές επικοινωνιακό πρόσημο με στόχο και μέθοδο. Το μείζον όμως είναι να απαντήσουμε «τι θέλουμε να γίνουμε». Το boutique θέρετρο της Μεσογείου; Η silicon valley της Μεσογείου; Το λίκνο της Παιδείας της Μεσογείου; Όλα τα παραπάνω…; Κάτι άλλο; Δεν αρκεί λοιπόν να το επικοινωνήσουμε, πρέπει να το προσδιορίσουμε πρώτα…

Τ. Μαυράκης (Admine): Τα φτερά μας ήταν φτιαγμένα από ένα ιδιαίτερο κράμα - εικόνα 2

Ποιος είναι ο Τηλέμαχος Μαυράκης

Ο 37χρονος Τηλέμαχος Μαυράκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θήβα. Σπούδασε Διεθνείς Σχέσεις στο Παν/μιο Μακεδονίας, HRM στο Leeds University Business School και Strategic Management στην Ζυρίχη. Ξεκίνησε την καριέρα του στο Λονδίνο, στο Strategic Planning της Canon ΕΜΕΑ και η δεύτερη στάση του ήταν στο Αμστερνταμ, στην Canon Europa NV ως European Marketing Project Manager. Η μεγαλύτερη του τριβή με τον χώρο του marketing ήταν στην Βιέννη όπου έμεινε 2.5 χρόνια ως Marketing Director, Central East Europe, κερδίζοντας πολλά βραβεία και διακρίσεις.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

"ΙF ONLY" 21 Ιουλ 2020 | 23:42

Τουρκία: Μπλόκαρε σειρά του Netflix η Άγκυρα λόγω ενός ομοφυλόφιλου χαρακτήρα

Το Netflix ακύρωσε μια τουρκική σειρά, αφού η κυβέρνηση αρνήθηκε να συμπεριληφθεί στο σενάριο ομοφυλόφιλος "ήρωας"

17 Ιουλ 2020 | 13:37

Miss Polyplexi: Ένα ελληνικό brand σχεδιάζει τις ωραιότερες τσάντες του καλοκαιριού

Το αυθεντικό στυλ κρίνεται στις λεπτομέρειες, δηλαδή στα αξεσουάρ που μπορούν να απογειώσουν μια εμφάνιση. Γνωρίστε ένα ελληνικό brand που ήρθε για να μείνει.

16 Ιουλ 2020 | 15:59

7 βιβλία που θα κάνουν τον Ιούλιο πιο απολαυστικό

Νέες αφίξεις ξένης λογοτεχνίας που θα γίνουν η καλύτερη παρέα σου αυτό το καλοκαίρι.

16 Ιουλ 2020 | 15:57

Τι θα δούμε στο Netflix το καλοκαίρι

Έρχεται το Fear City για τη Χρυσή Εποχή της Μαφίας στη Νέα Υόρκη των 70s και των 80s.

ΟΙ ΑΓΑΜΟΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΤΗΚΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ LOCKDOWN 15 Ιουλ 2020 | 23:13
"ANΤΙΟ ΣΤΟ ΧΑΟΣ" 15 Ιουλ 2020 | 16:34

Τα 5 πράγματα που πρέπει να πετάξετε από την ντουλάπα σας

Πρακτικά tips για να γίνει η διαδικασία εκκαθάρισης πιο εύκολη από ποτέ.

15 Ιουλ 2020 | 15:45

10 κλασικά ρούχα που πρέπει να έχετε στην γκαρνταρόμπα σας

Δημιουργήστε μια capsule συλλογή με αυτές τις διαχρονικές επιλογές.

15 Ιουλ 2020 | 15:34

Πώς θα πάψει να σε ηχογραφεί το smartphone σου

Ένας πλήρης οδηγός για να διασφαλίσεις την ιδιωτικότητά σου, είτε διαθέτεις iPhone είτε συσκευή Android.

15 Ιουλ 2020 | 15:32

10 Έλληνες σεφ αποκαλύπτουν σε ποια εστιατόρια τρώνε (εκτός από το δικό τους)

Κάποιοι από τους κορυφαίους εκπροσώπους της γαστρονομικής Αθήνας αποκαλύπτουν τα μέρη και τα φαγητά που τιμούν κάθε φορά που παίζουν εκτός έδρας.

15 Ιουλ 2020 | 15:26

Έτσι θα προλάβεις τα σημάδια της φωτογήρανσης

Λίγες απλές κινήσεις στην καθημερινή ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας σου φτάνουν για να την ενισχύσεις πριν από την έκθεση στον ήλιο.

14 Ιουλ 2020 | 20:31

Γιατί όλοι θέλουν να πάνε στα Κουφονήσια

Όλοι βάζουν πλώρη για τις Μικρές Κυκλάδες και υπάρχουν σοβαροί λόγοι γι' αυτό.

Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΗΜΕΙΩΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΦΡΙΚΗΣ 14 Ιουλ 2020 | 18:58

Η συγκλονιστική στιγμή που λευκός καρχαρίας επιτίθεται και σκοτώνει τεράστια φάλαινα (Εικόνες)

Είναι η πρώτη φορά που καταγράφεται καρχαρίας να σκοτώνει τέτοιους μεγέθους φάλαινα

14 Ιουλ 2020 | 10:42

Bookfriends.gr: Ήρθε για να κάνει τη σχέση σου με τα βιβλία ακόμη πιο συναρπαστική

Οι λάτρεις του βιβλίου παίρνουν την αναγνώριση που τους αξίζει και γίνονται "Guru"