Αν κάποιος αναζητήσει το μυστικό της παγκόσμιας εμπορικής επιτυχίας της ΙΚΕΑ στα 75 χρόνια που μεσολάβησαν από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα, σίγουρα θα βρει αρκετές εξηγήσεις.
Έχουν άλλωστε γραφτεί τόσα πολλά για αυτή την παγκόσμια αλυσίδα αλλά και για τον ιδρυτή της, ώστε υπάρχουν απαντήσεις σχεδόν για τα πάντα.
Ωστόσο, το πιο παράξενο σε αυτή την επιχειρηματική αυτοκρατορία είναι η λύση του γόρδιου δεσμού του επιχειρείν με έναν απόλυτο συνδυασμό που ελάχιστοι έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα και περιλαμβάνει, τις χαμηλές τιμές, τα καλοσχεδιασμένα προϊόντα που όλοι αναζητούν, τη χαρά των πελατών και όλα αυτά βασισμένα στις αρχές της κυκλικής οικονομίας και του sustainability για μία πιο βιώσιμη καθημερινότητα.
Ίσως και ο ίδιος ο Ingvar Kamprad, όταν το 1948 ξεκινούσε την ΙΚΕΑ, που προκύπτει από τα αρχικά του ονοματεπώνυμού του, την ονομασία της οικογενειακής φάρμας και του τόπου γέννησής του, Ingvar, Kamprad, Elmtaryd, Agunnaryd, να μην είχε στο μυαλό του λυμένο όλο το παζλ.
Είχε όμως κατά νου, κάτι βασικότερο. Τον Δημοκρατικό Σχεδιασμό και τις 5 βασικές αρχές του, που αποτελούν και τη φιλοσοφία της ΙΚΕΑ: Τις Προσιτές Τιμές, ώστε ακόμα περισσότεροι να μπορούν να αποκτήσουν τα αγαθά που επιθυμούν. Την Ποιότητα, με αντικείμενα που αντέχουν στον χρόνο και αποκτούν αξία. Το Design, γιατί αυτό κάνει τη διαφορά ανάμεσα στα απλά προϊόντα και σε αυτά που καθιστούν τη ζωή ομορφότερη. Τη Λειτουργικότητα, που δεν αφορά απλά την καλή λειτουργία ενός αντικειμένου, αλλά τη συμβολή του στη λειτουργικότητα ολόκληρου του σπιτιού και τέλος, την Αειφορία, με υπεύθυνη λειτουργία ως προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Η ΙΚΕΑ είναι ταγμένη στην ιδέα της αειφορίας και θέλει οι επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της στο περιβάλλον, να είναι οι μικρότερες δυνατές. Το βαμβάκι, μια πολύ σημαντική πρώτη ύλη για την ΙΚΕΑ, προέρχεται από βιώσιμες πρακτικές καλλιέργειας σε όλον τον κόσμο, με αποτέλεσμα τη μειωμένη κατανάλωση νερού αλλά και την αυξημένη ανταμοιβή για χιλιάδες αγρότες και τις οικογένειές τους. Επίσης, από τον Σεπτέμβριο του 2015, η ΙΚΕΑ διαθέτει μόνο λαμπτήρες LED, ενώ παρακολουθεί συστηματικά την κατανάλωση νερού και εφαρμόζει ειδικά μέτρα για τη μείωσή της στις εγκαταστάσεις.
Το όραμα του ιδρυτή της ΙΚΕΑ και η προσαρμογή του σε νέες ανάγκες τα χρόνια που πέρασαν, αποτυπώνεται σήμερα στα 419 καταστήματα ΙΚΕΑ που λειτουργούν σε 50 χώρες και τους 200.000 εργαζόμενους που μοιράζονται τις αρχές του και έχουν καταφέρει να κάνουν την ΙΚΕΑ τόσο παγκόσμια, όσο και απόλυτα τοπική. Και ίσως αυτή η «τοπική» αντιμετώπιση τόσο του εμπορίου όσο και του design, να είναι ένα από τα μεγαλύτερα μυστικά της ΙΚΕΑ, που πριν δραστηριοποιηθεί σε κάποια αγορά, επενδύει ολόκληρα χρόνια σε έρευνα για τις ανάγκες και τα θέλω του τοπικού πληθυσμού.
Η ΙΚΕΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ FOURLIS
Αυτό, είναι κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά οι άνθρωποι της HOUSEMARKET A.E. του Ομίλου FOURLIS, που εδώ και 17 χρόνια εκπροσωπεί την ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, με 5 καταστήματα, πιστεύοντας με το ίδιο πάθος στο όραμα του ιδρυτή.
Το κατάστημα της Θεσσαλονίκης άνοιξε στην Πυλαία το 2001, και ήταν η αρχή μίας δυναμικής συνεργασίας που επεκτάθηκε γρήγορα σε Κύπρο και Βουλγαρία. Το πρώτο κατάστημα στην Αθήνα άνοιξε στο Αεροδρόμιο το 2004 και το δεύτερο άνοιξε τις πόρτες του στον Κηφισό το 2008, πολύ νωρίτερα από τον προγραμματισμό. Για να καλύψει τη ζήτηση. Ακολούθησαν αυτά της Λάρισας το 2009 και των Ιωαννίνων το 2010.
Παράλληλα, πιστοί στο πνεύμα της ΙΚΕΑ, οι άνθρωποι του Ομίλου FOURLIS, δημιούργησαν και το δίκτυο Κέντρων Παραγγελιών και Παραλαβών εκτός καταστημάτων, σε πόλεις που απείχαν αρκετά από καταστήματα ΙΚΕΑ.
Αναζητώντας τους όρους με τους οποίους ο Όμιλος FOURLIS κατάφερε να αναπτύξει περαιτέρω την ΙΚΕΑ στην Ελλάδα και να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά από 10% που ήταν το 2008, σε 22% πέρυσι, δεν ανακαλύπτουμε μόνο τις προσιτές τιμές, που πράγματι καταγράφουμε στην ΙΚΕΑ, αλλά ένα σύνολο προϊόντων, λύσεων και υπηρεσιών που έχει σαν στόχο να βελτιώσει τη ζωή των πελατών. Ο ανανεωμένος κατάλογος ΙΚΕΑ 2019, με ακόμα καλύτερες τιμές σε πάνω από 1.000 προϊόντα, είναι μόνο η αρχή.
Τα πρωτοποριακά IKEA Pop-Up Stores είναι άλλη μία ιδέα προσανατολισμένη στην εξυπηρέτηση των πελατών που δεν έχουν πολύ χρόνο. Πρόκειται για compact καταστήματα ΙΚΕΑ, συγκεκριμένης διάρκειας λειτουργίας, σε κεντρικά σημεία πόλεων από αυτά που λειτουργούν τα μεγάλα καταστήματα. Προσφέρουν ένα μεγάλο αριθμό προϊόντων που μπορούν να αγοραστούν άμεσα αλλά και όλη την γκάμα ΙΚΕΑ για παραγγελία. Το IKEA POP-UP STORE στην Αθήνα, λειτουργεί από τον Απρίλιο και θα φιλοξενείται στον Πειραιά μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου 2018, προσφέροντας μία γεύση από τις έξυπνες λύσεις της ΙΚΕΑ.
Μία ακόμα σημαντική παράμετρος για τους πολίτες, είναι ο απόλυτος έλεγχος του κόστους. Η ΙΚΕΑ, για να καλύψει και αυτό το κενό, δεν προσφέρει απλά τα προϊόντα στους πελάτες, αλλά παρέχει συνολική κάλυψη, μέσω ολοκληρωμένων υπηρεσιών στα φυσικά καταστήματα. Από υπηρεσίες συλλογής & μεταφοράς προϊόντων, μέχρι και υπηρεσίες ραψίματος και εγκατάστασης κουζίνας. Το αποτέλεσμα; Ο πελάτης ολοκληρώνει γρήγορα και εύκολα τις αγορές του και πληρώνει στο ταμείο το συνολικό κόστος προϊόντων και υπηρεσιών.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αν αναζητήσουμε και πιο άγνωστες πτυχές της επιτυχίας της ΙΚΕΑ και του Ομίλου FOURLIS, θα τις ανακαλύψουμε μέσα στον ιστό της κοινωνίας. Της κοινωνίας των εργαζομένων του Ομίλου αλλά και της κοινωνίας των πελατών που επιλέγουν τα καταστήματα ΙΚΕΑ για τις αγορές τους και με αυτόν τον τρόπο επιτρέπουν στον Όμιλο FOURLIS να επιστρέφει στην κοινωνία μέσα από δράσεις Κοινωνικής Υπευθυνότητας.
Το πρόγραμμα "Σταθμοί Χαράς", που από το 2013 έως και σήμερα, έχει εξοπλίσει πάνω από 60 δημοτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, είναι ένα τέτοιο παράδειγμα.
Εντάσσεται στις δράσεις Κοινωνικής Υπευθυνότητας του Ομίλου αλλά ακολουθεί και το «πιστεύω» της ΙΚΕΑ ότι «τα παιδιά είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι».
Προσθέστε σε όλα τα παραπάνω και τη δήλωση του ιδρυτή της ΙΚΕΑ, Ingvar Kamprad, “Τα περισσότερα δεν έχουν γίνει ακόμα-Ένα απίθανο μέλλον” και έχετε μπροστά σας ίσως το μεγαλύτερο μυστικό της επιτυχίας!
Ενας κόσμος για το σπίτι με ηλικία 75 ετών αλλά πάντα νέος
Ολα ξεκίνησαν εδώ
Ο μικρός Ingvar Kamprad που θα άλλαζε τν κόσμο του εμπορίου
Αυτό είναι το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ έστω και αν τότε δεν εμπορευόταν έπιπλα
Τα πρώτα έπιπλα μπαίνουν εμφανίζονται στην επιχείρηση
Αυτός είναι ο πρώτο κατάλογος της ΙΚΕΑ που προσφερόταν δωρεάν, όπως και σήμερα
Η ΙΚΕΑ αρχίζει να σχεδιάζει τα δικά της έπιπλα και το αποτέλεσμα βρίσκει άμεση ανταπόκριση από το κοινό
Πρωτοεμφανίζονται οι συσκυασίες ΙΚΕΑ που όλοι γνωρίζουμε
Ανοίγει το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ στη Σουηδία
Τα εστιατόριο ΙΚΕΑ μπαίνουν στο "μενού" της εταιρίας
Είναι τα ακριβά έπιπλα καλύτερα από τα φθηνά; Το πιο εγάλο περιοδικό επίπλων της Σουηδίας, συγκρίνει και καταλήγει: Τα έπιπλα των ΙΚΕΑ είναι καλοσχεδιασμένα, καλοφτιαγμένα και σε εντυπωσιακά χαμηλές τιμές
Ανοίγει το πρώτο ΙΚΕΑ στη Στοκχόλμη με εμφανείς επιροές αό το Μουσείο Γκουγκενχάϊμ της Νέας Υόρκης
Ο κατάλογος των ΙΚΕΑ γίνεται διαθέσιμος και για φορητές συσκευές
Οι εργαζόμενοι ξεπερνούν τους 150.000
Σχεδόν 1 δισ. επισκέπτες στο site
70 χρόνια ΙΚΕΑ. Η εξέλιξη του λογότυπου
Το δίκτυο σημείων παραγγελιών και παραλαβών εκτός καταστημάτων που εισάγει ο Ομιλος Fourlis στην Ελλάδα, αντιγράφεται και σε άλλες χώρες
Η ανακύκλωση στον πυρήνα της ΙΚΕΑ
Το πιστεύω του ιδρυτή της ΙΚΕΑ, Ingvar Kamprad, “Τα περισσότερα δεν έχουν γίνει ακόμα-Ένα απίθανο μέλλον”ίσως το μεγαλύτερο μυστικό της επιτυχίας
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr