X

ΑΒ Βασιλόπουλος: Πώς οι δωροεπιταγές μειώνουν τις τιμές - Μειώσεις από 50 έως 60 ευρώ για τα ψώνια του μήνα

Ποιες κινήσεις θα κάνει την επόμενη τριετία η αλυσίδα super market ΑΒ Βασιλόπουλος. Γιατί δίνει βάση στα Franchise και στο Delivery.

Τον άγνωστο Χ που θα του δώσει το πλεονέκτημα στην δύσκολη άσκηση που λέγεται "τιμές στα ράφια" και θα κάνει τα σούπερ μάρκετ της ΑΒ Βασιλόπουλος να επικρατήσουν ενάντια στον ανταγωνισμό ψάχνει ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, Νίκος Λαβίδας.

Αυτός δε φαίνεται να είναι άλλος από τις δωροεπιταγές που δίνει η εταιρεία στους πελάτες της όταν αυτοί συγκεντρώσουν 100 πόντους. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Λαβίδας, ένα μέσο νοικοκυριό τριών ατόμων χρειάζεται να πληρώσει κατά μέσο όρο 300 € για το καλάθι του σούπερ μάρκετ.

Οι τιμές παραμένουν αυξημένες, παρά το γεγονός, πάντοτε σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΒ Βασιλόπουλος, ότι υπάρχει αποπληθωρισμός. Δεδομένου επομένως ότι λίγο ως πολύ οι τιμές όλων των ανταγωνιστών της αλυσίδας παραμένουν οι ίδιες, καθώς στα σούπερ μάρκετ "παίζουν" τις ίδιες προσφορές, η εταιρεία προσπαθεί να διαφοροποιηθεί διπλασιάζοντας την αξία των εξάευρων καρτών που δίνει στους πελάτες.

Με αυτό τον τρόπο, όπως ανέφερε ο κ. Λαβίδας, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης των δημοσιογράφων για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, ο ΑΒ Βασιλόπουλος διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό, ενώ οι καταναλωτές κάνουν σημαντική εξοικονόμηση, καθώς με το σωστό συνδυασμό των προϊόντων μπορούν να μειώσουν από 50 έως και 60€ τα μηνιαία τους ψώνια, εξοικονομώντας έως και 20% από το μηνιαίο καλάθι τους.

Νίκος Λαβίδας, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒ Βασιλόπουλος

Κλείνει τα καταστήματα και ανοίγει μικρότερα Franchise , το Fast Delivery και στο βάθος εξαγορά

Αναφερόμενος στη στρατηγική ανάπτυξη για την επόμενη τριετία, ο κ. Λαβίδας ανέφερε ότι στο πλάνο της εταιρείας βρίσκεται η αύξηση των καταστημάτων που λειτουργούν υπό το καθεστώς Franchise.

Αυτή θα γίνει με δύο τρόπους. Ο πρώτος είναι η μετατροπή υφισταμένων καταστημάτων σε Franchise και το άνοιγμα νέων καταστημάτων αυτού του τύπου.

Για τη στροφή αυτή στα μικρότερα καταστήματα ο κ. Λαβίδας ανέφερε ότι πλέον ο κόσμος επιδιώκει την ευκολία του και δε θέλει να χάνει χρόνο σε μεγάλα καταστήματα, ενώ σχολίασε ότι πρόκειται για μία αγορά που κάνει κύκλο εργασιών περί τα 3 δισ. €.

Σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει 585 καταστήματα εκ των οποίων τα 292 είναι Franchise. Για το 2024 ο στόχος είναι ανοίξουν 48 νέα καταστήματα και 50 υφιστάμενα μικρότερα των 600 τ.μ. θα μετατραπούν σε Franchise. Επιπλέον, θα προστεθούν 1.000 νέοι κωδικοί στα private label προϊόντα.

Σχετικά με τις αλλαγές στον κλάδο ανέφερε ότι είναι σημαντική η άνοδος στην προτίμηση των πελατών στο E-Shop της ΑΒ Βασιλόπουλος, αλλά και των επιλογών που δίνουν τη δυνατότητα άμεσης παράδοσης των προϊόντων, δηλαδή εντός μίας ώρας, όπως γίνεται μέσω της συνεργασίας με τη Wolt και την E-Food.

Ο κ. Λαβίδας επισήμανε ότι το συγκεκριμένο κανάλι πωλήσεων καταγράφει 50% ανάπτυξη την τελευταία 5ετία με το μέσο καλάθι παραγγελιών να διαμορφώνεται στα 70 €, ενώ παρατηρείται πως υπάρχει τάση για μικρότερες και πιο συχνές παραγγελίες.

Όσον αφορά τις εξαγορές, ο κ. Λαβίδας ανέφερε ότι εξετάζεται η απόκτηση μιας μικρής αλυσίδας που θα γίνει έως τα τέλη του έτους, ενώ ήταν κατηγορηματικός στην πώληση της ΕΝΑ Cash & Carry που αναπτύσσεται σε 14 σημεία. Η εν λόγω εταιρεία είχε βρεθεί πολύ κοντά στη πώληση, αλλά όπως φαίνεται η ΑΒ αποφάσισε να τη διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιό της.

Στα ίδια επίπεδα με το 2022 τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 - Αύξηση ταμειακών ροών

Η πορεία της ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν περίπου ίδια με αυτή του 2022, καθώς ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε κοντά στα 2 δισ. €.

Τα λειτουργικά κέρδη κινήθηκαν καθοδικά, καθώς ανήλθαν στα 6,5 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. ευρώ το 2022. Η εξέλιξη αυτή φείλεται κατεξοχήν σε λογιστικές και λοιπές έκτακτες μη λειτουργικές δαπάνες και η οποία δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική απόδοση της εταιρείας. Τονίστηκε, επί τούτου, ότι τα Προσαρμοσμένα Λειτουργικά Κέρδη 1 (χωρίς απομειώσεις και έκτακτες ζημίες) ανήλθαν σε 29 εκατ. και τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 132 εκατ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα σταθεροποίηση της απόδοσης, καθώς το ποσοστό λειτουργικής κερδοφορίας παρέμεινε αμετάβλητο.

Όσον αφορά τα ταμειακά διαθέσιμα αυτά ανήλθαν στα 120 εκατ. € και αυξήθηκαν κατά 77 εκατ. € σε ετήσια βάση.

Διαβάστε Επίσης