Στα 660,7 εκατομμύρια δολάρια ανήλθαν τα έσοδα για το 1ο εξάμηνο του 2024, για την Navios, με τα καθαρά έσοδα να αγγίζουν τα 174,8 εκατομμύρια. Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Navios Partners ανέφερε πως είναι ικανοποιημένη από τις φετινές επιδόσεις. "Συνεχίζουμε να επενδύουμε, αγοράζοντας ελκυστικά περιουσιακά στοιχεία. Από τα τέλη του 2023, αγοράζουμε επίσης μετοχές στο πλαίσιο του κοινού προγράμματος επαναγοράς μονάδων 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Μέχρι τις 12 Αυγούστου 2024, επαναγοράσαμε 197.148 μετοχές για περίπου 9,7 εκατομμύρια δολάρια" σημείωσε.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, η Navios Partners συμφώνησε να αγοράσει τέσσερα νεότευκτα δεξαμενόπλοια aframax/LR2, εξοπλισμένα με scrubber, χωρητικότητας 115.000 dwt, από μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη, έναντι συνολικής τιμής αγοράς 263,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στον στόλο της Navios Partners κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και το πρώτο εξάμηνο του 2028. Ταυτόχρονα, η Navios Partners συμφώνησε να αποκτήσει δύο νεότευκτα πλοία εμπορευματοκιβωτίων 7.900 TEU, έτοιμα για μεθανόλη, συνολικής τιμής αγοράς 212,0 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στο στόλο της Navios Partners κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2026.
Τον Ιούνιο του 2024, η Navios Partners έκανε γνωστή την επιθυμία της και για ένα ultra-handymax κατασκευής 2015, χωρητικότητας 61.339 dwt, το οποίο είχε ναυλωθεί, με αναμενόμενη ημερομηνία παράδοσης του πλοίου το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Τον Ιούλιο του 2024, η Navios Partners συμφώνησε να πουλήσει δύο δεξαμενόπλοια προϊόντων MR2 κατασκευής 2009 και ένα post-panamax του 2005 σε μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη, έναντι συνολικών ακαθάριστων εσόδων από την πώληση 64,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Τον Αύγουστο του 2024, όπως είχε ανακοινωθεί, παρέλαβε ένα δεξαμενόπλοιο aframax/LR2 κατασκευής 2024, το οποίο έχει ναυλωθεί με 26.366 δολάρια καθαρά την ημέρα για μια περίοδο πέντε ετών.
Σε πρόσφατη συνέντευξη της στο "Forbes”, η Αγγελική Φράγκου σχολίασε τα οφέλη, της διαφοροποίησης τόσο του στόλου του ομίλου όσο και του ίδιου του μοντέλου των εταιρειών. "Η λογική ενός μοντέλου διαφοροποίησης µε τη συγκρότηση ενός πολυδιάστατου στόλου είναι πλέον επιτακτική. Πράγματι, στους περισσότερους κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας η διαφοροποίηση θεωρείται κοινή λογική. Σήμερα βλέπουμε τα οφέλη αυτής της διαφοροποίησης στην επιχείρησή µας.
Επιτρέπει τη σταθερή πρόοδο προς τους δηλωμένους στόχους µας για υγιή ταμειακά διαθέσιμα, την κάλυψη των αναγκών κεφαλαίου κίνησης που απαιτεί η διαχείριση ενός µμεγάλου στόλου και µια πορεία µείωσης προς την επίτευξη του στόχου µας για δείκτη δανείων προς τις αξίες των πλοίων µμεταξύ 20% και 25%. Στόχος µας είναι να ισχυροποιήσουμε τον ισολογισµό µας, έτσι ώστε η Navios όχι µόνο να αντέχει στις προκλήσεις της αστάθειας που θα προκύπτουν κατά καιρούς στον κλάδο µας, αλλά και να είναι σε θέση να εκµεταλλευτεί τις ευκαιρίες που θα παρουσιάζονται" είχε αναφέρει προσθέτοντας ότι "ένας από τους λόγους της διαφοροποίησης του στόλου µας είναι ότι µειώνει, στο µέτρο του δυνατού, την εξάρτησή µας από τις προβλέψεις.
Ωστόσο αφιερώνουµε µεγάλο µέρος του χρόνου µας για την εξέταση και µελέτη των βασικών αρχών και συνθηκών στους κλάδους όπου δραστηριοποιούµαστε, ενώ παράλληλα παραµένουµε ενήµεροι για τις εξελίξεις σε άλλους επιµέρους κλάδους, αναζητώντας ευκαιρίες. Μερικοί από τους παράγοντες που εξετάζουµε είναι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η πορεία των σηµαντικών οικονοµιών, συµπεριλαµβανοµένων των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Κίνας, και τα τρέχοντα και αναδυόµενα µοντέλα εµπορικών συναλλαγών και διαύλων, καθώς και οι εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, ώστε να έχουµε εικόνα για τη διαµόρφωση της σχέσης προσφοράς και ζήτησης".
Σε σχέση με την αβεβαιότητα που προκαλούν οι γεωπολιτικές εξελίξεις, η Αγγελική Φράγκου είχε σημειώσει πως η οπτική της εταιρείας είναι συντηρητική. "Προσεγγίζουµε τις αποφάσεις µε την οπτική ότι οτιδήποτε µπορεί να πάει στραβά θα πάει στραβά, εποµένως αναζητούµε την πορεία που θα µας θωρακίσει απέναντι στις δυσκολίες που µπορούν να προβλεφθούν και θα µας προστατεύσει από απρόβλεπτα γεγονότα στο µέτρο του δυνατού. Οι περιφερειακές συγκρούσεις έχουν άµεσο αντίκτυπο στα µοντέλα εµπορικών συναλλαγών και στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά µε την πάροδο του χρόνου ο κόσµος προσαρµόζεται και οι εµπλεκόµενοι στο εµπόριο βρίσκουν νέες πηγές για την κάλυψη των αναγκών τους στα απαιτούµενα εµπορεύµατα. Η δική µας δουλειά είναι να διευκολύνουµε το εµπόριο,
εξασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία και την ασφάλεια των πληρωµάτων µας."
Η ίδια χαρακτήρισε πως η µεγαλύτερη πρόκληση που έχει να διαχειριστεί η Navios και η ελληνική ναυτιλία είναι το το άγνωστο. "Τα πιο πρόσφατα παγκόσµια γεγονότα που επηρεάζουν ουσιαστικά τη ναυτιλία δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν. Αναλογιστείτε όσα συνέβησαν τα τελευταία πέντε χρόνια – την πανδηµία, τον πόλεµο της Ουκρανίας, τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή και την ξηρασία, µε τη συνακόλουθη µείωση της διέλευσης των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναµά. Κανένα από αυτά τα γεγονότα δεν ήταν δυνατό να προβλεφθεί. Κατά συνέπεια, είναι χρέος µας να εξελίσσουµε συνεχώς το επιχειρηµατικό µας µοντέλο, ώστε να µπορεί να ανταποκρίνεται σε όλα αυτά τα απρόβλεπτα γεγονότα και να ευηµερεί".